Fórum členů Tatra klubu Brno :  Diskusní fórum TKB
 
Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Siroky Ondra (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2007 16:48

Zdravím všechny, jsem tu nový a jsem čerstvím majitelem vozu tatra 600 osazeným motorem tatra 603 A . Právě procházím technickou kontrolou a měřením emisí. Technici na STK jsou ochotni mi emisní kartičku vypsat, bohužel nemají v počítači hodnoty ktré má tento motor splňovat, může se nějaký majitel vozu T603 kouknout do kartičky na emise a napsat mi sem nebo do emailu hodnoty co a osatní údaje. Dík, Ondra Tábor.

Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2007 21:41

Motor 603A pochází z nákladního automobilu Tatra 805, v šestsettrojkách nikdy nebyl.

Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Jerry (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2007 21:47

Luboši, pokud vím, tak bys taky mohl napsat ty hodnoty, článků a údajů o všem, co kolem fabriky v Kopru jen proletělo máš hafo... a emise mezi typama motorů 603 se zas tak brutálně lišit nebudou...
Ondřeji, zkusím to vyzjistit.



Renovuji, renovuji a pomalu koukám, že stavím repliku... :-P

Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Siroky Ondra (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 07:34

Dik zkus to zjistit, jestli to bude z F nebo H to je jedno, stačí přibližné hodnoty. Ja vim ze 603 A je v 805 (jednu mám), ale myslel jsem že byl i v prvních 603. Ten motor v 805, má ovšem větráky s opačným tahem. Neznáte někoho kdo má Tatraplán, potřeboval bych poradit s renovací. Dík Ondra

Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Michal B. (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 13:20

Ondro, a kam ti větráky motoru vytlačují teplý vzduch z motoru, aby se ti nemíchal s příchozím chladným vzduchem přiváděným horními lapači v kapotě?


Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 14:00

Tak já napráskám třeba Kontráše. ;-)

Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Jerry (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 16:17

Ahoj, volal sem technikovy z emisí a potvrdil mi, že pro auta do 70 roku byla norma, která obsahovala hodnoty CO 6% max a HC 2000 ppm max. Popřípadě můžeš vzít hodnoty z emisí na tej 805, pokud nějaké prodělala...
Jinak pro porovnání T613 s karby 32 - 34 SEDR má hodnoty:
volnoběh (850 ot/min) CO 0,5 - 1 % a HC 150 - 250 ppm
zvýšený volnoběh (2000 ot/min) CO 2,8% max a HC 200 - 300 ppm max.
Doufám, že Ti to pomůže. ;-)



Příspěvek byl zeditován (13. 09. 2007 16:18)

Renovuji, renovuji a pomalu koukám, že stavím repliku... :-P

Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Siroky Ondra (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 20:02

Vzduch jde normálně dozadu jako v 603. Ten motor neni stejny jako v 805 minimálně má obrácený větráky a jinou vanu (hliníkovou) proto jsem si myslel že je z 603. Tedy nejsem si jist jestli je to motor typu A, usuzuju tak podle písmenka A kterým je lomeno výrobní číslo motoru. S těma emisema to již neřešte , nějak to odhadli, ale hlavně mám technickou!! pro zajímavost fotky zde: www.skat.cz/ondra/tatra

Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 21:59

CO 6% max a HC 2000 ppm max. jsou tedy hodně volné limity, do toho se vejde cokoliv.

Limity na Hčkový motor bych mohl opsat, ale motor A s jedním karburátorem má dost odlišné parametry, nižší výkon a nižší otáčky atd., tak to by určitě nesedělo.

Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Michal B. (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2007 09:22

"Vzduch jde normálně dozadu jako v 603"

Jak normálně dozadu jako u T603? Pokud ventilátory honí vzduch obráceně, tak je situace snad jiná, né. Teď, když jsem se podíval na fotky a vidím, že nemáš kapotu z hlediska chlazení motoru jako u Tatraplánu, ale jako u T77, T87, pak je to o něčem jiném. Máš-li mřížky v kapotě nahrazující původní okénka oddělená od nasávacích lapačů přepážkami přilehajícími k motoru, je to řešení odpovídající T77,87 a nevidím pak zásadní problém. Ventilátory pak ale nevyfukují teplý vzduch dozadu, ale nahoru.


Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Ondra Široký (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2007 14:52

Ne,ne ventilátory na mém autě vyfukují vzduch dozadu, hornímy kapsami vzduch nasávají, (603 myslím nasává ze stran). Z jízdy by se vzduch který tam proudí přez arodinamiku karosérie pral se vzduchem od ventilátorů. U 805 je to celé opačně i motor je opačně a vepředu a vzduch to běží přez větráky, na motor a dál za kabinu. Takž nevím co jeto přesně za motor, rozhodně není z T805. Podle lomítka za číslem usuzuju na A, ale fouká dozadu. Asi to bude nějaká zbastlenina, ale chodí i chladí pěkně. Zítra ráno se pojedu kouknout na Orlík tak pokud tam někdo z vás bude, můžete se kouknout.

Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Michal B. (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2007 15:26

K tomu, aby se teplý a studený vzduch nepral, právě slouží zmíněné přepážky přilehající k motoru, které jsou součástí kapoty. Tak to má T77 a 87. Máš na kapotě ( z vnitřní strany) něco podobného ?? Pokud ne, pak by se pochopitelně vzduch pral. Pořád mi není jasné, kam dozadu ženeš vzduch (jak píšeš), když na tvé karoserii nevidím žádné otvory. Předpokládal bych, že vzduch ženeš nahoru mřížkami v místech původních okének.


Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Siroky Ondra (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2007 17:34

No, ten vzduch jde okolo zadního čela, je tam docela dost místa, ale nejlépe by tam bylo udělat mřížky, podobně jako na tomto kousku z USA (třeba k tomu někdy dojde) [clark.cementhorizon.com] . Na kapotě žádný naváděcí plechy nejsou. Ale jak říkám chladí to dobře.

Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Michal B. (IP zapsáno)
Datum: 17.09.2007 09:50

No, technicky to asi není zrovna ideálně řešené, ale podstatné je, že nemáš problémy s chlazením. Tak ať ti dobře jezdí.


Re: Tatra 603 údaje z emisí
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 18.09.2007 15:23

D.A: dík :-)

Michal B.: já mám v T600 motor T603H a zatím problémy s chlazením nebyly. T603 motor je v tatraplánu totiž utopený pod úroveň zadního čela a nárazníku, takže ventilátory jsou prakticky obnažené a nepotřebují žádné dodatečné otvory. Mám uvnitř čela pouze dva půlkulaté plechy nad ventilátory, které vzduch usměrňují tak, aby se jeho část nevracela prostorem zadního čela.

Siroky Ondra:
hezký "tuningový" kousek, tatraplána s t603 motorem už nějakou dobu provozuju a "udržuju", ale s jeho renovací zatím zkušenosti nemám. Nicméně jestli bys potřeboval nějakou radu (a budu vědět), tak samozřejmě poradím.

Docela by mě zajímalo, jaké je označení (číslo) toho tvého motoru. O víkendu jsem shlédl jednu t87, která je osazena vizuálně identickým motorem jako máš ty, ventilátory a vana jako u t603H a číslo netipického tvaru zakončeno "/A". Přestavbu má nasvědomí značkový servis a je to i s razítkem fabriky v TP. Přestavba se mimochodem dotkla i karoserie - je to podobný démonický tuning jako u tebe (ale ne tak rozsáhlý).

mají v T805 motory standardně taky v čísle "/A" nebo se jedná o nějaké speciální označení motorů schválených fabrikou pro zástavbu do T87 a T600?



Příspěvek byl zeditován (18. 09. 2007 15:24)



Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.