Re: Přibližovadla konkurence
Autor:
radek (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2006 10:26
Ondreji, Ty nechápeš důvody takového jednání? Opravdu ne? Tomu nevěřím..... :-D
Tak jeden nastíním, schopnost něco porovnat (ať už subjektivně či objektivně) je takovou základní možností, jak se dopídit výběru či volby mezi věcí A a věcí B (zůstaneme-li u materiálních požitků). Když to schválně "přeženu", kdyby nebylo porovnávání, nebyl by vývoj, nebyl by důvod řešit věci jinak, lépe, dokonaleji, a konekonců nebylo by ani z druhé strany nač vzpomínat. Například kdyby někdo v roce 1991 neporovnal hodnoty emisí produkovaných karburátorovým motorem T613 s platnou legislativou, nebylo by vzniku motoru T613 se vstřikováním..... :-D
Takže je celkem přirozenou věcí, používá-li člověk více různých vozidel, že si je při užívání porovná. Jiné to bude u člověka, který zná pouze T613 či MHD, jiné to bude u člověka, který kromě pravidelného používání T613 používá i jiná, třeba dvě, tři auta. Ať už T613, nebo poslední model Superba, obě to jsou auta určená k provozu na pozemních komunikacích a když tedy současně po těch komunikacích jezdí, proč by nemohly být porovnány???
Čistě fiktivně se tak třeba může stát, že právě AŽ tím porovnáváním (které prý nechápeš Ondreji) takový denní uživatel T613 zjistí, že jeho rozrůstající se rodina jaksi potřebuje vozidlo s poněkud praktičtějším uspořádáním karoserie, nebo že by s tím 2t autem bez serva taky třeba chtěla někde zaparkovat jeho drobná manželka, a tak podobně. A to porovnání (proti kterému se stavíš) ve výsledku třeba způsobí, že tento dotyčný modelový uživatel odloží (právě na základě zkušeností porovnáním s jiným vozidlem) svou T613 na občasné výlety a pro denní provoz zvolí mnohem praktičtější vozidlo, s menšími provozními náklady. Kdyby nebylo toho porovnání, třeba by ještě mnoho let nesmyslně za neúměrné vysoké náklady udržoval v chodu pro denní provoz T613, jejíž užívání by mu však přinášelo akorát problémy.
Což mě připomnělo jeden zajímavý fenomén diskuzí o T613 - stále se tu v různých vláknech a různými přispěvateli píše o tom, že je T613 i na dnešní dobu auto uživatelné pro běžný provoz, které se v současném provozu ještě neztratí, neboli ještě stále tomu provozu "stačí". Uživatele/provozovatele T613 si pro tu to eventualitu dovolím rozdělit na zhruba 3 skupiny:
skupina první má T613 jako příležitostné přibližovadlo, které většinu svého času stojí uklizené někde v garáži, a během sezony ujede pár desítek či stovek km na pár srazů či výletů. Tedy hodnocení "vyhovující vozidlo pro běžný provoz" od zástupce této skupiny nemá žádnou váhu.
skupina druhá má T613 jako hlavní či nejvýše druhé "hlavní" vozidlo, užívá toto vozidlo v běžném (i denním) provozu včetně zimního období a jiné vozidlo využije zpravidla jen v zaměstnání či v případě závady mobility dotyčné T613. Hodnocení "vyhovující vozidlo pro běžný provoz" je od zástupce této skupiny asi nejvíce realistické, už proto že má oproti skupině první řádově větší zkušenosti, nabyté léty pravidelného užívání.
skupina třetí je něco mezi prvními dvěma - zástupce této skupiny T613 dokáže používat tzv. půlročně, neboli v relativně běžném provozu, avšak jen po příjemnější část roku a sotva přijde podzim, už peláší do depozitu. Zástupce této skupiny má relativně více zkušeností s "běžným" provozem T613 než zástupce skupiny zde označené první, přesto však i jeho hodnocení je nutno brát s rezervou.
Když zde jen trošičku odbočím, je zvláštní sledovat, že nejvíce oslavných bájí na dokonalost a jedinečnost T613 produkuje skupina první :-D.