Technické problémy :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3
Re: 12 v akumulátor
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2007 01:40

To zní logicky, ale já bych to tak katastrofálně neviděl. Pokud běží motor, tak alternátor udržuje v síti napětí třeba 14,4 V (tj. 2,4 V na článek) a řekněme, že na jedné té baterii se jeden článek zkratuje. Po vypnutí motoru dojde k poklesu napětí na té zdravé baterii třeba na 12,9V (2,15 V na článek) a na té vadné teoreticky na 10,75 V. Podle mne to ale vůbec takhle nízko neklesne, ta zdravá bude tu vadnou neustále nabíjet a po pár hodinách skončíte na rozdílu napětí třeba 11,75 V (2,35V/článek) u té vadné vs. třeba 12V u té zdravé a už tam poteče jenom směšný vyrovnávací proud. Výsledek bude ten, že u vadné baterie bude všech pět článků plně nabitých a té zdravé baterii poklesne kapacita třeba na polovinu. Ráno bez problémů nastartujete a dokud to auto na více dní neodstavíte, tak si ničeho nevšimnete. Myslíte, že to není reálné?

Re: 12 v akumulátor
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2007 07:52

Však to říkám, až jsem je odpojil, vyjmul a chtěl jednotlivě "oživit", všiml jsem si, že jedna ze dvanáctek je hin.

Re: 12 v akumulátor
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2007 08:41

Pepan: Pokud dobře počítám tak vadná aku má napětí 10V a zdravá 12V. Rozdíl se musí vyrovnávacím proudem vyrovnat, že ano? Tzn. , že vyrovnávací proud poteče až do úplného vyrovnání napětí a kapacita zdravé baterky se bude ztrácet zahříváním vadného článku.

Řekl bych, že to bude složitější. Za předpokladu, že vadný článek bude dokonale zkratován, tak na něm nebude výkonová ztráta žádná, protože na něm bude nulové napětí. Nesmíme ale zapomínat, že s ním je v sérii pět dobrých článků, takže se napětí zdravé baterie rozdělí mezi ně. Tak to počítal Ladis. Výkon pak bude využit na "vaření" těchto pěti článků.

Vadný článek asi nebude mít prakticky úpně nulový odpor, ale zase: je s ním v sérii pět zdravých článků, se kterými musíme počítat a které se nechovají jako ideálně tvrdé zdroje napětí, takže část přebytečného napětí se rozdělí na ně a teprve ten zbytek bude na vadném článku. Jaký bude vyrovnávací proud, to bude záviset na součtu odporů vadného článku a vnitřních odporů zdravých článků. Předpokládám, že jejich odpor se bude v čase měnit. Netroufám si tedy od boku vůbec střílet nějakou hodnotu proudu.

Re: 12 v akumulátor
Autor: Štěpán (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2007 10:41

Můj osobní názor:
2x6V sériově stejné jako 2x12V paralelně s jedním odpojovačem. Výhoda 2x12V je že 12V jsou běžně sehnatelné a nouzově stačí jedna. Na jednu 6V s autem nic nenadělám. Jedna 6V zničí druhou jen když z nich bude odběr. 12V paralelně se zničí samy bez odběru.
Do auta sem si dal jednu 12V 74Ah - asi to stačí. Chystám se dat do druhého kastlíku ještě jednu 12V s vlastním odpojovačem. Bude vypnutá, občas ju nabiju. A když se jedna vybije přepnu na druhou a sem v klidu.

Počítání vyrovnávacích proudů je velice zajímavé, ale reálně na to bude mít vliv všecko možné třeba že baterka s špatným článkem se bude zahřívat víc než zdravá, přechodové odpory ..... atd. Zkoušel sem měřit napětí na mojich 2x6 jedna trochu špatná: při startování špatná 2-3V dobrá 3-5V

Výsledek bude vždy to že jedna baterka je spolehlivější než dvě bez ohledu
na to jestli jsou to 2x6 seriově nebo 2x12 paralelně.

Palubní voltmetr bude spolu s teploměrem (4 teploty) a malým nenápadným displejem v každém mojem autě. Už na tom pracuju. Ještě by to chtělo tlak v pneumatikách, ale to zatím neumím udělat.

Re: 12 v akumulátor
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2007 12:00

Štěpán:
"..Výsledek bude vždy to že jedna baterka je spolehlivější než dvě bez ohledu na to jestli jsou to 2x6 seriově nebo 2x12 paralelně..."

nie je mi jasné, prečo by mala byť jedna 12V spoľahlivejšia, než 2x6V sériovo - ako si na to prišiel?

Re: 12 v akumulátor
Autor: Štěpán (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2007 12:23

U 12 baterky mají všechny články podobnější podmínky než u dvou 6 - menší pravděpodobnost že se pokazí.
Protože část 12 baterky nikdo nevymění, jednu z 6v vymění samostatně každý chytrák co mu to začne špatně startovat. Mezi baterkama 6V je propojovací kabel - 2 místa kde stačí trošku povolený šroubek a už to nefunguje. U 12V je to zadělané v nerozebiratelné plastové bedýnce.

Re: 12 v akumulátor
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2007 12:48

S tím bych nesouhlasil. U té dvanáctky se se stejnou pravděpodobností také může povolit šroubek na objímce a baterie se mění vždy v sadě.

Re: 12 v akumulátor
Autor: Štěpán (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2007 13:32

No jo ale u 6v 2x je těch šroubků víc - 2x tolik! V sadě mění baterky tak leda nadšenci a elktrotechnicky nadprůměrně vzdělaní lidé!

Re: 12 v akumulátor
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2007 15:19

darujem na pokus jednu pokazenú 12V ba(k)tériu 55Ah..... načo sa hádat, ked si to možete zmerat? mne sa to merat nechce... stačí mi zatial jedna

Re: 12 v akumulátor
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2007 15:25

...alebo dobre mám doma len multimeter a ... teraz som ju odmeral, má 10,35V , už sa na nu nedá naštartovat, je doma odftedy čo som ju vymenil.... ešte mám doma nabíjačku, mohol by som tie vyrovnávacie Ačká nejako odmerat? ..... do auta sa mi ju nechce nosit...aby som ju "spároval" s "novou" 74Ahčkou

Re: 12 v akumulátor
Autor: Palo (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2007 15:52

Marej je zbytočné merať prúd medzi dvoma v podstate rozdielnymi baterkami a v rôznych stavoch.V praxi to nakoniec bude všetko úplne inak.Teraz mám pocit že tu vládne názor že u paral. zapojenia musí skôr či neskôr prísť ku skratu jedného z článkov (aj ked je tam dvojnásobne vyššia šanca).
Podla mňa z toho všetkého vyplýva to že ked chceme zdroj s väčšou kapacitou ako niečo okolo 75Ah tak sá nedajú zohnať 2 6V alebo 1 12V batéria ktoré by sa vmestili do kastlíka(ov).A +tak sa do da riešiť dvoma 12tkami.
Výhody a nevýhody jednotlivých zapojení tu už boli zodpovedané dostatočne.



Příspěvek byl zeditován (04. 01. 2007 15:56)

Re: 12 v akumulátor
Autor: Jerry (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2007 17:12

Já jezdím od prázdnin s jednou 12V/60Ah a ta kapacita je vyhovující, ani za mrazů sem neregistroval horší startování... Bufíky používam i před startem, pro rozmrazení okna a vyhřátí vozu. Každé dva měsíce měřím kapacitu (u druhého vozu mi baterka odejde do 2,5 roku...) a nebylo potřeba baterku dobíjet, hustota elektrolytu se pohybuje mezi 75 - 100% nabití.

Re: 12 v akumulátor
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 15.01.2007 11:00

Před víkendem jsem koukal na "akční" Budget 12V 36Ah za 19,99 Euro/kus, tedy "našich" 72Ah přijde přibližně na 1000,- Kč s dvouletou zárukou.
Nikomu to nevnucuji, jenom informuji.

Re: 12 v akumulátor
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 15.01.2007 18:06

Tohle bude asi ta miniaturní baterie do Daewoo Tico nebo Fiatu 500? Je zajímavé, že většina normálních značkových baterií je v tomhle provedení o dost dražší než klasická základní 40/44Ah, takže nevím. Velký proud to asi taky nedodá. Dvouletá záruka je sice fajn, ale kdo jim to tam má potom dvakrát ročně nosit na reklamaci...?

Re: 12 v akumulátor
Autor: zz (IP zapsáno)
Datum: 15.01.2007 19:16

Já mám vynikající zkušenost s jednou 12 V baterií Optima. Jen nevím, jestli se ještě dají sehnat.

Už jsem to jednou psal, ale netrefil jsem se do tohoto tématu. Promiňte!



zz

Re: 12 v akumulátor
Autor: ziza (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2007 11:06

:-) Tak jsem si opět početl poučné čtení.... a poučení pro mě? Šedivá je theórie a zelený je strom života! Že? Jen by mě moooc zajímalo, proč všichni výrobci elchemických zdrojů nejenže vůbec nevyrábějí serioparalelní zdroje, ale proč takové zapojení svých článků přímo zakazují? A proč vůbec už samo to úúžasné konstrukční oddělení nadpozemských vozů ze severu země Moravské nepřišlo na využití rovnice 2x12V á 80 Ah = 12V 160 Ah? To se tam tedy ti hoši tehdá moc nepochlapili... takhle jednoduše zdvojnásobit kapacitu zdroje síly elektrické! No jo, byl socialismus, měď na kus káblu byla (a je) jen z dovozu, doláre nebyly ... nebo snad, že by ty "neumětely" tehdá napadlo přemýšlet i nad tím, jak se serioparalelní baterka chová při NABÍJENÍ? Nevím, ale bylo by mně divné, kdyby ne! ;-)

Re: 12 v akumulátor
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2007 16:50

Strýcu, jak se chová? Nabíječ zrovna vrní kousek ode mě a dráty vedou do dvou různých akumulátorů spojených paralelně. Aby mi to třeba nebouchlo nebo se nestala jiná katastrofa!

Ráno teklo přes jeden akumulátor 3,4 A a přes druhý 2,3 A. Teď, když je na nich 14,2 V teče oběma asi 0,3 A. Nabíjím tak běžně a dokonce ani M. Andreáš a M. Ručka nemají námitek. Jen se ta kniha dříve jmenovala Nabíječe a nabíjení. Je klidně možné, že v novém vydání, kde už se píše o jakýchsi nabíječkách jsou obsaženy nějaké mě neznámé informace.


Re: 12 v akumulátor
Autor: jméno zbytečné (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2007 23:21

Zizo, zizo..... Bral jsem tě jako ostříleného starého praktika který už lecos zažil, ale mám takový pocit, že píšeš o něčem o čem nemáš páru. V příspěvcích o LPG jsi se oháněl zkušenostmi a dlouholetým pozorováním včetně zapisovaných hodnot, ale tvůj poslední příspěvek je poněkud jiný. Sorry, ale svý jméno ze zkušenosti nenapíšu.

1. proč všichni výrobci elchemických zdrojů nejenže vůbec nevyrábějí serioparalelní zdroje, ale proč takové zapojení svých článků přímo zakazují?

a) nevyrábějí - zřejmě proto, že nabídka (hodnot, typů) je dneska tak veliká, že není problém si vybrat aku takových parametrů kterých je potřeba a zabudovat a manipulovat pouze jedním kusem aku. Nebo čekáš, že v nabídkách automobilových startovacích aku světových výrobců bude třeba sdělení: ne/smíte provozovat tyto aku zapojené paralelně? Pro koho by to proboha psaly? Pokud nějaký výrobce automobilu použije par. zapojených aku tak je jeho povinnost korektní provoz par. zapojených aku zabezpečit a majitel auta - kupec aku se nemusí nějakou teorií zabývat. Toto je můj názor, proč nikde v nabídkách takových aku nenajdeme podobné sdělení.

b) zakazují - a kde? Všichni výrobci...... ach jo


2. Existence sér. - par. zapojených aku. Byly, jsou a podle mého názoru i budou. Když už jsi všechny možné typy aku hezky hodil do jednoho pytle (všichni výrobci elchemických zdrojů) tak mi to nedalo kouknout na webové stránky prodejců všemožných aku a našel jsem tam třeba tuto větu: Značka CSB se vyznačuje vysokou kvalitou, ta se projevuje zejména v UPS při sériovém nebo sério-paralelním řazení více akumulátorů. Nejedná se sice o startovací aku, ale je vidět, že se sér. - par. zapojení používá i dnes. Další důkaz? Proč ne! Dříve narození (mezi které se taky počítáš) kteří měli co dočinění s nákladními automobily a trochu jim i rozuměli ví, co znamená systém 12/24V. Spouštěcí a zdrojová soustava se skládá ze dvou aku 12V, spouštěče 24V, dynama 12V a bateriového přepínače. Spotřebiče jsou na 12V. Funguje to takto: v klidu a v provozu jsou aku zapojeny p.a.r.a.l.e.l.n.ě. a dávají tedy 12V. Jsou dobíjeny dynamem 12V. Při startování je bateriový přepínač (speciální silové relé) přepojí do série a výsledným napětím 24V se nastartuje, čímž se docílí toho, že proud protékající při startování je poloviční -na únosné hranici- než kdyby se startovalo na 12V. Toto uspořádání se používalo u spousty nákl. aut a mnohem dříve, než nějaká T613 vznikla. A dám ruku do ohně za to, že sér. - par. zapojení aku se používalo i ukonvenčních(dieselelektrických) ponorek kde ohromné množství aku pohánělo ponorku pod hladinou.


3. Nabíjení par. zapojených aku. Zřejmě si neuvědomuješ, že je možné nabíjet podle různých charakteristik. Třeba taková charakteristika "U". Je to nabíjení stálým napětím které se mimo jiné používá i v automobilech. Co jiného dělá regulátor napětí u alternátoru že? Elektronkám sice rozumíš, ale naprosté základy elektrotechniky - tj. větvení/rozdělení proudů a napětí v sér. a par. obvodech ti neříká nic. To bys potom věděl, že je možné nabíjet par. zapojené aku podle charakteristiky "U" bezproblémů. Kniha "Nabíječky a nabíjení" od autorů M. Arendáš a M. Ručka vydaná vydavatelstvím BEN v roce 1995, strana 38, kapitola "5.1. Nabíjení podle charakteristiky U." Cituji: "Tento způsob nabíjení umožňuje nabíjet větší množství baterií o stejném svorkovém napětí zapojených paralelně." Jo, neumětelové......


4. Zkrat článku jednoho z par. zapojených aku - pokud se to stane, tak postižený aku bude přebíjen a ničen což je ale jedno, protože stejně je jeden článek špatný a vymění se celý aku, a nepostižený aku bude vybíjený naprosto stejně, jako když dodává proud nějakému spotřebiči. Jeho svorkové napětí vybíjením bude klesat a vyrovnávací proud bude tím pádem také klesat. Pokud se takové auto nechá delší dobu stát, tak nejhorší co se stane bude to, že nenastartujete. Žádné apokalyptické vize končící ohořelou karoséríí. No a pokud s takovým autem budete jezdit, tak bude postižený aku neustále přebíjením ničit až "odejde" úplně a startovací proud bude dodávat pouze nepostižený aku.



Pokud Vám paranoidní představy o kouřových efektech z Vaší T613 nedají spát, tak si raději zkontrolujte stav izolace startovacích kabelů v místech kde může event. dojít ke zkratu a hlavně stav gumových průchodek v karoserii. Tolik moje zkušenost s T613 a jejím "zdrojovým systémem."

Re: 12 v akumulátor
Autor: Palo (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2007 06:21

j.z.:"4. Zkrat článku jednoho z par. zapojených aku - pokud se to stane, tak postižený aku bude přebíjen a ničen což je ale jedno, protože stejně je jeden článek špatný a vymění se celý aku, a nepostižený aku bude vybíjený naprosto stejně, jako když dodává proud nějakému spotřebiči. Jeho svorkové napětí vybíjením bude klesat a vyrovnávací proud bude tím pádem také klesat. Pokud se takové auto nechá delší dobu stát, tak nejhorší co se stane bude to, že nenastartujete. Žádné apokalyptické vize končící ohořelou karoséríí. No a pokud s takovým autem budete jezdit, tak bude postižený aku neustále přebíjením ničit až "odejde" úplně a startovací proud bude dodávat pouze nepostižený aku."

Dovolil by som si to trochu doplniť a poopraviť.
Startovací proud bude dodávať hlavne poškodený akumulátor.Funkčný aku. bude trpieť neustálim vybitím (pri odst. vozidle).Pri prevádzke (dobíjaní) bude odoberať postihnutý aku. dosť velkú časť energie od alternátora zvlášť pri nižších otáčkach.

Re: 12 v akumulátor
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2007 09:25

Aneb je žádoucí vybavit každý z akumulátorů vlastním odpojovačem. A je dobré umět měřit vyrovnávací proud. A vůbec nejlepší je mít ve vozidle voltmetr s potlačenou nulou, pak je vše jasné už při otočení klíčku.

Tímto neprosazuji žádné "nejlepší možné obaterkování" T613, ale moc by mě potěšilo, kdyby k němu ctění majitelé nadpozemských vozů dokázali zaujmout podobně neutrální stanovisko jako se to po letech podařilo v případě LPG. Je potěšující vidět jak ubylo hysterických reakcí. Na to si pravděpodobně budeme muset ještě pár let počkat.


Re: 12 v akumulátor
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2007 09:45

ako "plynová" téma, tak aj sériovo-paralelná "baterková" téma, asi nikdy nedospejú ku nejakému konsenzu - každý si aj tak nakoniec spraví, ako ON považuje za najlepšie a tí druhí sú aj tak pribrzdení a zaostalí diletanti, že na to nemajú rovnaký názor....
mňa by skôr zaujímalo, či ešte niekto dokáže vymyslieť ďalšiu tému s podobnými polarizačnými účinkami na dva nezmieriteľné tábory...? :-D

Re: 12 v akumulátor
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2007 10:58

No a taky by bylo zajímavé se podívat, jak moc velký průnik je mezi množinami odpůrců plynu a odpůrců paralelního spojení akumulátorů. Abychom náhodou nezjistili, že až na jednu či dvě výjimy jsou odpůrci vždy ti stejní a vždy s těmi samými "racionálními" argumenty.

Re: 12 v akumulátor
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2007 10:01

Zizo, kdyby konstruktéři v Kopřivnici, ale představ si, že to dneska běžně páchají potomci Daimlera a Benze (o Chryslerovi nemluvě)...

Tak jsem čubrněl do útrob Sprintera a teď mám jenom obavu, že se toho také domákneš, sedneš a napíšeš do konstrukční kanceláře ve Stuttgartu zdrcující list...!

Re: 12 v akumulátor
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2007 14:04

Dvě 12V baterie paralelně měl kupříkladu Range Rover už počátkem 80tých let. Také pěkně po jednom kuse v každém rohu předku. Žádné odpojovače baterek, žádné oddělené nabíjení, prostě klasické pevné spojení. A funguje to dodnes, včera jsem s tím pojezdil...

Re: 12 v akumulátor
Autor: ziza (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2007 11:00



No to jste mi to teda nandali... Díky za soudružskou jistě dobře míněnou kritiku. Patří mě to! Zejména proto, že káži vodu a přitom mám v Lišce dvě malé dvanáctivoltovky paralelně a v Mary Loo pouhou JEDNU o něco větší. Pro úplnost - Syreček je tč. bez baterek.
Ladisu - Tvůj popis nabíjení dvou akeců s indikací jejich nabíjecího proudu. Jinému bych asi ani nevěřil - že se ty proudy mohou tolik lišit? :-O Že by snad byl vnitřní odpor až tak rozdílný? ;-) A proč nabíjíš jen na 14,2V? Já nabíjím ( podle lit. "doporučení" a nejen pana ing.Arendáše) aspoň na 16V.

Pro "přítele", který své jméno považuje za zbytečné (bože, z čeho nebo koho máš tak panický strach?) bych měl pár poznámek: klídek.... druhý Kirhoffův zákon znám i vím, jak je jeho aplikace na vodiče II.třídy a neohmicky se chovající elchem.články problematická. U,I,W.G,S aj. charakteristiky nabíječů i jiné techniky nabíjení než ty používané v autech a garážích jsou mi docela důvěrně známé. Jako starý theoretik i praktik spojuji, nabíjím a vybíjím nejrůznější elchemické zdroje víc a dýl, než bys asi ty řekl a než je mně osobně milé. Ano, jak jsi správně uvedl, nejrůznější měření jsou mojí životní obsedancí a já dodávám i profesí. Nebudu zde vypisovat a "publikovat" důvody proč je navýsost DOBRÉ (zejména při nabíjení) se paralelnímu zapojení článků vyhnout - je-li to jen trochu možné. Kdo to stále neví, nechť problém prostuduje důkladněji. Prostě to tak je a žádné povídání na jakémkoliv foru tento fakt nemůže změnit.
Jo...Ty tvé mraky článků v U-bootech dělaly pěkné vrásky kostruktérům jak u Hechtů tak u Yarowsů a byly vždycky nejslabším místem těchto zcela specifických BOJOVÝCH prostředků. Proč to tedy dělali? Mnoooo.... nejspíš to JINAK nešlo! ;-) :-P

Ano, omlouvám se za můj unáhlený výrok... VŠECH výrobců jsem se opravdu osobně neptal. Promiň. Ale mám pro tebe radu gratis: nedej zcela na jejich pouhé propagační materiály - vždycky ti v prvním kole řeknou dobrovolně jen to, co chceš slyšet a co vede k vyššímu odbytu. Až při potížích a reklamaci - jj, POTOM se teprve dozvíš, že jsi jejich výrobek použil nevhodně a proti technickým podmínkám. Ty půjdeš po dvou-třech letech reklamovat serioparalelní akec? Jo? No tak to půjdu s tebou! :-D

Závěrem si dovolím podotknout, že nabíječe (i ty reglery v autech) s U charakteristikou jsou sice - DLE MÉHO SKROMNÉHO NÁZORU - pro běžné použití (laiky) levné a jednoduché , ale akumulátorům prospívají asi tak, jako bůček a slivovice člověku. Také paralelní zapojení sekundárních článků je jejich životu nebezpečné přesně tak, jako mně mých 60 retek denně. Micméně k snídani jsem měl kus tlačenky, turka a píšu tenhle zbytečný příspěvek už se čtvrtým cigárem v hubě a hle: včera jsem oslavil 62! Je to moc nebo málo? Hlavně ať nám to startuje a jede. Ne? :-)

Re: 12 v akumulátor
Autor: ziza (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2007 11:14

Ondrej+ríšan

Tak mě tak napadlo...

Když Galileo pronesl před inkvizicí svoje slavné "A přece se točí!".... co myslíte? Říkal to tiše pokorným hlasem, nebo křičel a vztekle dupal do země? A nebo se na tu súdnú svatú stolicu jen potutelně usmíval do vousů? ;-) :-D :-D

Re: 12 v akumulátor
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2007 11:19

Zizo - minul si sa povolaním - ty si mal byť spisovateľom. Tak rád čítam príspevky od teba - je to svet úplne iných dimenzií - ďakujem ti!
(toto patrilo k forme tvojich príspevkov, aj keď aj s obsahom v tomto prípade súhlasím)
A dovolím si malé odbočenie od "sériovo-paralelnej" témy (hádam mi bude odpustené), ale nefunguje mi na teba e-mail adresa, ktorú mám spred niekoľkých rokov. Skús ma teda kontaktovať ty (aj keď si starší) trebárs na
kapitan.tatra@pobox.sk
A nakoniec - všetko najlepšie k narodeninám!

Re: 12 v akumulátor
Autor: ziza (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2007 11:28

D.A.

:-O

No to čučím, ale třeba je tam teď konstruktérem ňákej vnuk od profesora Waltera, co dělal pohony Hitlerovým U-bootům? A třeba je sérioparalelka i dědičná vlastnost? Někdo... jako by ji měl přímo v DNA....co já vím, nejsem genetik.



Příspěvek byl zeditován (13. 02. 2007 11:29)

Re: 12 v akumulátor
Autor: ziza (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2007 11:31

Ondrej a všichni:


613ziza@seznam.cz

Re: 12 v akumulátor
Autor: ziza (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2007 12:22

Radek


Strycu.... že si nemám tvůj příspěvek vyložit tak, že by ty dva paralelní akecy tam akumulátorovaly už čtvrt století durch až do včéra? Že ne? I když teda.... Rover je Rover!!! - ale přeci jen... že ne? ;-) A kolikátá sada že tam za tu dobu doopravdy je? To si už nikdo nevzpomene... :-(

á propo! Taky už několik let (jak osel mezi kupkama sena) váhám nad zapojením Tvých krásných spirál do výfuku. Porád jsou v krabici. Also: seriově nebo paralelně? Co je lepší? Nějak se to tady tehdá také nerozřešilo... ;-) nu, aspoň je mám stále lesklé a neočouzené. :-D

Pozdrav prosím Brtníka... a že se ani neozve? :-)

Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.