Topení z T2-603 bylo typu 3COB1, 3kW bez regulace výkonu. Myslím celkem spolehlivé, ale už je to hodně stará konstrukce. Vozy T613 mají topení typů BN4 a novější BN4/I, 4 kW už s jakousi regulací topného výkonu.
Musí se tak nějak dodržet zásady montáže a pak se to dá bezpečně provozovat i v jiném autě. Je potřeba tam zabezpečit třeba i nepřímo přívod čerstvého vzduchu, vývod spalin (v tatře jsou umístěny na podlaze, takže výfuk je krátký a přímo pod auto, mírně skloněný po směru jízdy), rozumný přívod benzínu a umístění čerpadla (nemělo by jít dlouho na sucho), ovládá se to bowdenem a potřebuje to 12V, v tatře to je přes 15A nebo 25A pojistky, ale samostatně zapojené by mohlo být i přes pojistku 8A.
Pro představu mám návody ke všem těmto topením na svých stránkách:
[
t613.wz.cz]
[
sestsettrojka.euweb.cz]
Nové, či nepožité topení se dá sehnat asi obtížně, repasované za nějakou vyšší cenu bych bral jen od odborníků, ale použité se dá sehnat i s čerpadlem tak reálně do dvou tisíc možná o něco více, někdy bez záruky za pár stovek...
V Praze-Tróji existuje Tatravrakoviště/servis, p. Lambert. Telefon teď narychlo nenajdu, ale určitě se tu ve fóru objevilo, tak se podle jména určitě dá vyhledat. Případně konkurence [
www.tatra-krnepo.cz] by si s tím taky věděla rady.
Ale nejsem si jist, jestli dodatečná montáž nepodléhá schválení na STK, každopádně nové TP mají na to kolonku. Tu legislativu by chtělo prověřit, zejména pokud se jedná o auto, kam se nezávislé topení v té době nemontovalo ani za příplatek.
Příspěvek byl zeditován (26. 10. 2005 22:27)