Re: Jak jsem se stal tarovákem
Autor:
Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 18.03.2005 22:44
Takže Tatra 603 a baterky: do T 603 má být použita dvojice 6 V baterek s kapacitou 82 Ah. Prověřoval jsem nabídku pouze domácího výrobce autobaterií AKUMA, který má 6 V s kabacitou buď 75 (do Trabanta) nebo další až 160 Ah (do Avie). I když je kapacita prvně jmenovaných oproti předepsaným 82 Ah o něco menší běžně se prý do tatrovek používají. Pro zajímavost: v současnosti cena za jednu v maloobchodě (podniková prodejna Akuma) činí vč. DPH 1821,-- Kč.
V Barumu jsem se ptal pro zajímavost na dostupnost a cenu pneumatik. Původně byla má T 603 (r. 1971) vybavena nejspíš již radiálními pneumatikami Barum Extra Sport 6,70/15, tedy 185/80 R15 (díky Kontráši). Na stránkách Barumu mi systém sdělil, že pneu v těchto rozměrech vůbec neexistují tak jsem tam volal a toto mi bylo potvrzeno. Jen mi řekli, že by měli duše 6,4 - 6,7/15, a to za cenu 424,-- Kč vč. DPH za kus. Moje otázka je kde sehnat nové pneu, příp. za kolik by to tak mohlo být.
K tomu ještě otázečka zda má mít moje Tatra z 71. roku bílé boky pneumatik, ne celé bílé, jen takové ty bílé částečně. V knížce p. Rosenkranze to T 603 model 69 mají, ale jen auta v bílém provedení a zda se to dávalo ještě v roce 71 netuším.
Dále, v jaké barvě byly lakovány disky u mého auta? Černou? Disky hodlám nechat opískovat, našopovat a potom nalakovat. Pro nalakování mi známý doporučoval barvu na disky odolnou proti chemikáliím, oleji apod.
A ještě dotázek. Když se pokusíkm auto natočit (naposledy majitel motor protáčel - prý - před dvěma měsíci), nehrozí doufám motoru bezprostřední nebezpečí, nemám totiž nejmenší tušení co je tam za olej. Je ho tam dost, ale je černý jak bota a vážně nevím co to vůbec je. Pokud motor prohřeju a olej vypustím a nechám třeba i přes noc vykapat je asi lepší dát olej nový, zase nechat prohřát a znovu ho vypustit kvůli pročištění a teprve potom dát náplň která zůstane. Ptám se jestli je to nutné, no nepochybuju že je to lepší, na druhou stranu T 603 není brouk a oleje se tam vejde....
A ještě dotaz na jednu konkrétní věcičku z klempířiny: konkrétně prahy se dají sehnat? Obecně myslím na inzerát apod. nebo už nejsou, příp. jaká cena je rozumná?
Jinak pokud jde o "paíry" mám vážně štěstí, protože auta trvle odhlášená z provozu mezi 1.7.2001 a 30.4.2004 se dají do provozu znovu přihlásit, stačí jen mít původní velký techničák (což mám), technickou, evidenční kontrolu, zaplacené povinné ručení a není problém. Předpokládám ale (a to mě mrzí), že mi původní velký TP vezmou protože jsou tam všechny oddíly na majitele plné, tak dostanu asi TP nový.... :-(
Dík za seriózní odpověďi