Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí12345Následující
Aktuální stránka: 2 z 5
Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Sedo (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2004 10:55

Šeďo original sa vyslovujem :-) Ja som len chcel dat ten rozpis na porovnanie, nemajte to za zle :-(

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2004 13:56

>Šeďo: Díky za každou sdělenou zkušenost!

Že největší položku u každého (zdravého ;-) ) auta tvoří palivo, to je mi jasné. Ale nastrkat tolik desetitisíců do žigula, tak to je docela psycho. Nebylo by rozumnější jich za ty peníze postupně koupit několik a ojezdit? Pro ilustraci - ty naše 2 warťasy, pokud nepočítám benzín s olejem a pojistné, ale už beru v potaz pořizovací cenu, TK, ME, evidenčky, přepisy, ND a opravy, pneu a všelijaké serepetičky (barvy, tmely, zbytné doplňky a ozdůbky), nepřesáhly a NIKDY ani nepřesáhnou hranici 10000 korun. V této částce jsou zahrnuta 2 plně funkční přemisťovadla, jedno dovybavené TZ, střešní nosič+vak :-), třetí kompletní auto na díly, k oběma strojům ještě po dvou kompletních obutých sadách kol (léto/zima) a asi tuna všelijakých ND. Na kontě mají dohromady bezmála 20 000 km.

Záměrně do výpočtu limitní sumy (10 000) nezahrnuju fakt, že s prvním jsem udělal pár služebek, aby se zaplatil, takže by bylo s klidem možné ještě přes 6 000 korun odečíst a po plánovaném prodeji jednoho z aut bychom se dostali vlastně k bilanci 0,-Kč, přičemž stále zůstává jeden dobře vybavený a plně sloužící vůz s dostatečnou základnou ND na několik let dopředu ;-).

Jsem toho názoru, že takové stroje musí sloužit do roztrhání s minimálními náklady při dodržení všech základních bezpečnostních a legislativních pravidel. Ale utápět v nich peníze????? To už musí bavit. U Tater to pochopím (veteráni, klasici, láska) ale obyčejný lítací žigulík/wartburg/škodná!?!

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Šeďo (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2004 16:41

Mas to pravdu, ale ten Zigulak sluzil na podnikanie. Ale nic menej tie peniaze musis zarobit, takze ak si zoberes, ze sa stale nieco kazilo, tak sa to davalo priebezne opravovat. Nemam vedomosti na to, aby som si ho opravoval, ani miesto aby som si mohol kupit druheho a premontovavat. Byvam v panelaku. Takze ako sa kazilo, tak sa davalo opravovat. Ako tak spatne na to pozeram, je to asi fakt dost nakladov. Chudak tohto roku sa doziva 19 rokov. Uz ho predavam aj s LPG zapisanym v TP za 15.000.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 02.05.2004 21:29

Bratr měl XM, 2,1 td kombi. Už to koupil nějaké porouchané a nikdo to nebyl schopen spravit, chcípal motor za jízdy, změny tlaku v koulích;) (jak to zní, že?:-O) apod. Pak jej dlooouho prodával a nakonec ho koupil nějaký chlapík, který se jimi živil a tvrdil, že když se tyto maličkosti vychytají, což neumí každý, tak je to výborné, spolehlivé auto. Takže souhlasím s názorem, že je to podobné Tatře:-D. Jinak, pokud to jelo, tak to bylo vznášedlo, paráda.

Dneska jsem opět zažil extrémní výskyt Policie ČR na silnicích, hezké bylo, že hlídky byly často kombinované se slabším pohlavím. Neušel jsem pozornosti a slečna, která mě/Tatru prohlížela po vrácení dokladů utrousila směrem k svému kolegovi: "Vidíš kolik je tam místa? Na to žádná Fabie nemá", což mě od této příslušnice slabšího pohlaví opravdu zahřálo u srdce, protože nepatří k drtivé většině příznivkyň nákupních tašek, jenže její kolega předtím něco chrochtal o rozbitém světle, tak ani nebyl čas jí vyseknout poklonu a raději jsem vzal roha;). Stejně bych měl problémos, že flirtuji s příslušnicemi;).

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2004 09:08

A co tlaky v koulích? :-D Už se musím zase nechat chytit s Tatrou, protože ve Wartburgu je to celé spíš o soucitu ;-).

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: bobeš603 (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2004 14:20

Hoši, Xm je auto pro správné chlapy...ono 6 koulí je šest koulí. A co se týká Fobie, je to auto do kterého se nenastupuje, ale které si člověk obléká. Speciálně model Junior, dle názvu asi určený mladé generaci je pro něžné projevy mrzkých citů jako stvořený. Ovšem s tím vědomím, že chceli-se mladý majitel tohoto vozu oddávat ve voze šalebným dotýkům a průnikům musí býti buď zoofilem nebo pedofilem nebo si počkat na příjezd cirkusu a do vozu pozvat hadí ženu. Takže tak. A já srdcem tatrovák, duchem mercedesař jezdím v Peugeotu rozměrů substandartních a zde problémy zhora uvedené v úvahu nepřipadají. A o 603 se bavit nemusíme...

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Tomáš Petlach (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2004 23:24

Souhlasím téměř se vším, co se tady psalo. Myslím o tatrách. Pokud je to nějaká ježděná a udrřovaná trojka v nejlepších letech (cca 200tis. km) a je na plyn, tak je to pohodlné, spolehlivé, bezpečné a ve srovnání s obdobnými auty levné auto. Když je to nějaká rádoby šlechtěnka, která stojí v garáži a pak ji někdo vezme na denní provoz, tak je to obvykle o ničem. Vzhledem k tomu, jak v našem milovaném státě oškubávají jak se dá, auto na srazy je při takovém obsahu a tedy nesmyslně vysoké ceně za pojistku a koncentraci ND asi na 3 místech v republice luxus a udělá průvan v peněžence...Nemluvě o tom, že obecně podporu má T613 minimální.
Ale vem to ďas! Tatra 613-4 Mi LONG je parádní vůz. Snažil jsem se najít něco podobného jak rozměry, tak i pohodlím a dostupností servisu. Citroen XM a Audi A8. Nic jiného mi prostě nevyšlo. Nicméně co se týká spotřeby a údržby, ať to zní sebedivně, vyhrála tatra. Pokud člověk jezdí hodně a nemá ji jen na nákupy, je to auto, které se odvděčí. Ale je to jen auto; kupte šrot jakékoliv značky a bude to pořád šrot. Kupte spolehlivý vůz a bude spolehlivý. Je to hodně o štěstí. A toho měla značka TATRA posledních cca 30 let zatraceně málo...

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 04.05.2004 10:35

Slza mi skanula po tváři;)...

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Milda (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2004 16:46

Souhlasím se zdichem,že když se tyto maličkosti vychytají, což neumí každý podotýkám ještě jednou každý, tak je to výborné, spolehlivé auto sám mám najeto za 4roky 45000km a do náhradních dílů jsem vložil přibližně 12000kč nepočítám pneu.Skoro veškeré závady se dají opravit doma na koleně.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Buddha (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2004 19:09

K těm přibližovadlům. Naše dvěstěpetka v dýzlu 1,9, má najeto U NÁS něco málo k 400 000km (čtyřistatisíc kilometrů). Jediná vážnější věc byly kotouče (výměna za nové). Samozřejmě nepočítám destičky, náplně, filtry, pneu. Žádnej křižník to néni, ale porád si to bere do sedmi litrů. Průměrná je prej dle údajů člena rodiny kterej jí používá nejvíc PĚT LITRŮ NA STO KILOMETRŮ.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2004 19:56

OK, ale 205ka kadle kadle nechytí tak za srdce ako Tatra.
Teda, nič nechytí tak za srdce ako Tatra

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Buddha (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2004 20:10

Tak to samozřejmě.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2004 06:44

Tato 205 zaslouží obdiv. Kam se na ni hrabou produkty z Boleslavi?

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2004 11:45

To náš firemní Junior 1.0 má při 86.000 teprve třetí sadu gum, druhé brzdové kotouče, asi 17 žárovek H7, dva homo-klouby,vzpěru pod palubní deskou,ošlapané vzorky z pedálů, prošlapaný koberec, druhá táhla příčného stabilizátoru a zvuk jako šicí stroj. Projektované životnosti 100000 km tedy snad vydrží. :-D

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2004 13:01

Třeba ho ještě úspěšně prodáte do muzea. Každopádně už překonal Felicie, kterých se místní podnikatelé zbavovali vždy po 60 000, protože v 80 000 už to byly neprodejné (nepojízdné) mrtvoly.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Jirka (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2004 13:14

Ošlapané vzorky z pedálů - to mám na Tatře taky. Dají se koupit nové "návleky" na pedály, abych měl vzorek zase jako nový?

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2004 14:36

Daly a stály pár korun. Nyní v SOS to bude nejspíš pár desítek korun, případně hledej, z čeho to pasuje... (T815? T148? Nevím.)

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: LucasT (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2004 16:39

Keď už bola reč o 205ke, tak tiež má naša rodina také niečo- 1.8D, 60k, rok 86, 290 000 km a spotreba 4,5-5 l. Údržba skoro žiadna, stále stojí vonku pred činžiakom a pritom žiadna korózia. To len tak. Ale 205ka sa nemôže s Tatrou ani náhodou porovnávať. Veď Tatra je o niečom úplne inom...

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: bobeš603 (IP zapsáno)
Datum: 11.05.2004 11:05

Tak to pozor. Když jsme u té životnosti, pánové. Záleží taky na tom, jak a kdo jezdí. Kdysi si náši známí a naše família koupila dva stejné vozy. Škoda Felicia Kombi v provedení Laurin Klement. Náš vůz, díky tomu, že s ním jezdila převážně ženská část rodu dostala spojku již po 120000, soused měnil po 280000. Tlumiče, kotouče apod. podobně. Dnes má soused na Feldě 340000 a kromě koroze pátých dveří nikdo neřekne ani oďo. Další příklad. Můj Peugeot 605 (mám jej jako nový vůz) bude mít letos 500 tis. bez většího problému (samo spojka, kotouče, kinetické klouby, výfuk, baterky, rozvody, pneu). Žádné turba, žádné čerpadla, převodovky apod. A když tady Radek vzpomína pneumatiky, ty přece moc společného s výrobou a kvalitou vozu samotného moc nemají, nebo jo? Nejsem stoupencem Fobii, Felicii, Octavii, Matisu apod. Naopak. Ale chyběl mi objektivní pohled.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 11.05.2004 12:57

No, ony Barum "made in Portugal" o úžasném profilovém čísle 80 a dech tající šíři 155 mm to opotřebení přímo přitahují. On totiž Junior v rámci úsporných opatření jezdí na 13" a aby v těch podběhách nebyly díry a nelhal tachometr, dohnal to výrobce těmihle úžasnými pneumatikami. Jen zapomněl potenciální uživatele produktu Junior upozornit, že na provozních nákladech a servisu spolehlivě dostane zpět vše, co jim na provedení Junior slevil v autosalonu. Předchozí služební Felicie 1,3 s najetými 270.000 km trpěla na neduhy podstatně méně a navíc kupodivu dokázala zrychlit do kopce, a to i při obsazení celými dvěma osobami. :-D

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2004 13:28

No jasně, však ty Fabie a Felicie jsou šunt, co? Hlavně, že ty vaše Tatry jsou tak skvělá auta. Přitom taková trojka je plečka srovnatelná se Š 120...

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2004 13:35

Že by se chytil ? :-D Bude debata ? :-D

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2004 13:35

Ještě musím reagovat na tohle:

Cituji

"To náš firemní Junior 1.0 má při 86.000 teprve třetí sadu gum, druhé brzdové kotouče, asi 17 žárovek H7, dva homo-klouby,vzpěru pod palubní deskou,ošlapané vzorky z pedálů, prošlapaný koberec, druhá táhla příčného stabilizátoru a zvuk jako šicí stroj. Projektované životnosti 100000 km tedy snad vydrží."

Konec citátu

Asi to bude tím, že s tou Fabiií někdo jezdí jako prase, ne??

D_A:

Felicia v 80 000,- nepojízdná mrtvola? To jsi slyšel kde? Nad pivem od známého známého co to měl? Nebo s tím máš osobní zkušenosti?

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2004 13:37

Radek:

Mě prostě takové kecy serou.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2004 13:40

Kdyby ty vaše Tatry byly takové super stroje, jak si sami sobě snažíte vsugerovat a kdyby zároveň ty Felicie, které kritizujete byly takové střepy tak by místo Tater hnily v kopřivách na zahradách, protože by je nikdo nechtěl, Felicie...

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Šeďo (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2004 14:26

Co na to povedat? Zrovnavat? Ja neviem

Zivotnost motora:+
Tatra 500 000-700 000
Vnutorny priestor:+
Spotreba:-
Korozia:-
Nahradne diely:-
Zrychlenie:+

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Stevo (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2004 14:38

Martin: S fabiou mozes jazdit ako chces, to co pise Radek je fakt. Moja mala necelych 80 000km a za ten cas sa stihla rozlucit naprava, dve sady pneumatik, troje brzdove oblozenia plus raz kotuce, predne ziarovky to zralo na ranajky a zadne na veceru.... Okrem toho stale svietila kontrolka check engine prakticky od novoty. O hrkani a vrzgani interieru radsej nepisem. Na felde mam naopak 280 tisic km a okrem skodovackych chorob a plechov netrebalo robit nic vazneho.....

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Michal Heky (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2004 15:16

Na matčině Š Octavii svítilo check engine dvakrát a pokaždé to byla oprava okolo 15 000 kč. Pravda je, že se s tím dalo ,,normálně'' jezdit dál, ale za 12 na sto.

Do servisu jezdila do MB, páč pražské ji dost nakrkly.

Vylomené zámky měla co tři měsíce, až ji jí v lednu ukradli definitivně.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2004 15:25

Martin: "taková trojka je plečka srovnatelná se Š 120". Hmm... nechceš si o tom popovídat?
Máš snáď osobnú skušenost? Hmm...

Životnosť komponentov, spoľahlivosť, vzhľad, jazdné vlastnosti, jazdné výkony, pohodlie, výbava... hm, jasné. Tatra 613-3 je vlastne prerastené Šcháde 105.
Poviem to takto - radšej by som sa vozil v polorozpadnutej 613-ke ako v komplet opravenej Šcháde. Šcháde nejede, je nebezpečné, dnuka je málo miesta a hrozný hluk, vzhľad to má teda... no škoda hovoriť.

Porovnávať Tatru 613 so Šcháde, to je teda cool

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Kamill (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2004 15:36

Mám 603 jako veterána a Felicii Combi na ježdění ani na jeden si nemůžu stěžovat. Chtěl bych 613-4 ale nějak nemám odvahu, hlavně kvůli tý spotřebě..že by mě to finančně zruinovalo. Zato služební Fabie a Octavie to jsou fakt krámy k pohledání - hlavně slavná TDI PD haha furt se to s..., člověk to vytočí a ono to už na 4000ot umře a těch prachů co stojí servis....

Jdi na stránku: Předchozí12345Následující
Aktuální stránka: 2 z 5


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.