Technické problémy :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2
Re: Rozvody
Autor: Maty Pce (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2004 20:21

Nad tím nepřemýšlej, to je zase ta jejich provokace a komu se to někdy nepotkalo neví o čem vlatně mluvíš, já bych mohl vyprávět.

Re: Rozvody
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2004 20:26

Jestli ti už něco přeskočilo, tak vyprávěj! Taky by mě zajímalo, jak se to může stát.

Re: Rozvody
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2004 20:26

neviem ako to ten debil dokázal. ja som pri tom nebol akurát si pamätám to ráno keď mala byť Tatra dááávno zaparkovaná na stráženom parkovisku na štadióne že je niekde úplne s ňou v meste a že nešla naštartovať (od tyristora odhalený kábel vyrazil poistku č. 1) a že sa nechal roztiahnuť a že aj tak nič. Skoro ma roztrhlo od zlosti.

Od tej doby ho volám debil a nezdravím sa mu. Videl som na vlastné oči preskočené remene. Možno išli 40 a pustil spojku na jednotke neviem ale preskočili naľavo o 3 zuby napravo o 2

Re: Rozvody
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2004 05:36

Zase jedna vypečená debata. Hoší, dík!

Re: Rozvody
Autor: Maty Pce (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2004 17:02

No tak pě prasknul dne 24.12.1998 okolo 12.00 hod. u Přelouče. Jel jsem na 3 asi 110 km/h a přeřadil jsem na 4 a bylo vyděláno. Prasknul řemen Czech šmejd a měl najeto 10.000 km a starý byl 4 měsíce !!! Originál zabalený v krabici z Jičína. Jinak domů mě táhla kamarádova T 603. Zajímavá kolona a to ještě v jedné obci stála 613 z ABA. Jinal ta legrace mě stála dost peněz, takže jiné řemeny, naž jsem uvedl nepoužívám.

Re: Rozvody
Autor: ziza (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2004 18:58

Jenom prasknul řemen a že to bylo to drahý? Jak to? Mně jednou jeden nejmenovaný servismann s vážnou (až mentorskou!) tváří poučil, že se vůbec nic nestane! Hošííí, sedělo vás tam u toho - nad obzvláště vypečenými řízky - asi vosum , a nikdo ani nehlesnul! Et tue, D.A., ty nad salátem, ty taky!!! Tak vocode? :) S řemenama... zubsemzubtam....nee? :-D:-D:-D

Re: Rozvody
Autor: Maty Pce (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2004 20:36

Nevím, musel jsem měnit písty, ojnice, hlavy s ventil, vačky s komoramy....... To je málo???

Re: Rozvody
Autor: ziza (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2004 21:48

Maty, já bych fakt nechtěl, aby ten řemen PRASKNUL mně a cítím s tebou. Omlouvám se ti, ale minulý můj příspěvek NEMÁ s tvou smůlou pražádnou souvislost.

Re: Rozvody
Autor: Stevo (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2004 22:18

Remen praskol? Akoze sa roztrhol vodvoje? :-o Mne raz vypovedal remen slusnost na gti-cku, ale tam sa len obrusili zuby....cize klukovka tocila len remen nie :-D Chvalabohu pri 1500 otackach...aj tak to stalo 15 tisic....

Re: Rozvody
Autor: Maty Pce (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2004 00:58

Stevo mě se to stalo také v malých otáčkách, vyřadil jsem a když jsem měl vyšláplou spojku tak najednou za mnou ticho?! Tak jsem raději vyřadil a až auto zastavilo šel jsem se podívat co se stalo. Nejprve jsem nic neviděl až po pořádném prohlédnutí a už jsem chtěl znovu zastartovat. řemen byl roztržen vejpůl a byly z něj je cáry.

Re: Rozvody
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2004 05:46

Sedím-li nad salátem, proti servismannovi zásadně nehlesám, neboť salát - toť svátost a zázrak matky přírody a nic přízemního mne nesmí rušit.
Nemohlo tehdy jít třeba o klínový řemen? Nebo o řemen u gatí? :-D

Re: Rozvody
Autor: Pepa (IP zapsáno)
Datum: 10.03.2004 08:36

Tak tedy zpet k tematu.
Ondrejuv prispevek mi prijde asi nejpravdepodobnejsi. Nejak si nemuzu pomoct, ale hluk to asi az takovy nedela. Viz obr.
motor DOHC, 8 valec, doba vzniku 70-leta, 4.2-litru (4135.8 ccm)
http://62.245.93.252/img/rozvody1.jpg

Re: Rozvody
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 10.03.2004 11:39

Z čehopak to je?

Re: Rozvody
Autor: Pepa (IP zapsáno)
Datum: 10.03.2004 13:05

Maserati Quatroporte III 1979 - pro zajemce mohu zaslat vetsi (citelnejsi) obrazek. Je tam krasne videt jak jdou udelat i dlooouhe rozvodove retezy a ty motory jezdi a jezdi a jezdi ;-)

Re: Rozvody
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 10.03.2004 13:30

Hned jsem si říkal, že jsem to někde viděl. Ale kde, Alzheimere, kde?

Re: Rozvody
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 10.03.2004 13:57

Ziza:
odpovedám ti na tvoj dotaz z 25.01. (...kde se vezme síla, která při roztažení vozu způsobí přeskočení řemenů?...) oneskorene, lebo som sem dlhšie nezavítal - sorry.
Každý motor - a pre T613 vyznačujúci sa masívnou konštrukciou to platí obzvlášť - má určitú zotrvačnú hmotnosť. Zjednodušene povedané, musí pri zmene otáčok premáhať aj zotrvačnosť jednotlivých dielov, čo zhoršuje jeho mechanickú účinnosť, aj akceleráciu. Aj odľahčený motor, ktorý poháňa iba sám seba, je schopný svojou vlastnou silou zmeniť svoje otáčky iba za určitý čas. To sa deje v omnoho pozvoľnejšej miere pri jazde, kedy sa mení aj rýchlosť vozidla.
Ak však motor nepracuje a chceme ho naštartovať roztlačením/roztiahnutím vozidla a pri určitej rýchlosti prudko pustíme spojku a máme tam ešte zaradený nízky prevodový stupeň, tak danej rýchlosti vozidla môže zodpovedať napr. 2000ot/min, ktoré musí motor dosiahuť za veľmi krátky čas. Že pri tom dochádza k extrémnemu namáhaniu všetkých súčastí vrátane prevodového mechanizmu, je asi jasné. Motor je navyše studený a nepremazaný... Ak je rozdiel otáčok veľký a čas na ich dosiahnutie krátky, tak spravidla niečo povolí - v lepšom prípade môžu prekĺznuť kolesá, spojka.... , v horšom prípade dôjde k havárii nejakej časti hnacieho mechanizmu. No a pvolí vždy to, čo je najslabšie - v tomto prípade je to rozvodový mechanizmus. Vačkové hriadele stoja, a zrazu sa majú točiť dosť vysokými otáčkami, ktoré od nich chceme HNEĎ. Povolí to, čo je najskabšie - remeň môže preskočiť.
K analogickému javu dochádzalo u autokrosových speciálov, ako som sa zmienil vyššie, poiaľ jazdec pri nadskočení neubral plyn. Preto mali tieto motory dodatočne odľahčované rozvodové kolesá a preto sa používala aj reťaz.
Samozrejme že sa jedná o dosť extrémne prípady, ale ak niekto má SPRÁVNE napnuté rozvodové remene a má CIT pri púšťaní spojky a pri roztláčaní a vie, AKÝ prevod zaradiť a pri akej RÝCHLOSTI pustiť spojku, môže sa nechať rozťahovať/roztláčať aj v prípade, že má v aute rozvodové remene.
Ziza, myslím, že ak budeš postupovať ako dosiaľ, tak dodržiavaš všetky tieto podmienky a budeš ešte dlho hovoriť, že .....Mary Loo rozjíždím několikrát denně při každé příležitosti i z nepatrných kopečků na dvojku....., ak si ovšem nedáš do poriadku to LPG a potom to už nebudeš potrebovať :-)

Re: Rozvody
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 11.03.2004 11:36

Může k přesokčení odjít i při skoku (kola ve vzduchu) s běžnou T613 nebo je to jenom metla autokrosařů a jejich speciálních motorů?

Re: Rozvody
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 11.03.2004 12:42

Agente, môže, ak túruješ motor a rozdiely otáčok (rázy) sú veľké, hlavne, ak nemáš poriadne napnuté remene. To zariadenie proti preskočeniu remeňov sa nemontovalo na všetky T613 a tiež je treba ho mať správne nastavené, aby bolo funkčné. A to, že ho Tatra montovala, tiež svedčí o jeho opodstatnenosti v určitých prípadoch.

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.