Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Tatra 613 L !
Autor: Michael (IP zapsáno)
Datum: 11.06.2004 21:08

Dobrý den pánové, dnes jsem si listoval v zajímavé publikaci. Jmenuje se VOLBY 1976 -- fakta o rozvoji N.P. TATRA a města Kopřivnice. Zaujal mě tam text, který je následně doplněn obrázky a týká se Tatry 613 L. Ano označení L mě trochu zarazilo, ale následně jsem se dočetl, že to je označení pro luxusní provedení.

Text zní : Probíhají další inovace osobního automobilu T- 613. Zde patří zejména luxusní automobil Tatra 613 L, který se kromě komfortnějšího vybavení interiéru vyznačuje zvětšením vnitřního prostoru, zejména u zadních sedadel. Automobil může být vybaven klimatizačním zařízením, televizorem, radiotelefonem a dalšími doplňky nezbytnými v luxusních automobilech.

Následná fotografie zachycuje pohled od zadních sedadel, kde je vidět zvětšený prostor před zadními sedadly a malý televizor umístěný v prostoru opěradel předních sedadel. Přední sedadla vypadají taky zlepšeně. Na další fotografii je zobrazen model 1977, který je zajímavý tím, že nemá dorazy na nárazníku. Nárazník má uprostřed potáhlý gumou jak tomu bylo u prototypů Vignale. Má také nalepenou ochranou clonu proti slunci na předním okně a prahy mají vysokou chromovanou ozdobnou lištu. Tatra 613 L se stala postupem času Speciálem a označení L podle mě zaniklo.

Re: Tatra 613 L !
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 14.06.2004 07:24

Zaujímavé, tie obrázky by som rád videl - nemôžeš ich niekde zverejniť, alebo poslať e-mailom?
Podľa informácií ktoré sa mi podarilo získať, bola prvá predĺžená T613 vlastne predĺžená chrómka. Bližšie podrobnosti o aute ale neviem. A údajne bol vyrobený iba jeden kus...

Re: Tatra 613 L !
Autor: Tomáš Petlach (IP zapsáno)
Datum: 17.08.2004 20:05

To by nebylo špatné! jestli můžeš, tak naskenuj a někde umísti. Nebo pošli mi a hodíme to na tatraweb.

Re: Tatra 613 L !
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 17.08.2004 20:47

On existuje tatraweb??? :-O Kde???


Re: Tatra 613 L !
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 17.08.2004 21:33

Už od samého počiatku výroby sa uvažovalo o paralelnej výrobe luxusnej varianty Tatry 613 (aj jeden z prototypov Vignaleho limuzín bol v prevedení DeLuxe). V zásade existovali dve názorové skupiny - prvá presadzovala výrobu vozov Standard (bežná chrómka, ako ju poznáme) a v menších počtoch DeLuxe, druhá skupina chcela pozdvihnúť úroveň všetkých vozidiel - čo bolo myslím vzhľadom na kategóriu a určenie vozidla opodstatnené a logické - a chcela presadiť výrobu všetkých vozidiel v lepšej výbave, vrátane servoriadenia a dlhšieho rázvoru. Tam prichádzali do úvahy hodnoty predĺženia karosérie o 100mm, alebo o 150mm.
Ako táto polemika nakoniec dopadla, dnes už všetci poznáme...



Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.