Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
1/12 zákonného pojištění
Autor: Leoš (IP zapsáno)
Datum: 04.08.2004 21:38

Dnes jsem dostal oficiální informaci od Č Pojišťovny ( možná to někdo ví a zná, já ne - předem upozoňuji), že je možno na vozidla vyrobená v roce 1952-1982 zákonné pojištění v částce 1/12 celoročního poplatku. Jedinou podmínkou je testace veteránklubem a vozidlo může být na běžných značkách, testace může být nejdéla na pět let. Testaci by měla provádět Krajská testační komise. Ví někdo nějaké bližší informace ? Pomohlo by mi to dost finančně....

Re: 1/12 zákonného pojištění
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 04.08.2004 22:02

Tady to znají už půl roku: [www.eurooldtimers.com]

Ale testaci by měla provádět klubová testační komise, tak to tam aspoň píšou a připadlo mi to logické.

U obou chromek bych to využil, bohužel ale zatím ani jedno auto není co do vzhledu ve stoprocentním stavu. Nevím, co by na to říkala testační komise, ale možná nic, nedělají to přece zadarmo, že...

Re: 1/12 zákonného pojištění
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 05.08.2004 09:18

Ano, pro ČP stačí testace klubovou testační komisí, například testační komisí Tatra klubu Brno.

Někteří lidé to nedokážou pochopit, ale slevu na povinném ručení nám pojišťovna dává pro ta vozidla, která mají charakter veterána do sbírky a je u nich tudíž předpoklad daleko menší pravděpodobnosti, že způsobí škodu, zejména v důsledku toho, že jsou provozována příležitostně, zpravidla za pěkného počasí a že si jejich řidič dá mimořádný pozor, aby si vozidlo o něco nepoškodil. Z uvedeného je zřejmé, že ne všechna vozidla starší 22-ti let budou provozována za těchto podmínek. Česká pojišťovna (a ještě další pojišťovny) zatím věří klubovým testačním komisím, že ony budou tím, kdo provede odfiltrování vozů, u kterých jde majitelům jen o slevu na povinném ručení na auto, které jinak běžně provozují a u kterého tedy riziko škody je daleko větší.

Nevím, jak se k tomu staví klubové komise jiných klubů (resp. mám představu o dalších brněnských klubech), ale naše klubová komise si je tohoto plně vědoma a myslím, že žádnému z členů komise nestojí za tu ostudu, aby se kvůli němu pojišťovna naštvala a řekla: "tak dost". Ani peníze zde nejsou výraznou motivací, protože tolik, aby se jim vyplatilo riskovat, že jim veteránisti z celé republiky přijdou rozbít hubu, jim ani Luboš nemůže dát. A uvědomme si, že je to čistě dobrá vůle soukromých subjektů, pojišťoven, že někomu poskytuje slevu, a tuto dobrou vůli nelze nijak vynutit. Všichni znáte náladovost pojišťoven a jejich touhu po zisku, kdo by se tedy divil, kdyby si to rozmyslely. Nedávejme jim proto záminku.

Re: 1/12 zákonného pojištění
Autor: Leoš (IP zapsáno)
Datum: 05.08.2004 22:01

To plně chápu, ale jde mi o podmínky testační komise, tzn. musí být na vozidel vše původní, nebo může být změna motoru, karoserie, ....... Moje tatra je rok výroby 1981, od začátku roku jsem s ní byl 5x venku. je to trojka, ale má čtverkové nárazníky.
Jde mi o to co je možné a jak je možné, případně jak se k té komisy dostanu, pravda zatím nejsem členem žádného Tatraklubu, byť o tom dlouho uvažuju, ale nevím kam.......

Re: 1/12 zákonného pojištění
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 05.08.2004 23:31

Ale Ríšane, já to pochopil. Domnívám se, že moje tatry jsou na tu bídu v dostatečně originálním stavu a to že s tím vyjedu jednou dvakrát za měsíc nikdo nemůže považovat za běžný provoz. Jen nevím, co by komise říkala na trochu orezlý blatník a již méně chromovanou poklici, možná i plastové zrcátko a tak. Čtverkový nárazník na chromce opravdu nemám... Až se tohle vyřeší, nebude mít doufám nikdo nic proti.

Re: 1/12 zákonného pojištění
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 06.08.2004 08:05

Pri testovaní vozidiel u nás je prístup testačnej komisie (musí byť členom FIVA) dosť prísny. Zažil som testáciu, kde z 3 prihlásených T603, všetky v pomerne slušnom vzhľadovom a technickom stave - prešla iba jedna. Ostatné boli vyradené kvôli takým veciam, ako otáčkomer z T613 zamontovaný do palubovky, alebo prekopané čalúnenie - na prvý pohľad sa líšiace od originálu. Takže podľa týchto kritérií MUSÍ vozidlo zodpovedať dobe svojho vzniku vzhľadovo (dobové doplnky sa pripúšťajú), musí byť v dobrom technickom aj vzhľadovom stave (žiadna viditeľná korózia) a nesmie byť využívané k dennému jazdeniu. Okrem toho je tu podmienka veku, tuším minimálne 25 rokov.
Toto by mali byť kritériá FIVA a teda platné pre všetky členské štáty, vrátane ČR.
Je však možné, že u vás okrem testácie podľa kritérií FIVA (podmienka účasti na niektorých lepších zahraničnách akciách) môžu platiť aj akási "regionálne" pravidlá, určené práve poisťovňami. To by bolo potom niečo iné.
U nás by napr. Leošova Tatra (pokiaľ už spĺňa kritérium veku) nemala šancu prejsť nielen kvôli štvorkovým nárazníkom, ale napr. aj kvôli ostrekovačom reflektorov a lemom zadných blatníkov z Favorita, a možno aj iným detailom, ktoré nepoznám. Tým ale nechcem povedať, nech sa nepokúsi o testáciu v ČR - iný kraj, iný mrav...



Příspěvek byl zeditován (06. 08. 2004 08:06)

Re: 1/12 zákonného pojištění
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 06.08.2004 09:47

Leoši, nemůžu předjímat stanovisko testační komise, ale pokud to auto nevypadá jako originální chromka, tj. vzhledově neodpovídá papírům, tak si myslím, že u naší klubové testační komise (Tatra klub Brno) nejspíš neprojde. Nedělá se to jen podle papírů, komise chce především vidět auto. Luboš by asi šanci měl. Pokud "trochu orezlý blatník" jsou dvě-tři bublinky. Pokud je ale už popraskaný lak a koroze se dere ven, bylo by to horší. Plastová zrcátka by snad překousli (ovšem s poznámkou do protokolu) a poklice se dají sundat.

Re: 1/12 zákonného pojištění
Autor: Janek (IP zapsáno)
Datum: 09.08.2004 15:01

Jak se treba hledi na to, ze auto (T603) bylo puvodne cerne a ted je vinove cervene?




Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.