Re: 12 v akumulátor
Autor: EVIL.dot.CZ (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2007 14:51
Nečetl jsem to celé, ale reaguji na ladise na začátku:
ladis: "...když dosud nikdo neohlásil problémy s paralelním spojením akumulátorů..."
HLÁSÍM PRVNÍ PROBLÉM S PARALELNÍM ZAPOJENÍM 2x 12V.
V autě to bylo zapojeno už od pořízení paralelně 2x 12V a baterie byly jen pár let staré, 72Ah, ruské výroby. Nejsem fanda do teoretické elektriky, takže si to neumím zdůvodnit přesně (ty protékající bludné proudy a tak...), ale došlo k následujícímu:
Auto s neodpojenými paralelně zapojenými bateriemi jsem nechal pár dní před domem na dešti. Když jsem k němu přišel, nešlo nastartovat. Gems to nedovolil, napětí kleslo pod 10V. Abych byl přesný, napětí bylo tak nízké, že se nerosvítily ani kontrolky a taky nešel centrál. Trochu mě to naštvalo, ale koupil jsem nové baterie. Po připojení na původní místo auto začalo fungovat, jen to dýl tahalo benzín, ale nastarovalo na poprvé. Pak chcíplo. Ale po druhém startu šlo už normálně.
Myslíte si, že to bylo tím paralelním zapojením?
Baterie byly z roku 1996 a auto tam stálo bez protočení motoru tak maximálně 18 měsíců, déle určitě ne, protože jsem s tím po asi 4 měsících jednou hýbal o 20m kvůli čištění ulic, takže dohromady tak 20-24 měsíců.
HLÁSÍM DRUHÝ PROBLÉM S PARALELNÍM ZAPOJENÍM 2x 12V.
Nabourali se nám do garáže, vloupali do auta a z T613 2x12V ukradli OBĚ NOVÉ 12V baterie. Kdybych tam měl 1x12V 44Ah, na ten jeden start, co to absolvovalo od pořízení, by stačila a škoda by byla cca třetinová... Mimochodem: neměli při kradení k dispozici 10 klíč, tak ulámali (!) ty měděný kabely, co vedly k bateriím. Všechny 4. To musela být hrozná makačka...