Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2
Re: 12 T700 ve Švýcarsku?
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 23.03.2006 23:38

Ale Tomáši, tak hrozné to tu zase nebude. Dnes už velká většina lidí, co vlastní tatru, jsou větší či menší fandové značky a mají k tomu autu spíše kladný vztah. Na druhou stranu mě nikdo nevyvede z míry, pokud zmíní některé nedostatky šestsettřináctky, které pramení ať už z její morální zastaralosti, opotřebení, odfláklé výroby nebo čehokoliv jiného. Já se přes to dokážu přenést. Mně tato auta vyhovují, tak je vlastním a těžko na tom mohou cizí vlivy něco změnit.

Mimochodem, kolik má ten Tvůj MiLong už najeto?

Re: 12 T700 ve Švýcarsku?
Autor: Michal B. (IP zapsáno)
Datum: 24.03.2006 09:46

Tomáši, a nově namontovaný monoblok máš nový, nebo starý v relativně lepším stavu s méně najetými kilometry, nebo starý po repasi. Napiš prosím nějáké podrobnosti.


Re: 12 T700 ve Švýcarsku?
Autor: Tomáš Petlach (IP zapsáno)
Datum: 24.03.2006 11:01

Byl jsem rozhodnutý jít i do úplně nového (ceny začínaly na 25tis. Kč bez DPH), protože na nové auto prostě nemám. A koupit zase starší, tak se vždycky najde nějaká investice, co si budeme povídat...

Tohle servo mělo najeto velmi málo a podařilo se mi po cca půl roce jednání srazit cenu na 12tis. bez DPH včetně montáže, oleje atp. Včera jsem točil Benešov a je to dobré, je to jistější...

Ono to staré nebylo zlé, do 130ti km/h se s tím dalo, nad 130 člověk musel vědět, kde je ta "mezera".

No, jinak Luisa má najeto 272tis. km. Uvidíme, jak dlouho vydrží.

Co do kritiky - asi takhle. "Jéé, vy máte a le krásné auto!" - No a já řeknu "Jooo, ale taky má chyby" a taky to tak nějak jako nezveličuju. A když mi někdo řekne, že jezdím křápem, tak si jen pomyslím, že tenhle EUobčan si sám sobě plive do tváře...

Ale vadí mi jedna věc: jak to tak sleduju, tak v Tatře byla situace od 50tých let jen horší a horší, začalo se dělat méně aut, nakonec se (tuším v roce 77) v podstatě zakázal prodej T613 "obyčejným smrtelníkům". Není prodej=nejsou peníze. Na nic. Ani na vývoj.
Proto docela obdivuju, že auto vyrobené stylem "Hele, Ty jsi truhlář, zkus nějakou palubku" a "Hele, tohle bychom tam mohli narvat, snad to bude nějak pasovat" ještě vůbec jezdí. Opravdu obdivuju tu partu (snad) nadšenců, ale současně i machrů, kteří postavili auta, která tak jako tak v době super technologií umí svištět po dálnici, sedí i za horších podmínek a jsou hodně pohodlná.

Můj názor.

Co se týká nějakých repasí serva, každý mne od toho odrazuje. Eda něco zjišťuje v D, ale nevím, nevím, snad napíše více.

Omlouvám se za dlouhý příspěvek.

Re: 12 T700 ve Švýcarsku?
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 24.03.2006 12:46

T613 nikdy nebyla prodejná "normálním smrtelníkům". Dokonce i na ojetou musel mít občan jistá povolení. Ten propad ve výrobě T613 koncem 70. let měla částečně na svědomí tehdejší ropná krize. Auta s nejnižší spotřebou byla tehdy cenovým úřadem zvýhodněna a nevyšší funkcionáři, aby se zřejmě občanům aspoň trochu zalíbili, tak si spíše jen tak na oko trochu utáhli opasky a požadovali méně nenažraných šestsettřináctek. Bohužel se v té době také Tatra začala čím dál více orientovat na výrobu nákladních automobilů a trvalý nedostatek pracovních sil v regionu také jistě hrál významnou roli.

Kdyby zvládli vyrábět 3-5 tis. aut ročně, asi bychom dnes měli auta na kvalitativně vyšší úrovni, ale na druhou stranu by jistě mnoho stratily na své exklusivitě.

Re: 12 T700 ve Švýcarsku?
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 24.03.2006 13:39

No jo Tomáši, nekonečná to polemika,že? Pořád si pohrávám s myšlenkou spáchat statistiku, kolik tisíců hodin mluvení uplynulo, kolik MW elektřiny bylo spotřebováno, kolik hl alkoholu vypito, kolik set stran textu bylo asi napsáno, a vůbec kolik čeho a všeho padlo za posledních 10 let na to nekonečně věčné téma "T613". Ale raději ne, by mě z toho mohlo trefit :-D. A koukám, vidím v Tvém příspěvku to "památné" :

......není prodej=nejsou peníze. Na nic. Ani na vývoj....

Ono je to pořád do kolečka, jak může (mohl) být prodej, tedy jak může (mohl) mít výrobce zisk, když není (nebyl) schopen nabídnout výrobek adekvátní trhu v době, kdy jej produkoval? Stále se jen spoléhalo na "povinný odběr" v jakékoli kvalitě a jakékoli ceně. A hle, jaksi ze dne na den, konec. Co jiného než nezájem o jeho výrobky má výrobce donutit udělat ty výrobky lepší/jiné, prostě prodejné.

Já nevím jak kdo jiný tady nebo kdekoli jinde na forech a portálech, ale já bych dnes raději vídal denodenně ve městech, vesnicích, u hypermarketů či jen tak u chodníků desítky přiměřeně rozměrných automobilů značky Tatra, s dostatečným zavazadlovým prostorem, v několika karosářských variantách, přiměřeným pohodlím, maloobjemovým úsporným a kultivovaným motorem, byl bych rád, že má hromada lidí práci, že je tu úspěšná prosperující fabrika, která dokáže nabídnout lidem nejrůznějších potřeb vždy to co potřebují a která má třeba někde v areálu nenápadnou montážní halu, ve které je schopna (klidně za nesmyslnou cenu a v časovém horizontu klidně 1 roku) individuelně ručně a v nejvyšší možné kvalitě na objednávku vyrobit reprezentativní třeba 6ti metrovou limuzínu s motorem V12, s neortodoxní koncepcí ctící stoleté tradice.

Re: 12 T700 ve Švýcarsku?
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 24.03.2006 19:50

Radek: v ktorom nadnárodnom koncerne by bola tá tvoja fiktívna tatrovka? Ano, ak konštruktéry budú mat trošku času, cez prestávky a tak, budú pracovat na limuzíne, a jasne, že bude mat ovládače a páčky rovnaké ako tá konzerva, pardón tartovka pre širokú vrstvu ludí (predávala by sa aj v zahraničí?). Mohla by sa volat Hadimrška.... "Tatra Hadimrška 1,3i! Česká história! České auto do každej českej rodiny!" by znela reklama.
Pekná predstava. Škoda. Ha, človek si trochu povzdichne a hned tu je riešenie...

Re: 12 T700 ve Švýcarsku?
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 24.03.2006 20:05

Marku, klidně u GM. Nebo u VW, to je blíž :-D. Je to úplně jedno.

Re: 12 T700 ve Švýcarsku?
Autor: milouš (IP zapsáno)
Datum: 25.03.2006 12:12

Pozor na prodej rodinného stříbra do rukou ošklivých kapitalistů!!!!!

Re: 12 T700 ve Švýcarsku?
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 25.03.2006 20:19

Takže lepší je svěřit rodinné stříbro do rukou totálně izolovaných "socanů", kteří se kapitalistů nebojí, ba jimi opovrhují a uzavřeni ve svém dokonalém světě produkují dokolečka něco, co sice v konkurenci absolutně neobstojí, ale pro ně je to to nejlepší na světě, a nepotřebuje to minimálně 30 let inovovat? Protože je to tak dokonalé, že žádný západní kapitalista přeci nikdy nemůže vymyslet nic lepšího? A kdo s tím nesouhlasí, tak má smůlu? Co mi to jen připomíná, no, matně si vzpomínám, na něco takového přeci relativně nedávno dojela jedna fabrika, ne? :-D

Chtělo by to definovat tu "rodinu", abychom měli diskuzně jasno Miloši, takhle je to takové, ehm, zavádějící.....

Re: 12 T700 ve Švýcarsku?
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 25.03.2006 20:55

...to rodinné stříbro je už tak zašlé a skorodované...ale je.
a propo, minulý rok som bol zase v kopřivnickej tarovke pracovne, a výrobný riaditel jednej nemenovanej časti si stažoval , že mu americký meneger povedal " tí Vaši ludia chodia pri práci akosi pomalu" a potom som sa dobre pozeral okolo seba a porovnal som to s bratislavským W, a hádajte čo som uvidel... ...pohoda, klídek, tabáček....ale od čoho je tu manager?

Re: 12 T700 ve Švýcarsku?
Autor: milouš (IP zapsáno)
Datum: 25.03.2006 22:38

Radek: Bylo myšleno ironicky....
Skoro všude,kde se odtáhli od zahraničního kapitálu skončili špatně.

Re: 12 T700 ve Švýcarsku?
Autor: Vláček (IP zapsáno)
Datum: 25.03.2006 22:41

Milouš: ošklivý kapitalisté nejsou blbí, ti by tatru nechtěli......
Radek napsal: byl bych rád, že má hromada lidí práci, že je tu úspěšná prosperující fabrika, která dokáže nabídnout lidem nejrůznějších potřeb vždy to co potřebují a která má třeba někde v areálu nenápadnou montážní halu, ve které je schopna (klidně za nesmyslnou cenu a v časovém horizontu klidně 1 roku) individuelně ručně a v nejvyšší možné kvalitě na objednávku vyrobit reprezentativní třeba 6ti metrovou limuzínu s motorem V12, s neortodoxní koncepcí ctící stoleté tradice.
Také bych byl rád. Ale řekl bych že na zakázku stavěné limuzíny (teď mám na mysli vozy rovnocenné třeba k Rolls-Royce) od automobilky která by mimo jiní dělala něco jako fobii ........ to by postrádalo styl. A stavět auta na úrovni Mercedesu nebo BMW by (myslím jako cenově i výbavou rovnocenné) jako kusovoz výrobu na zakázku tak to by se nemělo šanci zaplatit.
Pánové přesto se domnívám, že kdyby byly peníze tak že by bylo možno navrhnout a vyrábět vůz který by měl co nabídnout. Jenže Kdyby byly v ř**i ryby, nebylo by třeba rybníku.



Honza

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.