Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3
Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 04.05.2003 19:21

No, T613 se mi líbí vzhledově. A teď se budu ptát já: můžou mít Tatru lidi, co nemají doma ani jeden hrnek s logem "Tatra"? Můžou mít Tatru lidi, co nemají doma ani jedno tričko s logem "Tatra"? Naštěstí můžou.

Vím o T613, řekl bych, celkem dost, dovedu vyjmenovat rozdíly mezi T613-2 a T613-3, mezi T613-3 a T613-4, mezi T613-4 a T613-4Mi, mezi T613-4Mi long a Mi long model 95 atd. Vím, jak funguje BN4, BN4/I i Eberspaecher B5L, všechny typy jsem měl rezebrané. Vím, jak funguje vstřikování na motoru T613-4i Kat, jaké má součástky i co posílá řídicí počítač do PC. Vím, jak fungují a spolu komunikují počítače v T613 Electronic, jakým algoritmem je komprimovaný navzorkovaný řečový signál. Měl jsem v ruce díly přední nápravy z vozu Ecorra Sport V8, strunu ovládání zdvojeného zapalování T613 Speciál i majáky z T613 RZP.
Opravoval jsem na T613 vlastnoručně kde co od vačkových hřídelů přes řazení čtyř- i pětistupňové převodovky až po řízení s posilovačem typu "Speciál" i "ZF monoblok", měnil jsem vlastnoručně blatníky i "Loebra", celou T613 jsem s kolegou lakoval.

Přesto (nebo možná právě proto) si nemyslím, že T613 je nejlepší auto na světě. A přesto (nebo možná právě proto) si nemyslím, že bych měl firmě Tatra dělat nějakou reklamu, zvláště pak když pomyslím na přístup, jaký má ona ke mně. Že bych měl být nějak hrdý na značku, které firma, ji přímo vlastnící, dokáže dělat takovou ostudu. A je zajímavé, že téměř všichni lidé, kteří toho vědí a znají o Tatře a T613 daleko víc než já (a těch není málo), se se mnou na mém postoji shodnou.

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: martin havel (IP zapsáno)
Datum: 04.05.2003 20:33

Hm, taky nemám doma nic s logem Tatra. Ani jsem o pořízení neuvažoval. Jo, mám tričko s nažehlovákem, mám ho jen na srazy - jinak si ho nevezmu. Asi by na mě lidi čučeli jak na cvoka.

strunu ovládání zdvojeného zapalování T613 Speciál - jak vlastně funguje "ovládání" všech zdvojených systémů ve Speciálu?

Díky.

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2003 00:57

rišan: fakt ani jedno tričko? ;-) Já se přiznám, mám dvě. A z legrace (poté co to bylo loni probíráno na webu), jsem si do auta dal i jeden hrnek s logem :-)

Já toho sice o T613 zdaleka nevím tolik, co Ty, ale v podstatě souhlas. Leckteré staré Tatrovácké konstrukce opravdu obdivuju, T613 se mi líbí a vyhovuje mi. Ale to vše více či méně dávná minulost. Součásný vlastník značky jí dělá jen ostudu a když půjde do kytek, tak jen vlastní zásluhou a svět se proto nezboří. Třeba se v rámci konkursu ta značka dostane k někomu, kdo jí zase dá nějaký smysluplný obsah. Jak už jsem x krát psal - VW vzkřísil Bugatti, MB zase vyrobil Maybach, třeba si někdo vzpomene i na Tatru.

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: Vojta (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2003 01:27

Souhlas s Rišanem i Jirkou Jiroutem. Mám tričko s logem Tatra a pak ještě asi 5x T613, 2x T603, 3x T57A, 2x T57B, 1x T75 a přesto si myslím že má Tatra zenit za sebou a k dennímu používání jsou vhodnější jiné vozy. Osobně s Tatrou jezdím jen mimo město a to ještě dlouhý štreky.
Apropo, kromě Tater mám i jiný veterány, a to je zas o jinejch značkách, ale - např.Praga - taky kdysi vyráběla osobní auta a motorky, k těm motorkám se po převratu vrátila. Co když po jiným převratu začne Tatra dělat taky motorky?????? Pragovce to trvalo cca 50 let.

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2003 09:19

A k čemu je u 2 zapalování nějaká struna? Co propojuje?

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2003 09:37

Rišan to napísal dobre, žiaľ, aj keď sa nám to mnohým nepáči (ani mne nie), musím s ním v zásade súhlasiť. Akurát neodpovedal na otázku Martina Havla, prečo má vlastne Tatru. A ja viem, že nie iba jednu a nie iba T613. No a časom sa Rišan určite zmôže aj na nejaké tričko, minimálne aspoň preto, aby ho nabudúce bez problémov pustili na Janohrad ;-)

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2003 11:59

Ríšan ale psal, proč má T613. Napsal přece, že se mu T613 líbí vzhledově.

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2003 12:04

Ondrej má vlastně pravdu. Neodpověděl jsem, proč že já to vlastně mám Tatru. Nějak jsem nepočítal s tím, že bych měl na tuto otázku někomu odpovídat, nemaje ani manželky, ani vážné známosti. Proto omluvte, pokud budou moje úvahy poněkud kostrbaté.

Takže proč? Už jsem to trochu nakousl. Líbí se mi vzhledově. Líbí se mi hranatá auta. A pokud mají kromě ostrých hran i nějaké linie (jako odstrašující příklad nezvládnutého hranatého auta pro mne slouží ty v jiném fóru propírané Lady, původně FIATy), není co řešit. Pan Vignale měl našteští podle zadání dost prostoru k rozmáchnutí a navíc nebyl omezen požadavkem, aby do toho zezadu šla naložit Europaleta (neb už je tam motor), takže se mu tvořilo asi volněji a výsledek pak stojí za to.
Dlaší věc je můj snad vrozený konzervativismus. Mnozí z Vás znají třeba moji (v dnešní době už poněkud křečovitou) extrémní pózu člověka odmítajícího vlastnit mobilní telefon. No a tak to chtělo něco přiměřeně konzervativního. A k tomu se mi pojí požadavek na důstojnost. Tím bychom pro mně vyloučili auta, řekněme, s průměrnými nebo podprůměrnými rozměry. No tak co vybrat? Co nějakou "Ameriku"? K tomu ale nemám ten správný vztah. Chtělo by to auto, o kterém by se dal vyprávět nějaký příběh, našinci blízký. A taky by to nesmělo stát majlant. Další požadavek byl, aby se to dalo rozumně udržovat v provozu a občas to posloužilo i k něčemu prozaičtějšímu než jen k machrování. V době, kdy se rozhodovalo, jsem nebyl ještě zcela nakloněn myšlence, že mi ten krám bude doma zavazet a dvakrát za rok se s ním projedu. Když tohle všechno dáme dohromady, moc možností volby nebude. Neříkám, že v době, kdy jsem si vyhlížel svoji první T613 jsem uvažoval přesně takto, ale každý ten faktor, zde zmíněný, jistě svou roli sehrál.

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: pyro (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2003 12:14

To Risan: preco si sa nerozhodol pre Volgu????:-)

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2003 12:49

Volga je minimálne o jednu triedu nižšie, ale mne sa Volgy tiež páčia. Platí to aj pre 21, aj pre 24, aj keď Tatrovky sa mi páčia omnoho viacej a okrem toho sú aj mojou srdcovou záležitosťou, čo o Volgách povedať nemôžem.
Nedávno sme sa rozprávali s Vojtom o autách všeobecne a zhodli sme sa na tom, že najviacej nás oslovujú autá, ktoré sme okolo seba vnímali ako malí chlapci, tj. autá, ktoré vtedy boli u nás bežné.
No a z týchto áut sa u mňa Tatra vždy akosi vymykala, mala akési výsadné postavenie, akúsi charizmu niečoho výnimočného, pekného, vzrušujúceho. Bolo to vždy čosi viac, ako ostatné autá. Veď už len slovo "Tatra" samo o sebe znie akosi výnimočne - aspoň pre mňa. No ale Rišanove príčiny a dojmy môžu byť celkom iné, ako moje.

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2003 13:04

Ano, Volga je celkom pekne auto, ma svoj styl. Co mu ale chyba, je nejaky dostojny zvukovy prejav. Ked pocujes nastartovanu 21 alebo 24, ten zvuk sa mi skor hodi k nejakemu Fiatu Punto 1.2i (ahoj Gin ;-)) .
Tatra je meno neskonale honosne, ako vravi Ondrej, sam som to tu uz parkrat napisal. Neznie tak vseobecne, neznie konvencne. Len si to parkrat nahlas povedzte - Tatra.
A napriek tomu, ze Risan povedal ze Tatra 613 je technokraticky nazov - s cim sa naozaj neda nesuhlasit, nieco na tom cisle je magicke. Opat - povedzte si nahlas, pokojne a s uctou v hlase: Tatra 613. Je to krasne pomenovanie. A cislo 613 je magicke - zobudim sa, je 6:13, idem z domu prec, prave je 16:13, v obchode platim 613 Sk, citam o novom Volve, ktore ma kufor o objeme 613 litrov... No proste su v tom čary.

A este si dovolim pridat jeden dovod preco ma Risan Tatru: niekedy davno sam napisal, ze Tatra 613 ma vyborny motor. Nie tak?

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2003 15:15

A až bude litr benzínu za 61,30, tak se zamkneme do garáží a už nevylezeme. :-)

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2003 15:27

ne ne ne! Agente, musis byt optimista. Az budou casy, kdyz bude benzin stat 6,13 Sk, tak to pujdem na nasi Tatrovce i na WC007... :-)

Nebo po vstupu do EU bude benzin stat 6,13 Euro a to nebude sranda...

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: martin havel (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2003 16:26

Ríšan: Mnozí z Vás znají třeba moji (v dnešní době už poněkud křečovitou) extrémní pózu člověka odmítajícího vlastnit mobilní telefon.

Hurá, nejsem sám kdo nemá rád mobily. Dnes je 5. května roku 2003 a já dosud nemám mobil. A doufám, že nikdy mít nebudu.

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2003 06:51

Ríšan, M.H. :

A co je na mobilu tak špatného? Mě spíš fascinuje, co taková malá krabička dokáže. Je na tom něco vzrušujícího, třeba něco podobného, jako když se v roce 1923 u nás rozoběhlo rozhlasové vysílání a lidé se s cházeli u dřevěné krabice, ze které vedly dráty, na jejich konci byla sluchátka, položená na plechovém podnosu a zvuk tak mohli slyšet všichni okolo. Váš postoj mi připadá podobný, jako když byly v minulosti odmítáný různé vynálezy, objevy a tak. Také jsem konzervativní, ale zároveň obdivuji i pokrok a jeho technické novinky. Nemám ale třeba vůbec radost z konzumního způsobu života, z republiky, která je přecpaná supermarkety. V současné době se lidé neumějí zastavit a udělat si čas pro sebe a své blízké. Dnes lidé nejezdí nebo nechodí na výlety. Dnes lidé vezmou auto, naloží tam děti a jedou do supermarketu. Děti šoupnou do dětského koutku a sami se vrhnou do nakupování, které je přece tak úžasně levné a výhodné, ale ve skutečnosti vlastně velmi drahé.

Matěj M. :

A věříš, že se mi to taky stává, to s tím časem 6:13 na hodinkách? Fakt nekecám, ale minulý týden, jak byly ty svátky a tak jsem se každý den probudil, podíval se kolik je hodin a vždy bylo 6:13 , 6:23 nebo 6:24 :-) Teď ale nevím, jestli to bylo znamení, že si mám koupit T 613, T623 nebo T624 :-( Nebo že by všechny? :-)

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2003 07:42

No, Martine, já jsem poslední, kdo by měl mít něco proti pokroku, tyhle věci mně zčásti živí. Ale když vidím kolem sebe, kdo všechno má dneska mobil, každý trouba s naprosto nulovým přínosem pro společnost, tak zas tak po něm netoužím. Dává mi to hezkou příležitost od těch všech konzumentů informačních technologií se lišit. Když řeknu, že se chci od nich lišit tím, že mám auto, které oni nemají, je to asi podle všech na tomto webu správná úvaha. Jak vidím, v případě jiných věcí už tomu tak není.
Mobilní telefon je přístroj, kterým firmy, provozující mobilní síť, útočí na tvou peněženku využívajíce přitom Tvých vlastních slabostí. Já vím, tahle věta zní hodně tmářsky a paranoidně. Ale já ten krám celkem na nic nepotřebuju. Dosud ho lidstvo tisíce let nepotřebovalo. Hmm, to už je skoro jako: "elektrická okna nepotřebuju, mám tam přece kličku". Já vím, je možné dávat příklady, jak mobilní telefon pomáhá. Ale když si představím, jak by mi lidi volali... Každý, kdo mi volá, tak po mně něco chce. Telefonátů, kdy mi někdo něco nezištně nabízí je jako šafránu. Když si představím, jak mi pořád lidi volají: "Ríšane, potřebuju opravit auto, stojím tam a tam." "Ríšane, potřebuju sehnat to a to." "Ríšane, nechodí mi to a to, co mám dělat." Hrůza pomyslit!
:-)

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2003 08:18

Martin:
aj ja sa často zobudím o 6:13, alebo o 6:03. Ešte že nemáme napr T513, to by bola katastrofa budiť sa tak skoro. A závidím majiteľom sedemstoviek ;-)

Rišan:
tvoj názor že nechceš mobil, je čiste tvoja súkromná vec. Argumenty, ktoré tu však uvádzaš, troška pokrivkávajú (myslím). Veď kto má mobil, nemá povinnosť ho mať stále zapnutý a prijímať hovory v každú aj tú najnevhodnejšiu dobu, ani mať aktivovanú odkazovú schránku. A to, či pôjdeš niekomu pomôcť opraviť na ceste pokazené auto, alebo nie, tiež nie je vecou mobilu a keby som ťa nepoznal, pripadalo by mi to čo si napísal dosť sebecké a alibistické. Lucián by však mohol rozprávať o niečom celkom inom a tak ťa poznám aj ja.
Takže prečo sa takto uzatvárať do ulity a robiť sa iným, akým si!?

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2003 08:27

Je to póza... A důležité je - rozlišovat pozérství od poserství :) :) :)


>Martin: Myslím, že starého Oppenheimera taky fascinovalo, co taková malá krabička dokáže. Bylo na tom něco vzrušujícího.

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: martin havel (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2003 17:09

Já a mobil:

1. nepotřebuji ho. Ne že bych nechtěl, aby mi někdo volal, ale mě prostě nemá kdo volat - a naopak. Nebudu si ho kupovat jenom proto abych volal ve stylu: mobil v rukou školáka - jéé ahoj mami, jak je doma? Co dělá táta?

2 Úplně neskutečně mě vytáčí, to, co se kolem mobilů "nadělá". Je to prostě přenosný telefon, který lze strčit do kapsy a hotovo. Když vídím lidi kolem sebe jak šílí po novém modelu, který má např. foťák, barevný displej atd.. tak se mi chce... Například po půl roce musí mít nový mobil protože se jim prostě líbí, má líbivěji tvarovaná tlačítka a co já vím ještě. Jsem zvědavý, kdy se začne vyrábět mobil se zabudovaným třeba šicím strojem. To bude bomba.

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2003 20:43

Jinak to si o mobilu myslim i ja - co se tyce toho ze novy model UAAAA BOMBAA!. Tedka mam po 5 letech novy mobil, protoze ten stary proste skolaboval. A pokud se nerozpadne tenhle, jiste novy mit nebudu. Umim si predstavit i jinak pouzite penize... Tatra...

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: ziza (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2003 22:58

....i jinak pouzite penize... Tatra... ???:-o

Úchylové, to jsou přeci úúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúplně stejně vyhozený prachy :-D :-D :-D

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 07.05.2003 06:50

ziza: Co ja viem? Podla mna prachy vrazene do T613 sa vratia naspat. Predsa len je to automobil - dokaze odviezt, ledaco odniest, pripadne tahat prives, odniest na dovolenku, reprezentovat. A tym, ze donho vrazim prachy sa zhodnocuje.
Taky mobil sa zhodnoti iba velmi tazko - lepsie povedane vobec. A verim tomu, ze uplne rovnako poslem spravu, zavolam, prijmem spravu a budem volany napriklad Siemensom A35 (v akcii za korunu) ako Vertu (700 000 Sk). Je druha vec ze keby nejaky manazer mal A35 tak sa nanho ludia budu pozerat divne - to je pravda. To je ako keby vystupil v dnesnej dobe z Fiata 124.
Ale ved kazdy svojmu

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 07.05.2003 12:17

Sečteno a podtrženo (celá tahle diskuze): Za konec a.s. Tatra mohou MT.

Zničit krtka!!!

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 07.05.2003 15:49

Tyyyy vole to fakt tak vyslo, D.A. :-D

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: PEPAN (IP zapsáno)
Datum: 07.05.2003 20:49

Krtek tu neni žádnej, ale je tu jiný chlupatý zvíře..........brum......a jeho plyn. Nemůžou za to nakonec ty sporáky v Tatrách?? A než novej mobil to snad je lepší ty peníze skapalnit, bencín a nebo fernet........obojího je málo.

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: Brtník (IP zapsáno)
Datum: 08.05.2003 23:16

Nononononono, co máš proti medvědům a jejich plynu, brum??Zatím, co moje paměť sahá, jsem všem šetřivejm becínářům ujížděl a na odpočívadlech jsem na ně čekal, :-D :-D :-D.
Apropós, až někdy někdo budete rozebírat motor co znal jenom bencín, vyfoťte pro zajímavost ty tuny sajrajtu co se z něj vyškrábou, vymejou a vymetou, a porovnejte třeba s fotkama přítele Radka Žáčka, kterej teďkyns přetěsňoval motor.Ten moťourek byl vevnitř ČISTEJ a bez jakejchkoli sajrajtů. Srovnání případnejch fotek nebude potřebovat další komentář,brum

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2003 08:40

len za účelom rozšírenia poznatkov ma zaujíma, aký olej používa v motore Radek Ž.

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2003 12:30

>Brtník: Co jsem tam po provozu na benzín přehlédnul? Že by po 150000 km od novoty nějaké neviditelné, ale o to zákeřnější substance???

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: ziza (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2003 19:14

Na sajrajty a neviditelný substance v motoru kašlu, klidně si je fotografujte, já, JÁ tam budu mít ty zhodnocený prachy :-D :-D :-D

Re: Konec a.s. TATRA...?
Autor: Martin Kopřivnice (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2003 13:58

Mno, konec Tatry, a. s.? Trošku se pokusím otočit to zpět na původní téma. Takže rozhodně je možné, že Tatra přežije všechny peripetie. Problému s touhle fabrikou je strašná spousta. Základní problém je v tom, že se musí management co nejrychleji naučit pojmy: Marketing, personalistika, logistika. Musi tyto nástroje umět aplikovat v praxi. Pomalu, ale jistě skončí vzduchem chlazené motory - nelze na nich aplikovat normu Euro4. Tyto se budou vyrábět již pouze pro vých. trhy: Rusko a Čína. Zřejmě dojde k větší orientaci na zbrojní zakázky: Podvozek Tatry je osvědčený polotovar a má zbrojařům co nabídnout. Potenciál je opravdu obrovský a v pozadí jsou lobbistické skupiny, které mohou tlačit i v senátu USA, snad za tímto účelem byla stvořena značka ATC - American Truck Company - jednoznačný a dobře zapamatovatelný akronym by mohl být cestou k získání zakázek (a především známe americkou hrdost, tkaže to byla něčí dobrá trefa...) Pro západní svět bude nutná aplikace motorů Cummins, apod. Jednoznačně mají lepší výkonové parametry a spotřeba je také nižší a především mají vývojářský potenciál. Jediný problém vidím v odladění komponent, tak aby fungovaly jako celek. Jestli to vše Tatra přežije - dopadne jako Škodovka, za přežití, zaplatí strátou identity, ale provizí bude skutečný vývoj, neboť zbrojní programy mají stále zelenou. To jestli se v Tatře vývoj zruší, nebo ne, je v celku nepodstatné pro její chod, lze využít kapacit Terexu, nebo oslovit nějakou konstrukční kancelář, což je dnes velmi běžné.

Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.