Re: Cena Tatrovek
Autor:
Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 09.10.2002 16:01
Ondrej má pravdu. U 603jek to dělalo cca 20 kW což by asi dalo těch 27 k. Studený motor není dobré vytáčet, ale těch 50 stupňů motoru, už snad jde ne? Vždyť teplota pístů a jejich okolí už musí být dostatečná, jde už jen o prohřátí oleje a snad ložisek kliky.
Někdo mi tvrdil, že při el. regulaci chlazení se tato snad při akceleraci vypíná nebo co. Každopádně jsem tu kdysi četl něco o magickém tlačítku:) Vypochopil jsem, že dotyčný uživatel motoru 613-4 nebo Mi občas na dálnici vypíná chlazení:). Každopádně těch 5 k u Š100 atd. souhlasí. Zeptejte se někoho, když mu prask řemen, jak to koplo "do vrtule" a škodlivka najednou táhla jako prase. To samé s mojí 603, u které praskl jeden řemen a najednou jela jak blázen, ale ¨musel jsem okamžitě zastavit, tak mi to bylo nanic. A ta Jawa by asi ten 613kový venťák nerozfungovala na maximální otáčky;). A o těch 200/220 k jsem to asi viděl na UK Tatra webu, ale ten mi momentálně nefachčí, abych sem dal odkaz.
K těm altíkům. Když od něj odebírám 1,5 - 2 kW, tak to přece neznamená, že odebírám 1,5-2 kW z motoru ne? Pokud to u škodárny dělá 5k, tak u Tatry to bude dělat spíš 5 kW, už kvůli těm 55A ne?
A tvrzení, že studený vzduch mi zvedá výkon má taky něco do sebe, protože jsem míval objektivní pocit u mé 603, že mi za studeného počasi nebo spíše i po dešti/bouřce (mlha/ozón) jela MNOHEM lépe:) A to tady nemluvím o tom, co by udělal intercooler;).