Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
kdo poradí T603C !
Autor: MAXIK (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2003 11:26

Zdravím všechny a prosím o radu. Bohužel nemám žádnou Tatru-vozidlo ale jen elektroagregát 30 kVA osazený motorem T 603 C. Je v celkem slušném stavu, používáme ho v osadě a až na spotřebu je to nádherný stroj. Kamarádi mě jmenovali správcem sítě (400/230 V), takže mám na hrbu starost o našeho miláčka. Zajímalo by mne čím se tento motor liší od motorů ve vozech, popř. jestli někdo nemáte dokumentaci k tomuto krásnému stroji. Je z roku 1965 a zasloužil by si renovaci, i když nemá zase tak moc natočeno. Také bych ho nerad zničil nevhodným palivem a olejem, takže za každou radu budu velmi vděčen.... kdyby měl někdo zájem, tak máme ještě jeden, ale ten je jenom na díly, motor je kompletní, vykuchali jsme jenom díly pro elektročást.


Re: kdo poradí T603C !
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2003 15:08

V niektorom zo starších príspevkov je dosť podrobná debata o odlišnostiach motora T603 určeného pre stabilné použitie proti motorom určeným pre automobily.
Oktánový nárok tohoto motora je nízky, treba ale používať benzín s prísadou nahradzujúcou olovo. Predokladám, že použitý olej je už AD, potom by som odporúčal minerál 10W-40, resp. 15W-50.

Re: kdo poradí T603C !
Autor: MAXIK (IP zapsáno)
Datum: 24.06.2003 08:16

Díky za odpověd Ondrej. Už jsem to našel a přečetl. Jenom bych ještě rád věděl jestli do něj můžu nalít ten normální olej, když nevím co tam bylo předtím, mám takový pocit, že tam byl M6A. Ale zase má najeto jen 90 motohodin, tak se snad nic nestane. Co by se stalo kdybych do aditivovaného běžného oleje (např. super mogul) dolil M6A ??



Příspěvek byl zeditován (24. 06. 2003 11:18)

Re: kdo poradí T603C !
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2003 08:56

To MAXIK:
.....Jenom bych ještě rád věděl jestli do něj můžu nalít ten normální olej......
Pokiaľ sa u armády u týchto motorov používali už oleje "AD", spravidla to bolo vyznačené spredu na olejovej vani červenou farbou. Pozri sa tam.
90 motohodín by mohlo zodpovedať u osobáku asi 4-5 tis. km (to je len taký odhad), čo nie je veľa. Záleží ale aj na tom, koľko v motore stál starý olej a stíhal sa tam usadzovať. Vzhľadom na malý počet motohodín by som ale ten AD olej riskol. Pozrel by som ale predtým na niektorý kryt hlavy z vnútornej strany, či nie je veľmi zakarbónovaný.
Pri výmene by som začal s olejmi bežnej akosti, napr. s M6AD, predtým by som ale minimálne vyčistil olejový filter. Bude tam asi ešte ten lamelový. Ideálne by bolo vyčistiť aj olejovú vaňu, je to ale dosť pracné. Po naštartovaní treba kontrolovať, ako rýchlo olej bude tmavnúť. Ak rýchlo zčernie, tak by som ho vymenil trebárs aj po 10 motohodinách, nech sa motor vyčistí. Tu sa šetriť neopláca a zase to nie je taká veľká položka.
Keby bola tá centrála moja, postupoval by som takto, zaujímal by ma ale aj názor iných.
....Co by se stalo kdybych do aditivovaného běžného oleje (např. super mogul) dolil M6A ??...
naozaj nevidím dôvod, prečo by si to robil. Ale ak to spravíš, stane sa iba to, že pridaním menej kvalitného oleja do lepšieho znehodnotíš parametre olejovej náplne a bude ju treba skôr vymeniť. Oleje "A" sa menili vo výrazne kratších intervaloch, ako "AD".



Příspěvek byl zeditován (26. 06. 2003 08:58)

Re: kdo poradí T603C !
Autor: MAXIK (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2003 09:34

Díky za radu Ondrej, asi to zkusím. Tím co by se stalo kdybych do ..... nalil M6A, jsem myslel jen to, že v případě že v tom motoru je M6AD ale nejsem si jistý a potřeboval bych jen trochu dolít olej ( jak jsem ale zjistil tak olej to vůbec nežere!), tak že bych tam dolil jen Ačko, abych neriskoval odplavování usazenin. Ono ADečko taky není bůhvíjaký olej, takže jeho znehodnocení by mě zas až tak nebolelo, stejně ho budu muset za chvíli vyměnit. Ale to už tam dám minimálně to AD, nebo raději nějaký mogul super 15W40? Jeden maník u pumpy mi radil, že by bylo ještě lepší předtím použít proplachovací olej, jenomže ten se dost blbě shání, jelikož ho skoro nikdo nepoužívá...:-(
Jinak díky všem za rady i když jsem se mezi vás tak vecpal....:-)
Co takhle rubriku nazvanou "Tatra - ostatní použití motorů" kde by se mohli projevovat taková individua jako třeba já.........docela by mne zajímalo kde všude se dá najít motor z Tatry, třeba takový malotraktor domácího bastlíře 2,5-3,5 V8 motor v něm, to by bylo docela hustý!!! :-o

Re: kdo poradí T603C !
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2003 10:00

s proplachovacím olejem opartně, nejdřív se podívej, jak psal ondrej, kolik je v motoru usazenin. mohlo by se stát, že proplachovací olej toho rozpustí moc najednou a to není moc dobré. olej bych dal zase AD, je to starý motor a je na to stavěný.

jinak myslím, že diskusní fóra jsou nakouskované až dost :-)

ehm, a k čemu by na malotraktoru oněch 100k bylo? vím, že lidé bastlí různé nesmysly (a mám doma na svaření kardan z 2,5 turbodieselu, který majitel rozřezal, aby "něco udělal" a pak mu došlo, že z toho malotraktor nikdy nebude), ale jestli někdo bude chtít bastlil traktor z motoru tatra, nabízím výměnu za něco vhodnějšího.


Re: kdo poradí T603C !
Autor: max.ik (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2003 10:10

to byla samozřejmě jenom nadsázka, taky si to moc nedovedu představit..:-)

Re: kdo poradí T603C !
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2003 12:01

Mnoho traktorů je uděláno z T805 a tam je také motor T603.:-)


Re: kdo poradí T603C !
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2003 12:16

jojo, to je smutná skutečnost. a jsou lidé, kteří to berou jako vítězství svého kutilského ducha :-(


Re: kdo poradí T603C !
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2003 12:23

MAXIK: a objevíš se někdy na nějakém Tatra srazu? :-)

Pokud jsem dobře pochopil, je ta elektrocentrála na nějakém podvozku, který snad bude umožňovat tažení. Možná bych dokázal zajistit na tažení jednu T805.

Re: kdo poradí T603C !
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2003 14:26

To Maxik:
nie vždy znamená, že ak nalejeme do motora lepší olej (napr. Super Mogul), tak to motoru "urobí dobre". Pokiaľ existuje silné podozrenie, že motor bol v minulosti prevádzkovaný na oleje "A" a chceme prejsť na oleje "AD" (čo je z viacerých pomerne známych dôvodov dnes dosť opodstatnené), treba tak urobiť veľmi opatrne. Treba vopred zvážiť viaceré aspekty, či je takáto zmena bez predchádzajúceho rozobratia a dôkladného vyčistenia motora zvnútra možná. U motora s 90 motohodinami by som do toho išiel, avšak len za horeuvedených prepokladov. A prečo nie hneď Super Mogul? Zámerne som napísal, že by som použil iba nejaký bežný "AD" olej, podľa možnosti s čo najnižšou výkonnostrnou API-špecifikáciou. Takýto olej pomalšie rozpúšťa karbónové a iné usadeniny v motore, lebo obsahuje relatívne menej rôznych aditív a detergentných prísad, a preto je riziko havárie motora z titulu zlyhania mazacieho systému menšie. Možno na prvú náplň by sa hodil iba letný olej SAE 30, po krátkej dobe ho vypustiť, dať tam niečo lepšie a tak pokračovať až po cieľovú úroveň, ktorú by som u elektrocentrály prevádzkovanej hlavne v letných mesiacoch videl asi u M8AD 15W-50. Je však treba venovať náplni zvýšenú pozornosť a radšej častejšie meniť olej.
Všetko ale platí iba vtedy, ak bol motor prevádzkovaný iba kratšiu dobu. Inak by bolo riziko jeho poškodenia veľmi veľké. Myslím ale, že sú to obecne dosť známe skutočnosti.

Re: kdo poradí T603C !
Autor: MAXIK (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2003 16:25

To Ondrej: díky za vyčerpávající odpověď na téma olej. Už v tom mám jasno.
To Jirka: je to komplet na vojenském podvozku dvoukoláku, jenom je trošku v pytli nájezdová brzda. Ale jak už jsem tu někde psal, máme dvě, takže dílů na opravy je dost, jedna v super stavu se z toho složit dá. Ladis se ke mne pojede mrknout, tak vám určitě popíše co viděl. nevím, jestli je vhodné jezdit na vaše srazy zrovna s elektrocentrálou. Leda že by jste chtěli udělat někde menší technopárty někde na louce, aby se pořádně využila. Ještě možná pro vojensko-historickou sekci, kdyby měl někdo 805 v provedení spojovacího vozu a chyběla mu k tomu elektrárna ročník 65, rád mu ji zapůjčím....
samozřejmě až bude vypadat a šlapat jako nová......
abych si neudělal ostudu :-)



Příspěvek byl zeditován (26. 06. 2003 16:28)

Re: kdo poradí T603C !
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2003 17:28

MAXIK: právě, že kamarád T805 jako radiovůz má :-) Momentálně snad už konečně s originál skříní (když to koupili, byla tam ze sanitky. Takže ten agregát by se vyloženě hodil.

Zábrany mít nemusíš, na Orlíku byl i Fiat 600 s motorem z Tatry a taky ho nikdo neukousl ;-)

Re: kdo poradí T603C !
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2003 19:47

Ten Fiat 600 to musi byt riadny hot-rod teda. Vobec ten napad natlacit motor T613 do 600-ky je poriadne pritiahnuty za vlasy.

Neviete niekto jazdne vykony toho Fiatu 600/613 ?

Re: kdo poradí T603C !
Autor: Brtník (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2003 22:48

Ten fiat je z Rakovníka a i v zatáčkách jede furt rovně :-D :-D :-D, proč asi ????

Re: kdo poradí T603C !
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2003 22:50

Ale mna skor zaujima ako to zrychluje - ciselne parametre, bratu

Re: kdo poradí T603C !
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 27.06.2003 08:24

Maxik: otázka na odborníka na elektrocentrály.
Bol som raz počas vojny na zimnom sústredení, kde sme spali vonu na snehu pod stanmi. Keďže práve prebiehali majstrovstvá sveta v hokeji, veliteľa sme ukecali a s nami sa viezol aj jeden televízor a - elektrocentrála!
Po slávnostnej inštalácie televízora a kachieľ "Peter" do veliteľského stanu sme to chceli oživiť. Centrála chytila hneď a naši elektrikári začali laborovať. Motor zyvýjal na vysoké obrátky (nechali ho tak skoro po celú noc) a naši odborníci nevedeli, čo s tým. Ich odborné výkony sa väčšinou obmedzovali na výmeny poistiek, čo mali natrénované zo štartovania P V3S. Tu to však nestačilo a maximum, čo dokázali z centrály vytĺcť, bolo sliepňanie jednej žiarovky, visiacej na drôtiku oprostred stanu.
Dodnes neviem, v čom mohla byť príčina? Ja som nesmelo navrhoval niečo o nabudení dynama, ale keďže nikto z nás nepoznal konštrukciu tej strojovne, ani sme nevedeli, či ako generátor je tam dynamo, neporadili sme si. Tak - a teraz skús niečo vymyslieť.

Re: kdo poradí T603C !
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 27.06.2003 09:21

Uděláme malou flamewar, co říkáte? :-)
Tuhle elektrocentrálu s motorem T603 má soused. Jedinou chybu měla v poškozeném tlumiči výfuku. Tento problém vyřešil použitím tlumiče z Avie. Poslední úpravou, která byla provedena, je přestavba na LPG.

Re: kdo poradí T603C !
Autor: martin havel (IP zapsáno)
Datum: 27.06.2003 20:02

Ríšan: Vtip?

A jinak k malotraktorům s motory Tatra - což takhle motor z T138/148? Těchto vyřazených Tater je dost, určitě by šel sehnat za solidní peníz...... Jak možno vidět na trucktrialu na jednom výtvoru (ŠÍLENÝ MAX) ten motor už není o moc větší jak z T613.

Re: kdo poradí T603C !
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2003 09:06

Ked uz sme pri tom vseliacom co ma dnuka motor Tatra, tak kamarat ma kompresor na zbijacku s motorom Tatra 138. Ked to nastartuje a zacne zbijat tak ten zvuk je impozantny

Re: kdo poradí T603C !
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 30.06.2003 09:36

Martin Havel: není to vtip, skutečně ten motor T603 je přestavěn na LPG a bez nejmenších problémů běhá.

Matěj: na kompresor s motorem z T138 nemám pěkné vzpomínky. Dělal jsem s ním a s připojenou sbíječkou mockrát, jenže ten zvuk je prostě nepříjemný, to mi nikdo nevymluví. Navíc ten náš kus byl těsně před smrtí. Majitel byl na nej sice náležitě pyšný, ovšem skutečnost byla taková, že kromě detailů, jako že většina kohoutů na připojení tlakových hadic byla zarezlá, byl hlavní problém v tom, že ten krám vedle nesnesitelného randálu produkoval obrovská kvanta dusivého kouře a každých 15-20 minut se prostě zadřel. Bylo potřeba přerušit práci (což ostatně při práci s pneumatickou sbíječkou přijde vždycky vhod) a počkat, až motor trochu vychladne. Pak bylo k dispozici dalších 15-20 minut než ztráty třením narostly tak, že výkon motoru přestal postačovat k jejich překonání. Pneumatická sbíječka je taky dáblův vynález - všechny kusy, které jsem kdy viděl, měly tu zásadní nectnost, že se v polovině neustále těmi vibracemi rozšroubovávaly a tak bylo třeba neustále je dotahovat. Při opomenutí tohoto úkonu hrozilo, že se nástroj rozletí a jeho části hnané tlakovým vzduchem pracovníkovi naliskají.

Když už jsme u těch aplikací motorů Tatra, napadla mně jedna trochu méně běžná nežli elektrocentrála nebo kompresor. Už jsem se o ní na tomto webu zmiňoval, někteří ji možná sami znáte. Jde o naviják pro strart bezmotorových letadel. Sám jsem se setkal s verzemi Herkules 3 a Herkules 4, vyráběnými podnikem Aerotechnik Moravská Třebová. Existují také starší verze, zda mají také motor Tatra však nevím. Slyšel jsem též o moderní verzi Herkules 5, která však již měla motor západní produkce.
Herkules 3 má motor z T138 a vyznačuje se tím, že umí sám jezdit. Má jednu jedinou rychlost a na ni údajně dosahuje 90 km/h. Vzhledem k tomu, že má řiditelnou zadní nápravu, je s ním ježdění dost o hubu a také jsem slyšel, že se v tom někdo zabil. Problémy s pojezdem umocňuje také rozvodovka, údajně ze Škody 1203, kterou není problém převahou výkonu motoru T928 zničit.

Pokročilejší verze je Herkules 4, u které konstruktéři upustili od problematického pojezdu a řešili naviják jako přívěs. Motor nepřeplňovaný osmiválec Tatra T2-928 (něco jako v T815?) s výkonem 180k. Na motoru je hydrodynamická spojka a ještě mechanická třecí spojka ovládaná pedálem. Rozvod na dva bubny s 5mm ocelovým lanem, řazení bubnů zubovými spojkami, náhon řetězy, řádkování lana systémem kladek a válečků na dvojchodém šroubu, u každého lana pneumatické nůžky pro nouzové přerušení a pásová brzda ovládaná pedálem a aktivovaná při ztrátě tahu v laně. Přípusť motoru ovládaná ruční pákou.

http://www.tatraklubbrno.cz/images/h4.jpg

Na obrázku je naviják H4 medláneckého aeroklubu vyrobený v r 1988. S tímto krámem jsem odstartoval tisíce startů celkem bez problémů. Jediný problém byl s brzdami bubnů, které se neustále rozpadaly. Bez brzd jsou starty poměrně tristní záležitost, protože lano se pak správně neřádkuje, zato se neustále smyčkuje a sukuje, je potřeba neustále ho vytahovat a navíjet rukama. Taky se občas přetrhne. To pak nastoupí poměrně zajímavá procedura zapletení lana, kdy se jednotlivé prameny obou konců mezi sebe propletou tak šikovně, že vzikne pevný a kompaktní spoj, který nijak nevadí. Říká se, že takovýto spoj je pevnější než zbytek lana. Skutečně, nestalo se nikdy, že by se lano přerušilo v zápletu. Procedura startu větroně pomocí navijáku je poměrně zajímavá, doporučuju všem zajít se podívat na některé sportovní letiště. Naviják Herkules 4 díky motoru Tatra má velkou sílu, není žádný problém, aby 500 kg těžký větroň na pár metrech zrychlil z 0 na 100 za 5 sekund. Při startu se dává zpravidla plný plyn. Podmínkou je napnuté lano (měří zpravidla kolem kilometru), to vyžaduje dobrou spolupráci startéra a navijákaře, kteří se na vdálenost kolem kilometru dorozumívají většinou jen máváním terčem a barevnými světly. Dříve se ještě v případě nouze střílely světlice, to už však je zakázáno s ohledem na to, že navijákaři, rozzuření tím, že někdo v okamžiku startu vstoupil do dráhy (žádná legrace, ti lidé, co tam lezou, jsou fakt idioti - ocelové lano jedoucí rychlostí přes 100 km/h odřezává končetiny spolehlivě) stříleli světlice zpravidla po dotyčném kazisvětovi. Jestliže akcelerace větroně na zemi je pro navijákaře triviální (plný plyn a čekám), udržovat konstatní rychlost při stoupání (z kilometrové dráhy se stoupá do 300-400m méně než minutu) je hlavně věcí citu a zdrojem problémů méně zkušených navijákařů. Vyžaduje milimetrové pohyby s pákou přípusti, které je třeba dělat s ohledem na momentální rychlost větru, úhel stoupání letadla a jeho rychlost a též s ohledem na setrvačnost celé soustavy myslet trochu dopředu. Dorozumívání navijákaře s pilotem je také většinou pouze vizuální, pilot si může vyžádat přidat (zamáváním křídly) nebo ubrat (zavrtěním ocasem), je však věcí cti navijákaře, aby k podobným gestům nemuselo dojít. Navijákařem se stávají zpravidla jen hotoví piloti po přeškolení a přezkoušení inspektorem. Přezkoušení je jednak teoretické ze znalostí konstrukce, obsluhy a údržby navijáku (nejoblíbenější otázka přezkušujícího inspektora je, kudy se tam leje voda do chladiče) a jednak praktické, kdy pod dohledem inspektora adept navijákařské řehole předvede start dvoumístného celokovového i jednomístného laminátového větroně.



Příspěvek byl zeditován (30. 06. 2003 09:40)

Re: kdo poradí T603C !
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 30.06.2003 10:13

v tom krámu jsem seděl a jeden z medláneckých navijákařů nadával, že je to zpřevodované moc dopomala, on potom musí motor zbytečne honit i přes přebytek výkonu a upravit to nejde poněvadž by to nikdo neschválil. ale jinak je to udělané hezky, až mě začalo mrzet, že mi ke startu stačí trochu prudší kopec :-)

btw, ten problematický pojezd sice vtipně vyřešili, ale přívěs nemá žádné odpružení, takže jeho přistavení trvá věčnost (samozřejmě se můžem dohadovat nakolik za to může kvalita polní cesty k ploše)


Re: kdo poradí T603C !
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 30.06.2003 11:33

Tam jsou tací, kteří nadávají furt a na všechno. Třeba bych i tipl, kdo to byl. Odpružení podvozek nemá, to je fakt, ale že by to některým drakům v traktoru nějak vadilo... :-). Cesta z garáže na plochu sice trvá dlouho, ale nevím, že by se kdy čekalo na naviják. Vždycky sedí navijákař připraven a čeká, až se ti na startu dohodnou, kdo poletí první, kdo udělá předletovou prohlídku a kdo sakra zase ztratil blok časoměřiče.

S tím přebytkem výkonu, no, jak se to vezme. Když to ten v letadle moc natáhne, tak je schopen naviják přidusit tak, že už nechce do otáček ani na plný plyn.

Ale asi jsme utekli od tématu, tak raději nechám této polemiky.

Re: kdo poradí T603C !
Autor: PeterZZ (IP zapsáno)
Datum: 30.06.2003 12:07

Risan: sice ste utiekli od tematu,ale aspon za seba poviem ze som sa dozvedel vela skutocne novych veci,o ktorych by som sa mozno ani nikdy nedozvedel...
Diky,len tak dalej-dufam,ze este bude vela podobnych odboceni od tematu :-)

Re: kdo poradí T603C !
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 30.06.2003 13:00

ondrej: otázka sice nebyla na mě a nevím, jestli se můžu považovat za odborníka, ale přesto sem odpověď napíšu :-)

motor T603 je spojen přes spojku se synchronním dvoupólovým generátorem 30kVA (MEZ Frenštát). na společném hřídeli je též budič generátoru. změnou proudu jeho budícího vinutí se mení proud kotvy (budiče) a tím budící proud vlastního generátoru jemuž je úměrné výstupní napětí. pokud výkon generátoru stačil jen k slabému žhnutí jedinné žárovky, řekl bych, že generátor nebyl vůbec nabuzen (nechci se dohadovat proč) a výstupní napětí bylo indukováno jen zbytkovým magnetickým tokem rotoru. v tom případě jsi měl pravdu, zbývalo najít poruchu regulátoru buzení nebo samotného budiče :-)

jestli motor běžel na vysoké otáčky (zde více než 3000), bylo možné ověřit pomocí kmitoměru na panelu elektrocentrály. Mechanický odstředivý regulátor drží motor na synchronních otáčkách (3000ot/nim) a centrála dělá slušný rachot i když je vše v pořádku.


Re: kdo poradí T603C !
Autor: pyro (IP zapsáno)
Datum: 30.06.2003 13:43

To ladis: len taky maly dotaz, aky druh budica je tam pouzity (myslim zapojenie)?

Re: kdo poradí T603C !
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 30.06.2003 15:28

To ladis:
keď si písal o tom kmitočtomeri tak sa mi zdá, že tam bol taký prístroj s kmitajúcomi jazýčkami, a tie údaje boli vraj v norme. Je to už ale dosť rokov, nie som si istý :-(

Re: kdo poradí T603C !
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 30.06.2003 15:40

ondrej: ano, to je on. takže porucha byla "jen" v buzení.
pyro: pojedu vyměnit ložiska ventilátoru, takže bych mohl vyfotit schémata a štítky.
btw, nezná někdo typy těch ložisek?


Re: kdo poradí T603C !
Autor: MAXIK (IP zapsáno)
Datum: 14.07.2003 09:06

Zdraví, vás všechny, jen jsem si odskočil mezi dovolenou. Jen valím bulvy, jak se to tu rozjelo. Mám zase pár praktických poznatků z práce s elektrocentrálou. K tomu problému co měl Ondrej, je to přesně tak jak říká Ladis, mne se též stalo, že nechtěla dávat ani ťuk. Problém byl právě v regátoru buzení, je tam schovaná jedna malá trubičková pojistka, další zdroj problému může být v regulačním relé pro dobíjení baterie, zároveň se od něho bere napětí i pro budič, jestli se nepletu. K těm ložiskům ventilátoru - už jsem měl tu čest je měnit jsou tam nějaká ruská, označení se mi nepodařilo přečíst, ale nová ložiska jsem dával 6204.

Re: kdo poradí T603C !
Autor: MAXIK (IP zapsáno)
Datum: 14.07.2003 09:15

To Jirka Jirout 26/06/2003 můžeme se klidně domluvit, ale zatím by moc parády neudělala, i když šlape jako hodinky. Snad se nám ji podaří dát do pucu po prázdninách, ale nevím, máme všichni hodně jiné práce.
To all: kdyby někdo měl korková těsnění pod víka vahadel a byl z Prahy tak sem s nimi, moc by se mi hodily. Ď.

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.