Fórum členů Tatra klubu Brno :  Diskusní fórum TKB
 
štvorka vs trojka
Autor: Šutrák (IP zapsáno)
Datum: 22.08.2007 21:27

Možno sa to tu už preberalo, ale už som tu na fore dlho nebol bo moja Tatra stojí a venujem sa baráku a to zhltne hafo peňazí.
Mám trojkovú Tatru, ale je zrezlá. Motor a mechanické časti sú vrámci normy OK. O čo mi ide, chem kúpiť druhú Tatru a rozhodujem sa medzi trojkou s ktorou som si užil jeden nádherný rok jazdenia a štvorkou ktorá je predsa len troška lepšie vybavená, hlavne 5-stupnový kvalt. Trojka sa mi páči, je elgantná a hlavne jednoduchá. interier sa mi viac páči v trojke, nenahnevajte sa štvorkári :-) ale ten hnedy interier ....
Ide mi o to aké percento dilelov z mojej trojky by sa dalo použiť ako zdroj ND v prípadne kúpenej štvorke.
Čo je rovnaké a čo je absolutne nezamitelné, hlavne mechanické časti, motor a pod.
Ďakujem

Re: štvorka vs trojka
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2007 01:23

Procento zaměnitelných dílů mezi trojkou a čtverkou odhaduji tak na 80, jejich vyjmenování ale nechám na někom dalším... ;-)

Re: štvorka vs trojka
Autor: Jerry (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2007 23:01

Luboš to řekl dobře, krom palubovky (díl kolem vnitřního bufíka, je tam vyvýšená podlaha) je záměnný všechno



Renovuji, renovuji a pomalu koukám, že stavím repliku... :-P

Re: štvorka vs trojka
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2007 08:25

A opravdu je u čtverky pětistupňová převodovka? A opravdu je to výhoda?

Re: štvorka vs trojka
Autor: mazic666 (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2007 15:07

v cem je vyhoda petikvaltu u karburatoru? ze se musi vic mavat klackem?

Re: štvorka vs trojka
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2007 18:16

možeš si vybrat či budejš jazdit ako s 3kvaltom , 4kvaltom alebo 5kvaltom, naviac máš o kus menšie radiace dráhy, a v meste možeš jazdit na 4° a kupodivu to ešte zrýchluje, vytočená dvojka a trojka je lepšia čo do zrýchlenia ako u 4kvaltu, na 4ke vyššia maximálka, malý skok prevod pomeu medzi 2° a 3°, vyššia hlučnost, opotrebovanost, nedostatok, chorobný návik radit u konfekcie 4ku miesto dvojky. tot noje poznatky o 5q... mnam

Re: štvorka vs trojka
Autor: *radek (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2007 21:35

Já bych jen dodal, že pokud se ten 5Q u karburačního motoru doplní adekvátním stálým převodem (3,54 či 3,909), je to velmi příjemné svezení a řadit víc než u 4Q se může, ale NEmusí :-D. Nicméně i u převodu 3,15 do jisté míry 5Q převodovka pomáhá eliminovat minimálně ten "Aviácký" efekt přechodu mezi roztočenou dvojkou na 5000 rpm a následně skomírající trojkou u 4Q převodovek. Vzhledem k tomu kdy 5Q převodovka vznikla, je však karburačních T613 s touto převodovkou poskrovnu, neboť nabíhala produkce vstřikových motorů. Co se týká kultury ovládání, obě provedení mechanismu řazení 5Q převodovek už netrpí enormě dlouhými "zemědělskými" drahami a jejich ovládání je, pomineme-li netradiční schema řazení, již celkem akceptovatelné. Tyto všechny klady jsou vykoupeny "pouze" malým vyrobeným množstvím těchto převodovek, jejich vysokou poruchovostí danou nevhodnou konstrukcí (ten 5Q se musel vejít do skříně 4Q, což přineslo několik zásadních konstrukčních kompromisů v rozporu s životností) a hlavně tím, že některé klíčové ND pro opravy 5Q převodovek již prostě neexistují a je třeba je vyrobit. Vyšší hlučnost jakož i obtížné řazení jsou již známky opotřebených převodovek, nebral bych to za vlastnost 5Q vůči 4Q.

Kdyby to auto mělo motor na správném konci karoserie, mohli bychom si dnes vybrat z nepřeberného množství různě odstupňovaných a vysoce spolehlivých převodovek předních výrobců, nicméně smůla :-D.

Re: štvorka vs trojka
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2007 09:48

K tomu "kdyby" uvedenému výše výborně pasuje ještě nápad "odřezat ty ploutve ze zadních sloupků". Vznikne 100% šedivá - nudná - Tagora.

Re: štvorka vs trojka
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 04.09.2007 09:02

Nebo něco jako T700 model 97

Re: štvorka vs trojka
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 05.09.2007 21:17

Model 97 má motor sice důkladně zabarikádovaný, ale pořád vzadu...

Re: štvorka vs trojka
Autor: *radek (IP zapsáno)
Datum: 05.09.2007 21:26

Ano Luboši, bohužel má....

Re: štvorka vs trojka
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 05.09.2007 22:04

a mne sa to páči, že má motor vzadu, a aj model 97 sa mi páči, a aj cena sa mi páči. hlavne že to má 5qvalt



Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.