Zážitky :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Přibližovadla konkurence
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 21.09.2006 11:46

Sice to sem úplně nepatří, ale musím se podělit. Vezl jsem se ve zde několikrát hanlivě propíraném vozidle mladoboleslavské automobilky; Škoda Suberb. Zážitek... Místa méně než v longu, zato jistě více než klasické T613. Motor, ač spalujíci naftu, nebyl téměř slyšet. Pohodlná, velmi dobře tvarovaná sedadla a velmi nízká hlučnost v interiéru dávají spolu s automatickou převodovkou pocit "měkké" jízdy bez trhání a váhání motoru. Vzpoměl jsem si na tatru se kterou jsem chvíli předtím přijel a na různé optimisty zde na fóru. Pánové, probuďte se ;-)


Re: Přibližovadla konkurence
Autor: Tomek (IP zapsáno)
Datum: 21.09.2006 14:57

porovnavas parni lokomotivu (tatra) s pendolinem (superb). jen si vem kolik casu uteklo od doby, kdy obe auta byli jen na papire. kazde, opakuji kazde soucasne auto bude lepsi nez tatra. nebude plavat, bude lip brzdit a bude se lip ridit. a to ne jen osobni ale i dodavkove. tatra je auto pro chlapy, co se chteji pretahovat s pedaly, bojovat s volantem a hledat kvalty...

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 21.09.2006 16:53

hmmm, je vidiet , že po jazde superbom v tebe zostali zážitky. Ale ak v nom začneš jazdit častejšie, potom tieto všedné zážitky sa stratia ako para nad hrncom! z jazdy si nebudeš pametat vobec nič. nič ti potom nezostane. Narozdiel od jazdy tatrou, kde v tebe zostane niečo, čo vobec neviem pomenovat. Jediná vec ako mat zážitky pri jazde s novou konfekciou je rýchlost... a bol to len superb!!!! šháde!

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 00:38

Na nová auta šestsettřinácka už nikdy mít nebude, ale myslím si, že na tom nejsme ještě tak nejhůř. Nedávno jsem se asi po patnácti letech opět svezl Volhou 24 a docela jsem vystřízlivěl. Tehdy mi to ani tak nepřipadalo, ale dneska při srovnání s tatrou je to doslova děs. Na každém hrbolu to skáče jako koza (kdo proboha vymyslel tu úděsnou zadní nápravu?), v zatáčkách to trochu sedí jen do rychlosti cca 60 km/h, dynamika srovnatelná s přetíženou liazkou, sedačky horší jak v Š100 - žádné či spíše negativní boční vedení, pásy ani v roce 1975 v SSSR neznali, že to má v kabině půl metru široký a stejně tak vysoký kryt převodovky, na to už jsem taky zapomněl... Ne ne, Tatra!!!

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 08:22

Čo je to za nezmysel stále sa snažiť porovnávať Tatru 613 so súčasnými modernými autami a chcieť z toho niečo vyvodzovať? Čím dokázala T613 toľkých uhranúť, že sa o to stále pokúšajú? Naozaj nechápem dôvody takéhoto jednania...
Na túto tému tu už bolo hodne popísané, a je to tu znova. Koho uhranie T613 nabudúce? Som zvedavý, aké objavné zistenia sem zase víťazoslávne prinesie...

Inak - ani Superb by som už nebral ako predstaviteľa súčasných moderných automobilov - tiež už má svoje roky a je to na ňom vidieť...



Příspěvek byl zeditován (22. 09. 2006 08:23)

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 10:20

No jsem rád, že už to tu tak nespí :-). Ano, byl to zážitek. Srovnání jsem se dopustil schválně. Důvod je prostý. Pokud bych si napřed přečetl zdejší fórum a potom pořídil T613, byl bych velmi, velmi zklamaný. A protože jsem napřed četl zdejší fórum a potom jel schade, byl jsem nadšený. Chápete? To nemá nic co dělat s tím jaké to, které auto je. Je to jen o očekávání a jeho naplnění. Proto fórum zážitky. Až mi na hlavu spadne cihla a zblbnu tak, že ty auta skutečně začnu srovnávat, učiním tak v jiném fóru ;-)

Takže Tomek, Marek, Luboš, Ondrej, souhlasím s tím co píšete. A z těch čtyř reakcí by se snad dalo soudit, že růžovobrýlí a tuneři už toho fórum opustili. Jen nevím jestli je to dobře, byla s nimi sranda.

Jo, celá výměna vozidel ten den byla T613->T815->Superb. Osumsetpatnáctka skýtala také řadu zážitků, ale pokud vím nikdo se tu o ni neotíral, tak snad jindy... ;-)

(Autor nikdy jiné vozidlo než T613 nevlastnil a je přesvědčen, že to tak zůsnane nadále, alespoň to doby, než bude možné nahradit spalovací motor nečím rozumnějším. Čas ukáže, je-li tento optimismus na místě....)


Re: Přibližovadla konkurence
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 10:26

Ondreji, Ty nechápeš důvody takového jednání? Opravdu ne? Tomu nevěřím..... :-D

Tak jeden nastíním, schopnost něco porovnat (ať už subjektivně či objektivně) je takovou základní možností, jak se dopídit výběru či volby mezi věcí A a věcí B (zůstaneme-li u materiálních požitků). Když to schválně "přeženu", kdyby nebylo porovnávání, nebyl by vývoj, nebyl by důvod řešit věci jinak, lépe, dokonaleji, a konekonců nebylo by ani z druhé strany nač vzpomínat. Například kdyby někdo v roce 1991 neporovnal hodnoty emisí produkovaných karburátorovým motorem T613 s platnou legislativou, nebylo by vzniku motoru T613 se vstřikováním..... :-D

Takže je celkem přirozenou věcí, používá-li člověk více různých vozidel, že si je při užívání porovná. Jiné to bude u člověka, který zná pouze T613 či MHD, jiné to bude u člověka, který kromě pravidelného používání T613 používá i jiná, třeba dvě, tři auta. Ať už T613, nebo poslední model Superba, obě to jsou auta určená k provozu na pozemních komunikacích a když tedy současně po těch komunikacích jezdí, proč by nemohly být porovnány???

Čistě fiktivně se tak třeba může stát, že právě AŽ tím porovnáváním (které prý nechápeš Ondreji) takový denní uživatel T613 zjistí, že jeho rozrůstající se rodina jaksi potřebuje vozidlo s poněkud praktičtějším uspořádáním karoserie, nebo že by s tím 2t autem bez serva taky třeba chtěla někde zaparkovat jeho drobná manželka, a tak podobně. A to porovnání (proti kterému se stavíš) ve výsledku třeba způsobí, že tento dotyčný modelový uživatel odloží (právě na základě zkušeností porovnáním s jiným vozidlem) svou T613 na občasné výlety a pro denní provoz zvolí mnohem praktičtější vozidlo, s menšími provozními náklady. Kdyby nebylo toho porovnání, třeba by ještě mnoho let nesmyslně za neúměrné vysoké náklady udržoval v chodu pro denní provoz T613, jejíž užívání by mu však přinášelo akorát problémy.

Což mě připomnělo jeden zajímavý fenomén diskuzí o T613 - stále se tu v různých vláknech a různými přispěvateli píše o tom, že je T613 i na dnešní dobu auto uživatelné pro běžný provoz, které se v současném provozu ještě neztratí, neboli ještě stále tomu provozu "stačí". Uživatele/provozovatele T613 si pro tu to eventualitu dovolím rozdělit na zhruba 3 skupiny:

skupina první má T613 jako příležitostné přibližovadlo, které většinu svého času stojí uklizené někde v garáži, a během sezony ujede pár desítek či stovek km na pár srazů či výletů. Tedy hodnocení "vyhovující vozidlo pro běžný provoz" od zástupce této skupiny nemá žádnou váhu.

skupina druhá má T613 jako hlavní či nejvýše druhé "hlavní" vozidlo, užívá toto vozidlo v běžném (i denním) provozu včetně zimního období a jiné vozidlo využije zpravidla jen v zaměstnání či v případě závady mobility dotyčné T613. Hodnocení "vyhovující vozidlo pro běžný provoz" je od zástupce této skupiny asi nejvíce realistické, už proto že má oproti skupině první řádově větší zkušenosti, nabyté léty pravidelného užívání.

skupina třetí je něco mezi prvními dvěma - zástupce této skupiny T613 dokáže používat tzv. půlročně, neboli v relativně běžném provozu, avšak jen po příjemnější část roku a sotva přijde podzim, už peláší do depozitu. Zástupce této skupiny má relativně více zkušeností s "běžným" provozem T613 než zástupce skupiny zde označené první, přesto však i jeho hodnocení je nutno brát s rezervou.

Když zde jen trošičku odbočím, je zvláštní sledovat, že nejvíce oslavných bájí na dokonalost a jedinečnost T613 produkuje skupina první :-D.

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: Jerry (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 11:10

Radku, Ty si se zase rozepsal, ale souhlasím. Zatím pařím do skupiny II a můžu říct, že mi to auto vyhovuje, kdyby mi nevyhovovalo, takbych neměl důvod ho nadále používat a ani vlastnit. V listopadu se nejspíš nenápadně ztratím do skupiny III. Auto nemám ještě úplně dodělaný, až ho dodělám, tak taky nastane celoroční provoz.

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: Michal B. (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 11:31

Tak aby se toto téma ještě více rozproudilo, dovolím si trochu oponovat. ( ... že by všichni růžovobrejlovci z fóra ještě neodešli ?? :-))

Nemohu totiž souhlasit s větou "Pohodlná, velmi dobře tvarovaná sedadla ..." (v Superbu). V Superbu jsem se svezl již mockrát a pohodlnost sezení proti Tatře není dobrá, podobně jako i v ostatních dnešních vozech respektující moderní trend vajíčkovitých střech. Nemusím mít na očích žádné růžové brýle a přesto si myslím, že Tatra vyniká proti současným moderním (i velkým) autům právě v pohodlí, na kterém kromě hmotnosti vozu a délce rozvoru (zejména u longa) se podílí tvar sedadel. Vysvětlení je vcelku jednoduché. Každý ortoped nebo ergonom vám potvrdí, že pohodlné a zdravé sezení je tehdy, není-li ostrý úhel mezi zády a nohami. To ovšem u dnešních aut na zadních sedadlech není reálné. Podlaha z důvodů světlosti vozidla zůstává zhruba ve stejné výšce nad silnicí a vajíčkovitá střecha, která nad hlavami vzadu sedících je již dosti pokleslá, nutí konstruktéry pro zajištění prostoru nad hlavou vás posadit zadkem skoro na podlahu. Protože navíc se pod zadkem musí ještě vejít nádrž, je sedák nízký a tvrdý. Výsledný dojem je, že si připadáte, jak když sedíte na bobku nebo na prkýnku položeném na podlaze. Zadek dole, kolena pod bradou. Po delší cestě se pak není čemu divit, že jste rozlámaní a sotva se narovnáte. A to nemluvím o starších, kteří mají i problém se z přízemní zapadlé polohy zvednout. Další problém je, když na předních pozicích se dnes dělá stále širší středový panel s tunelem a široké madlo na dveřích a nemůžete si dát kolena střídavě od sebe. Tento zúžený prostor společně s anatomicky hlubokými sedadly nás nutí sedět v neměnné poloze jak se svázanýma nohama a v důsledku toho jsme opět po delší cestě dřevění a rozlámaní. Bočně pevný a stažený posez patří do sportovních aut a nemá nic společného s pohodlím, které má zajistit limuzína. Stačí se podívat na poslední model Rolls-Royce jako předního představitele klasické limuzíny s prioritou pohodlí. Ač se RR přizpůsobil moderním trendům designu zaoblením karoserie, střechu přesto neudělal vajíčkovitou, nikdo v něm nesedí na zemi, sedadla připomínají široká a masivní křesla a ne tvrdá úzká korýtka s vysokými "anatomickými" bočnicemi s dojmem svěrací kazajky.


Re: Přibližovadla konkurence
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 13:04

Mno ano Michale, ale co pak Ti nešťastníci, co považují skoro za vrchol vesmírného výzkumu T613, vybavenou sedaly Recaro Ergomed DS? :-D

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: Michal B. (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 13:20

Mám-li na mysli pohodlné sedačky v Tatře, pak myslím pochopitelně klasické tatrovácké sedáky. Recaro patří mezi prkenná koryta a zatím jsem se naštěstí vždycky setkal jen s rozumným názorem, který přiznával, že už tak pohodlná už nejsou. Osobně bych je charakterizoval jako sedadla zajímavá na efekt, na pohled přes okno jsou jistě působivější, všude samá tlačítka, ale moje zadnice tento dojem nesdílela.


Re: Přibližovadla konkurence
Autor: čadík (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 13:31

Tak přileju trochu oleje: Slovanské postavy mají obecně v oblibě rovné široké lavice místo úzkých plastikových lavorů zvaných sedačky (nejlépe asijské provenience v rozměrech pro místní trh...).

Každý má své nároky jiné a od okamžiku, kdy má postava se začala formovat již jen do šíře a nikoliv do výšky, mě už taky nebaví soukat se do kokpitu nízkých kupé, ba ani do běžné Octavie TDI, tak jsem si oblíbil větší dodávkové vozy, ve kterých člověk sedí pohodlně jako na židli a vždy snadno seskočí (nevystupuje) z vozu. Navíc si nepřivodím lehký úraz hlavou o hranu střechy, pokud ji nedostatečně skloním při nastupování...
Dále mám rád prostorné vozy v příčném směru t.j. s dostatečnou šířkou (proč při řazení neustále strkat do spolujezdce), bohužel "velký" Superb s "malou" Octavií se v tomto parametru moc neliší. A což teprve ten luxus, položit si sportovní tašku, kufřík nebo batoh vedle své sedačky (při obsazených sedadlech), což se mi daří u zmíněných dodávek a občas i u T613.
Když jsem svého času u jednoho zaměstnavatele střídal několik typů vozu BMW, zůstal mi v paměti jediný poznatek: trojkové, pětkové i sedmičkové provedení poskytuje cestujícímu v podstatě totožný prostor. Když jsem tuto skutečnost kritizoval, překvapil mě prodejce sdělením, že cestujícímu je poskytnut takový prostor, aby při jakékoliv nehodě byl vždy v ideální poloze vůči prvkům aktivní a pasivní bezpečnosti... Ale já v pozici spolujezdce na dlouhé cestě chci odpočívat, natáhnout si nohy, posvačit, přečíst noviny a třeba si i zdřímnout ( Jó, holt není nad "křesla k televizi" v T613...). Prodejce mi po té doporučil používat vlak, tam je i lůžkový a jídelní vůz, mezi kterými si mohu dát malou procházku....
P.S. Všechna svá vozidla mám rád. Každé však pro něco jiného a nejradši pak ten vlak....

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 14:21

Radku, skús mi teda vysvetliť, prečo sa stále objaví niekto, kto chce nejaké auto porovnávať práve s autom tak atypickým a svojským, ako je T613.
- je to azda nejaký obecne určený etalón?
- je to nejaký typický predstaviteľ automobilov?
- je to nejaké rozšírené a obecne používané vozidlo?
ani jedno... - tak teda prečo? :-O

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: Michal Heky (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 14:34

Ondřeji, třeba proto, že ničím jiným, než v T613, nejezdí. Já třeba v Superbu v životě neseděl. Nikdy jsem nejel v AUDI, v Mercedesu jen jednou a to byl vyrachtaný kousek z 90. let, BMW to samé. Tak porovnávám s tím, co znám, tedy s tatrou, ne?

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 15:20

Já nevím do které kategorie by mne Radek zařadil protože s Tatrou najezdím dost, ale ježdění v ČR v zimě jsem se už poslední zimu vyhnul a hodlám v této praxi pokračovat. Každopádně mi Tatra na běžný provoz zatím vyhovuje, i když balení na výlet s celou rodinou je trochu náročnější - jenže mé drahé polovičce je malá i Lumina APV, takže to asi nebude tak úplně Tatrou.

Jezdím často v nejrůznějších autech, ať už jako řidič, nebo jako cestující. Stran sezení na zadních sedadlech musím naprosto souhlasit s Michalem - ten posez s koleny nahoře mne irituje převelice, stejně jako snaha o šetření na délce sedáku. Ani jeden z těchto jevů se Superbu nevyhnul, i když jsou auta, která jsou na tom ještě hůř.

Co se týče sedaček Recaro, tak nesouhlasím tak úplně. Ty sedačky jsou opravdu dost úzké a tvrdé. Hlavně boční vedení sedáku bych si klidně odpustil. Z fleku si vzpomenu na mnoho sedaček subjektivně pohodlnějších. ALE jsou to sedačky ze kterých po 1500km vylezu a jsem schopen normálně fungovat. Proto jim prominu všechny ty jejich nectnosti (mj. absenci paměti seřízení). Třeba u Cadillacu De Ville s krásným gaučem je tato hranice tak 300 mil (resp. 100 mil, nemá-li sedačky větrané), u Volva S60 ca 1000km. U libovolného Opelu, s výjimkou Sintry, mne záda a krk bolívala ještě jeden až dva dny. Maybach či RR budou nejspíš mít sedačky nejen subjektivně pohodlné, ale i ergonomické - přiznám ale bez mučení, že na taková auta nemám.

Mimochodem Ladis těch 1600 km v Recaru absolvoval také, takže může dát k lepšímu svoje postřehy z první ruky.


Re: Přibližovadla konkurence
Autor: Michal Heky (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 15:33

No já v těch tvých recarech seděl dva dny v kuse. Když jsem do nich usedl, tak jsem se vyděsil, že cestu asi nepřežiju. Ale kupodivu to bylo naopak. Vždy, když mne začala bolet záda (prvně už asi po 500 km), jsem trochu změnil nastavení sedačky a bolest přešla.
Ve svojí trojce jsem celý den v kuse ještě neseděl, takže to, že mne v ní záda nikdy nebolela, není směroplatné.;-)
Nejhorší z tater byla jízda ve čtverce (se 4kovýma sedačkama), kam jsem se prostě nevešel a trpěl jsem...


Re: Přibližovadla konkurence
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 15:36

Ano Ondreji, ten "někdo" bude srovnávat věci, zde přímo konkrétně automobily, se kterými má zkušenosti. A má li je s T613, proč by mu nemohly při srovnávání pomoci? Ono je nějaké embargo, že jak se něčeho nevyrobí minimálně 1 000 000 kusů a nestojí to na každém rohu, tak že se to nemůže s ničím srovnávat? proč proboha? Jestli ano, rád bych takový důvod znal....

Budu-li například v pozici, kdy budu chtít najít (samozřejmě dle mě konkrétně vyhovujících kriterií) pro sebe náhradu za T613, nepoužiji snad při výběru jiného vozidla právě zkušenosti, pocity a i zjištěné náklady, atp. právě od dosavadně užívané T613? Samozřejmě že je použiji, a máme tu srovnávání jedna báseň :-D. Koneckonců já to nedávno udělal, srovnávání bylo velmi podrobné, technické i ekonomické, a dopadlo jak dopadlo..... :-D

Sám za sebe klidně řeknu že naopak jsem na základě osobních zkušeností schopen srovnat T613 s například Š105, Favoritem, Fabií, českým snem TDi - Octavií, Seatem Toledo, MB W124, Audinou A6, Subaru Forestrem, Oplem Omega, Fordem Scorpio, MB-E,.....nyní i s XJ40, Daimlerem DoubleSix,XJ-S.... namítej co chceš, všechny tyhle věci mají pár věcí společných - sedačku, 4 kola + volant, všechny slouží k přepravě z místa A do B a všechny klidně současně pospolu jezdí po jedné a té samé silnici. Takže srovnávat - klidně, nevidím v tom problém....


Re: Přibližovadla konkurence
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 16:02

...mne sa práve na 4ke páči ten vysoký posed... nemám rád ked sadnem do bratovej 3ky a ledva vidím prednú hranu kapoty...mám 188cm...
Na "našich" sedačkách sa mi nepáči, že nemajú odsávanie... chrbát mám spotení skoro stále, ale aj tak by to vobec nefungovalo, lebo to je tatra...

Ondrej: podla čoho si vyberieš , že si pochutíš na jablčku alebo hruške? porovnáš! a ani jedno nieje etalon... ale to určite vieš...

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: Pelda (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 23:27

Rád bych taky reagoval na toto téma. Myslím si, že Tatru 613 nelze se žádným současným vozem srovnávat, protože ona současný vůz není. Tehdy byly úplně jiné možnosti, poznatky atd. Ať je 613ka jaká chce, je to auto osobité, technicky zajímavé, s duší, každá originál, každá má svou historii a kouzlo a už dnes se za nimi lidé otáčejí, když někde projedou, takže což tepve za nějaké ty roky, až se stane veteránem. Troufnu si tvrdit, že patří mezi ikony našeho automobilového průmyslu. Bez přehánění je to určitě jedno z nejpopulárnějších tuzemských vozidel. Zatímco Superb je sprostý klon VW Passatu, pro který byl zneužit název jedné z nejlepších prvorepublikových limuzín z produkce Škodovky. Nic v něm, ani na něm není české, s českými škodovkami už tento wágen nemá nic společného. Pochybuji, že po něm za dvacet let (tolik je třeba mé Tatře) ještě nějaký "pes štěkne". Nesrovnávejme nesrovnatelné. Taky by se měl probrat Radek. Osobní Tatry už dávno nejezdí po silnicích s těmi ostatními auty. Bohužel jsou spíš vzácností a rozhodně to dnes už nejsou auta na běžný denodenní provoz. To by se měli zase probrat ti, kteří ji takhle používají. Není škoda to auto takhle rasovat.

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 23.09.2006 00:10

Zase jeden takovej, ale co alespoň ta diskuze neusne....Peldo, už není doba, kdy by jsi mohl lidem přikazovat, co smí a co nesmí dělat se svým majetkem....Ty se prober!!!

A za sebe a ostatní co znám potvrzuji, že osobní Tatry jezdí po silnicích s ostatními auty. Jinak to dost dobře nejde, není mi známa konstrukce, která by osobnímu vozu Tatra dovolila létat či plout a že by kombinát pro Tatry vystavěl separátní silnice, na které jiná auta nesmí, toho je taky blbost, že.....

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 23.09.2006 08:49

Pelda: tak to som sa po ránu prebral.... takže dneska tých cca 100km na chajdu tam a dalších 120 naspet mám íst iným autom a lebo po polnačkách?... No ono predsa už aj Ty si tu to auto porovnal s ostatnými autami tým, že UŽ nieje tatra pre bežný dennodenní provoz! ako si to zistil? takže si porovnával! na základe čoho? toho že to je tatra? alebo toho , že technicky zaostáva(ako si nato prišiel)? Ano Radek sa prebral a preto si ochočil kočku miesto kombinátneho výtvoru...ale aj tak ho dúfam, že niečo k krabici od bot cíti ked ju stále má...
A k tomu , že superb nieje české auto. Si si istý že v predvojnovej škode nepracovali nemci? aké zapalovania sa používali? aké svetlá .... . ... a vobec kde je Rišan on tu takéto nacionalistické žvásty vždy dokázal krásne okomentovat!!!

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2006 12:08

Děkuji za reakci, Peldo ;-). Ujišťuji Tě, že hned jak přestanu používat T613 v běžném provozu, poletí z domu, jako každý krám co se nepoužívá a zavazí. Budeš jeden z prvních komu ji nabídnu. Jen ať se ty auta denně ničí, až doslouží vyhodí se. Pro ty co se rádi dívají jsou tu musea...

Heky, seděl jsem celý den v trojce i v Jirkových recarech a jsou lepší, no :-)
Btw, jednou jsem jel přes 600km v kuse ve voze T601 combi. Taky zážitek, ale přežít se to dalo.


Re: Přibližovadla konkurence
Autor: Michal B. (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2006 08:54

Z výše uvedených příspěvků jsem se dozvěděl, že "klasických" sedáků Tatra bylo více, horší a lepší, nižší a vyšší (3-kové a 4-kové). To jsem nevěděl. Dokázal by mi někdo rozdíly podrobněji popsat a kdy nebo v kterých vozech byly montovány. Já zatím vím jen tolik, že jedničky neměly opěrky hlav a sedmistovky mají nižší zadní sedák kvůli větším nádržím a že se měnily látky. Jinak jsem si myslel, že se žádné revoluční změny nekonaly, když nepočítám vyhřívání atd. Dokázal by někdo udělat alespoň stručný přehled vývoje sedaček.
Díky.


Re: Přibližovadla konkurence
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2006 10:36

"Radku, skús mi teda vysvetliť, prečo sa stále objaví niekto, kto chce nejaké auto porovnávať práve s autom tak atypickým a svojským, ako je T613."

Tak se o to pokusím stručně a jednoduše já:

Jsme na fóru o vozech Tatra, no a Tatra za posledních 30 let jiné osobní auto než T613 nevyráběla. Takže toto fórum je (z velké části) o vozech T613, je jen logické že jedním z té dvojice vozů, porovnávaných na tomto fóru bude T613.

...

Rovněž nesouhlasím s názorem, že porovnávat nelze. Porovnávat lze, jen v tomto případě je více-méně jasné, jak to dopadne. Jediný problém je v tom, že správně by se dalo říct, že:

"porovnání, u kterého je předem znám výsledek, se dělat NEMUSÍ"

(z hlediska přínosu nových informací nemá smysl, protože informační hodnota zprávy je podle pana Shannona nepřímo úměrná její pravděpodobnosti a informace, která přijde s jistotou má nulovou hodnotu)

přičemž někteří si pletou slova NEMUSÍ a NESMÍ, takže v jejich podání je ta věta interpretována jako:

"porovnání, u kterého je předem znám výsledek, se dělat NESMÍ".

Pokud jde o sedačky Recaro Ergomed, skutečně z nich mají lidé se slovanskou zadnicí po prvním usednutí nepříjemný pocit, já však mám podobné zkušenosti jako Jirka, Michal nebo Ladis.

Pokud jde o tatrovácké sedačky, skutečně jsou měkčí a tvrdší (pomineme Speciálovské vycpávání boků opěradla), tvarově ovšem vypadají celkem stejně, pouze u těch tvrdších vynikne při posazení jejich zcela neergonomické řešení. Kdy přesně došlo ke změně a v čem spočívá, to říct nedokážu.

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2006 12:39

"...Jsme na fóru o vozech Tatra, no a Tatra za posledních 30 let jiné osobní auto než T613 nevyráběla. Takže toto fórum je (z velké části) o vozech T613, je jen logické že jedním z té dvojice vozů, porovnávaných na tomto fóru bude T613...."

no - trocha za vlasy pritiahnutá logika, ale dobre - skúsme ju na chvíľku akceptovať. Podľa nej by potom napr. na stránkach priaznivcov vozidiel Praga (ak taká je) museli byť všetky nové autá porovnávané s Pragou Lady, ako posledným osobným modelom značky, resp. všetky moderné náklaďáky s modelom PV3S a na diskusnom fóre venovanom značke Wartburg zase porovnávané s modelom W353. Všetky osobne získané poznatky by potom boli prezentované ako úžasné objavy - no ďakujem, ale o takýto zdroj informácií veľmi nestojím, to bude naozaj informačná hodnota správ vééľmi nízka...
Rišan - to si nemyslel vážne, však?

Marek/Radek: ja nie som proti porovnávaniu, sám ho pre seba bežne robím a beriem to ako rutinu, súčasť bežného života, necítim však potrebu s rôznymi banálnymi zisteniami obťažovať ostatných víťazoslávne sa pri tom tváriac, čo úžasné som zistil.... a to je práve to, čo akosi neviem pochopiť...

No a na rozdiel od majiteľov T613 majitelia Pragy Lady a W353 necítia túto potrebu. Takže zase sa pýtam - prečo práve T613 takto uhranula mnohých?

Čo sa týka porovnávania T613 s inými autami - už dávnejšie som napísal svoj názor na to, kedy to má (malo) zmysel. Jeden takýto dokument z roku 1973 som tu už spomenul. Posledné oficiálne porovnanie som videl z roku 1993, kedy bola porovnávaná T613-4 s asi 20 vozidlami ostatných výrobcov. Porovnanie robila pre svoju potrebu Tatra a "štvorka" tam nedopadla veľmi slávne...



Příspěvek byl zeditován (25. 09. 2006 12:44)

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2006 12:57

"no - trocha za vlasy pritiahnutá logika, ale dobre - skúsme ju na chvíľku akceptovať. Podľa nej by potom napr. na stránkach priaznivcov vozidiel Praga (ak taká je) museli byť všetky nové autá porovnávané s Pragou Lady, ako posledným osobným modelom značky, resp. všetky moderné náklaďáky s modelom PV3S a na diskusnom fóre venovanom značke Wartburg zase porovnávané... Rišan - to si nemyslel vážne, však?"

Myslel jsem to vážně. Za vlasy přitáhnutá logika je to proto, že se najednou slovo "chce" zaměnilo za "musí".

Původně jsi se ptal na to, proč lidé CHTĚJÍ na tomto fóru stále porovnávat T613. Na to jsem myslím odpověděl docela jasně. Proč MUSÍ (ale oni nemusí, oni jen CHTĚJÍ), na to odpovědět neumím.

Nevím, jak je to u Pragy Lady, ale majitelé W353 také mají potřebu porovnávat. Myslím si, že toto vozidlo vyvolalo i na tomto fóru dost vášní, vzpomínám si třeba na debatu, kdy nám jeden majitel porovnával W353 se současnými vozy a vycházelo mu, že W353 je bezpečnější. Můžu to dohledat.

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2006 13:09

> ondrej - ...necítim však potrebu s rôznymi banálnymi zisteniami obťažovať ostatných víťazoslávne sa pri tom tváriac, čo úžasné som zistil.... a to je práve to, čo akosi neviem pochopiť...

Je to asi stejně nepochopitelné, jako si tady stokrát přečíst, jak je T613 úžasné auto a to ostatní šmejd. Mimochodem, kde se dá to těch srovnávacích dokumentů nahlédnout?

> risan - ...vzpomínám si třeba na debatu, kdy nám jeden majitel porovnával W353 se současnými vozy a vycházelo mu, že W353 je bezpečnější. Můžu to dohledat.

Podobné debaty probíhaly hned ve dvou vláknech (a jistě jsem na něco zapomněl)
[www.tatraklubbrno.cz]
[www.tatraklubbrno.cz]


Re: Přibližovadla konkurence
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2006 13:16

Chcú - musia...pripadá mi to ako neproduktívne slovíčkarenie, ale dobre, beriem to ako tvoju únikovú cestu, iný význam tam nevidím..
No, aj ja poznám tiež iba jeden prípad (asi identický, ako ty), kedy majiteľ W353 porovnával svoje vozidlo s inými. A čo e na tom zlé?
Už je mi hlúpe sa toľkokrát opakovať a začínam pochybovať, či to má aj nejaký zmysel, ak z mojich tvrdení sa niektoré vytrvalo prehliadajú. Stále nechápem to, čo na začiatku - to je všetko!

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2006 13:23

ladis - môžem naskenovať, ak máš záujem, je to jedna husto popísaná tabuľka na A4

Re: Přibližovadla konkurence
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2006 14:00

Ondrej, ano mám zájem :-)

25. 09. 2006 13:16 Stále nechápem to, čo na začiatku - to je všetko!
Je myšleno toto?
22. 09. 2006 08:22 Čo je to za nezmysel stále sa snažiť porovnávať Tatru 613 so súčasnými modernými autami a chcieť z toho niečo vyvodzovať?

Nevšimnul jsem si, že bych se snažil něco vyvozovat (a ani to "probuďte se" nebylo mířeno Tebe. Proč si to tak bereš? Asi jsem si měl dát práci a prohledat fórum na všechna srovnání, která vysoko vyzdvihují T613 a jejich autory adresně vypsat. No co už...). Toto je fórum Zážitky a ačkoliv uznávám, že tento zážitek nevznikl přímo ve voze Tatra, jízda s T613 a T815 mu bezprostředně předcházela a nebýt informací z tohoto fóra, nikdy by mě nenapadlo to sem psát. Pravděpodobně by to ani nebylo možné neboť bych pocit z jízdy považoval za něco samozřejmého a nepřišlo by mi na mysl, že to auto je jiné, než jsem se na základě spostředkovaných informací domníval. Dokud T613 nadobro nezapadne do kategorie veterán (pokud se u tak mladého auta někdy stane), budou se podobná srovnání vyskytovat s železnou pravidelností.


Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.