Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
"Věděli jste, že........"
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 09.08.2005 14:23

Takovou krásnou "rubriku" mají na Tatraportále a tady nic, tak abychom to oživili:

"Věděli jste,že...." například litrový výkon karburátorového motoru T613 je zhruba srovnatelný s litrovým výkonem motoru Škoda Fabia 1.2 HTP?

...zítra bude další, vážně i nevážně,......

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: Michal Heky (IP zapsáno)
Datum: 09.08.2005 15:59

To je na tom ta škodovka tak blbě?
;-)

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 10.08.2005 11:49

HTP je optimalizovaná na krouticí moment stejně jako T613, tak co se divíš, Michale?

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 14:16

motory HTP sú súčasným výkrikom techniky, ani sa mi veriť nechce, že je na tom T613 tak dobre - milé zistenie - musím si to niekedy prerátať, či sa Radek nesekol...

Re:
Autor: Michal Heky (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 14:52

Tak jsem počítal:
Fabia 1,2 HTP, 47 kW, 112 Nm (3000 ot./min) má 39 kW/l a 93 Nm/l
T613-3, 123,5 kW, 270 Nm (3300 ot./min) má 35 kW/l a 77 Nm/l

Čekal jsem větší rozdíl - asi to bude tím, že škodovka splňuje euro 4.
Ještě mne napadá, že výkon se teď možná udává podle jiné normy.


..... těším se na ty další, vážné i nevážné .....



Příspěvek byl zeditován (16. 08. 2005 14:53)

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: Tomas (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 18:21

Ked uz na liter, tak pridam vstrek:
3.5Mi ... 42kW/l a 86Nm/l
4.36 ... 39,5kW/l a 87Nm/l

Aj ja sa uz tesim na dalsie vedeli ste :-)

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 21:14

no jo, nestíhám, ale budou..... :-D

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 17.08.2005 12:31

Tomas má charakteristiky motoru 4.36? Rád bych je viděl. Abych se podíval, čím že je to ten motor tak prudce návykový.

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: Tomas (IP zapsáno)
Datum: 17.08.2005 13:17

risan, ja viem ze si musis rypnut, tak teda objasnim ako som ku tymto cislam dosiel.
Charakteristiky som sice nevidel, ale vychadzam z literatury co som cital. Mam to v 2ch casopisoch a 2ch katalogoch. Ak treba mozem nascanovat. Vykon je udavany 172kW a krutiaci moment 380Nm. Zatial nemam dovod verit, ze tieto udaje si niekto vymyslel. Ked mi ale niekto ukaze nejake doverihodnejsie info, nemam problem zmenit nazor.

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: Stevo (IP zapsáno)
Datum: 17.08.2005 14:01

Ze vas to furt bavi zrovnavat hrusky s jablkami... a este sa pri tom aj hadat.

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 17.08.2005 14:08

Já se taky v literatuře dočetl, že hypermoderní T700 má čtyři ventily na válec a litinový blok motoru.......taky můžu tuhle ostudu redaktorů jistého automobilového periodika naskenovat.

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 18.08.2005 08:49

To nebylo rýpnutí do Tomase, to bylo rýpnutí do subjektivního hodnocení motorů s objemem 4,36l. Prostě jsem se zeptal, jestli má Tomas k dispozici charakteristiky a napsal, že bych je rád viděl. Pokud jsi, Tomasi, viděl rýpnutí v prvních dvou větách, tak jsi si je tam musel domyslet.

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: neregistrovany eda (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2005 16:57

vedeli jste ze: Risan ma pravdu?

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2005 20:13

Tiež som v autokatalógu kde bola T700 videl že sa predáva s 2 motormi.

Ten druhý bol 4.36i. 234 koní / 380 Nm. Idem hneď kuknúť pri akých otáčkach ešte pred rokom som vedel kde ten katalóg je :-)

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 22.08.2005 09:43

No jo, reklamní papír snese všechno a internetové stránky ještě víc. Když už jsme u těch T700, které se "prodávaly" se dvěma druhy motorů (a ve skutečnosti se jich s tím druhým motorem prodalo tak sedm kusů, ostatní byly dodatečné přestavby), viděl někdy někdo motor "4.36i" zapsaný v technickém průkazu?

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 22.08.2005 09:50

Nenašiel som to. Bol to ale slovenský autokatalóg, rok 1997 alebo 1998.

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 22.08.2005 14:25

tie údaje (Pmax, MKmax pre 4,36) boli uvedené aj na viacerých firemných prospektoch T700, nemal by byť problém ich nájsť...

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 22.08.2005 14:42

Jestli je ten povyk kvůli mně, tak já už potřetí opakuji, že mne zajímají charakteristiky toho motoru, přesněji průběhy točivého momentu (výkonu) v závislosti na otáčkách a ne maximální hodnoty. Pro rozumné srovnání se standardním motorem 3495ccm jsou maximální hodnoty trochu málo.

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 22.08.2005 15:09

Povyk!? že som si nevšimol... ;-)
dynamickú charakteristiku motora T613 (priebeh výkonu, momentu a špecifickej spotreby pri max. zaťažení v závislosti od otáčok motora) som videl tuším iba pre prvé typy motorov, pre ktoré bola dokonca k dispozícii aj úplná charakteristika, čo je samo o sebe veľmi vzácne,
pre novšie typy bola publikovaná iba veľmi sporadicky a spravidla nekompletne, takže aj ja by som si ju rád pozrel, ak by niekto mal...

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 22.08.2005 15:12

Ondreji až budu někdy minimálně na dva dny v Kopřivnici, nechám motor vyndat a hodit na brzdu, OK?

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2005 10:09

Ale nech výsledky přepočíst na MSA, ať se to dá srovnat.

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2005 11:29

JJ - motor nie je potrebné vyberať, dá sa to zmerať priamo aj na válcovej stolici, dajú sa spraviť potrebné korekcie..

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2005 13:08

Jenže tak Ondreji získáš maximálně charateristiky pohonu vozidla jako celku, ne vlastního motoru na setrvačníku. Protože odpory a ztráty jednotlivých skupin pohonu T613 nejsou nikde oficálně uvedeny, korekce na válcovou brzdu bude třeba odhadovat a toto všechno vede k neobjektivním výsledkům.

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2005 18:53

"Protože odpory a ztráty jednotlivých skupin pohonu T613 nejsou nikde oficálně uvedeny" Nejaké údaje z dobehovej skúšky 613 mám (tzv. Roll test)
Len tak aby ste vedeli...

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2005 19:57

Zkoušku jízdních odporů můžu eventuelně zajistit celou, ale ani ta neposkytne přímá data, která jsou k objektivním korekcím potřeba. Budou totiž silně záviset na tom konkrétním vozidle, na kterém budou provedeny (tedy zřejmě mém :-D), jako tehdejší hodnoty Marku budou odvislé čistě od kusu té T613, se ktereou je prováděli. Je to sice "opruz", ale opravdu neobjektivnější a porovnání schopná data lze opravdu získat jen ze setrvačníku daného motoru.

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2005 21:01

Ved ja sa nehádám radku!!!! ten test robyli na polygone v kopru.
Len aby ste vedeli...

A ono sama charakteristika motora o dynamických vlastnostiach auta nič nepovie... ale nehádajme sa...

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2005 21:15

Kdo se hádá? Nechápu.
Jen jsem si dovolil vyjádřit názor, že zkouškou jízdních odporů maximálně zjistíme, že standartní T613 potřebuje na rozjetí se do rychlosti na reklamovaných 230 km/h (skutečných, ne tachometrových) téměř letištní dráhu a 200 kW v motoru :-D a že nám tyto hodnoty v posuzování chrakteristiky motoru 4,36i zrovna nepomůžou. Tak kdo se tu s kým hádá?

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2005 22:04

Ano máš pravdu. ale nehádajme, sa...to je stres po prečítaní vlákna Gems vs. Adcis. Brrrr....
Tá charakeristika 4,36i by zaujímala aj mna....

Re:
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2005 08:58

Marek - tie údaje z dobehovej skúšky by ma celkom zaujímali, ak môžeš, pošle na e-mail.
Radek - máš pravdu, že pasívne odpory jednotlivých vozidiel sa môžu dosť lišiť - predovšetkým vplyvom rozdielnych a rôzne hustených pneumatík (v priemere okolo 2-3% z jazdných odporov pri bežných rýchlosiach), menej už odporom v prevodovom mechanizme, alebo na nápravách (napr. viaznúca brzda). Pasívne odpory sa však dajú u konkrétneho vozidla na valcovej stolici zistiť tiež dobehom. Hlavný jazdný odpor - aerodynamický - tu úplne absentuje.
Súhlasím však, že najpresnejšie výsledky sa získajú na motorovej brzde s vymontovanám motorom, aj tu všaj je potrebné uvažovať s korekciami atm.tlaku, teploty a s presnosťou každého skúšobného zariadenia.



Příspěvek byl zeditován (24. 08. 2005 08:59)

Re: "Věděli jste, že........"
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2005 10:00

Motorá brzda všechny potřebné korekce provede, v tom problém nevidím, přesnost je velmi výtečná.



Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.