Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2
Re: Servisy a garáže
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2003 20:56

Nebodaj si musel už na svojej T613 niečo opravovať? :-]

Re: Servisy a garáže
Autor: Maty Pce (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2003 21:22

To byl dobrý fór. Nevím, co jsem vlastě ještě neopravoval. Ta moje neměla moc najeto, zato 5 let stála a to se na ní poněkud podepsalo. Od jara roku 1997 jsem do ní nacpal nejméně 80.000,-Kč a to nepočítám vlastní práci a pronájem dílny. Tak tedy nevím? Mám rodinu a toto je mé jediné auto a měl jsem jich již několik, ale co se týká oprav, tak toto je mimo starých Škodovek či jiných totalitních přibližovadel nejlevnější. Nemluvě o konfortu... Máte vidět jak auta brzdí na přejezdech, na kterých já rychlost nesnižuji a auto to ani nepocítí vzhledem ke své délce a nemluvě o dalších věcech...
Kdo je trochu od fochu, tak to musí přiznat, protože jinak lže sám sobě. Pánové jak často se musí měnit škrtící klapky u Felícií, řídící jednotky u Opel 1,6L, naftová vstřikovací čerpadla, turba a kolik tyto hračky stojí? Tam kde se totiž dělají repase nebo výměný způsob sám výrobce ví, že jde o poruchové věci jen to není ochoten přiznat na plno. Mám po servisech dost známých na to abych se o tomto dokázal přesvědčit. Zlatý karburátor!

Re: Servisy a garáže
Autor: Radek (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2003 07:43

Zlaté vstřikování !!!! Včera večer jsem posluchal vrnění 12válcové kočičky Jaguar. Tomu autu je skoro 20 let a motor je kultivovanější než řada deseti nastarovaných T700.

Re: Servisy a garáže
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2003 07:46

>Radek: Ty rouhači! ;-)

Re: Servisy a garáže
Autor: martin havel (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2003 17:38

Nevím, ale slyšel jsem motor Jaguaru 8V obsah asi 4l? Nebyl to žádný sporťák, ale limuzína a zvuk motoru a lá Favorit. Prostě prachobyčejný šutění pod kapotou který se ozývá snad z každýho dnešníhou auta. Poslouchal jsem ho proto, že se mi Jaguáry líbí, ale ten zvuk mě zklamal.

Re: Servisy a garáže
Autor: Maty Pce (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2003 19:16

Radku ještě si sále myslíš zlaté vstřikování ? Já od počátku tohoto týdne rozhodně ne. Už mě z toho bolí hlava a nenapadají již žádné myšlenky. Karbec nevyžaduje takový mozek a mnohdy postačí šikovné ruce.

Re: Servisy a garáže
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2003 19:31

Vstřikování je určitě modernější systém, který nepotřebuje takovou údržbu. Otázkou je, zda bylo moudré montovat to do auta z roku 1969.

Re: Servisy a garáže
Autor: pepan (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2003 08:12

Příběh ze servisu- i když ne tatrovackeho: Kamošovi se pos...o turbo na Oplu TD r.v.98. V oficialním servisu oprava za cca 70000,- +prace. To samé turbo sehnal nové s roční zárukou od dovozce Garett za 17000,- s DPH. A bylo mu řečeno, že ten konkrétní značkový Opel servis to od nich také bere.
A pak si můžem myslet, že problémy jsou v servisech pouze s tatrama. Myslím si, že s takovou přirážkou na dílech je i 50,- na hodinu práce moc. Jo a ještě zajímavost- když by si to nechal udělat v servisu tak má jen půl roku záruku. Ten 1rok záruky je jen pro koncového zákazníka, samozřejmě s odbornou montáží.

Re: Servisy a garáže
Autor: Radek (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2003 09:32

Osmiválcový Jaguár ? To je asi nějaká verze pro chudé, ne ? Dodej prosím typ, ještě jsem to neviděl.

Re: Servisy a garáže
Autor: Radek (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2003 10:00

Pro Maty Pce : stále si myslím "zlaté vstřikování". Ono to není jen o porovnávání složitosti konstrukce. V dnešní době prostě s karburátorovou konstrukcí neuspěješ. Nebo se chceš vracet do šedesátých let ? Zároveň je ale nutno se smířit s tím, že narozdíl od karburátoru (jehož živostnost jako zinkového odlitku je prakticky neomezená a emise jím produkované jsou katastrofální), díly řízení motoru a to zejména elektronické, dnes prostě nejsou vyráběny tak, aby vydržely 30 let - čímpak by se ti výrobci živili. Všechny fungující (a tedy ne post-socialistické) továrny na přibližovadla mají své servisní sítě, a tak když ti odejde na dnes běžném voze, vůbec se tím nezabýváš - jednak s tím doma nic neuděláš, jednat stačí navštívit servis a je to. Tatra po revoluci přestala umět dělat i auta, natož aby ještě budovala servisní síť.

Re: Servisy a garáže
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2003 10:12

Tak jak je to tedy s životností vstřikování na Mi? Má šanci se to dožít veteránského věku?

Re: Servisy a garáže
Autor: Radek (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2003 11:14

Šanci má, pokud bude provozováno "veteránsky". Pokud ho však chceš provozovat denodenně, není odvěci mít po jedné "kopii" od každého klíčového prvku systému. Ty věci nebudou dostupné donekonečna, neboť je to složenina různých značek a typů tak, jak to "Bishopům" přišlo po ruku - některé věci jsou osazované v masové produkci třeba 15 značek a 30 typů vozů a budeš mít naději i za 15 let, že je koupíš, některé však (třeba právě spínač zapalování 18EM) je výlučně Jaguárská věc z let devadesátých ( a to ještě pro XJS,XJR, XJ6, Sovereign a Daimler) a není po ní taková poptávka, aby to Lucas (TRW) chrlil v tisícových seriích donekonečna.

Re: Servisy a garáže
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2003 11:36

dělat zásoby elektroniky je blbost (pokud nejde o elektronky :-)). polovodiče stárnou stejně ať jimi teče proud nebo ne. a je-li obvod správně navržený, je i zkratuvzdorný. výskyt přepětí po zásahu blesku, připojení svářečky nebo odpojení akumulátoru při současném selhání funkce regulátoru (alternátor je možno uřídit i při chodu naprázdno a výrobci to s oblibou ignorují) neuvažuji.


Re: Servisy a garáže
Autor: Radek (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2003 12:09

No ladis, nevím, jestli je to u T613 Mi blbost. A pokud je, Jirkovi J. by se tahle blbost teď velmi hodila - vlízt do kufru, vyndat 100% novou věc, namontovat a hurá domů. Podle mě jsou tyhle zásoby spíš předvídavost a rozumný názor, že jenom NIC se nemůže porouchat na tom nejnemožnějším místě a nejnemožnější dobu. Je to jenom technika, ne ? Jak už jsem psal výš - když budu jezdit Felůcií nebo Pažoutem, zásoby si dělat nebudu, servisů se sklady ND jsou mraky. Jistě, kdo se s T613 pohybuje v okruhu 100 km od místa bydliště, plného dílů, asi si zásoby dělat nebude. Není to zase tak dlouho, co Jirka vzbudil údiv autorizovaného a "jedinečného" nejmenovaného servisu v Brně, když prohlásil, že s T613 Mi hodlá křižovat Evropu. Otázka pana D. typu : Vy s tím vážně chcete jezdit za hranice ČR ? A to jako často ? mi navozuje na mysl otázku, zda v návodu k obsluze k vozům Mi neměla být červeně orámovaná stránka s upozorněním, že "tyto vozy jsou určeny výhradně pro vnitrostátní přepravu v rámci ČR, pod zvýšeným dohledem možná i do SK" a pokud chcete jet za hranice, zapomeňte, že existuje Tatra a ND".

Re: Servisy a garáže
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2003 12:44

všimni si, že byla řeč o dělání zásob na veterána (30 a více let). já mám taky zásoby, ale nikomu to neříkej ;-)


Re: Servisy a garáže
Autor: martin havel (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2003 21:25

Radek: Jaguar-Daimler, z let osmdesátých, ve velkých bazarech běžně k mání. Trochu jsem po nich pokukoval - v jistém "mezidobí" jsem uvažoval jestli Jaguár nebo T613. Co jsem viděl několik kousků po větších bazarech tak - roky výroby kolem 1985-90 ceny kolem 150 tisíc od 8V do 12V obsahy od 3l do 4-5l? Už nevím. Ale mnou zmiňovaný byl v bazaru a měl na okně nápis 8V - jestli je to blbost mohli se splést oni i já.

Re: Servisy a garáže
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2003 21:35

MH: 8V znamená 8 ventilov :-) ehm, nič som nepovedal

Re: Servisy a garáže
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 29.08.2003 08:15

Nebo 8 Voltů?

Re: Servisy a garáže
Autor: martin havel (IP zapsáno)
Datum: 29.08.2003 19:05

Jo, 8 voltů a jede na zvonkové trafo. Dětská hračka.....

Re: Servisy a garáže
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 29.08.2003 22:27

Vlastne je tu autíčko :-)
Inak respect to Jaguar

Re: Servisy a garáže
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 01.09.2003 14:17

Tež znám osobně jenom 6- a 12válce z té doby...

Re: Servisy a garáže
Autor: Radek (IP zapsáno)
Datum: 01.09.2003 15:21

Six a double :-D six. Ale eight ?

Re: Servisy a garáže
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 01.09.2003 15:23

Tiež mi ten osemvalec nejde do hlavy

Re: Servisy a garáže
Autor: Jaroslav Koula (IP zapsáno)
Datum: 17.08.2004 00:57

S těmi postsocialistickými opravničkami se to má asi takhle: existují soukromé značkové servisy, z nichž některé se bohužel dají nazvat postsocialistickými, dejme tomu. Nechci jako Vy paušalizovat, ale mám osobní zkušenosti i s těmi tzv. opravničkami. Ta moje opravuje všechno, co přijde na dvůr... je napojena na Auto Štangl, odebírá značkové ND z prvovýroby a odvádí i klempířské práce v nejvyšší kvalitě. Nemá vlastní lakovnu, ale lakování umí zajistit. Vše za velmi přijatelné peníze. Uvnitř to sice nevypadá jako v servisu BMW či Mercedes, zato za práci přebírají záruku a nikdy nenechali nikoho bez pomoci. Pracovní doba? Pondělí až neděle... Že je 250km od Prahy nevadí, čísla na autech svědčí o tom, že není ani pražákům neznámá. Zvláště když značkové servisy neumí opravovat, ale pouze vyměňovat. Vtip je v tom, že tady se dělá ještě poctivě. Svědčí o tom i to, že provádí servis a opravy i pro sanitky, Ford i VW...

Re: Servisy a garáže
Autor: Jaroslav Koula (IP zapsáno)
Datum: 17.08.2004 01:07

Zlatý karburátor a co leze z výfuku je fuk...doporučuju spoléhat se též na velký rozvor při překonávání železničních přejezdů bez brždění. ty jsi fakt srandista a další adept na ránu lokomotivou...

Re: Servisy a garáže
Autor: Eda (IP zapsáno)
Datum: 18.08.2004 10:47

osmivalce Jaguar i Daimler jsou vcelku bezne.
viz.
[www.click-cars.co.uk]
[gebrauchtwagen.rutengaenger-1.at]

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.