Zážitky :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3
Cesta na sever
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 02.09.2003 15:25

Tak jsem se konečně trochu vzpamatoval a můžu něco napsat o minulém týdnu a svém výletu do Stockholmu.

Jel jsem z Hradce Králové přes Prahu, Teplice, Cínovec a Berlín do Rostocku. Tam jsem sednul na půlnoční trajekt do Gedseru (po asi čtvrthodinové demonstraci Tatry pro nudící se noční směnu na celnici). Z Dánska pak přes most do Malmö a skrze celé Švédsko do Stockholmu. Provoz téměř nulový, dálnice široká a bez zatáček, celkem zajímavá rovinatá krajina. Hodil jsem tam tempomat a kochal se.

Dorazil jsem do Stockholmu, kterým jsem se bez problémů propletl pomocí Route 66 a GPS (dokonce i označení jednosměrek bylo v pořádku). Zaparkoval jsem auto na vcelku laciném a kamerami střeženém parkovišti a odebral jsem se do hotelu v centru města.

Druhý den ráno přijdu k autu, otočím klíčkem a nic. Startér se točí, leč motor neprojevuje ani elementární snahu o naskočení. Vcelku v klidu očistím palec rozdělovače, kouknu na kabely - a pořád nic. Stále ještě v relativním klidu vyměním i víčko rozdělovače a ono pořád nic. Zaplatil jsem parkování na celý den a odebral se do kanceláře, budovat kapitalistické světlé zítřky.

Večer jsem se potřeboval přemístit do Hiltonu za městem, kde nám začínala konference - pořád ještě jsem doufal, že tam přejedu autem. Nicméně při několika pokusech o nastartování (za pomoci ochotných kolemjdoucích) jsem přišel na základní problém - zapalování jaksi nezapalovalo a jiskra prostě nebyla. Nepomohla ani výměna indukční cívky (nejprve za nějaký údjaný ekvivalent, později za originál, který narychlo splašil a pomocí DHL dodal Radek Žáček). Pak jsem zjistil, že cívka je tam nevinně - při přímém zapojení na 12V se chovala tak, jak se sluší a patří. Došel jsem k závěru, že sám toho až tak moc nezvládnu a začal přemýšlet o alternativních řešeních.

Jediné, co mě napadlo bylo, že se na motor musí podívat někdo, kdo o něm ví víc, než já. Začal jsem tedy opatrně sondovat u Ladise a Martina Konečného, zda by si nebyli ochotni udělat menší výlet. V obou případech to bylo podstatně lehčí, než jsem čekal ;-) Nakonec to odnesl Ladis - jednak díky tomu, že má přeci jen blíž k elektronice a jednak mu ještě nebylo 26, což přineslo nezanedbatelnou slevu na letence.

A tak zatímco jsem já seděl ve stockholmském Hiltonu a koukal na presentace, ve kterých se moji kolegové předháněli v tom, kdo je lepší a efektivnější, v Čechách se Martin, Radek, Ladis a další pokoušeli na dálku odhadnou, co vše by s motorem mohlo být. Martin se v Pardubicích pokoušel vytáhnout nějaké informace z autorů řídící jednotky. Po mírném přesvědčování ADCIS zapůjčil řídící jednotku a koncový spínač zapalování ze svého auta. Co se týče informací, asi by to šlo nejlépe popsat starým úslovím o chlupaté dece... Dostal jsem jednu malůvku, kterou jsem si až na čísla pinů na konektorech bych bez problémů schopen odvodit sám, nicméně ing. Šíp přislíbil telefonickou pomoc v případě potřeby. Ladis v Praze dával dohromady zbytek materiálu - Havrla zapůjčil zapalování, multimetr, osciloskop a kdo ví co ještě.

Někdy kolem čtvrté odpoledne dorazil Ladis do Stockholmu (po dvojhodinovém letu a čtvrthodinovém vysvětlování toho, proč nemá zpáteční letenku na letišti v Ruzyni). Stále ještě na parkovišti jsme odzkoušeli koncový spínač a došli k názoru, že problém bude asi jinde. Protože na parkovišti nebyla k dispozici elektrická zásuvka, rozhodli jsme se auto dostat do jednoho se zamoobslužných servisů, o kterých se mi v týdnu zmínil kolega KG.

Zavolal jsem mu a požádal ho o pomoc se sehnáním odtahové služby. KG prohlásil, že jeden takový servis je kousek od nás a že nás tam dotáhne sám. Má prý dohodnutou večeři s bratrem, ale tu prý v pohodě stihne. Zapřáhli jsme Tatru za jeho Imprezu combi a vydali se na asi desetikilometrovou projížďku po Stockholmu. Nebyl to nejpříjemnější zážitek v mém životě, ale taková hrůza, jak jsem se obávat, to nebyla - i při vypnutém motoru reagovalo řízení i brzdy jakž takž přijatelně.

Když jsme dorazili do servisu, KG zavolal bratrovi s tím, že za chvíli dorazí. Zatáhli jsme auto do boxu, vytáhli vybavení a příručku a začali se hrabat v motoru. Poměrně brzy jsme přišli na to, že jednotka nespíná zapalování - a to ani moje vlastní ani půjčená od ADCISu. KG se ponořil do příručky, pak zavolal bratrovi ještě jednou a poté prohlásil, že má doma satelitní TV a že bratr holt chvíli počká. Já jsem mezitím po telefonu vytáhl z ing. Šípa něco málo dalších informací a podezření padlo na Hallovu sondu snímající polohu vačky.

Někdy kolem desáté večer jsme odhalili jednak to, že signál Hallovy sondy na vačce skutečně do jednotky nejde a že sonda sama o sobě je v pořádku. Začali jsme se připravovat na natažení provizorního kabelu od sondy. Poslední přeměření před odstřižením původního kabelu ale najednou ukázalo, že kabel je v pořádku. Problém byl nejspíš v konektoru, který se po několikeré manipulaci vzpamatoval a začal fungovat.

Protočil jsem tedy motor ještě jednou na již notně slábnoucí baterie (a děkoval Bohu za nápad vrazit tam 140Ah akumulátory místo standardních 75Ah, které by byly bývaly byly již dávno prázdné). A stal se skoro zázrak - motor sice nepříliš ochotně, ale přeci jen naskočil. Pochopitelně v oblacích dýmu, způsobených vším benzínem, nastříkaným do něho předešlými neúspěšnými pokusy. KG již na večer s bratrem zcela rezignoval. Společnými silami jsme vše jakž takž usadili na místo a kolem jedenácté jsme servis opustili a vydali se na cestu domů.

Tak to je v podstatě vše - ještě jednou děkuju Martinovi, Ladisovi, Radkovi, Havrlovi dalším za veškerou poskytnutou pomoc, vybavení a rady.

P.S. Havrlo, ty svoje skvělé kabely, co se s nimi musí kroutit aby vedly, prosím zahoď - máš u mě nové.

Re: Cesta na sever
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 02.09.2003 15:35

Tomu sa vraví kamarátska výpomoc!
Gratuľujem a klobúk dolu! (Y)

Re: Cesta na sever
Autor: Tomek (IP zapsáno)
Datum: 02.09.2003 19:58

Jak videt, Jira protelefonoval majlant, zaridil nemozne a uz se na neho tesime. :o)

Re: Cesta na sever
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2003 08:03

Tak to je moc fajn, že se nakonec oprava podařila.

Re: Cesta na sever
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2003 09:28

:-O

Ku...!

Re: Cesta na sever
Autor: pepan (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2003 16:30

Takže ve finále to byl nějaký zkurvený konektor??? Chápu to dobře??

Re: Cesta na sever
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2003 17:45

jo. dalo se na to přijít podstatně jednodušším způsobem, ale to by lidé museli být sdílnější a nepoužívat věty typu "tohle vás nemusí zajímat, jistě to funguje" :-/

já mám samozřejmě taky máslo na hlavě, neboť v době, kdy jsem se rozhodl letět jsem o řídící jednotce, vstřikování a zapalování tatry nevěděl nic.


Re: Cesta na sever
Autor: martin havel (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2003 18:07

Aha, už chápu ty e-maily. Já o tý jednotce nevím ani Ň a můj osciloskop váží asi 25kg.......

Re: Cesta na sever
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2003 18:16

To je pořád lehčí než můj :-D. Naštěstí to vyřešil Havrla. Má doma spoustu užitečných věcí.

Nebylo by špatné vyškolit Havrlu a Mojžu k poskytování servisu na profesionální úrovni. Vzhledem k jejich věku budou mít ještě nějaký ten pátek nárok levné letenky ;-)


Re: Cesta na sever
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2003 20:43

Ochotne sa hlásim!!!

Re: Cesta na sever
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2003 08:54

No to jsem celkem rád, že nikoho nenapadlo zapojit do této neuvěřitelné akce taky mně. :-D Naštěstí jsem nebyl v Evropě. Možná by se z toho dalo vytřískat poučení, že provozovat Tatru je velice drahá záležitost.

Re: Cesta na sever
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2003 12:42

Docela by mě zajímalo na kolik Kč vyšel km při cestě na sever a zpátky ;-)

Mě se zatím nejvíce prodražují renovace a benzín. :-D

Re: Cesta na sever
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2003 12:53

mám pocit, že na sever to bylo levnější :-D


Re: Cesta na sever
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2003 14:00

Luboš: dnes večer budu dělat expense report mj. za tu cestu. Pokusím se spočítat, na kolik to celé přišlo.

Jel jsem z Pardubic, tankoval jsem v Teplicích, potom jednou v Německu, jednou u Malmoe, pak u Stockholmu a na cestě zpět v podstatě asi tak. Průměrná spotřeba podle počítače na cestě tam 10,8, zpátky se mi potvora vyresetila, ale jeli jsme trochu ostřeji, takže odhad je 11,5.

Mě osobně benzín moc nepálí, protože mi ho platí zaměstnavatel. Podle smlouvy i pro soukromé účely, ale občas je mi to blbé, takže při vyloženě soukromých cestách tankuju za svoje.

Re: Cesta na sever
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 10.09.2003 15:33

Aj ja chcem benzín od zamestnávateľa ;-)

Re: Cesta na sever
Autor: Michal Heky (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2003 00:00

Jezismarja, to jsem nemel cist!!! Chci jet za tyden do Estonska..........................sedmnactiletou stopetkou. No nic, jdu dal brouzdat internetem, pac s touhle vidinou stejne asi neusnu. :-)

Ja, kdybych zavolal kamaradum, at mi prileti opravit auto, tak se asi budou napred smat a pak mi poradi, at hodim znacky do more a jdu domu pesky.

Nechce tu se mnou nekdo do 26 let kamaradit? :-)))

Re: Cesta na sever
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2003 11:21

tak nevolej kamarádům. já jsem Jirku neznal :-D


Re: Cesta na sever
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2003 14:45

Ona taky Jirkova Tatra měla cenu tak padesáti stopětek, takže ji nemohl jen tak opustit a koupit si doma novou.

Re: Cesta na sever
Autor: Michal Heky (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2003 14:52

ladis: jses frajer
risan: ja vim, prohlizel jsem si ji na internetu. Tu bych domu dotlacil, kdyby nebylo vyhnuti.

Re: Cesta na sever
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2003 15:49

Nedotlačil, další rozdíl mezi T613 a Š105 je trojnásobná hmotnost. :-D

Re: Cesta na sever
Autor: martin havel (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2003 02:32

Jednu nestartující T613 jsme ve třech lidech roztlačovali na "Bečvách". Stačilo pár metrů a zdálo se mi o bytostech pekelných.

Re: Cesta na sever
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2003 20:29

S rozťahovaním a roztláčaním T613 dajte pokoj! Pred rokom si takto môj švagor zadelal na pekný prúser. Debil...
Od tej doby má zákaz sa priblížiť k mojej Tatre na pol metra. Raz to porušil a hneď to bolo vidieť...
A za volant iba 2 osoby: Ja a fotrík ;-)

Re: Cesta na sever
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 15.09.2003 07:08

Michal Heky:

Tak co, rozmyslel jsi si to nebo ne? Doufám, ža tam pojedeš. Já mám 24 a když mi zaplatíš letenku tak bych v případě potřeby možná přiletěl. Do Estonska bych se rád podíval. :-) Docela by mě zajímaly Tvoje zážitky z cesty, pokud se ovšem vrátíš :-D Já jsem viděl 3x Š 105/120 na cestě do Chorvatska a docela jsem je obdivoval.

Re: Cesta na sever
Autor: Jirka (IP zapsáno)
Datum: 15.09.2003 08:58

Tak Martine to byl ale zásah do vlastních řad. Doma máme Š 120 z r. 1978 a ta v byla v Jugoslávii minimálně 2x. A kdybych neměl jet čím jiným (přece jenom 25 let stará škodovka už brzdí trochu hůř - nemá posilovač a plave trošku víc) tak si to sní troufnu klidně znovu.

Re: Cesta na sever
Autor: Michal Heky (IP zapsáno)
Datum: 15.09.2003 10:11

Martin: tak nebud mekkej a pojed taky. Mam v aute misto (jsme zatim tri). Odjezd 21. 9., prijezd (hahahahaha) asi v pondeli nasledujici tyden. :-D

Re: Cesta na sever
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 15.09.2003 10:21

Michal Heky: To teda máte môj rešpekt na Schade ísť do Estónska. Uffff

Re: Cesta na sever
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 15.09.2003 10:25

Michal:

Tak to bohužel nemůžu. 29.9. dělám zkoušku z pružnosti a pevnosti :-( Prosím, přesněji specifikuj jakou Škodovkou jedete, přípravy, trasa, atd. Zajímá mě to.

Re: Cesta na sever
Autor: Michal Heky (IP zapsáno)
Datum: 15.09.2003 22:11

Jaka skodovka? Cervena. Petimistny sedan S105L, r. v. 1986, 1. majitel (mama), najeto 57000.

Technicka data vyrobce:
Objem motoru 1,046 l, vykon 33,1 kW, max. rychlost 130 km/hod, komprese 8,5:1, palivo special, spotreba pri 90km/hod 6,3 mesto 8,4 l/100km. Zrychleni 0 az 100 za 23s.

Pripravy vozidla: Umyl jsem ho a naleju tam novy olej.

Pripravy nase: Jelikoz ani jeden neumime ani slovo pa Rusky, tak se naucim azbuku. Myslim si osobne, ze z tohodle kouka pruser.

Trasa: jeste neni jista, uvidime, jak to pujde, ale asi:
Praha
Warshawa
merkine
Vilnius
Panevezys
Riga
Tartu pres Cësis
Cukotske jezero
Käsmu (cestou Kunda)
Tallinn
Riga
Jürmala
Augustow
Warshawa
Nachod
Praha

Vratime se, az se vratime :-)

Skodovkou jedem proto, ze nic lepsiho jaksi neni po ruce (Mateji, tak nas vem tatrou a pojedem jako pani.). Nerad bych se tu bavil o skodovkach, toto je tatra web, ale pravdou je, ze pri sve vysce 1,98m se nevejdu do fabie, nevejdu do felicie, nevejdu do favorita, ale vejdu do 105ky.

Jo, jeste jedna vec, Mateji, pokud mas spravne utazenou zadni poloosu u skodovacke kyvne napravy, tak se jiz z principu nemuze ulomit. A mimochodem, u serioveho mladoboleslavzskeho ctyrvalce ma trikrat ulozena klika lepsi vlastnosti nez 5xulozena.

Re: Cesta na sever
Autor: martin havel (IP zapsáno)
Datum: 15.09.2003 22:16

Lekce ruštiny:

Izvinítě miňá tavárišč učiťélnica, ja zabýýýl damášneje zadáně.

Je to jasný? :-D


Re: Cesta na sever
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 15.09.2003 22:35

Michal: To je možné že keď je správne utiahnutá je ale fakt že Schade bez jedného zadného kolesa proste u nás vydávam úplne úplne bežne.

a prosím prosím nikto ma nebite ale tie technické parametre ma úžasným spôsobom pobavili (15)


Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.