Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3
Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 20.03.2005 10:01

To se máš...

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.03.2005 10:44

Já vím a považuji si toho.
Platím ročně 600,-Kč, což je tolik, kolik hodlá Vašek ročně utratit za baterky. Tolik peněz já dávat nehodlám, stejně jako nemíním utrácet čas zkoumáním, jaká dobíječka nebo "kondicionér" (v ceně jedné až dvou nových 12V akumulátorů) prodlouží životnost baterek o rok nebo dva. Stejně od prvního použití baterky roste její vnitřní odpor a nikdo a nic to nezmění. Je lepší mít v autě novější baterku s menší kapacitou než udržovat při životě dvě obludy za hříšný peníze. Navíc teď mě napadlo, když odejde jedna 6V baterka, tak by se stejně měla ta druhá dobrá vyhodit a koupit dvě nový.


Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 20.03.2005 22:18

Abych se neustále neptal na blbosti (už teď mám věcí několik které nevím a potřebuji vědět, ale ptát se i na základní věci nechci) rád bych si kouil nějakou technickou nebo servisní příručku k T 603, můžete mi něco doporučit (co třeba Ty, Luboší?) :-)
Jaké publikace jsou? Zkusil bych si počkat na nějaký inzerát nebo někoho poprosil o ofocení, bylo-li by to možné. Děkuju předem za pomoc.

Můj cíl je následující: auto zprovoznit aby bylo schopné jízdy, přihlásit na doklady než možnost znovuuvedení do provozu trvale odhlášeného vozidla třeba zruší (jeden nikdy neví tak čekat nebudu), povinné ručení si zaplatím na jeden měsíc, během kterého auto po vlastní ose převezu na chatu (ušetřím za odtah, kromě toho na chatě budu potřebovat s autem manipulovat, takže musí být pojízdné) a potom dám značky do depozitu než se auto udělá. Pokud jde o baterky měly včera v "mém" obchodě už zavřeno tak jsem je nekoupil, ale teď jsem rád. Nemá to význam kupovat je teď, auto převezu na obyčejnou 12 V baterku, správné koupím až bude auto v kupě celé.

Protože jsem ještě bez příručky :-D ptám se jaké svíčky jsou nejlepší do T 603 (ještě se podívám do nové knížky p. Rosenkranze, ale nejsem si jistý zda tam zrovna tohle najdu) a jaké kabely od rozdělovače? Už se to tu na fóru řešilo, psal tady k tomu Ondrej, k těm původním růžovým. Kde je sehnat? A jaký patří do T 603 rozdělovač? Já tam mám škodovácký.

Pokud jde o pneu nenašel jsem a u Barumu vážně nemají (znova mi telefonicky potvrdili), a to jsem se o rychlostním indexu ani nezmínil (nemají tedy ani do 140 km/h)...

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 20.03.2005 22:27

Ohledně 6V baterek. Dají se koupit nové, se zárukou od firmy AKUPAM za cca 850 kč s DPH. Pán tvrdí, že je bývalý zaměstnanec Akumy a teď od nich kupuje "polotovary" a baterie vyrábí ve svoji firmě. Nejenom 6V, ale i 12V. Kupoval jsem je už 2x, ale mám pocit, že to není to pravé ořechové jako originální Akumy. Možná se už zhoršila kvalita výroby nebo nejsou tak dobře naformátované, nevím. Za ty peníze to ale stojí. Snad to někomu pomůže, ale firma je ve Frenštátě pod Radhoštěm.

Tel.: 728 014 451

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 20.03.2005 22:55

Dodatek k dílenské příručce je tady:
[sestsettrojka.euweb.cz]
Svíčky tam určitě najdeš...

Vašku, nechci nijak znevažovat tvoji odbornou způsobilost, ale rozdělovač z pravděpodobně čtyřválcové škodovky je pro tatru, mírně řečeno, nedostatečný... :-D Do t2-603 m69, vyrobené v roce 1971, patří ještě ten starší rozdělovač s kontakty, myslím že PAL Magneton 02-9208.305 (to je číslo na první Hčkový motor, ale mělo by to sedět). Kabely se dají koupit v metráži, jak měděné, tak uhlíkové. Nějaké koncovky také není problém sehnat, ale možná se dají použít i ty původní. Každopádně sady kabelů speciálně pro T603 už asi nikdo nedělá...

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: jindra (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2005 06:07

K tem pneu, ja beru od ihle.cz(i web) a spokojenost, asi nebudou mit zrovna barum na tom rozmeru, ale skuste to..
J

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: mato (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2005 07:34

pneu 185/15 by som hladal medzi uzitkovymi, videl som 195ky od Barumu, a vyzeraju skoro ako na osobak.

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2005 10:30

;-) Rozdělovač ze Škody by mohl být vysvětlením, proč auto odmítá nastartovat. :-)

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2005 10:46

Vašek:
ako najprijateľnejšia eventualita pneu na T603 sú napr. Matador 185R15C s dezénom tuším MP300, majú ich na T603 už viacerí a počul som na ne iba chvály. Neváhodou je trocha hrubší vzorok (vizuálne, vraj ale nie sú hlučné) a max. rýchlosť iba do 140km/h. Ja som si už tiež 4 zohnal, ale ešte neobul, takže osobné skúsenosti zatiaľ nemám.
Dielenskú príručku pre T603 kúpiš v reprinte napr. na burze v Brne, ponúka ju tam vždy viacero ľudí, čo si tým privyrábajú.
Eektronický rozdeľovač (a teda aj celá zapaľovacia sústava) sa u T603 používala od roku 1973 (s jej nábehom u prototypov T613).
Červené káble s medeným jadrom sa mi u T603 osvedčili najlepšie, na burzách sa dajú kúpiť na metráž za pár korún. Ak kúpiš 10m, ešte ti ostane do rezervy. Koncovky by som ale iné ako originál nepoužíval - hlavne kvôli rozmerom.
U motora r.v. 1971 by už mali byť použité sviečky s dlhým závitom - výhodné sú s vysunutým iskrišťom a medenou elektródou (napr. BRISK L15YC, prípadne L14YC) - elektródová vzdialenosť 0,7mm u klasického zapaľovania, u polovodičového možno dať aj viac (0,9mm)

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2005 22:40

Díky moc. S těmi levnými baterkami to zní zajímavě, a když jsou z Frenštátu řeknu Agentovi a on mi je koupí za 5,50 / ks :-D Napíšu si a až někdy pojedu pro nějaké díly na Moravu (a ta doba brzy nastane :-) ), za tu cenu bych je asi koupil.

Rozdělovač: špatně jsem se vyjádřil. Rozdělovač je samo správný, jen vnitřek je škodovácký... :-)

Ondrej: děkuju. Asi budu muset začít s burzami, nikdy jsem ještě na žádné nebyl. Na brouka se ještě koupí všechno nové, a to dokonce mnohdy na výběr v různých kvalitách a cenových relacích... Když vidím Tatru a to, co mě ještě čeká, bývá mi mdlo. A klempíř ten se vyřádí. Využiju teď rady Vojty a jeho doporučených kotoučů, proběhlo zde již dříve fórem, a pozeptám se po nich. A v létě budu brousit, brousit a brousit. :-)

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 22.03.2005 11:03

Vašku, máš jednu, nebo dvě T603 (viz fotka)?
S tím Akupamem raději opatrně. Dobře si to pro sezónně provozované auto rozmysli.

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 22.03.2005 11:36

DA, jaké máš zkušenosti s Akupamem? Jaká fotka?

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 22.03.2005 13:43

Nemůžu říct, že by mne ohromily životností, ani v porovnání s asfaltovými šestkami Akuma.
Fotka na Tatraportále - v garáži stojí dvě troje za sebou.

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 22.03.2005 16:32

Životností? To už ti jako odešly nebo co? Mě se spíše zdá, že jsou nějaké "slabé", nebo že se musí podezřele často dobíjet.

Jo, nevěděl jsem o těch fotkách na TP.

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 22.03.2005 22:39

Ne, to jsou fotky ještě od původního majitele, on měl na prodej dvě trojky (a jednu dvojku :-D, ale přestavěnou). Já nemám digitální foťák, takže zatím žádnou vlastní fotku nemám.

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 23.03.2005 08:47

vašek si vybral tu v čele "kolony"... :-)

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2005 22:56

Takže pokud jde o můj velký TP, takže jsem vyhrál (pokud to tedy klapne, nechci to zakřiknout :-)). Známý co má známého se byl s mým TP v ruce zeptat a ten člověk mě tam do "ostatních záznamů" zapíše. A to i přesto, že tam mám první sránku, navazující na poslední stranu se zápisy vlastníků vozidla, popsanou a budu ted až na té další.

Jinak známý mi doporučil, abych mé "vozidlo trvale odhlášené z provozu" do provozu pokud možno okamžitě přihlásil (jde u aut trvale odhlášených v určitém časovém rozmezí jak jsem psal, viz. výše) než si někdo vzpomene a tuto možnost zruší.

Než tak učiním zajímalo by mě jak je to s placením povinného ručení v případě odstavení vozidla na soukromém pozemku (viz. rubrika "legislativa"), myslím si, že není nutné dávat značky do depozitu. Ale i kdyby tomu tak nebylo (?), auto přihlásím s tím, že značky obratem odevzdám, už jen proto "kdyby si někdo vzpoměl..."

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2005 23:09

Vím, že to sem nepatří, ale je to přeci jen mé vlákno... :-D

Nechodí sem někdo z Prahy a okolí, kdo by byl ochoten prodat mi jeden až dva disky (jeden klidně i s pneu) a karbece před repasí?

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 11.04.2005 00:42

Myslíš špatně, ať auto odstavíš kde chceš a stojí tam třeba navěky, pořád ho podle zákona provozuješ... :-)

Sám jsem to loni udělal stejně, po příhlášení jsem značky hned odevzdal do depozita (tehdy ještě za 10 Kč ;-)), takže jsem ty nové RZky ještě ani nedržel v ruce...

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2005 16:44

Vašku, asi pro začátek by pro Tebe mohl být užitečný tento odkaz:
[tatraklubbrno.cz]

Až budeš dávat do pořádku zapalovací soustavu, tak pozor na rozdíl v tyristorové a beztyristorové verzi zapalování.

Třeba pro tyristor patří koncovky OK 13-5 a pro zapalování s klasickým rozdělovačem koncovky: OK 12-5.

Svíčky lze použít stejné jako do T613 (úplně stejné paramtery), jen pro tyristor bych doporučoval vzdálenost kontaktů 0,9mm - také stejné jako T613, ale bez tyristoru - normální kontaktní zapalování se uvádí vzdálenost kontaktů na svíčce 0,6 nebo 0,7 (nikdy jsem nepochopil proč se uvádí různé vzdálenosti).

Také bych nezatracoval uhlíkové káble, koupil jsem na metráž nasadil koncovky a jsem spokojen.

Původně jsem měl na T603 jednu 12V baterii, pak jsem chtěl originál a přešel jsem na dvě 6V baterie, které už mě také dosloužily a vrátím se k jedné 12V. Nebaví mě tahat 2 baterky na nabíječku, protože nabíjím často, vzhledem k tomu, že s T603 málo jezdím.

Jinak rád poradím, pokud budeš potřebovat.

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2005 19:14

Luciáne, to se nepíše "káble", ale "gáble", jasný?

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2005 19:17

Nejsou to náhodou "kábly"? :-)

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2005 19:51

Že jsem vůbec něco psal.

Napsal jsem to úmyslně stejně jako Ondrej, protože to vždy napíši blbě.

K pnumatikám na T603:
jedna možnost je toto (nekontroloval jsem, jestli to sedí váhově): [ssl.delti.com]

dlaší možnost je toto: [www.kkpneu.cz]

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2005 20:08

185 R15 91H by měly a Q je do 160, takže taky. :-)

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 15.04.2005 13:54

Ještě lepší nabídka je zde: [www.pneuobchod.cz] a nejvíce mě zaujalo toto: [www.pneuobchod.cz].

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 15.04.2005 13:56

Ještě k MP300 mám je a už si je na T603 nikdy nedám.

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 15.04.2005 18:22

"Napsal jsem to úmyslně stejně jako Ondrej, protože to vždy napíši blbě."

No to je právě ono, Ondrej mluví Slovensky a Ty Česky. A teď kontrolní otázka, Luciáne: jsou mezi těmi dvěma jazyky nějaké rozdíly?

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 15.04.2005 20:26

zanedbatelné

Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2005 11:08

...a názvy jazyků se česky píší s malým písmenem. Nebo už je to zas jinak?


Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2005 17:29

Jaké máte kdo gumy na T603? Během 14 dnů musím nějaké koupit a zajímal by mě váš názor. Zajímají mne jenom gumy, které se dají koupit a rozměr 185/80 R15, abyste mi nepsali diagonálky:-D.

U těch Hankooků se mi moc nelíbí, že jsou na osobák. Asi bych raději volil ty Pirelli Citynet za 2543 s DPH, které jsou na nákladní. Otázkou je, zda nebudou hlučnější.

Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.