Legislativa :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Výrobní čísla
Autor: Jerry (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2005 16:25

čau kluci, dal by se zjistit podle v.č. první majitel vozu? Popř. i jiné ůdaje o voze? (původní spz, originál. č. motoru, servisy, atd...) Díky Jerry

Re: Výrobní čísla
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2005 17:51

První majitel nejspíš ano, původní SPZ nevím (nejspíš číslo vystaveného TP, jestli k nim někde existuje databáze SPZ, které vůz měl, tak asi ne v Tatře, protože SPZ vydávaly okresy, ale možná někde na MV či MD), původní č. motoru ano. Servisy je co? Že jako každou výměnu oleje někdo hlásil do Tatry a tam to pečlivě zapsali? Tak to určitě.

Re: Výrobní čísla
Autor: Jerry (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2005 18:00

Servisy jsem uvedl z důvodu přestavby (na novou kastli) , nebo opravy po bouračce. Mrknu na čísla a hodim je sem.

Re: Výrobní čísla
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2005 20:20

K žádné tatře jsem v životě neviděl ani servisní knížku...

Při velkém štěstí narazíš na tatru s původním TP, kde bude kromě změny čísla uveden i servis, který provedl výměnu karosérie či motoru. Ale to je tak všechno. Běžné opravy se nezaznamenávaly do žádných dokladů a už vůbec si nedovedu představit, co by donutilo uživatele hlásit tyto případy výrobci vozidla do Kopřivnice.

Re: Výrobní čísla
Autor: Jerry (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2005 23:01

Ja vlastnim druhopis. Nevim jestli kvůli 1.majiteli (vláda), nebo kvůli těm mnha dalším majitelům. Zajímalo mě kolikátej jsem vůbec majitel a co mám vlastně v rukou. Ty čísla jsou: motor 613E1/I 08527 a karoserie TMT613003 JP009114.

Re: Výrobní čísla
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2005 08:29

Kolikátý jsi majitel, to je také snad v registru vozidel a do něj normální smrtelník přístup nemá. Ani tato informace se nehlásila do výrobního závodu. Kupoval jsi nebo prodával jsi auto? A vzpomeneš si, kam jsi to všude hlásil?

Podle čísel je můj odhad tak trojka z přelomu 88/89, motor podle čísla vypadá také jako původní. Dá se k tomu možná dohledat v archivu fabriky původní barva (tipuju na 95% černá), s velikou náhodou by tam mohlo být uvedeno čalounění (zpravidla nebývá, tipuju na 95% modrý nebo červený kordvelur). Bude tam uvedeno číslo a série původního TP vystaveného továrnou, pokud měli zrovna dobrou náladu, tak tam zapsali typ montovaného rádia a typ namontovaných pneu. Víc nic k tomu ve fabrice nebude. Faktury a dodací listy jsou asi dávno skartované.

Re: Výrobní čísla
Autor: pepan (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2005 14:14

A na co to všechno?? Jestli s tím náhodou nejezdil Husák?? Je pravda, že já všechno tohle znám, ale jsem třetí majitel (okopíroval jsem si starý TP) a do servisu to jezdilo pouze do Sezamu kde, ještě před zrušením, jsem se všechno dozvěděl. Ale v podstatě to je na nic.

Re: Výrobní čísla
Autor: Jerry (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2005 17:05

Ryšane máš 100% pravdu r.v.1988, barva černá, čalounění modý.

Re: Výrobní čísla
Autor: pepan (IP zapsáno)
Datum: 23.12.2005 08:46

Tipoval bych to na září 1988 :-) , ta moje je 9234 z listopadu

Re: Výrobní čísla
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 23.12.2005 12:43

A moje, téměř již bývalá, 9212 je potom z kterého měsíce? Mimochodem taky černá, vnitřek modrý. ;-)

Re: Výrobní čísla
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 19:34

a aký je postup získania tých údajov , čo menoval rišan, v kopřivnici? máte niekto vyšlapanú cestičku týmto smerom? nepojde tam náhodou niekto? dajú sa získat aj údaje o starších tatrofkách? napr. 57čka...

Re: Výrobní čísla
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2006 08:31

Zavoláš do Terextatry a necháš se spojit do archivu, domluvíš si návštěvu, ve stanovený den přijdeš na vrátnici Terextatry, vyplníš lejstro, ukážeš občanku, zahodíš všechna záznamová zařízení (diktafony, fotoaparáty, skenery a další) a jdeš do archivu. Tam vyplníš další lejstro a paní archivářka Ti najde, co budeš potřebovat. V badatelně si můžeš do toho nahlídnout, jestli Ti černí šerifové na vrátnici nechali tužku, tak si můžeš něco opsat. Případně Ti na vysloužilé kopírce něco paní archivářka zkopíruje. Cena za A4 kolem 20 Kč (obvyklá sazba v archivech). Větší věci (výkresy) Ti možná zkopírujou taky, ale nebude to na počkání a nebude to do stovky za kus. Fotografie a negativy kopírovat nelze. Prostě nelze, tečka.

Ke starším tatrám, pokud jde o údaje o vyrobených vozidlech, tak snad jedině kniha prodaných vozů, kde je v.č. karoserie, podvozku, motoru, typ vozu, typ karoserie, možná barva (někdy), první majitel, datum prodeje a datum výroby.

To, co jsem zde dnes napsal, bude tady na fóru už nejmín 5x. Příliš mne nemotivuje to popisovat v pravidelných intervalech stále znova.

Re: Výrobní čísla
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2006 08:45

Rišan: Dík.
ozaj to čítam prvý krát.

Re: Výrobní čísla
Autor: Tomas (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2006 23:46

Lubos, ja mam servisnu knizku doma (ku mojej byvalej pieskovici) ... ziadny tajny dokument to nieje :-P

Re: Výrobní čísla
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2006 20:20

A opravdu je to vydané tatrou? Fakt jsem něco takového nikdy neviděl, ani u tater, co měly ještě prvního majitele.

Re: Výrobní čísla
Autor: Michal B. (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2006 09:08

Pokud jde o servisní knížku, kde byly předtištěné pravidelné prohlídky a dále vymezen prostor pro další zápis provedených prací, tak doma pár kousků mám, z níchž jedna je od mého auta. Jsou skutečně vydané Tatrou. Bohužel důvěryhodnost zápisů se musí brát trochu s rezervou. Praxe je taková, že mnohé úkony se zapisovaly tak, jak pro servis bylo výhodné a někdy s realitou moc společného nemají.


Re: Výrobní čísla
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2006 13:17

Také mám ke své T613 servisní knížku!

Re: Výrobní čísla
Autor: milouš (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2006 14:45

Také mám ke své 4 a 1 servisní knížku.

Re: Výrobní čísla
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2006 18:23

To je mi záhadou, že se od většiny aut tak rychle ztratily...

Re: Výrobní čísla
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2006 19:32

Copak ztratily, ale jak zábavné je číst ty seznamy potřebných úkonů vůči ujetým kilometrům. Sice se to papírově (nikoli novými technologiemi, lepším zpracováním či překonstrouváním jednotilvých skupin) porevolučně posunulo (neb papír snese vše) ale i tak dělat v rámci servisní prohlídky téměř GO celého auta (prakticky jej z 1/2 rozebrat) pro 613-3/S při 150000 a pro 613-4 při 200000 ujetých km, to je docela síla :-D

Re: Výrobní čísla
Autor: Jerry (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2006 19:51

Čau, tak dneska jsem vytáhnul bufíky a nestačil se divit. V.Č. 70 a 72. To se BN4/1 dávaly až do trojek? Poraďte Vy, co máte auta +- pár měsíců (Pepane, Luboši). Jaký v.č. máte Vy?

Re: Výrobní čísla
Autor: pepan (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2006 21:35

Určitě jsem měl stejnej bufik ve dvojce - 85. A jeden jsem z ní už použil. A na čísla se ti zítra kouknu.

Re: Výrobní čísla
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2006 14:33

Dvojky v roce 1985 by už měly být typy 2/I a pořád si nejsem moc jistý, jestli se už BN4/I objevovaly. Ve chromce 2/I z roku 1985 s poměrně vysokým číslem byly ještě BN4 a v jednom vraku "plasťáku" z toho roku jsem je objevil taky. Těch aut je obecně velmi málo, v původním stavu ještě výrazně méně a záměna bufíku je práce tak na dvě hodiny.... Trojky od roku 1986 mají BN4/I zcela určitě. Taky se mi ty čísla na bufíkách znají nějaká nízká, ale nikdy jsem to moc nesledoval. Když na to vzpomenu, tak si někdy čísla těch svých opíšu.

Re: Výrobní čísla
Autor: pepan (IP zapsáno)
Datum: 29.01.2006 18:25

Takže v chromce 2/I z r. 85 byl bufik BN4/1 č.247, myslim si, že byl původní. A v trojce/88 v.č. 9234 je (byly) bufik č. 428 a 430. Otaázka je zda jsou původní, i když podle těch čísel....

Re: Výrobní čísla
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 29.01.2006 21:37

Z trojky ´88 9212 jsem vytáhl V.Č. 00471. Ale pak tam je na štítku taky jakési D.Č., v mém případě, jestli správně luštím fotku, tak "R r". Není to nějaká série? Tahle topení se nejspíš nedodávala jen do T613, tak by jich mělo být vyrobeno podstatně více...

Re: Výrobní čísla
Autor: Jerry (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2006 01:37

Pravda u D.Č. mam "L W" a je to na obou.

Re: Výrobní čísla
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2006 08:35

Luboš: "Tahle topení se nejspíš nedodávala jen do T613, tak by jich mělo být vyrobeno podstatně více..."

Do čeho ještě se montovalo BN4/I, čeho se dělalo hodně, aby topení bylo třeba vyrobit podstatně více?

Re: Výrobní čísla
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2006 22:21

Stejně jako pozdější BN4, tak i BN4/I se dodávaly nejen v provedení přední/střední pro T613, ale i v provedení tzv. základním, které je vybaveno některými díly navíc, které by byly v T613 k nepotřebě - zvláštní ovládání tahovými vypínači, delší komín a sání, jinak tvarovaný výdech a další. V tomhle provedení vlastně obsahuje topení veškeré potřebné příslušenství pro provoz (verze pro T613 byly dodávány bez ovládání) a mohlo být při dodržení zásad zastavěno prakticky do čehokoliv.

PS: Když se podíváte na zadní stranu jakéhokoliv návodu k BN, tak tam je vždy razítko s výrobním číslem, datem a podpisem pracovníka odpovědného za přezkoušení a někdy je uveden i typ. Tak třeba:


403 ZH, září 1978
213 KL, květen 1981, zadní
262 ST, srpen 1988
418 KW, květen 1991

Re: Výrobní čísla
Autor: Michal Heky (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2006 23:54

,,Mohlo být zastavěno do čehokoliv" nám ovšem nic neříká o tom, do čeho to bylo skutečně dodáváno...

Re: Výrobní čísla
Autor: pepan (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2006 07:33

řekl bych, že do jakéhokoliv dopravního prostředku nebo pracovního stroje který pro svojí činnost využívá energii z benzínu, nebo kde je možnost umístění benzínové nádrže a je umístěn ve venkovním prostředí ( foukat s tím v Kolbence soustružníkovi na nohy by asi nebylo to pravé ) :-) :-)

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.