Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: 12345Následující
Aktuální stránka: 1 z 5
Záliba T613 - šílenství?
Autor: martin h (IP zapsáno)
Datum: 27.04.2004 23:13

Nečekám na tento příspěvek žádné ohlasy a už vůbec ne pozitivní. Berte to jako malé zamyšlení někoho, pro koho je T613 "pouhá" záliba nikoliv dopravní prostředek pro běžné ježdění. Kdo byl v Lednici či u Džbánu a nebyl slabozraký si všiml, že jsem nepřijel tím, čím bych přijet měl, lépe řečeno chtěl. Finanční krize, která bude vrcholit nákupem nových karbů a drobných dílů nepostradatelných pro provoz tatry. Jen co se z toho vyhrabu začne se jezdit na srazy. Další peníze. Jakmile ukončím "jízdní" sezónu dojde na výměnu všech provozních náplní a akumulátorů. Nepočítám to, co se během sezóny porouchá. Někde jsem slyšel, že gufera ventilů která se dávala ve fabrice vydrží 80000 km. Na tachometru mám 74000 km - nechci přemýšlet nad tím, co se asi stane. Vůbec nechci nadávat na ceny náhradních dílů neboť jsou dle mého názoru opodstatněné. Když si ale uvědomím že narozdíl od mnohých lidí s tatrou nejezdím do práce, ale mám ji jen na projížďky a na srazy a spočítám sumu peněz kterou do ní nacpu - a to nepočítám benzín - tak mi vychází, že mít takového koníčka je převeliký luxus a ani nechci pomyslet jak dlouho si ho budu moci užívat. I sebemenší projížďka je malý svátek, o srazu ani nemluvě. Vy, kteří tatru nemáte toto berte jako důrazné varování před její neuváženou koupí neboť tato může zničit nejen Vás, ale i tatru samotnou. Když netatrovákovi sdělím sumu kterou mě to auto stojí tak si myslí něco o vypolstrované cele. Musím končit neboť si jdu přepočítat obsah peněženky. Abych z částky neměl deprese tak ji musím v duchu převést aspoň na desetníky.


Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Sedo (IP zapsáno)
Datum: 27.04.2004 23:21

Tak to mas sakramensku pravdu! Kupil som 1.4.2004 a predam asi koncom leta!

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 27.04.2004 23:55

Konečně vím proč je na tolika zelených TP uvedeno "Výměna za popsaný TP č...." :-D


Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Franta (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 06:32

To máš pravdu a ještě si přičti zákonnou.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 06:33

>Ladis: K čemu je to dobré, to "zelené TP"? :-D :-P :-D

To já mám dnes nejkrásnější den v roce. Ve 14:00 zvedám kotvy a pádím do pojišťovny a na dopravku pro uložené SPZ od mé No.1 :-). Ať žije jaro!!!

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 09:02

Musím říct, že příspěvek Martina Havla se mi líbil, hned bych se pod něj podepsal. Sice Tatru nemám a nikdy jsem neměl, ale i tak si dokážu přibližně vypočítat, kolik by mě vlastnictví a udržování Tatry 613 stálo a to je důvod, proč ji nemám. Ať si říká kdo chce co chce, pro mě je T613 zatím opravdu luxus, který si nemůžu dovolit. Tečka.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 10:55

Posílám pozdrav na tu Vaši planetu, hoši! :-P

(Teď mě napadlo, jestli neexistují nějaké dva druhy šestsettřináctek - já mám takové to nízkorozpočtové spolehlivé a přítulné rodinné přibližovadlo a Vy nějakého drahého, luxusního a poruchového žrouta, který navíc funguje jako lysohlávky ;-)!)

Mimochodem, přibližně před týdnem jsem řešil pro někoho v rodině ekonomické vozítko v dané třídě (zadání: ojeté, rozumné pořizovací náklady, trochu značka a hlavně cizina, nic českého ani pseudočeského) a jako zajímavý se jevil m.j. Peugeot 605 z raných ročníků - cena pod 50 000 Kč, 3litr v benzínu - rozměrově už to ujde, na příměstské hrkání by se to sneslo, koroze pojem neznámý, proběh asi 130 000 km (což u našinců znemená "po záběhu", že ano :-)) ale když jsem vyzpovídal prodávajícího ohledně údržby (co bylo a co se ještě musí měnit + ceny dílů - na hodinu servisní práce jsem se ani neptal, to bychom už nějak vyřešili), tak závěr byl - zlatá Tatra, a to ještě na dlouho. Jít do zahraniční ojetiny srovnatelné velikosti a věku s 613-3, 613-4 se mi jeví jako čiré bláznovství a ekonomická sebevražda. Máte jiný názor?

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 12:47

Nízkorozpočtové přibližovadlo? To bude asi tím, že najezdíš s Tatoru ještě méně km než Martin Havel, ne? :-P

Řešil jsi ekonomické vozítko? Nějak se mi nezdá, že by se tak dalo říkat Peugeotu 605 s 3 litrovým benzíňákem :-)

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 12:51

Oprava:

.....s Tatrou.....

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Franta (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 12:56

No náš agent zapoměl třeba na Ford Scorpio, ať už jakýkoli model, nebo na
Opel Omega, Ford Granada ..... Opravy jednoduché, díly lehce sehnatelné z druhovýroby a jejich cena velmi přijatelná ( v porovnání s Tatrou, ne s žigulem nebo škůdkou ) Prostě Tatra je o lásce k ní....



Příspěvek byl zeditován (28. 04. 2004 12:56)

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 13:16

Nevím jak na Valašsku, ale tady ve východních Čechách se pod pojmem "ekonomické vozidlo" nerozumí stará ojetina, s ohromnými udržovacími náklady a se spotřebou 10-15 litrů (nebo to jezdí za pytlík kafe/100 km? nevím P605 nezmám), tak o něco podobného bych se ani nezajímal. Zato pseudočeské přibližovadlo se spotřebou 4,5 l nafty se docela osvědčuje. Na nákupy je to lepší než tatra. :-)

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: PTF (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 13:20

Někde jsem četl tyto slova a možná budu někoho citovat: Tatra nikdy nebyla pro každého a asi nebude. První příspěvek to pěkně potvrzuje. :-)


Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 13:28

To vypadá jako Borkova slova.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Eda (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 15:57





Příspěvek byl zeditován (29. 04. 2004 10:54)

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 15:57

k tej citácii sa hlásim ja ;-)

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 16:32

Je to šialenstvo. Keď na tom človek nechce len jazdiť ale uchovávať si ju v peknom stave a v peknom vzhľade... je to o ústa.
Vlastne všetky prachy ktoré zarobím vrazím do Tatry. Neviem ako to bude o pár rokov, keď sa osamostatním. Uvidíme.

martin havel: btw čo stoja nové karburátory a kde sa dajú zohnať?

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2004 23:23

Možná jsem to špatně pochopil, jsem už unavený, ale mě vychází 97200 kč/25000 km=3,888 Kč/1 km.

Každopádně jsem nepochopil první příspěvek. Nepsal jsi tady kdysi, že jsi na tom tak, že nemáš vůbec kam jezdit a jsi rád, když se najde příležitost? A když už, tak se ten příspěvek nemůže vztahovat jen na Tatru, ale na jakékoliv jiné auto, ne?

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Thomas (IP zapsáno)
Datum: 29.04.2004 00:04

Ještě k tomu Peugeotu: pokud je to ročník 90,91 se šestiválcem 3.0 je zadarmo drahý. Tyto motory jsou legandární svojí poruchovostí. To samé platí o Citroënu Xm. Bezproblémové jsou až ročníky 95 a výš.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: EVIL (IP zapsáno)
Datum: 29.04.2004 00:07

Souhlas s Martinem ;)
Já jen teď čekám, až se ekonomicky vzmůžu natolik, abych si to mohl zase dovolit ;)))

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 29.04.2004 06:07

EVIL:

Ale bacha, aby Tě to pak zas finančně nepoložilo ;-)

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 29.04.2004 09:50

Thomas: Díky za informaci. Koupě "tamtoho" se zatím odložila, ale je fakt, že třeba takové XM je zase jedno s aut, která se mi docela líbí. Asi bude nějaký vztah mezi auty s jakousi "duší" (teď myslím design a styl) a jejich poruchovostí/nekvalitou - Alfy, Francouzi, Ameriky... A ty německé ohavnosti drží a drží :-(.

Holt to mám se svými nároky na každodenní křižník dost těžké. Takže jsem včera zakoupil podle dobrých rad věrných rádců 2 sady těsnění pod karby (12 kusů za 24 Kč), jedno balení medvědího hovna pod blatníky, v sobotu si vyzvednu střechu se šíbrem a zase si mám na pár dní s čím hrát ;-).

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Eda (IP zapsáno)
Datum: 29.04.2004 10:53

Pánové, jezdím s T613 5 rok. Co rok to 30-40 tis. km. Jednou je to rok dobrý, jednou špatný.
U mého nynějšího vozu T613.4 El. jsem ZATÍM po ujetí asi 25tkm. provedl:

výměna olejů: cca 3000
Geometrie: cca 1000
Kuláky + úchycení stabilisatoru: cca 2500
návštěva p. Vyvijala (elektro - zapojení dle schématu) cca 2000
Ventily+jiné drobnosti cca 3000

t.j. 11 500 kč opravy / 25tkm
+ 3000l benzínu t.j. cca 75 000 Kč (á 25kč)
+ 9700 pojistka Allianz
+ 1000 Myčky, vysavače a jiné srandy
----------------------------------------------------------
97 000,- Kč t.j. OPRAVA
3.88kč kilometr.

//// vcera uz jsem nestihl dopsat:

Berte to asi jako + - 1 kč kilometr. Nevim presne kolik jsem ujel. Ale bude spise mene.



Příspěvek byl zeditován (02. 05. 2004 21:28)

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 29.04.2004 11:57

Jo, Citroen XM bych taky mohl. Jak je to s poruchovistí ale nevím, neměl jsem to. Ale podle toho, co jsem jednou četl v nějaké recenzi to prý není zas až tak špatné. Špatný kočár není ani Xantia, někdy bych se s ní chtěl alepsoň povozit a vyzkoušet jízdu s hydropneumatickým pérováním. :-)

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 29.04.2004 14:51

Měl ho náš "domácí", téměř nejetý (do 50tkm), neustále v servisu - Vídeň, po výměně převodovky a střední opravě motoru, stále se sypaly ostatní věci - hydraulika, elektrika; no nekup to.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Pepa (IP zapsáno)
Datum: 29.04.2004 16:50

Cirou nahodou jsem s XM chvili jezdil. Krom toho, ze nahradni dily jsou na to vpohode dostupne u kazdeho dealera Citroenu, tak je to vcelku jako s Tatrou. Jako nove je to prijemne auto, ktere ale vyzaduje velice dukladnou udrzbu. Pokud se mu teto udrzby nedostava, jde velice rychle do kytek (snad nejdulezitejsi je opravdu vymenovat kapalinu v tlakovem okruhu a podle predepsanych servisnich udaju vymenovat vsechna sitka a filtry). Temer povestna je francouzka "peclivost" na elektriku. Tyto vozy maji pomerne dost velke problemy s elektroinstalaci v celem voze. Od obyc svetel po system vstrikovani. Primo neuveritelne jim oxiduji vsechny konektory.
Jinak vzhledove je to "prijemne" ;-) hranate auto s pomerne velkou vybavou v zakladni verzi a velice prijemnym a velice poruchovym hydropneumatikcym perovanim. Maji i prijemnou vec, ktere se rika automat ;-) V kombinaci s sestivalcem je to fajn svezeni. Ale v porovnani s T613 se jich vyrobilo "trochu" vic . . .

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Sedo (IP zapsáno)
Datum: 29.04.2004 18:32

No ked tu hovorime o nakladoch. Tak ja este mam Zigulak 2105-ku a za dva roky mam taketo naklady:

- prejdena vzdialenost cca.50 000 km

cena len paliva LPG - 88 000,- Sk

-cena oprav (vratane emisné+STK): 45 000,- Sk


Cize cca. na rok len opravy: 22 500,- Sk na 25 000km prejdenej vzdialenosti

Take ze poistka smiesnych 6.000 ani neratam :) (predtym ze 3500) :)

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 29.04.2004 22:24

A co jako, Šedo, nebo Sedo?

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2004 06:04

Jó citróni. Jako spolujezdec jsem v 80. letech zažil špičkovou verzi CX a bylo to něco výstředně pěkného. Akorát to papalo v dálničním režimu o 3 litry víc než moje první Tatra ;-).
Nemáte někdo osobní zkušenost s DS, nebo dokonce SM (nemyslím sadomaso-otázka nesměřuje na škodovkáře)?

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: bobeš603 (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2004 08:25

Já měl XM a nikdy jsem s ní závažný problém neměl. Byla to 2,1 td, tj max. 7 l nafty, na dálnici udržela 180 a komfort ve srovnání s běžnou automobilovou konfekcí...Ona Xm je je svým zaměřěním něco jako Tatra. Není to běžný vůz. Má o 40% součástek více a co do složitosti připomíná meziplanetární raketový modul. Dále jste hovořili o P 605. S Xm má stejnou podlahovou plošinu, motory a převodovky. Byl to společný a dle mého velmi úspěšný projekt PSA. Je to věc názoru a zkušenosti. Já měl oba vozy a byl jsem nad míru spokojený. Km s 605 2,5 td vychází i nyní na 1,4 kč. A to při 70 tis ročně je už rozdíl. A co mi ušetří lvíček můžu s vervou sobě vlastní nacpat do Tatrulky.

Re: Záliba T613 - šílenství?
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2004 10:38

>bobeš603: Moc se mi líbí Tvoje volba jezdítek. Konečně osobnost v moři fabií, thalií a octavií.

Jdi na stránku: 12345Následující
Aktuální stránka: 1 z 5


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.