Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Renovace T- 603
Autor: Sepp (IP zapsáno)
Datum: 07.07.2005 18:42

Ahoj,
jsem z Prahy a na jaře jsem si pořídil 603-ku. Objel jsem několik inzerátů a tato byla v relativně nejlepším stavu. Zachovalý interiér, karoserie děravá jen na lemech zadních blatníků, jinak samozřejmě popraskaný a oloupaný lak. Motoricky funkční a pojízdná. A s odhlášenými papíry.
Momentálně jsem ve stádiu odstrojování a přípravy na pískování a lak. A samozřejmě schánění různých chybějících, nebo poničených drobností.
Rád bych se s někým podělil o zkušenosti a také si s ledasčím nechal poradit.
Má někdo zkušenosti s pískováním? Kde to udělají citlivě a nic mi zbytečně neponičí?
Kdo dělá pěkný chrom a není to předražené?
Je možné mít SPZ v depozitu a zároveň vlastnit veteránské papíry?
Jak moc drsné je získat veteránskou atestaci?
Jakou máte zkušenost s novodobýma pneu použitelnýma na 603?
Nemáte někdo zbytečné ND?
( přední lam. masku s chrom. rámečky kolem světel- alespoň dvěmi, Téčko na kapotu, sklo ze dveří řidiče, laminátový kaslík a dviřka, lištu na dv. řidiče, vypínače z pal. desky, nerez lem okolo přední masky, hadice rozvodu vzduchu od topení)


Re: Renovace T- 603
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 08.07.2005 08:38

Nezačal jsi zrovna dobře, když jsi sem jednu a tu samou věc dal tolikrát, to si proti sobě popudíš dost lidí a jak chceš pak čekat, že s Tebou bude někdo sympatizovat a radit Ti?

Pískování - kde to udělají citlivě v Praze, to opravdu nevím, je to práce, kterou dělají nekvalifikovaní ukrajinci a podle toho to taky dopadá. Opravdu šikovný člověk si nebude tímto způsobem ničit zdraví a raději si vydělá jinak. Na citlivost bych tedy nespoléhal. O pískování skeletu T603 zde ve fóru byla kdysi dosti kontroverzní debata. Našlo se dost lidí, kteří to nedoporučovali, i když jejich důvody se mi ne vždy pozdávaly. Existuje dnes poměrně nová možnost tryskání suchým ledem, která je k plechu šetrnější, nezanechává v dutinách písečné duny, ovšem zase neodstraní korozi, odstraní maximálně nátěry.

Pěkný chrom a není to předražené - myslím, že rozumné ceny má galvanovna v Kopřivnici.

SPZ v depozitu a zároveň veteránské RZ - kromě toho, že to je nelegální v tom ještě navíc nevidím žádný smysl. Proč bys chtěl zrovna tohle?

Jak moc drsné je získat veteránskou atestaci nevím, ale domnívám se, že to bude zabíračka, protože v pozdějším věku se člověk již hůře učí. Takže si myslím, že lékaři-veteráni, kteří chtějí atestaci, to nemají lehlé. Ale teď vážně - veteránskou testaci není těžké získat pro auto, které je po technické stránce v pořádku (prošlo by STK) a je vzhledově velmi blízko původnímu provedení. T603 s xenonama, elektronama a spoilerama neprojde.

Pneu - dost lidí používá radiálky Matador ke své spokojenosti. Sám T603 nemám, tak nemůžu moc hodnotit, ale co jsem s tím jel, tak nebyly problémy a testací to s nima projde.

Re: Renovace T- 603
Autor: Janek (IP zapsáno)
Datum: 08.07.2005 10:10

Hadice rozvodu vzduchu jsem sehnal na www.gumex.cz, ale daly by se urcite sehnat kdekoli v obchodech se vzduchotechnikou, pripadne v obchodech se sortimentem loziska, gufera, remenice atd. Nekde jdou sehnat jeste ty puvodni "dratotextilni", ale myslim, ze ani moderni "gumodratove" nejsou na zavadu (je to videt pouze asi 10 cm v kufru).
Pneumatiky jsem dal SEMPERITE SEMPERIT TRANS SPEED M 733 185/80 R15, Pri jizde jsou vyborne, jen jsou asi o 5 mm sirsi nez puvodni diagonalky, a tak se mi nevesla rezerva do toho kastliku, tak tam jsem dal puvodni diagonalku jako gumu na dojeti:-)
O pneu se toho dost napsalo v archivu...

Re: Renovace T- 603
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 08.07.2005 22:25

Pneumatiky 185R15 jsou oproti původním širší o 10-15 mm, myslím, že při troše dobré vůle by se tam vejít mohla. ;-)

Pár postřehů:
- předpokládám, že máš jednu z posledních T2-603, tak bych si to chromování rozmyslel. Všechny lišty i nárazníky se dají při větší snaze sehnat ještě nepoužité, cenově to vyjde lépe a kvalita je zaručena.

- pískování jde sice snadno a rychle, ale ten písek s dutin nikdy pořádně nedostaneš. Já bych se spíš dal do broušení, jen zvažuju, jestli použít ty drahý kotoučky na lak, co se jim dnes dělá taková ohromná reklama nebo spíš klasické drátěné.

- mít dočasně odhlášené auto (značky v depozitu) a získat na stejné auto značky veteránské asi jde, resp. znám jednoho člověka, kterému se to povedlo. Ale pochybuju, že je legální mít na jedno auto dva páry různých značek...

- gumy v tomhle rozměru se už dnes dělají asi jen pro dodávky, takže hmotnostní index vždy splní, ale mnohé jsou jen 150 km/h, tak bacha na ty symboly. Výběr je pořád dostatečný. Já tam mám ještě nějaké barumky, ale Matadory MP300 jsou taky často vidět.

Re: Renovace T- 603
Autor: Marti n (IP zapsáno)
Datum: 17.10.2005 15:05

Něco by tu bylo a nejsem z daleka,tak se kdyztak ozvete na č. 728 461 581 Luboš napsal:

Re: Renovace T- 603
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 17.10.2005 18:16

Ode mne nebo od Prahy?



Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.