Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí1234
Aktuální stránka: 4 z 4
Re: Cena Tatrovek
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2002 13:07

Jeden ladič pijan s modrým Elektronikem nedávno existoval v Opavě...

Re: Cena Tatrovek
Autor: Risan (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2002 14:31

Nechápu. Dva modré Elektroniky v Opavě?

Re: Cena Tatrovek
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2002 14:53

Proč dva? Kdo je druhý? Kdo mi neprodal blatníky z bouračky?

Re: Cena Tatrovek
Autor: Risan (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2002 17:24

No s jedním nabouraným modrým Elektronikem z Opavy jsem přijel loni na Beskydy.

Re: Cena Tatrovek
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 11.11.2002 13:02

Eda.4Mi, Rišan:
úvaha ako príspevok do polemiky k vypínaniu ventilátora na Mi pri forsáži - neviem, na koľko je to nastevené originál (niekde je to tu napísané, ale nechce sa mi to celé čítať a hľadať - 15s?). Myslím si však, že po odstavení prívodu oleja do spojky ventilátora nejakú dobu trvá, kým olej odtečie a teda ventilátor prestane chladiť. Koľko je to však sekúnd, si netrúfnem odhadnúť. Ak by teda bolo odstavenie veľmi krátke, možno by sa ani nestihlo zvýšením výkonu prejaviť. A ak veľmi dlhé, môže sa poškodiť motor. A koľko sekúnd sa vlastne rútime pri predbiehaní s revúcim motorom na plný plyn? 20s sa mi vidí na tento režim dosť. Za tú dobu bude s najväčšou pravdepodobnosťou už nutné preradiť - iba že by sme predbiehali na vyšší prevod. stupeň (ale lepšie je predsa podradiť), alebo do kopca, alebo... Má to teda potom zmysel!?

Re: Cena Tatrovek
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 11.11.2002 15:03

Chlapi nabízím T613-3 za 45000. Nevím, jestli je v tak super stavu, jako ta od Suldova kolegy za 60000, ale špatná fakt není. Když tak kukněte do inzerce.

Re: Cena Tatrovek
Autor: Eda.4mi (IP zapsáno)
Datum: 11.11.2002 22:30

Ondrej.: Modelová situace pro kterou byla tato funkce zřejmě stavěná: pátý rychl. stupeň, rychlost třeba 130. Najednou jsme nuceni předjet v kopci. 4. stupněm bychom dosahovali s převodem 3,54 zbytečně vysokých otáček, s 5. stupněm je akcelerace relativně slabá. Nastane tedy ono sešlápnutí pedálu nad 90% zdvihu - teplota oleje je provozních 80, GEMS tedy na dobu x sekund odpojí vrtuli, dosahneme nějakých 15-20k více.

O době. Pokud hydrospojka skutečně těsní, což se stává málokdy, ale pokud tedy těsní, je doba sepnutí selenoidu a tedy natečení - odtečení oleje v otáčkách 2500 a více, otázkou 1-2s. Alespoň tedy dle servisního technika, ke kterému jezdím. Lze to i vidět pouhým okem, pokud má člověk štěstí a zrovna stojí za motorem, když má olej, nebo hlava "tu správnou" teplotu. Náběh větráku je okamžity. Celkově bych ale řekl, že je hydrospojka velice nepodařená a hlavně velmi nebezpečná funkce motoru 4. Již drobná netěsnost, způsobí značnou ztrátu chladícího výkonu.

Re: Cena Tatrovek
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 12.11.2002 10:04

Eda.4mi
Na 5. stupeň pri 130 km/h môže mať motor okolo 2,5 tis. ot. a tu je príkon ventilátora pomerne zanedbateľný. Úspora výkonu sa môže výraznejšie prejaviť od 4tis. ot po otáčky maximálne (predovšetkým tu, lebo len tu je príkon ventilátora tých ca 20k).
Neviem, odkiaľ má servisný technik ten údaj o 1-2s a či je dôveryhodný. Netrúfnem si to spochybňovať, ale bral by som to trocha s rezervou. No a na voľnobeh, kedy je možné pozorovať činnosť automatickej regulácie chladenia, je príkon ventilátora prakticky nulový, takže na jeho roztočenie (....Náběh větráku je okamžity....) myslím stačí aj čiastočne olejom zaplnená spojka, čo by pri vyšších otáčkach určite nestačilo a preklz spojky by bol zo začiatku značný.
....Celkově bych ale řekl, že je hydrospojka velice nepodařená a hlavně velmi nebezpečná funkce motoru 4. Již drobná netěsnost, způsobí značnou ztrátu chladícího výkonu..... akú netesnosť máš na mysli? môžeš bližšie vysvetliť?

Re: Cena Tatrovek
Autor: Lucián (IP zapsáno)
Datum: 12.11.2002 10:56

Při 130 km/h mám určitě přes 3000 ot./min.

Re: Cena Tatrovek
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 12.11.2002 11:24

Já mám 130 km/h okolo 3200 rpm. Tuším, že to bude lehčím stálým převodem, který snad měla většina longů, jestli ne všechny.

Dost mě to kdysi překvapilo, protože mi Tomek tvrdil, že na 2000 rpm musím jet 100 km/h, zatímco já tam měl s bídou 85. Až později mi došel ten rozdílný stálý převod.

Re: Cena Tatrovek
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 12.11.2002 11:41

Tak a právě jsem završil příspěvky na toto téma na 100 :-)

Re: Cena Tatrovek
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 12.11.2002 12:44

>Ríšan: Tak to bylo jiné auto.

Re: Cena Tatrovek
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 12.11.2002 17:56

Dva stejné Elektroniky?

Re: Cena Tatrovek
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 13.11.2002 12:36

Ten, co znám já, stavěl do nové kastle nějaký soukromník kolem roku 1996. Určitě ho potom nepolepil oranžovými proužky. :-)

Re: Cena Tatrovek
Autor: Risan (IP zapsáno)
Datum: 13.11.2002 14:24

Ale. To mě zajíma, stavba Elektronika v r. 1996. Nebyl by nějaký kontakt? Jinak oranžové proužky nejdou dolů, svině. Bacha na ně.

Re: Cena Tatrovek
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 13.11.2002 15:11

Tak to napíšu znovu - celé - už jsem to jednou zmiňoval. Původní auto jsem neviděl, prý bylo totálně bouchnuté zezadu náklaďákem a zbyly z něj jenom lehce pomačkané přední blatníky, nárazník a maska. Já koupil ty blatníky, dodnes je mám na autě. Prý měly najeto šest měsíců přes zimu, vnitřní povrchová úprava byla na tatrovácké zvyklosti perfektní. Když je viděl shora lehce oloupané Ondrej, prohlásil, že odstín zeleného laku mu připomíná model 95... Majitel, který nějak lacino chudáka Tatru koupil, sehnal (opět supervýhodně) novou dlouhou kastli přímo z Příbora a do ní naskládal původní střeva. Muselo tam pochopitelně být i pár fungl věcí... No a sytě modrý výsledek jsem viděl, když jsem přebíral blatníky. Těsně přede mnou tam prý měl nějaké čípky s notebookem na tuning motoru... Jediný detail, který mi sdělil, byl, že tohle auto dostalo z výroby nestandardně a na výslovné přání odběratele oranžové kryty předních blinkrů. Co s ním bylo dál, to nevím, adresu bych hledal hodně pracně, nicméně si pamatuju, že garážovalo u vilky úplně na kraji Opavy, po vjezdu od Hradce nad Moravicí se snad hned na první křižovatce odbočilo doprava a po pár metrech to bylo.
Jo a samozřejmě šlo o velmi uznalého a solidního člověka, parádní blatníky s nějakým tím opravitelným škrábancem stály pár set.

Re: Cena Tatrovek
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 15.11.2002 12:08

V akej cenovej kategorii sa pohibuju T700, ked na tychto strankach je T700-2 za 1.2melona? Aka bola jej povodna cena? Kolko T700 este jazdy?

Re: Cena Tatrovek
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 15.11.2002 13:16

T700 jde typicky ze státní organizace za nějakých 100-200 kKč. Za použití triků (oficiálně se nejdřív musí nabídnout jiné státní organizaci) známostí a mírné finanční stimulace to zakoupí Mr. Hammerman případně Mr. Praiseman, auto umyjí, pokud mají dobrou náladu tak i dofouknou gumy a obratem ho nabídnou za minimálně milion.

Re: Cena Tatrovek
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 20.11.2002 18:34

Tak jsem trochu pátral a po cestě domů jsem se porozhlídnul po Opavě a při hledání Elektronika jsem narazil na 603ku, ale nesehnal jsem majitele. No neva. K tomu chlápkovi, o kterém tady psal D_A jsem bez větších obtíží taky dorazil, ale El. tam nebyl a to pěkně dlouho. On ho totiž hned po opravě střelil, ale nevím kam. Za tímto účelem jej také koupil. Škoda, takovej El by se mi moc líbil , ale stejně bych na něj asi neměl. Alespoň jsme pokecali. Na Tatry nic nemá, ale zato má docela pěknou trojku se kterou tahá auta z ciziny:)

Re: Cena Tatrovek
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2002 12:48

Ta 603 - nebyla čirou náhodou masivně obrostlá mechem a neparkovala na ulici v klidné čtvrti???

Re: Cena Tatrovek
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2002 21:29

Parkovala právě vedle té příjezdové silnice od Hradce n.M. u nějakého paneláku, mech na ní nebyl, asi ho okousali potkani, ale vypadala docela slušně. No, zatnul bych zuby a jezdil bych s ní..., dnes už není z čeho vybírat:(

Jdi na stránku: Předchozí1234
Aktuální stránka: 4 z 4


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.