Legislativa :  Diskusní fórum TKB
 
jak ziskat vetransky papiry na vozdlo v depozitu
Autor: Dan (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2006 11:58

Chci kupit tatru v depozitu a nechci platit pojisteni. Chtel bych ji prihlasit na veteransky papiry, proste chci tu Tatru t613-1 zlegalizovat pro provoz za co nejmensi penize.

Diky za rady.

Re: jak ziskat vetransky papiry na vozdlo v depozitu
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2006 12:45

Jednička bude mít větší cenu na normálních papírech. Pokud je v původním a dobrém technickém stavu, nech udělat testaci a pojisti ji na 1/12 povinného ručení.

> Tatru t613-1 zlegalizovat pro provoz za co nejmensi penize.

1) T613-1 neexistuje.
2) Tvrzení je samo o sobě oxymoron.
(Proč je to tu dvakrát? ;-))


Re: jak ziskat vetransky papiry na vozdlo v depozitu
Autor: dan (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2006 12:52

Kde se dá ta testace udělat.

Re: jak ziskat vetransky papiry na vozdlo v depozitu
Autor: dan (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2006 12:55

A proč má větší cenu na normalnich papírech, přece na veterána se platí
menší pojistka a ta se musí u přepisu zaplatit

Re: jak ziskat vetransky papiry na vozdlo v depozitu
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2006 13:12

Dane, udělat se dá například v Tatra klubu Brno (když už se ptáš na jeho stránkách). Pokud se Ti zdá necelých 900Kč ročně za povinné ručení na T613 moc, ani neuvažuj o koupi! Je to cena třetiny nádrže benzínu a na tu ujedeš 200km. Přestavovat chromku na LPG (abys teda ušetřil za palivo) a chtít na ni veteránské papíry mi taky nepřijde inteligentní, takže přestávám chápat o co Ti vlastně jde.

Při přepisu stačí vozidlo pojistit jen na nezbytně nutnou dobu a větší cenu má proto, že normální papíry sebou nesou historii vozu. Navíc ji můžeš kdykoliv zase pojistit normálně a používat třeba jako taxi nebo vozit svatby :-)


Re: jak ziskat vetransky papiry na vozdlo v depozitu
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2006 13:33

No jo, třeba v Tatra klubu Brno... A nechce raději Dan udělat problémy nějakému jinému klubu? Klubová testace a povinné ručení veterána neslouží k tomu, aby se auto legalizovalo pro provoz. Slouží k tomu, aby se mohlo s naleštěným autem párkrát za rok vyjet na sraz. Protože je to párkrát za rok, protože je to zpravidla za hezkého počasí a protože majitel si dává na svůj cenný vůz obzvláště pozor, je riziko způsobení škody nižší než u auta "v provozu" a právě proto (a pro nic jiného) je povinné ručení nižší.

Re: jak ziskat vetransky papiry na vozdlo v depozitu
Autor: dan (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2006 13:46

Tak že při přepisu zaplatím 900kč a nepotřebuji k tomu klubovou testaci.
A technická kontrola je stejná jako u běžného vozidla?

Re: jak ziskat vetransky papiry na vozdlo v depozitu
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2006 13:58

Ne, při přepisu zaplatíš část plné ceny roční sazby odpovídající době na jakou pojišťuješ. Ten papír od testační komise pak předložíš pojišťovně a na základě něj budeš platit 1/12 běžné sazby. Ještě jednou si přečti co psal risan a ujisti se, že jsi to pochopil.


Re: jak ziskat vetransky papiry na vozdlo v depozitu
Autor: Dan (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2006 17:44

Co se posuzuje u testační komise, kam bych musel s tím autem přijet a kolik to bude stát?
V případě že bych ji chtěl posoudit před komisí, mohl bych vám zaslat mailem fotky jestli tam má cenu jezdit, ja jsem ze svitavského okresu kraj pardubický takže bych projel docela dost benzínu.

Re: jak ziskat vetransky papiry na vozdlo v depozitu
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2006 18:12

Dane znova to opakuju, pokud se Ti zdá, že na tom kousku ze Svitav do Brna projedeš dost benzínu v žádném, opakuji žádném případě si nekupuj T613!! Spotřeba chromky je přes 15l/100km (18l/100km podle příručky) a to povinné ručení a cena za posouzení budou ty nejmenší náklady.

Testační komise posuzuje zejména původní a technický stav vozidla. V případě, že nevíš co původní stav vozidla je, budeš to muset zjistit, a do takového stavu vozidlo uvést. S veteránskými značkami je stejný problém jako s 1/12 povinného ručení. Zase potřebuješ papír, protože tyto značky nelze přišroubovat na kdejaký verk.

Ani veteránské značky ani zvýhodněná sazba povinného ručení při provozu na běžných číslech nejsou určeny k tomu, aby jsi to vozidlo běžně provozoval. Přečti si, prosím, co k tomu napsal Ríšan a zamysli se nad tím.

Abys z toho měl nějaký závěr. Cena plné nádrže benzínu je téměř 2000Kč (dvatisíce korun českých), na tuto plnou nádrž ujedeš s chromkou něco málo přes 400km. Jen ve světle tohoto prostého faktu mi přijde Tvé uvažování na pomezí naivního a absurdního. Doporučuji Tvé ctěné pozornosti vlákno svicky na 613/3/LPG [*] od místa, kde se v něm začal objevovat Adam. Vy dva máte mnoho společného ;-).

Ty fotky vystav někam na web, třeba z nich bude rovnou patrné, jestli to auto má nějakou naději.

[*] Proč není u odkazu pořádně vidět, že je odkazem? Člověk se snaží ostatním usnadnit práci a oni to kolikrát přehlédnou...




Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.