Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Ctibor Veleba (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2003 21:33

Tuhle otázku jsem si položil, když jsem se dnes z dobrých zdrojů dověděl, že se uvažuje ze strany managmentu Tatry o případném uzavření kopřivnického musea!!!
Důvodem má být prodělečnost provozu a v rámci úsporných kroků vedení automobilky je i tohle jedna z možností jak prý ušetřit! Nechce se mi věřit, že by někdo byl schopen vyřknout takové rozhodnutí, ale na druhou stranu, v této zemi je už všechno možné! Tak se mi dere na mysl, kdopak zase dostal chuť na ojedinělou tatrováckou sbírku?
P.S. Tatrováci bděte!!! Mužná bude třeba zavelet "Na Bělehrad" !!!

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Franta (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2003 21:50

tak tohle se může stát jenom u nás, ještě že z našich daní jdou peníze na fet´áky a podobné..

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2003 22:00

Tak toto ne! Napada ma iba jedna veta "Zoberte nám všetko, ale múzeum nám nechajte!!!"
Toto ma znamenat co??? Tu sa niekto zblaznil? Takto mam ist spat? Vsak ma do rana porazi! Som ochotny sadnut do prvej T613-ky a na plny vykon letiet do muzea a pripojit sa k zivemu plotu!

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2003 22:28

To je u nás úplně normální. Dnes se uvažuje o uzavření muzea, za pár let se bude zvažovat likvidace celé fabriky. Hlavně že máme zahraničního strategického partnera bez kterého to přeci nejde.


Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: svíčkař (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2003 06:07

Tohle je opravdu možné asi jen u nás! Nejdřív fabrika, teď muzeum! To muzeum, kde jsem v němém užasu prohlížel um a kumšt našich otců a dědů, které spojovalo jediné že jsou Tatrováci a byli na to hrdi! Připadá že likvidace muzea je součástí jakéhosi plánu na postupné vymazání značky z naší doby, aby za pár let už málokdo věděl co to kdysi bylo! Jdu dobít baterie, dolít benzin a i když jsem v zimě nechtěl vyjíždět, budeme připraveni v případě potřeby vyrazit!!!!!!

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2003 10:22

Jak jsem se díval, muzeum stojí Tatru asi 4,5 mil. Kč ročně, tržby má celá Tatra (údaj z roku 2000) asi 4300 mil. Kč. Tedy provoz muzea je stojí jedno promile z tržeb. Na reklamu, jakou jim muzeum dělá, jsou to podle mně zanedbatelné náklady. Asi vážně někdo dostal chuť na sbírku. Ale co s tím chcete dělat?

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2003 11:30

No to snáď nie, rozpustiť takú zbierku! Vidno, že nový manažment k fabrike nemá vzťah. Ale veď to by malo byť národné technické a kultúrne bohatstvo, teda by sa k tomu mali vyjadrovať aj pamiatkári, Min. kultúry atď, nie?
Viem že niekto by sa iste rád nabalil na lacnom odkúpení exponátov a na následnom predaji do zahraničia, ale to by už bol hyenizmus a barbarstvo. Preto len dúfam, že táto správa nie je pravdivá.
Čo na to tí, ktorí múzeum krvopotne zakladali a budovali? Pán Josef Veřmiřovský a ďalší by sa museli v hrobe obrátiť!
Stále mám v živej pamäti nočný hurhaj s ohňostrojom a oslavami v roku 1997 pri novej budove múzea pred jeho otvorením, ako aj slávnostné otvorenie neskôr. Také niečo sa musí zachovať.

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2003 14:08

Cely den nad tym rozmyslam, ake hovado je schopne toto povolit. Muzeum, v ktorom su k videniu take myslienky, ktore mnohorat posunuli automobilovy priemysel dopredu.
Keby aspon ze to muzeum ma navsetvnost 1 cloveka tyzdenne alebo tak nejako, ale ved to muzeum je VZDY A VZDY ked som tam bol plne!
Aaale, kyanid celemu vedeniu

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: karel (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2003 20:24

To je vsechno hezke ty vasne , ale vedeni Tatry nejaka historie ani nostalgie nezajima/ tu nezpenezni,to muzeum ma statut nejake narodni ci technicke pamatky? Vite jak dopadlo museum Jawy? Nase narodni hrdost je ....

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2003 21:43

karel: naopak, taková historie, jakou má Tatra je velmi dobrý asset (jak se to sakra řekne česky???) i z obchodního hlediska. Uzavření musea, které jak psal Rišan je stojí jedno promile tržeb (a stejně si to odečtou z daňového základu) je podle mně totální kravina.

Něco nějak smontovat umí v podstatě každý debil a přiznejme si to, že kolikrát i lépe a téměř vždy efektivněji než Tatra. Důležitější začínají být nehmotné věci - know-how, služby, pověst firmy. Více než stoletá historie a mnohá techická prvenství a jedinečná řešení si přímo říkají o propagační využití.

Postavit fungující fabriku a v ní efektivně vyrábět auta není zas až takový problém. Problém bývá přesvědčit lidi, aby si ta auta kupovali. A firma s náležitě živenou pověstí inovátora a propagovanou stoletou tradicí na tom bude vždy líp, než firma, která tyto věci nemá. Takoví Japonci se těchto problémů nezbavili dodnes. V Asii jsou běžně k vidění luxusní limuzíny od Mazdy apod, ale do Evropy se nedováží, protože v Evropě je zavedeným symbolem luxusu R-R, Jaguár, Mercedes... Všechny normální automobilky svoji historii pečlivě opečovávají, propagují a zakládají si na ní a to včetně firemních museí. Jen Tatra zase musí dělat něco po svém.

Přiznám se, že nad většinou kroků různých managementů Tatry mi zůstává rozum stát. Když neumějí řídit fabriku ani prodávat auta jako výrobky, tak ať fabriku zavřou a udělají z toho franchisingovou firmu. Můžou se starat jen o vývoj a propagaci a pobírat licenční poplatky, stejně jako to dělá McDonald's. Ostatně i F. Porsche svého Brouka "jen" navrhl. O výrobu se nestaral, pouze pobíral od VW tučné licenční poplatky...

Osobně si myslím a doufám, že pokud to někdo nepomrví úplně, mohli bychom se časem dočkat třeba i nové osobní Tatry, byť vyráběné některou velkou automobilkou a s polovinou dílů shodných s jinými modely té automobilky. Vždyť i za mrtvou značku Bugatti byl Volkswagen schopen zaplatit poměrně velké peníze - jen za tu značku a kus historie!


Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Franta (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2003 05:29

To nás učily i ve škole, že Tatra je snad jediná značka, která prakticky nic nevytěží ze svých sportovních úspěchů :-(

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Martin Kopřivnice (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2003 08:39

Situace není nejrůžovější, ale M U Z E U M S E N E Z A V Í R Á !!! Nejhustější je, že muzeum je rentabilní pouze sezonně! Tatra tohle ví. Ví taky, že jí děláme sakra, moooooc dobrou službu, ale to je tak všechno co s tím my mužeme dělat. Dluží nám za služby dvě mega... :o( A nechtěj platit. Navíc s tím vyšli ven až ve "dvanáct hodin", z toho plyne - rozpočty na kraji a městě jsou už dávno schváleny. Léto bude snad v pohodě, ale na podzim nás bude muset někdo vzít pod ochranná křidelka (snad kraj, uvidíme) - tak držte palce braši! A bděte tatrováci, protože v Tatře se ještě pořád neprobudili... :o(

Jo a ke sbírce...
Autor: Martin Kopřivnice (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2003 08:50

Na tohle téma se tady docela vážně žertovalo, jenže kdyby na to nedejbože došlo, je nejsmutnější, že s tím nikdo nic nenadělá. Holt sbírka je účetní majetek soukromé firmy! Jediný problém vidím v tom, že by se tato sbírka ocitla v ohrožení, pokud by šel ke dnu vlastník... Stát jako talkový může využít předkupního práva, jenže po povodních a podobných lahůdkách je na tom tak, že z toho nic asi nebude. Leda, že by jste někdo znali oficiální velmi dobrý lobovací kanál! Konec Tatry - to je je osobně má největší noční můra za poslední půlrok... A věřte tomu, že správce konkursní podstaty se z nikým mazllit nebude tím spíše né se sbírkou. Tzv. dej prachy a vodvez si to... Jo a mimochodem, celý to mohlo bejt ošetřený tak aby sbírka nemohla být prodaná do soukromejch rukou, jenže to bylo v 90. letech kdy na to všichni kašlali (s vyjímkou p. Rosenkranze a lidí z tehdejšího musea), tehdy byly prachy - je prostě jen možné, že už v tý době si někdo nechal "votevřený vrátka..."

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Ctibor Veleba (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2003 11:20

Souhlasím s tebou Martine, někdo si asi opravdu nechal otevřený vrátka, věřím, že při vyčíslení ceny fabriky na kolenou, v rámci následného odkupu se jaksi "nedopatřením" pomlčelo o n e v y č í s l i t e l n é hodnotě tatrováckého musea! Naštěstí stačil před léty pan Karel Rosekranz nechat prohlásit celou sbírku coby národní památkou! Však si také za to následně vykoledoval dočasný vyhazov a mohl se vrátit až za generálního ředitele Zdeňka Podolského! Také s tebou Martine souhlasím, že se správce konkursní podstaty s nikým mazlit nebude, ale pokud by taková situace nastala, byl by na tahu stát, který má předkupní právo na celou sbírku! Vím, že je těžká doba, peníze ve státní kase jaksi chybí, ale na tuto zcela výjímečnou záležitost by se přece muselo najít kladné řešení!!! Protože pokud by se stát postavil k tomuto problému zády, tak bych se my tatrováci museli stydět, zato, že jsme občany takového státu! Věřím, že by se našli i lidé, kteří by podpořili sbírku na uchování těchto národních klenotů, odkaz dědů, otců, i dílo současné generace. Je to přece kus naší národní identity, historie, vzpomeňme na dobu cest Z+H s T.87, kdy čs. automobilový průmysl měl desetiletý náskok před ostatním svštovým automobilovém průmyslem!!! To se přece nedá jen tak odhodit a zapomenout, vždyť by to byl zločin v mých očích srovnatelný s vlastizradou!
Chraňme si náš národní majetek, tak jak to dělají jiné národy, jen tak si zasloužíme, abychom se v rámci integrované Evropy jako český národ zcela nerozplynuli.

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2003 12:17

Ačkoli ve většině věcí s Borkem souhlasím, tak stran toho vlastenectví bych byl poněkud skeptičtější.

Onen desetiletý náskok byl vybudován v době, kdy Tatra byla de facto německá firma, na území tehdejší ČSR. To, že něco takového bylo možné slouží ke cti tehdejšího státního zřízení, nicméně připisovat všechny dobré věci českému národu a dělat z toho součást národní identity mi přijde poněkud přehnané. To je jako když Němci dávali na Atlantický val části čs. pohraničních opevnění a označovali to za "Meisterstück der Deutschen Technik".

Na druhé straně do největších [censored] se Tatra dostala zásluhou českého managementu a různých "takypodnikatelů" typu pana Soudka. Jenže to se stalo proto, že dotyční byli mizerní manageři (a možná pěkní podvodníci), ne proto, že by byli Češi.

Tatra dokázala v minulosti spoustu podivuhodných věcí a její historie je hodna obdivu a dobré péče. Národnost těch lidí, kteří to dokázali je ale pro výsledek asi stejně relevantní, jako velikost jejich bot nebo barva vlasů. Prostě jak říkal Cimrman ve své hře "Čechové na Řípu": "žijí tu s námi i potomci jiných praotců".

To, že stát nedokáže chránit kulturní památky, nacházející se na jeho území je pochopitelně ostuda.

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 24.02.2003 09:26

Že by dobrá zpráva - viz Novinky.cz ??? Uvěřím, až k tomu dojde.

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 24.02.2003 10:23

Hmm, že prý to Tatře pomůže na ostatních trzích. To jsem tedy zvědav. Spíš se celí nadšení vrhnou na tuhle zakázku, zapomenou na vše okolo a až dodají poslední kus, zjistí, že jsou ve stejném průseru jako předtím. A to ještě jen v tom optimistickém případě, že k zakázce skutečně dojde. Tatra se zdá býti v tomto směru mimořádně nepoučitelná - viz jejich fixaci na jednu zakázku pro Saudskou Arábii (kde to vyšlo), nebo v případě T700 na mlhavý příslib vlády (což byla totální katastrofa).

Přiklepnout jim tu zakázku jen tak není IMHO moc dobrý postup. Ono v téhle kategorii by výběrové řízení asi opravdu bylo formalitou, nicméně nikdo by nemohl říct, že Tatra to dostala "pod rukou", ale bylo by jasné, že je nejlepší. To by byl argument schopný podpořit prodej. Přímé přiklepnutí jen přinese otázky, typu "kdo za to kolik dostal".

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 24.02.2003 10:51

Tyhle otázky by se vyrojily i :
a) při výhře ve výběrovém řízení
b) při prohře tamtéž

:-(

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 25.02.2003 08:24

Tento článek jsem vložil jinam ještě předtím, než jsem si četl tohle forum. Myslím ale, že patří spíš sem.


Známé muzeum kopřivnické Tatry je bez peněz


Kopřivnice Technické muzeum v Kopřivnici, jedno z nejvýznamnějších turistických lákadel severní Moravy, má vážné potíže. Automobilka Tatra muzeu dluží bezmála dva miliony korun. Zaměstnanci dvou kopřivnických muzeí, Fojtství a Technického muzea, nevědí, zda dnes dostanou své výplaty. Obecně prospěšná společnost Regionální muzeum, která obě zařízení provozuje, totiž nemá peníze na výplaty sedmnácti zaměstnanců a požádala o mimořádnou půjčku půl milionu korun místní radnici.

Fabrika zeštíhluje a dluží muzeu

Společnost Regionální muzeum založila kopřivnická radnice a automobilka Tatra. Ta také až dosud nesla téměř všechny náklady na financování provozu obou muzeí. Tatra ročně přispívala milion osm set tisíc korun a město poskytovalo padesát tisíc korun. "Tatra nám ale dluží milion devět set tisíc korun a nevypadá to, že bychom ty peníze ještě někdy dostali," řekla ředitelka Regionálního muzea Lenka Hodslavská. Tatra jí před několika dny oznámila, že hodlá změnit smlouvy, kterými se zavázala hradit provoz muzea. To vystavuje desítky tatrováckých automobilů od prvního Präsidenta přes nejrůznější prototypy, slavné tatraplány až po nákladní vozy včetně závodních aut z rallye Paříž -- Dakar. Automobilka před několika týdny zahájila masivní zeštíhlovací kúru. Propustí šestnáct set lidí a hodlá šetřit všude tam, kde to neohrozí bezprostředně výrobu nákladních vozidel. "Není pravda, že bychom se chtěli Technického muzea vzdát. Kvůli nutným úsporám se ale chceme dohodnout s městem na tom, aby další spoluúčast na financování muzea byla vyrovnanější," řekl Zbyněk Keisler, předseda představenstva Tatry Kopřivnice. Tatra například městu nabídla, že mu místo splacení dluhu předá všechny sbírky netechnického charakteru a nebude již provozovat muzeum Fojtství, kde jsou uloženy zejména exponáty z historie Kopřivnice i automobilky. "Nechceme dávat od muzea ruce pryč, protože si uvědomujeme, že je pro Tatru velmi důležité. Jenže významným lákadlem turistů je i pro město, takže by se mělo na jeho provozu více podílet," Zbyněk Keisler. Starosta Kopřivnice Jiří Tichánek řekl, že město zvažuje více variant, jak by mohlo při řešení potíží muzeí postupovat. " Jednou z možností je například ta, zda by se muzeum nedalo převést pod kraj, jenže to by muselo být oddluženo. Tatra navíc těžko exponáty předá kraji," řekl starosta.

Muzeum je stálým návštěvnickým hitem

Technické muzeum v Kopřivnici ročně navštíví více než osmdesát tisíc lidí. "V kraji jsme v návštěvnosti na druhém místě hned po Zemském muzeu v Opavě. V letní sezoně máme více návštěvníků než Technické muzeum v Praze," řekla ředitelka Lenka Hodslavská. To by se ale mohlo již brzy změnit k horšímu. "Pokud Tatra své dotace sníží na minimum, budeme muset propustit část zaměstnanců a nezbudou nám peníze na nové expozice a renovace. Stále stejná expozice už tolik turistů lákat nebude," obává se ředitelka. "Ať už jednání mezi Tatrou a městem dopadnou jakkoli, je nám jasné, že dostaneme na provoz méně peněz," řekla ředitelka Hodslavská. Uvedla, že se jí v posledních dnech hlásí zástupci Veterán clubů z celé země a nabízejí svoji podporu. "Bohužel nejde o peníze, které bychom teď asi potřebovali nejvíce. Přátelé a fandové značky navrhují, ať uspořádáme nějaký mítink na podporu muzea, že přijedou i se svými veterány." Vedení muzea zvažuje, že vyzve všechny fanoušky značky Tatra, aby přispěli k záchraně muzea. "Nějaké konto asi zakládat nebudeme, možná bude stačit, když navštíví muzeum," řekla ředitelka. Muzeum si ročně vydělá na prodeji vstupenek a suvenýrů tři miliony korun. "Bez dotací je to ale na provoz obou zařízení zoufale málo," říká ředitelka.

Foto: ... PŘED ČASEM. Loni na počátku října se ještě vedení Tatry Technickým muzeem chlubilo. Dokonce v něm zapózoval i americký velvyslanec Craig R. Stapleton.

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Ctibor Veleba (IP zapsáno)
Datum: 25.02.2003 23:36

Dnes jsem navštívil Technické museum v Kopřivnici, vezl jsem tam paní Tršové zboží do komisního prodeje. Hned mezi dveřmi jsem potkal Martina Janíka a Karla Rosekranze. Z jejich výrazu jsem vycítil jakési napětí, či neklid. Za pár minut už jsem znal příčinu, dvá zaměstnanci musea v rámci "úsporného opatření" tatrováckého managmentu půjdou v pátek do práce naposledy, neboť jím bylo sděleno, že budou propuštění. A teď se vážení podržte, ať nespadnete, jedním z nich je jeden se dvou mechaniků a ten druhý je právě jíž zmíněný kurátor pan Karel Rosenkranz!!!
Důvod má být ten, že dosáhl důchodového věku, což je sice pravda, ale poslat do důchodu člověka v plném elánu Karlova formátu a světoznámého věhlasu, autora několika zdařilých knih a publikací a doslava živou legendu tatrováckého světa je rozhodnutí hodné prostoduchých blbů !!! Tím rozhodně nemíním napadat ředitelku paní Lenku Hodslavskou, vím, že kdyby to bylo na ní, tak bychom Karla potkávali v museu ještě hodně dlouho. Věřte přátelé, že jezdím dost po světě a v kterémkoliv koutě v Evropě, či v Americe když se začne diskutovat na téma TATRA, automaticky padne i dotaz - co dělá a jak se má pan Karel Rosekranz?

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 26.02.2003 06:56

Kdyz to tady vsechno ctu, jenom se klepu po hlave. Ale je to jako doposud. Tatra vzdy umela udelat dobry vyrobek, jenom vzdy mela velky problem z neho neco vytazit.
A to ze odchazi pan Karel Rosenkranz z muzea, to je ostuda. Kdyz jsem si listoval jeho Tatra knihou (skoda ze ji nemam), rikal jsem si - klobouk dolu, (Y)

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Jirka (IP zapsáno)
Datum: 26.02.2003 09:59

Des a hruza. Ted se zrovna pohybuju ve Svedsku a v laboratorich kde delaji vyzkum pro Saab, Volvo ci Skanii TATRU znaji. Sice pri slove Tatra vykrouzi ve vzduchu obloucek kulate zade automobilu, ale kdyz jim popisuji treba 613, tak jenom zadumcive pokyvavaji hlavou. To jim ani nepopisuji, ze Tatra mela jiz v 50. letech vyvinuty preplnovane motory. V 80.letech preplnovane se vstrikovanim a v soucasne dobe plni limity EURO 3 bez elektroniky. To by je asi ranilo. Nevim kolik z nich navstivi CR, ale vsem doporucuji navstivit muzeum Tatry. Snad tam jeste bude.

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Brtník (IP zapsáno)
Datum: 27.02.2003 20:36

Smutný čtení,brum, ale co můžem čekat od fabriky,na jejíchž oficiálních stránkách se člověk jaksi třeba vůbec nedozví o výrobě osobních aut (byť bývalé). Oni se za to styděj?? Že tatra ještě před pár léty byla v autoprůmyslu pojem??
Myslím si, že pokud si někdo usmyslí že muzeum půjde do kopru, tak s tím NIKDO Z NÁS NIC NEUDĚLÁ. Akorát si tady svorně všichni zanadáváme v nově založeným přízpěvku třeba pod názvem ,, Svinstvo v muzeu ,,.

grrrrr Brum

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 28.02.2003 07:38

Brtnikove "pokud si někdo usmyslí že muzeum půjde do kopru, tak s tím NIKDO Z NÁS NIC NEUDĚLÁ" je sice velmi smutne, ale bohuzial je to asi najrealnejsia vizia. Nikto s tym nic neurobi, to by tu nemohli byt ludia take prasce.

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: roman (IP zapsáno)
Datum: 02.03.2003 17:14

Kdyby jenom Muzeum,v pátek byl v TV novinách šot o propuštění 1600 zaměstnanců Tatry a.s.
Načasovali si to super,všichni lidi tlemí na volbu nějakýho prezidenta,kdo by vzdechl na 1600 nezaměstnaných a úpadek jedné z posledních tradičních českých fabrik...
Loni zjara pár domorodců,kteří v Tatře pracovali prorokovali,že fabrika nepřežije rok 2004,bral jsem to s rezervou...
Dnes tomu začínám pomalu věřit,přece jen se té sebrance ze "západu"cíleně podaří dostat na kolena a zlikvidovat další českou továrnu.Co bylo v Tatře k něčemu a co přinese někde jinde v budoucnu zisk už určitě okopčili,tak co s fabrikou,která si nemůže dovolit nejen vlastní Muzeum,ale ani reklamu v TV na nákladní auta,bez kterých by se celá naše posraná ekonomika(a stavebnictví) ani nepohla.

Re: Kopřivnické museum-labutí píseň?
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 03.03.2003 09:54

No já jsem slyšel, že

a) o té výpovědi se už ví měsíc, akorát v TV n@va tradičně chrápali a pak přinesli svým konzumentům "horkou novinku" řádně dramaticky naservírovanou, asi proto, že tam zrovna neměli co plácnout, zrovna nikoho nikde nezmasakrovali, ani nikde nebylo po ruce žádné zvířátko.

b) dnes je levnější koupit na stavbu třeba nové Iveco nežli Tatru. To, že všude jezdí T815 je asi proto, že byly levné kdysi a dnes ještě nejsou na odpis. Nedivím se ani, že dnešní nová Tatra je drahá, když fabrika živí navíc 1600 lidí.



Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.