Technické problémy :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí123
Aktuální stránka: 3 z 3
Re: 12 v akumulátor
Autor: ziza (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2007 12:27

Ondrej: Děkuju za gratulaci. Už opravdu začalo být "co" slavit! A každý den je výhrou. :-)

Re: 12 v akumulátor
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2007 13:07

Strécu, samozřejmě spirály, jakožto i dva akumulátory 12V, dycinky a jedině PARALELNĚ, jinak neobdržíš požadovaný výkon! :-D :-D.

V tom Roveru je dle servisní knížky pátá sada baterií, zakoupená v roce 2005, auto opustilo výrobní závod v roce 1982. Auto má celou dobu stále stejného majitele a celkem pěkně vedenou evidenci servisu a oprav (např. úsměvná položka z roku 2001 - výměna řetězu rozvodů včetně napínáků, miles:190.000). Momentálně se obnovuje kompletní čalounění kabiny a výfukový trakt....

Re: 12 v akumulátor
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2007 18:35

Jinému bych asi ani nevěřil - že se ty proudy mohou tolik lišit? :-O Že by snad byl vnitřní odpor až tak rozdílný? ;-) A proč nabíjíš jen na 14,2V? Já nabíjím ( podle lit. "doporučení" a nejen pana ing.Arendáše) aspoň na 16V.

Pan Ing. Andreáš, měl jistě nějaký dokonalejší nabíječ, než narychlo zbastlené vrabčí hnízdo. Prostě nic jiného nebylo po ruce a mě to nějak přišlo lepší než nic. A vnitřní odpor odpor samozřejmě rozdílný byl. V oné větě - "dráty vedou do dvou různých akumulátorů spojených paralelně" - jde skutečně o dva typově různé akumulátory. Ano, měl jsem to napsat přesněji.

A pokud jde o praxí ověřené theorie, že to jde i bez odpojovačů, stále hezky vodivě spojené, nemám sice důvod nevěřit, ale tím pro mě mizí ta jedna jediná výhoda [*], kterou toto zapojení skýtá - totiž možnost nastartovat, poté co nějakým neuváženým odběrem jeden z akumulátorů zbavím energie.

[*] - zde se skutečně jedná o jedinou výhodu z pohledu pisatele těchto řádků. Jen velmi nerad bych rozpoutal nějakou zbytečnou obecnou polemiku.


Re: 12 v akumulátor
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 15.02.2007 12:09

dovoluji si aktuálně doplnit seznam strojů, které používají více akumulátorů:

TU 154

:-)

Re: 12 v akumulátor
Autor: Štěpán (IP zapsáno)
Datum: 15.02.2007 14:50

A neodletěli protože je mají zapojené sériově nebo paralelně???
:)

Pan pilot asi nechal zapnuté rádio, tak se jim to vybilo

Re: 12 v akumulátor
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 15.02.2007 20:01

...."fundamentální zásadní porucha toho letadla" ..... tak t o okomentoval V.Klaus....

Re: 12 v akumulátor
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 19.02.2007 10:44

Tomu nevěřím, rusáka přece natočíte klikou.

Re: 12 v akumulátor
Autor: EVIL.dot.CZ (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2007 14:51

Nečetl jsem to celé, ale reaguji na ladise na začátku:

ladis: "...když dosud nikdo neohlásil problémy s paralelním spojením akumulátorů..."

HLÁSÍM PRVNÍ PROBLÉM S PARALELNÍM ZAPOJENÍM 2x 12V.
V autě to bylo zapojeno už od pořízení paralelně 2x 12V a baterie byly jen pár let staré, 72Ah, ruské výroby. Nejsem fanda do teoretické elektriky, takže si to neumím zdůvodnit přesně (ty protékající bludné proudy a tak...), ale došlo k následujícímu:
Auto s neodpojenými paralelně zapojenými bateriemi jsem nechal pár dní před domem na dešti. Když jsem k němu přišel, nešlo nastartovat. Gems to nedovolil, napětí kleslo pod 10V. Abych byl přesný, napětí bylo tak nízké, že se nerosvítily ani kontrolky a taky nešel centrál. Trochu mě to naštvalo, ale koupil jsem nové baterie. Po připojení na původní místo auto začalo fungovat, jen to dýl tahalo benzín, ale nastarovalo na poprvé. Pak chcíplo. Ale po druhém startu šlo už normálně.
Myslíte si, že to bylo tím paralelním zapojením?
Baterie byly z roku 1996 a auto tam stálo bez protočení motoru tak maximálně 18 měsíců, déle určitě ne, protože jsem s tím po asi 4 měsících jednou hýbal o 20m kvůli čištění ulic, takže dohromady tak 20-24 měsíců.

HLÁSÍM DRUHÝ PROBLÉM S PARALELNÍM ZAPOJENÍM 2x 12V.
Nabourali se nám do garáže, vloupali do auta a z T613 2x12V ukradli OBĚ NOVÉ 12V baterie. Kdybych tam měl 1x12V 44Ah, na ten jeden start, co to absolvovalo od pořízení, by stačila a škoda by byla cca třetinová... Mimochodem: neměli při kradení k dispozici 10 klíč, tak ulámali (!) ty měděný kabely, co vedly k bateriím. Všechny 4. To musela být hrozná makačka...


Re: 12 v akumulátor
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2007 15:26

Ehm... Takže 9 let staré baterie ztratily po dvou letech náboj samovybíjením. To mi přijde naprosto přirozené.

Na ten jeden start stačí baterie kondenzátorů a startovací kabely :-P Příště zavolej, za ušetřené peníze můžem zajít na sodovku.


Re: 12 v akumulátor
Autor: EVIL.dot.CZ (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2007 15:58

ladis: takže myslíš, že to nebylo tím paralelním zapojením?!

Re: 12 v akumulátor
Autor: Palo (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2007 16:48

Evil:Pokial to myslíš vážne tak je to hrozné.A ked zo srandy tak nesmiešne.

Re: 12 v akumulátor
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2007 17:24

Palo, chová se k tomu jako spotřebitel. Jak to, že to nestartuje, když naposledy to ještě startovalo?

Evil: v tomto případě je naprosto jedno, jestli by tam byly dvě šestky paralelně, jeden dvanáctivoltový akumulátor nebo dva paralelně spojené. Takovou dobu olověný akumulátor náboj prostě neudrží.


Re: 12 v akumulátor
Autor: Palo (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2007 17:42

Ja som hlavne myslel na ten druhý problém.Jedine že by zlodeji nekradli napr. 2x6V 77Ah VARTY.To by sa potom zapojenie par. 2x12V nepriamo podielalo na škode po vlámaní.

Re: 12 v akumulátor
Autor: EVIL.dot.CZ (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2007 17:43

...a teď jedna vážně míněná otázka: má někdo zkušenosti s bateriemi OPTIMA? Resp. Optima vs. T613?

Pro zastánce 2x6isdabest! -> dělají se i 6V varianty...

Re: 12 v akumulátor
Autor: EVIL.dot.CZ (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2007 17:50

Palo: ano, bylo to myšleno zcela vážně.
Ukradli mi z tatry následující věci:
2x 12V 75Ah CheapBrand, vč. 4ks koncovek a 4x cca 20cm kabelu
1x autorádio
pytlík nenainstalovaných vypínačů za cca 200Kč
hever 2T "krokodýl" model hornbach-600-kč
Při tom ohli anténu od rádia a vysklili pravý zadní trojúhelník.

Re: 12 v akumulátor
Autor: zz (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2007 18:19

Jo, už jsem to psal někdy v lednu. Asi pět nebo šest let jsem jezdil s jednou OPTIMOU 12V. Pak jsem Tatru odstavil "na lepší časy" a baterku jsem strčil do karavanu. Teď je tam čtvrtý rok a pomalu začínám uvažovat, že ji vyměním.
Je výborná, pro zimní starty a pro auta, která jezdí málo. Má minimální samovybíjení a vysoký špičkový proud v mrazu. Jen to nesmíš moc přehánět s bufíkama bez nastartovaného motoru. Přece jen jí chybí pár Ah. A super je, že nedýchá, takže nereziví kastlík.



zz

Re: 12 v akumulátor
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 22.03.2007 13:57

Optimy se dělají jako 6V, ale jenom v 50Ah verzi a ještě ke všemu jsou tak nevhodně poskládané, všechny tři válcové články jsou vedle sebe, tak je ta baterie dlouhá asi 25 nebo 30 cm a široká jenom 10...

Jdi na stránku: Předchozí123
Aktuální stránka: 3 z 3


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.