Fórum členů Tatra klubu Brno :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: Tomas D. (IP zapsáno)
Datum: 13.08.2004 13:19

Dobry den, kde je mozno v Brne zajistit rekonstrukci...Kamarad se stal stastnym majitelm rozebrane Tatry 57A pripravene k rekonstrukci a rad by pozadal o pomoc. Je v Brne ci okoli nekdo kdo se zabyva rekonstrukce tohoto modelu? Dekuji za veskere informace

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 13.08.2004 14:26

No předem bych rád řekl, že to není žádná "-mrzka", ale "-mrška". Chudák Vlasta Burian se asi musí obracet v hrobě.

Majitel rozebrané Tatry 57A může být šťastný pouze z nevědomosti, protože u rozebraného vozu nelze tak snadno zjistit, zda je ta hromádka kompletní a zda nechybí právě ty nejpodstatnější díly. Dále situaci komplikuje skutečnost, že málokterý renovátor zná T57a tak dobře, aby věděl, jak co přesně složit a tak je dobře, když to, co má složit, si také sám rozebírá. Pokud je rozebrání v až takovém stavu, že je rozebraná karoserie, bude také problém při skládání výdřevy a klempířině dodržet její geometrii - ono se to rádo bortí.

No a teď k požadovaným informacím. Nebylo uvedeno, zda onen majitel chce s renovátorem pouze konzultovat a vyzvídat od něj pracně nabyté know-how (to tedy většina renovátorů nemá ráda) a do renovace se pustit vlastními silami, či zda si chce objednat renovaci tak říkajíc "na klíč". Ve druhém případě je pak nutno upozornit na to, že cena takové renovace bude pár set tisíc Kč (a slovem "pár" zde rozhodně nemíním "dvě"). Já osobně mám na své T57 dnes kolem cca 400 hod. své práce, klempíř a stolař na ní pracovali hodně přes 200 hod. a vůz stále nemá lak a čalounění. Teď kontrolní otázka: na kolik Kč asi hodnotíte hodinu takové, řekněme odborné, práce? Jednoduchým násobením pak dojdeme k ceně, ve které ještě stále není potřebný materiál.

Nějaké informace samozřejmě získat v klubu lze. Pokud by bylo třeba kontakty na firmy, zabývající se renovacemi veteránů, můžeme také poskytnout. V Brně a okolí nějaké jsou.

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: Vojta (IP zapsáno)
Datum: 13.08.2004 23:01

WWW.autoveteran-dymacek.cz

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: motor (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2004 20:57

Tak to snad ne, Dymáček to umí krásně verbálně, s tím mám zkušenost. jak to ale zvládá manuálně si netroufnu hodnotit v pozitivním slova smyslu.

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 19.08.2004 10:24

motor:
ak si renovácie p.Dymáčeka netrúfneš pozitívne hodnotiť (po dôvode teraz pátrať nechcem), to ťa ešte neoprávňuje, aby si ich spochybňoval. Alebo azda sám dokážeš historické vozidlo zrenovovať lepšie? Ak áno, tak sa neboj a vyjdi z anonymity a postav tebou renovované vozidlo vedľa auta renovovaného u p. Dymáčeka. To je jediný argument, ktorý by mohol presvedčiť. Silne však pochybujem či by si z tohto duelu vyšiel víťazne. Kritizovať je ľahko, priložiť ruku k dielu už ťažšie. A doviesť dielo do zdarného konca, to už je o niečom úplne inom.

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: motor (IP zapsáno)
Datum: 19.08.2004 22:20

Jak se na tomto fóru vychází z anonymity? Jediné, co mě napadá, je to,že vy se tu všichni znáte tak nějak ze srazů - z civilu. A když někdo novej napíše ne úplnej vlezdoprdelismus je najednou anonym. Tobě Dymáček dělal auto, že ho vášnivě hájíš?! Já jsem s ním mluvil o Tatrách asi hodinu a že bych se něco dozvěděl? - ne! Takže takovýmu někomu bych svoje auto nenechal dělat - o ceně nemluvě.

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: převodovka (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2004 00:03

A "motor" je jméno nebo příjmení?


Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: motor (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2004 01:26

Přezdívka. 25 roků stará. O.K.?

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: motor (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2004 01:27

A převodovka je?

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2004 06:55

Myslím, že jsme v diskusi, která má sloužit m.j. informování (a taky trochu zábavě). Každý sem může napsat svůj názor, ne? Pokud si za ním stojí a byl k tomu vyzván, asi by se měl trochu představit. Potud OK. Ovšem Ondrejův argument považuju za absolutně nešťastný. Mám tomu rozumět tak, že kdyby mi nějaký lakýrník hypoteticky totálně dokurvil lak, tak se nejdřív musím naučit perfektně lakovat auta, než o tom budu smět někomu říct? To bychom asi mohli legislativu "zjednodušit" vypuštěním reklamací, protože boty by si pro jistotu kupovali jenom ševci, rohlíky pekaři a tatrovky Ledwinkové :-).

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 22.08.2004 14:55

motor: Jak to mám vědět?? Ale uznej, že je to stejně anonymní jako tvé příspěvky - žádná registrace, žádný email, žádné jméno... ale aspoň jsme se na desátý pokus dozvěděli, že "motor" je něčí přezdívka... :-)

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: motor (IP zapsáno)
Datum: 22.08.2004 20:20

4 Risan, Lubos ...
tak jsem se snad zaregistroval k Vaší spokojenosti. Jen tak mimochodem, mám pocit, že Rišan vystupuje na tatraportal.sk jako anonym. Trochu potrénuju autocenzuru a snad to bude v pohodě. Motor

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: Mirek V (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2004 00:27

motor: To Tvoje T603 byla v Mniší na rekonstrukci ???

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: motor (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2004 20:51

4 Mirek V.
Ne dělal to Podivínský a spol. ( Hovorany).

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: Mirek V (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2004 22:46

motor: tak pardón, byla to tedy jiná červeno/bílá

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2004 20:03

Ahoj Honzo, dlouho jsme se neviděli. Jak jsi byl spokojený s renovací u Podivinskýho?
Už jsem od té doby musel opravit brzdy a posilovač, lak praská a loupe se, čalounění stropu se mi nikdy nepodařilo očistit od umatlaných rukou, chrom rezne a o motoru nemluvě. Postupně se snažím všechno dávat do pořádku sám na T603, ale vše nezvládnu.
Právě, že některé nedodělky Podivínského jsem nechával opravovat u Vojty Dymáčka (například hrbaté kotouče a dát prachovky na pístky a spoustu drobností).
Lucián Piller

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: motor (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2004 21:41

Máš samozřejmě pravdu v tom, že Podivínského práce i u mé Tatry se s dokonalostí nepotkává. Ale za ty peníze to ušlo. Na super precizní renovaci jsem ani neměl. Celkem se divím, že na Vašem fóru ještě nikdo nezmínil p. Vomelu (Hlinsko). Nením asi úplně levnej, ale působí max. seriózním dojmem (můj subj. názor). Já jsem ho (Podívínskýho) na motor nepustil - nebylo třeba, ale když pořebuju něco poladit, mám mechanika za 350,/hod a výsledky jsou dobré. Už to slyším směrem od Kr. Pole - jsme levnější, ale hodnota je v poměru cena/výkon. Je to spíš na řeč, než na pár řádek. Měj se a ať Ti 603 drží. Honza Langer

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2004 08:18

No moc to nedrží. Chtěl jsem tuhle opravit Luciánovi asi 10mm dlouhý škrábanec na laku a jak jsem na to sáhl, upadl decimetr čtvereční laku i s tmelem a zíral jsem na holý kov.

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: Maty Pce (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2004 22:41

pana Vomelu dobře znám a to i jeho vozový park. Je dost vážně nemocný a i přesto pro Tatry vypouší duši. Jeho cena je přiměřená a práce, no nikoho lepšího jsem ještě nikdy neviděl a to myslím naprosto vážně. Jeho práce je vidět i ve Škodováckém muzeu a nejen tam. Kdo jej zná ví co chci říci. Více neřeknu on sám si to nepřeje. Až třeba jednou budu vlastnit 603 motor i s převodovkou svěřím jedině jeho rukou. Jinak 613 nedělá, snad jen v nouzi, že by někomu pomohl.

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: Mira (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2004 12:11

Ještě se vrátím k tomu panu Dymáčkovi. Měl jsem T57 "čistou" před renovací. Pan Dymáček ji viděl a renovaci v jeho dílnách mi ohodnotil na cca 600-650tis, což je trochu přestřelené (mírně řečeno). Z jiných pramenů (J+D Stauch, které považuji v tomto oboru za jendny z nejlepších), by postavili komplet novou výdřevu+plechařinu za 200tis, další náklady dle mého zjišťování by byly cca 200. Takže kompletní renovace cca 400tis oproti 650tis pana Dymáčka..... To mluví za vše. A jeho renovace není zas bůhvíjaká kvalita. Viděl jsem jeho Š1201 Sedan po renovaci a troufám si říci, že mnoho jiných v jeho oboru by ji udělala lépe.

Ale to je jen můj názor.

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2004 19:26

Abych se taky pridal do diskuze.Motor zdravim:-) rozebranou hadimrsku rozhodne pokud je mozno delat sam a kooperovat s podniky zamnejsiho jmena nez fa dymacek ..., co vse dava do prepuvodniho stavu az je to nadpuvodni...osobne vim ze se bez eccory neobejdes .... zkus se poradit skutalkem uherske hradiste ..dela moc pekne např.603,a nebo již zminovany Podivinsky dela celkem ok (osobne me dela 613)a je cenove velmi rozumny....ale stej ne budes muset brat nektere dily z fa eccora,coz bude finančni katastrofa..no hodne zdaru.....

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: Vojta (IP zapsáno)
Datum: 04.10.2004 01:02

Poslední dobou se tu pár lidí o mé jméno otřelo bez jakékoliv příčiny. Zprvu jsem nehodlal na invektivy p.Langra reagovat, ale po přečtení posledních dvou příspěvků reagovat musím. S T 57 za uváděnou předpokládanou cenu za renovaci, jsem se z mé strany setkal zhruba před rokem. Mladík, který si mě pozval na konzultaci, měl v jedné stodole za Dobříší skovanou T57 čistou
v totálně rozpadlém stavu. Výdřeva v podstatě neexistovala, z plechů zbyly žalostné zbytky, motor nekompletní a jedna rezavá koule, příslušenství nepoužitelné nebo chybělo, zkrátka ve stavu, kdy by bylo možné Tatru naložit rukama do dvou koleček. Sám jsem ho od úmyslu renovace pro finanční náročnost odrazoval. Tenhle naivní človíček měl tak představu do 200,000,- Kč. Můj cenový odhad zpočíval z nutnosti nové výroby 90% vozu.
Jen na dokreslenou, kromě oplechované výdřevy, kde je výše uvedena cena od Stauchů, střecha a čalounění cca 80,000,- Kč, nová elektrika a elektro příslušenství cca 30,000,-Kč, celolak cca 50,000,-Kč, kde je renovace podvozku, GO motoru, chromy, nejsou počítány nákupy chybějíjích komponentů. Pochybuji, že např.fa.Drátek dá mimořádnou slevu na kabely, nebo Rekovi kvůli majitelovým krásným očím budou dělat za 100,-Kč/hod. Co se týče hodnocení našeho Sedana, hodnocení laika je jedna věc, hodnocení opravdovými odborníky z řad veteránistů a pamětníkům je věc druhá. A ta druhá je pro mě směrodatná. Mimochodem, lak na Sedanu dělala jedna z nejrenomovanějších lakoven na veterány.
Co se týče příspěvku od "600", ano jsou známější firmy než fa.Dymáček, a je taky plným právem každého s kým chce spolupracovat. To platí i tak, že každá firma si může vybrat pro koho bude dělat, a pro koho ne.
Renovace vozidla do původního stavu je věc časově a tím i finančně hodně náročná. Časově vychází délka kompletní renovace (rozebrat do šroubku) u průměrně velikého vozidla cca na 3500 - 4000 hodin. Sami si spočítejte cenu jen za práci - sazbu za hodinu si může dosadit každý sám. Takže firmy, které mají auto za půl roku hotové, nebo enormě levné, musí něco zákonitě odrbat. A co, o tom se už tady taky píše výše (odpadá lak, na pístkách brzd nejsou prachovky, rezavé chromy atd.). Ale dle některých to vše nevadí, oni s málo kvalitní prací souhlasili protože je to levné apod. Že vozidlo není uvedeno do původního stavu, nevadí. Vždyť kvalita renovace se přece hodnotí podle laku a ne podle celkového stavu vozu.
Když je něco s Eccory, od Reků, nebo třeba od Stauchů, tak cena nevadí. Ale běda když tu sumu chce Dymáček. Jak, a kde, a proč? Kooperace je i v této branži. Všichni nedělají všechno. Když např. fa.Dymáček kalkuluje v ceně chladič za 30.000,- Kč, tak je mela, že je to drahé atd. Když ale vyjde na povrch že ten chladič vyrobili Stauchovi pro firmu Dymáček na tuto určitou zakázku za 30.000,- Kč tak je to vpořádku? Kde je tedy merito věci?
Podotýkám, že ani jednomu pánovi, konkrétně zkr."MOTOR", "MIRO" a
"600" jsme nic na vozidlech nedělali, tudíž ani hypoteticky jak uvádí "D.A." jsme nemohli na jejich vozech totálně zkurvit vůbec nic.
Cenové relace máme stanovené jako firma takové jaké jsou, a nelze je srovnávat s někým kdo je v důchodě, nebo dělá po zaměstnání doma.
A na závěr, ani k tomu chladiči, ani za tu cestu k Dobříši jsem nic nepočítal.
P.S. naštěstí instituce a lidi, kteří si u nás zadávají práci jsou odborně na výši, a této práce máme na dost let dopředu.

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 06.10.2004 20:50

Vážený pane Dymáček, Vaše reakce se mi zdá poněkud ublížená, toho jistě nemáte zapotřebí. Vypadá to, jako byste se snažil spíše číst mezi řádky než vnímat téma diskuse, což je logicky střet různých názorů na danou problematiku. Uvědomte si, prosím to, že ne každý má prostředky na profesionální renovaci veterána, ale myslím, že každý, kdo aspoň zčásti zachrání kus automobilu pro čas budoucí, si nezaslouží Vaše striktní odsouzení. Možná by Vaší prosperující firmě, která má na několik let dopředu zakázek od institucí (TM Bo?) a lidí na odborné výši, neuškodilo, kdyby angažovala PR managera. S pozdravem a přáním mnoha úspěchů, Váš Honza Motor Langer.

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 07.10.2004 20:18

Vojta:uf to byl clanek .....Chtel bych podotknou ze zde nechci obhajovat nekvalitni renovace ja sam se v aute hrabu az do uplneho zblbnuti a az je ta vec opravdu jak ma byt .Ja take nesnasim odbytou praci.....ale jen se me zda nazor např.: elektrika do hadimrsky za 30 000kc .........to snad ne! a tim mene nechci ric ze kdyz je neco od ecorry tak je to svate. Ale kdo z normalních lidi na tak premrstene ceny bude mit ??? .to se stanou veterani jen vysadou par lidi a kazdeho kdo by se snazil jen o to to tema zajimat tak ho odradime cenou.......to bychom brzo dojezdily.nechci se prit o vyhnile vydreve ,ale jine prace se daji udelat za podstatne nižší finance atd atd.... jo je pravda ze jak bylo receno moje auto nemohl nikdo kurvit protoze ja si svoje vozi "kurvim" sam popř.vše nachystam a necham dokompletovat ale material ktery odemne servis dostane je kompletni a neni na nem co pokazit protoze na ne zbyde jen osadit agregaty atd....a na to vse dohlizim a kontroluji...A dle meho nazoru kdyz tu ci ono auto nebude az tak profesionalne zrenovovano svět nespadne ale vzdyt budme radi ze se zachovalo do dnešni doby vubec v pojizdnem či jakem stavu a ze je .........vemte si to k srdci a zkuste pochopit ne mou praci protoze je uz se nejaky cas tim zabyvam ale praci nejakeho noveho zacinajicího tatrovaka ktery se snazi vramci sych mozností a zachovavat historii. s pozdravem 600 a tatre zdar.. PS: pícha předchazí pad.....

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 08.10.2004 12:51

No to tedy koukám: 600 si všechno nachystá sám a pak to servis nechá jen složit (tj. "osadit agregaty"). Hmm, zajímavé, když je někdo schopen všech činností, které renovace veterána zahrnuje, kromě montáže připravených součástí. Asi neměl za mlada doma LEGO...

Řeči o tom, že se dá renovace pořídit levněji... ano, samozřejmě dá, když do toho investuju svůj čas a svoji práci, svoje prostory a svoje energie (a toto do ceny renovace nezahrnu), sám se rozhodnu, kde přijmu pro sebe akceptovatelný kompromis, který mi umožní ušetřit na materiálu a jeho zpracování. Firma, která renovaci dělá, musí ale do ceny promítat tyto náklady. Protože kde by asi na jejich hrazení vzala? Vy berete výplatu v práci a renovaci berete jako způsob utrácení volného času. Lidé renovující ve firmě ale musí dostat za svoji práci výplatu právě tam. Kde asi se ty peníze vezmou? Kdy si mají vydělávat, když přes den pracují na vašich autech? Vy si renovujete doma v garáži, kterou jste si koupili pro vlastní potřebu. Zadarmo ta garáž nebyla, ale Vy si to do ceny renovace nezapočítáte, i když ji pro renovaci používáte - koupili jste si ji přece pro sebe. Ale majitel firmy koupil, pronajal či postavil prostory, které používá pro renovace, právě proto, aby tam mohl renovovat cizí auta. Kdo má tedy nést ty náklady na tyto prostory? Majitel? A z čeho? Dostává snad na to od maminky kapesné? Každá flexka, každá vrtačka, každý kompresor spotřebovává energii. V garáži je potřeba topit. Každý měsíc přijde složenka na inkaso. Vy si ani neuvědomujete, že v té částce jsou i náklady na vaši renovaci, protože se vám to ztratí v částce za provoz domácnosti. Když se vás zeptá manželka, proč je to tento měsíc tolik, řeknete jí, že se moc sprchovala a bojler žere moc proudu. Co ale majitel firmy? Na co svede náklady na energie?

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 08.10.2004 13:16

Na manželku. Moc se sprchuje...

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 08.10.2004 21:16

2: Rišan
A násobte to dvěma (minimálně) - DPH, zdravotní a sociální pojištění, daň z příjmu fluktuujících a flákajících se zaměstnanců, o dávkách za zaměstnavatele nemluvě. K tomu třeba přičíst často přehnaný nájem provozních prostor, energie, poplatky OSA za puštěné rádio, k těmto poplatkům znovu DPH neb jejich příjemci nejsou zpravidla plátci a když ano cena je o sazbu DPH navýšena. To vše se promítne do práce, která je silně závislá na osobních kvalitách řemeslníka, který ji provádí. Jak to asi může dopadnout s ohledem na různé "firemní zázemí", ponechám na úvaze P.T. čtenáře. Zn: myslým to upřímňe.

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 09.10.2004 13:40

rysan:a zapomnel si rict jeste setrte vodou a jeto kompletni ekonomicka studie..............
ja si na rozdíl delam vetsinu veci sam a co sinecham delat např zapojit motor u 613 nebudu se stím tahat sam...a co se tyce lega ja ti neco reknu ja ho nepotreboval protoze uz jako maly decko sem si hraval v tatre u nas maj tatry tadici dycky nejaka doma byla a ja je rozmnozil ,narozdil od tebe kterej neco koupil u nas se to dedi z generaci na generaci a v tom my se 2 nikdy nemuzem rovnat ...a ze nekdo se chova ponekud povisene na srazech tak to jeho image tatrovaka nevylepsuje....jasne ze ja neberu zadnemu servisu ze naklady sou drahe ostatne co dnes neni ..ale tam jde spis o to ze ten nekdo neuznava praci druhych a ze sam nema na to aby rikal ze je nej......

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 12.10.2004 08:26

Už jsem se rozhodl, u nás se budou taky dědit!

Ale stejně, ty zvýšené náklady na energie... "Stará, ty se sprchuješ jak turbína na Slapech!"

Re: Tatra 57A "hadimrzka"
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 12.10.2004 08:54

:-D To je dobré.

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.