Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: Vojta (IP zapsáno)
Datum: 04.10.2004 01:02
Poslední dobou se tu pár lidí o mé jméno otřelo bez jakékoliv příčiny. Zprvu jsem nehodlal na invektivy p.Langra reagovat, ale po přečtení posledních dvou příspěvků reagovat musím. S T 57 za uváděnou předpokládanou cenu za renovaci, jsem se z mé strany setkal zhruba před rokem. Mladík, který si mě pozval na konzultaci, měl v jedné stodole za Dobříší skovanou T57 čistou
v totálně rozpadlém stavu. Výdřeva v podstatě neexistovala, z plechů zbyly žalostné zbytky, motor nekompletní a jedna rezavá koule, příslušenství nepoužitelné nebo chybělo, zkrátka ve stavu, kdy by bylo možné Tatru naložit rukama do dvou koleček. Sám jsem ho od úmyslu renovace pro finanční náročnost odrazoval. Tenhle naivní človíček měl tak představu do 200,000,- Kč. Můj cenový odhad zpočíval z nutnosti nové výroby 90% vozu.
Jen na dokreslenou, kromě oplechované výdřevy, kde je výše uvedena cena od Stauchů, střecha a čalounění cca 80,000,- Kč, nová elektrika a elektro příslušenství cca 30,000,-Kč, celolak cca 50,000,-Kč, kde je renovace podvozku, GO motoru, chromy, nejsou počítány nákupy chybějíjích komponentů. Pochybuji, že např.fa.Drátek dá mimořádnou slevu na kabely, nebo Rekovi kvůli majitelovým krásným očím budou dělat za 100,-Kč/hod. Co se týče hodnocení našeho Sedana, hodnocení laika je jedna věc, hodnocení opravdovými odborníky z řad veteránistů a pamětníkům je věc druhá. A ta druhá je pro mě směrodatná. Mimochodem, lak na Sedanu dělala jedna z nejrenomovanějších lakoven na veterány.
Co se týče příspěvku od "600", ano jsou známější firmy než fa.Dymáček, a je taky plným právem každého s kým chce spolupracovat. To platí i tak, že každá firma si může vybrat pro koho bude dělat, a pro koho ne.
Renovace vozidla do původního stavu je věc časově a tím i finančně hodně náročná. Časově vychází délka kompletní renovace (rozebrat do šroubku) u průměrně velikého vozidla cca na 3500 - 4000 hodin. Sami si spočítejte cenu jen za práci - sazbu za hodinu si může dosadit každý sám. Takže firmy, které mají auto za půl roku hotové, nebo enormě levné, musí něco zákonitě odrbat. A co, o tom se už tady taky píše výše (odpadá lak, na pístkách brzd nejsou prachovky, rezavé chromy atd.). Ale dle některých to vše nevadí, oni s málo kvalitní prací souhlasili protože je to levné apod. Že vozidlo není uvedeno do původního stavu, nevadí. Vždyť kvalita renovace se přece hodnotí podle laku a ne podle celkového stavu vozu.
Když je něco s Eccory, od Reků, nebo třeba od Stauchů, tak cena nevadí. Ale běda když tu sumu chce Dymáček. Jak, a kde, a proč? Kooperace je i v této branži. Všichni nedělají všechno. Když např. fa.Dymáček kalkuluje v ceně chladič za 30.000,- Kč, tak je mela, že je to drahé atd. Když ale vyjde na povrch že ten chladič vyrobili Stauchovi pro firmu Dymáček na tuto určitou zakázku za 30.000,- Kč tak je to vpořádku? Kde je tedy merito věci?
Podotýkám, že ani jednomu pánovi, konkrétně zkr."MOTOR", "MIRO" a
"600" jsme nic na vozidlech nedělali, tudíž ani hypoteticky jak uvádí "D.A." jsme nemohli na jejich vozech totálně zkurvit vůbec nic.
Cenové relace máme stanovené jako firma takové jaké jsou, a nelze je srovnávat s někým kdo je v důchodě, nebo dělá po zaměstnání doma.
A na závěr, ani k tomu chladiči, ani za tu cestu k Dobříši jsem nic nepočítal.
P.S. naštěstí instituce a lidi, kteří si u nás zadávají práci jsou odborně na výši, a této práce máme na dost let dopředu.