Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3
Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 13.03.2005 21:12

Bylo nebylo....

Díky Kontráši! Díky Tobě jsem mohl udělat první krok. Pro všechny: stal jsem se majitel "T 603-3" (T 2-603 model 69 :-)) roku výroby 1971.

Chtěl bych poděkovat Ondrejovi a všem ostatním, kteří se mi snažili pomoci a dobře poradit vloni v létě, když jsem uvažoval nad koupí nepojízdné T 603 u Benešova. Teď jsem rád, že jsem tak neučinil.

V tomto vlákně bych si od teď dovolil pokládat různé, zpočátku i možná dost obecné otázky a budu rád, když mi na ně někdo z vás odpoví a poradí.

Děkuju všem předem.

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 13.03.2005 21:18

Koupil jsi tu z Alberovic? Má pěkně zachovalý interiér. Přeji spokojenou renovaci.

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 13.03.2005 22:46

Blahopře jinovopečenému taťkovi. Nepochlubíš se přírůstkem?

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 13.03.2005 22:51

Gratuluji! Jak to vypadá? Vyprávěj, přeháněj...

Ale chudák benešovák, ten se té tatry za pevných 40 už asi nezbaví... :-D


Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 14.03.2005 09:22

No super, Vašku! Odhodláš se ukázat nějaké fotky? Nebo mám být trpělivý až do září na Beskydy??? ;-)

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 14.03.2005 09:55

No na Beskydy to Vašek asi nepřiveze (nechci ho podceňovat, ale je na tom autě asi dost práce). V každém případě je podstatné že Vašek má co hledal (i když to pro něj v posledních dnech bylo hodně hektické :-) ) a že řady "tatrováků bez Tatry" jsou zase jednou chudší....



Příspěvek byl zeditován (14. 03. 2005 09:56)

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 14.03.2005 10:53

Mě se moc líbí, jak tématicky buduje svou sbírku. Ještě Fiata 500, Porsche 356, Záporožce a Evropu bude mít celkem vykrytou :-D.

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: René (IP zapsáno)
Datum: 14.03.2005 11:09

Chlapi myslíte že sa oplatí kúpiť 603-2 takú hrdzavejšiu ale kompletnú až na drobnosti a je aj s motorom. Za cca 10 000,- Sk ?

A potom taká otázočka lebo ja sa v tých 603-kách nevyznám: môžem použiť na auto motor z tých vojenských čerpadiel atd s motorom zo 603, dá sa upraviť na pôvodný stav?

Pýtam sa preto lebo by som si to chcel rozšíriť aj o 603, je to tiež Tatra a patrí sa ju mať.

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 14.03.2005 11:45

To Vašek:
gratulujem, som zvedavý na nejaké obrázky - nemôžeš uverejniť? (tu, alebo na "konkurenčnom" tatraportále?)

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 14.03.2005 12:20

René:

- možná

- legálně ne, určitě ne!

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: René (IP zapsáno)
Datum: 14.03.2005 13:26

Dík

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 14.03.2005 21:41

Dík za ohlasy a gratulace :-D

Ano, byla to ta z Alberovic. Není špatná, ale je v předrenovačním stavu. Má opravdu parádní vnitřek, to jo, nic kromě čalounění stropu nebude třeba ani opravovat. Na karoserii ale nebude zrovna málo práce. Pokud jde o chromy nikde ani tečka kromě lišt na rámečcích oken. Toliko z vnějšku. Po mechanické stránce to nebude, řekl bych, až taková katastrofa. Ale klempíř se, jak říkám, vyřádí...

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: EDA_ (IP zapsáno)
Datum: 14.03.2005 22:37

gratulace

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2005 00:40

Mě přijde jednodušší fárat na mechanice...

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2005 09:15

Jak se to vezme - když seženeš špičkového klempíře a lakýrníka a máš na to, abys je zaplatil, tak je jednodušší jim to zavézt a točit si prsty mlýnek než s rukama od šmíru ležet pod autem, nechat si kapat na čelo vyjetý olej a opravovat mechaniku.

Když to máš dělat obé sám, tak máš pochopitelně pravdu. Mechanika je skládačka jako lego, klempířina je vysoce tvůrčí práce (silně zjednodušeno).

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2005 23:38

Máš recht Richardos. Když renovace, tak bych asi stejně vše rozebral, tedy i to lego. Stejně mu to nedá a rozebere to, že jo Vašku;-).

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 17.03.2005 21:49

No uvidíme :-D

Těším se až to zjistí Martin, my jsme se sázeli kdo bude dřív tatrovákem a já prohrál :-(

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 18.03.2005 22:44

Takže Tatra 603 a baterky: do T 603 má být použita dvojice 6 V baterek s kapacitou 82 Ah. Prověřoval jsem nabídku pouze domácího výrobce autobaterií AKUMA, který má 6 V s kabacitou buď 75 (do Trabanta) nebo další až 160 Ah (do Avie). I když je kapacita prvně jmenovaných oproti předepsaným 82 Ah o něco menší běžně se prý do tatrovek používají. Pro zajímavost: v současnosti cena za jednu v maloobchodě (podniková prodejna Akuma) činí vč. DPH 1821,-- Kč.

V Barumu jsem se ptal pro zajímavost na dostupnost a cenu pneumatik. Původně byla má T 603 (r. 1971) vybavena nejspíš již radiálními pneumatikami Barum Extra Sport 6,70/15, tedy 185/80 R15 (díky Kontráši). Na stránkách Barumu mi systém sdělil, že pneu v těchto rozměrech vůbec neexistují tak jsem tam volal a toto mi bylo potvrzeno. Jen mi řekli, že by měli duše 6,4 - 6,7/15, a to za cenu 424,-- Kč vč. DPH za kus. Moje otázka je kde sehnat nové pneu, příp. za kolik by to tak mohlo být.
K tomu ještě otázečka zda má mít moje Tatra z 71. roku bílé boky pneumatik, ne celé bílé, jen takové ty bílé částečně. V knížce p. Rosenkranze to T 603 model 69 mají, ale jen auta v bílém provedení a zda se to dávalo ještě v roce 71 netuším.
Dále, v jaké barvě byly lakovány disky u mého auta? Černou? Disky hodlám nechat opískovat, našopovat a potom nalakovat. Pro nalakování mi známý doporučoval barvu na disky odolnou proti chemikáliím, oleji apod.

A ještě dotázek. Když se pokusíkm auto natočit (naposledy majitel motor protáčel - prý - před dvěma měsíci), nehrozí doufám motoru bezprostřední nebezpečí, nemám totiž nejmenší tušení co je tam za olej. Je ho tam dost, ale je černý jak bota a vážně nevím co to vůbec je. Pokud motor prohřeju a olej vypustím a nechám třeba i přes noc vykapat je asi lepší dát olej nový, zase nechat prohřát a znovu ho vypustit kvůli pročištění a teprve potom dát náplň která zůstane. Ptám se jestli je to nutné, no nepochybuju že je to lepší, na druhou stranu T 603 není brouk a oleje se tam vejde....

A ještě dotaz na jednu konkrétní věcičku z klempířiny: konkrétně prahy se dají sehnat? Obecně myslím na inzerát apod. nebo už nejsou, příp. jaká cena je rozumná?

Jinak pokud jde o "paíry" mám vážně štěstí, protože auta trvle odhlášená z provozu mezi 1.7.2001 a 30.4.2004 se dají do provozu znovu přihlásit, stačí jen mít původní velký techničák (což mám), technickou, evidenční kontrolu, zaplacené povinné ručení a není problém. Předpokládám ale (a to mě mrzí), že mi původní velký TP vezmou protože jsou tam všechny oddíly na majitele plné, tak dostanu asi TP nový.... :-(

Dík za seriózní odpověďi

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 18.03.2005 23:49

Ano Vašku, do T603 a možná ještě T2-603 (měly dynama do 200W) byly dávány baterie s kapacitou 82Ah, "T603-3", kterou vlastníš, už ale výrobce vybavoval bateriemi o kapacitě 75Ah, které jsou dodnes ve výrobě. Ty baterie nejsou určeny do t601, ale do t613, to jen tak na okraj...

6,70x15 jsou diagonální pneumatiky a v 70. letech už určitě bílé boky neměly. Naposledy se myslím dělaly v desénu OS25 v rozměru 6,70-6,90x15. Dnešní radiální gumy v rozměru 185R15 jsou běžně k dostání, jen je potřeba trvat na rychlostním indexu aspoň do 160 km/h.

Prahy ti udělá buď Ecorra, p. Komárek, případně by si s tím klempíř určitě poradil.

K TP - to si piš, že vezmou!

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Thomas (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2005 08:19

Vašek - je tu jedna možnost, jak pův. TP zachovat - požádej o duplikát z důvodu zráty. Za 100 kč dostaneš moderní skládací, pův. TP sice pozbyde platnost, nikoliv však historickou vypovídací hodnotu o autě, o to jde.



Příspěvek byl zeditován (19. 03. 2005 08:23)

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2005 09:32

Díky Luboši, ohledně pneu: proč mi tedy v Barumu říkal, že 185/80 R15 nejsou? Jaký rozměr mám tedy hledat? 185/70? Já vážně nevím a moc se v tom neorientuji. Dík... A barva disků má být tedy ta černá?

Thomasi, pokud jde o TP tak o duplikát z důvodu ztráty zažádat nemůžu, protože podmínkou pro znovuuvedení do provozu je právě předložení TP (auto bylo totiž, jak jsem uváděl, z provozu odhlášeno). Takže nebudu mít, myslím si, nic a těžko s tím něco udělám.

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2005 11:29

185/70 je blbost, to jsou už nízkoprofilový gumy a vypadá to divně. Tenhle rozměr nabízí určitě ještě aspoň 90% výrobců, Rudý Říjen Otrokovice už dělá jen pár nejběžnějších rozměrů, jinak nic...

Disky by měly být asi lesklé černé.

S tou fingovanou ztrátou TP mě to taky napadlo, také jsem ho loni od čtverky jen ta na oko ztratil a budu asi ztrácet dál, tolik majitelů sice žádná z mých tater neměla, ale superobří razítka od deponování značek jsou neúprosná... Ale to byla lepší situace a obešlo se to jen s dvěstěkorunovou pokutou. Navíc v tom tvém TP je jistě na všech stránkách nápis "ZRUŠENO, ZRUŠENO" a ustřihnutý roh, že?

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Thomas (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2005 16:05

Vašek: Naděje umírá poslední. Já měl při koupi ten samý problém, až na to, že auto nebylo odhlášeno.
Kolonky majitelů byly již přede mnou zaplněné. Když to úředník zjistil, tak mě, co by nového majitele, zapsal ručně černou fixou do oddílu " III.Místo pro další záznamy " Podotýkám, že to udělal zcela sám, dřiv než jsem stačil cokoliv říct. Takže jsem rád, že mám ten původní TP zachován :-)

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2005 19:05

:-o To neznám!

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2005 19:54

Vašku, pokud netrváš na naprosté původnosti Tvé 603, tak si místo dvou 6 V akumulátorů kup obyčejnou 12V/55Ah. Výhody:
- cena asi 850,- oproti 3.600,- (přitom životnost stejná)
- menší váha a ucho na přenášení na 12V aku
- 12V aku se dá použít i na jiném autě

Menší kapacita není na závadu, protože auto nebudeš používat v zimě (topení, větrák, celodenní svícení)

Já to takhle používám na své 603 asi 8 roků bez problému.

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2005 21:07

No já bych to celodenní svícení tolik nepodceňoval, do roka a do dne to klidně může být povinné...

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2005 21:30

Ještě to promyslím, spíš ale koupím dvě 6-tivoltové, každopádně dík! Dnes jsem se Tatře věnoval skoro celý den. Právě na jednu 12 V baterku 75 Ah jsem se pokoušel auto natočit, ale ani po celodenním hraní se nepodařilo. Zatím jsme nepřišli na to proč se nedaří, motor se točí, startér ok, ozdělovač taky, ještě zkusíme vyndat svíčky. Je teoreticky možnost že je to "uchlastaný", protože jsem doléval benzín do nádrže, který jsem pak k motoru prázdným vedením dopumpovával, i když tím to být také nemůže...

Na TP, Luboši, nemám roh ustřižený ani žádná razítka na všech stránkách, jen v oddílu IV. mám razítko "Vozidlo trvale vyřazeno z registru silničních vozidel pod č. j. .....". Jinak do oddílu III. mě asi nedopíšou, protože tam jsou záznamy a volno je až na další stránce, po otočení listu. A už vidím babu jak mi to nechává, podle mě by to tam jen tak nenapsala. Obzvášť kdybych to tak chtěl, vždyť to znáte :-D

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2005 21:31

Dneska je možné všechno, ale na druhou stranu těch 2750,- jsou víc jak čtyři roky povinného ručení nebo půlka chromované lišty do jednoho okna od Ecorry......

Navíc já jezdím se zapnutýma světlama skoro pořád - a ještě si zapínám ty maličký 2W světýlka na B-sloupcích!!

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2005 22:49

Myslíš 4 měsíce poviného ručení, že? Nebo už máš taky testaci a platíš 1/12 sazby?

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.03.2005 07:20

mám testaci

Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.