Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Přestavba jedničky na dvojku
Autor: Buddha (IP zapsáno)
Datum: 19.04.2003 21:43

Měl bych dotaz. O přestavbách původních Tater 603-1 na 603-2 výměnou třísvětlové masky na čtyřsvětlovou již v dobách dávno minulých zajisté víte. Dostal se mi do rukou stroj, o němž původní majitelk tvrdí že "je to určitě přestavba z 603-1 na 603-2". Je tady nějaká specifikace, podle které se dá poznat, jaký je to typ? Děkuji

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 19.04.2003 22:36

Kuprikladu je vyfuk upevnen na karoserii a ne jenom o zvody motoru - tahle uprava byla delana kvuli vibracim od motoru.
A ZNACNY rozdil je v interieru. Je to jeste ten interier co vypada jako "amerika" ?
Motor ma 2548 ccm a ne 2492 ccm.

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: Franta (IP zapsáno)
Datum: 20.04.2003 17:23

Diferencial jedniček údajně byl špatně spočitany ( hipoidni soukoli ), a tudíž prý "hučí"

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: Buddha (IP zapsáno)
Datum: 21.04.2003 00:23

Interiér "amerika"? Má to klasiku bílej volant. Ten sem viděl u jedničky i dvojky. Ve předu je nárazník s dorazama jako u jedničky, vzadu je jako u dvojky. Motor to už má novej, tušim označení H, s dvěma vejfukama.

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: Derrick (IP zapsáno)
Datum: 21.04.2003 21:09

Su v prednych dverach trojuholnikove vetracky laebo nie?
Tankovanie do nadrze :treba kvoli tomu otvorit kapotu,alebo je otvor v karoserii?Predne operadlo je z jedneho kusa alebo z dvoch?Aj podla tohto sa pozna prestavba z typu 1 na 2

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 22.04.2003 08:12

U jedničky by myslím měla palubní deska plynule v rádiusu přecházet do dveří.

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 22.04.2003 15:41

Toto su dalsie charakteristicke body pre Tatru 603/1

- Dynamo by tam malo byt Bosch LJ/GJM 160W, alebo Pal 12V- 200W
- Rozchod vpredu: 1 430 mm (T603/2 = 1 480 mm)
- Rozchod vzadu: 1 400 mm (T603/1 = 1 430 mm)
- vpredu nemali male vetracie okienko na na prednych dverach
- zadna kapota ma rovnejsi tvar
- chromovane listy na boku nie su ako sip od smeroviek, ale dole na dverach
- zadny saci otvor do motora nevyzera ako zralok ale je jednoduchsi
- na mnohych kusoch biely volant (ako som povedal, interier "amerika", tj. rapidny rozdiel proti T603/2, napriklad okruhly pologulovy rychlomer)
- motor ma byt F, v ziadnom pripade nema mat tyristorove zapalovanie
- ine svetla (necervena cast svetla je v strede)
- chromovany ram SPZ v tvar obrateneho U
- kapota je samozrejme s falosnym sanim a napisom T A T R A
- nema spatne zrkadla
- a nie som si isty, ale asi je tam aj rozdiel v kluckach dveri odvonka, toto ale nie je na 100%

nic viac ma teraz nenapadne

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: Buddha (IP zapsáno)
Datum: 22.04.2003 19:23

Jak sem již psal, motor to dvojvejfuk, jednička měla tušim jen jeden. Ty malý trojúhelníková zrcátka vpředu to má. Taktéž je na kapotě chromovaný prolis, ovšem bez nápisu Tatra. Víčko nádrže to má v předním zavazadlovém prostoru. Chromované lišty jsou za předními blinkry a jsou krátké s nápisem 603. Nepokračují od směrovek. Přední opěradlo je v jednom kuse "lavice".

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: Derrick (IP zapsáno)
Datum: 22.04.2003 21:03

tak nejake veci to ma z T 603-1,aj ked urobit z toho nazad jednotku je v sucasnej dobe draha zalezitost,hlavne predne trojsvetlove celo a skla do neho

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: Radek (IP zapsáno)
Datum: 25.04.2003 07:44

Matěji, to není falešné sání, to byl přívod vzduchu do kabiny pro větrání a topení. Tatry nikdy falešné otvory nepotřebovaly.

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 25.04.2003 09:16

Popísať stručne rozdiely medzi T603 (slangovo nazývaná "jednička") a neskoršími T2-603 rôznych prevedení je na malú monografiu. Preto sa musel Maťo v tom svojom popise dopustiť mnohých zjednodušení a nepresností. A okrem toho - predpokladalo by to, že auto bude v originálnom stave bez dodatočných modernizácií a rôznych "vylepšení", čo je za tých ca 40 rokov veľmi nepravdepodobné. A to už nehovorím, že aj vozy T603 sa medzi sebou líšili podľa jednotlivých ročníkov - a to niekedy aj dosť viditeľným spôsobom, pričom, ako je už pre Tatru a vôbec všetky malosériové vozy typické - ostré hranice medzi jednotlivými modelmi by sa tu hľadali veľmi ťažko, lebo často dochádzalo k vzájomnému prelínaniu a kombináciám rôznych prevedení a technických riešení.
K tomu "falošnému saniu", alebo prívodu vzduchu do kabíny:
Cez stredový tunel v prednej kapote bol naozaj riešený prívod vzduchu pre vetranie kabíny podobne ako u Tatraplánu, ale iba u málo prvých vozov. Pre určité nevýhody tohoto riešenia (hlavne kúrenie u tohoto typu si bralo na ohrievanie vzduch z kabíny, čím dochádzalo k jeho obmedzenej výmene a silnému roseniu interiéru, k čomu u Tatraplánu vzhľadom na iný spôsob vykurovania nedochádzalo) bol systém prívodu vzduchu rekonštruovaný. Kanál v prednej kapote bol zrušený, otvor zaslepený, ale charakteristický prelis na kapote ostal až do roku 1967. Za gondolami predného nárazníka boli vytvorené dva vstupné otvory pre vzduch - jeden pre vetranie a druhý pre kúrenie. Tieto dva kanály v modifikovanej a skrátenej podobe sa potom využívali u T603 až do skončenia jej výroby v roku 1975.

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 25.04.2003 14:06

Odpoved od fundovaneho cloveka je, ako vidite o dost lepsia ako odo mna, ktory T603-ky iba s nadsenim okukujem :-)

Ale s tym "falosnym sanim" - osobne som 2x mal moznost si poriadne obzriet T603-1 a obidve mali ten otvor zaslepene - jednoducho koncil zopar centimetrov po otvore. Preto som si myslel ze je to "falosne sanie", ktore je tam na to, aby auto krajsie vyzeralo. Je to skutocne krasny detail.
Osobne si myslim, ze T603 vyzera viac ako lietadlo ako auto - T2-603 uz vyzera ako automobil z Venuše a nie zo Zeme.

Opísať slovami krásu Tatry 603 ide iba veľmi ťažko a nikdy sa to úplne nepodarí. Keď vidím T603, strácam slov, zmohnem sa iba na jednoduché a tiché... ".....šestotrojka......."
Hehe :-) a keď ide okolo T613, poviem si stále tak pre seba, zato s notnou hlasitosťou s uznanlivým tónom v hlase "....šestotrinástka..." a tak rapersky zdvihnem ľavú ruku.
Obidve sú úplne mimovoľne a ja som si to vlastne nevšimol, kým mi to ľudia okolo mňa nepovedali:-D

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 25.04.2003 15:36

... třeba se ještě dozvíš, jak po nocích provozuješ ze spaní wroum-wroum :-]

Co jsem od majitelů slyšel já, oboje je "správně" - i funkční vstup i zaslepená habaďůra smějí na "jedničce" být. Ovšem těch funkčních bylo mnohem méně.

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 25.04.2003 16:51

Jen malá drobnost. Od modelu 1968 vstupoval vzduch pro větrání a pro topení mřížkami u čelního skla v kapotě kufru a ty díry u nárazníku byly zrušeny (to asi myslel Ondrej tím zkrácením a zjednodušením).

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 25.04.2003 17:21

Asi nejpodrobnější přehled o všech změnách na modelech T603 byl uveřejněn v časopise: "ZPRAVODAJ TATRA VETERAN CAR CLUBů".
Oscanoval jsem pro Vás poslední díl, tak se na to můžete podívat na adrese: [tatraklubbrno.cz].



Příspěvek byl zeditován (25. 04. 2003 17:24)

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 25.04.2003 22:43

Moooooc diki za clanek, Lucian. Je to paradne ctenicko (Y)

Re: Přestavba jedničky na dvojku
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 01.05.2003 12:53

Napadla ma velmi zasadna zmena T603-1 a T603-2!!!
Tatra 603/1 ma inu strechu! Vrch okna je nizsie ako na T2 603, kde ide az uplne na horny okraj. U jednotky ide nizsie, ma vacsi sklon, a ked konci este je nad nim kusok miesta. Celkovo to vyzera ako nizsia strecha



Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.