Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3
Re: LanTa
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 11:21

Mně by chyběl KAŽDÝ se SOUČASNÝCH přispěvatelů tohoto fóra, protože už by to bylo jiné.
Myslím, že to chce najít kompromis. Jako se kdysi "naučil" vyjadřovat Havrla, to by měl dokázat každý Čech (promiňte mi možný dvojsmysl, ale lepší formulaci nemám). Určitě se nebudeme vysmívat za popletené mě/mne a občas nějaké to i/y (že ano, páni vědátoři?), ale když začnou slova a celé věty dávat smysl, zajisté si je přečteme raději a bude snazší s příspěvky polemizovat. Chybějící písmena, slova a krkolomné záměny jsou už trošku moc.

(Zatím podle mne češtináři:analfabeti 1:1 v přístupu, filozofii a uměleckém dojmu ;-).)

Re: LanTa
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 11:54

Vstúpujem do tejto diskusie trocha neskôr, ale každopádne si myslím, že toto auto, ako aj jeho tvorca pan Láník si zaslúžia uznanie, dokonca aj určitá paralela s JK2500 sedí. A nie je podstatné, či sa niekomu toto auto páči,alebo nie - je to jednoducho splnenie sna jedného muža a o tom to je, toto obdivujem a toto si zasluhuje uznanie.
Som presvedčený, že mnohí z nás by dokázali načrtnúť predstavu "svojho" superšporťáku s podvozkovými komponentami T613, tým to ale končí - vrátane mňa. Doviesť to až do finále si vyžaduje bezpochyby množstvo obetí a odriekania - a toto treba oceniť.

No a na Rišanovu otázku musím odpovedať, že aj mne by tu chýbal. Skrátka - patrí sem aj so svojimi ľahko provokatívnymi a mne sympatickými "intelektuálskymi" príspevkami, ktoré často nenechajú "kameň na kameni", alebo "ani nitku suchú", ale bez ktorých by to už nebolo ono...

Re: LanTa
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 12:07

Agente, jsem tak rád, že bych Ti chyběl :) - chybjel snad ale raději ne..... :-D

Takže říkáš 1:1. Jeden čas bych řekl, že to tady bylo "horší" (myslím dobu, kdy se na čas "vzdálil" MM a objevilo se několik nových přispěvovatelů fóra).

K tomu co řekl Jirka Jirout: vážně, zamyšlení nad malorériovou výrovou např. sportovních aut zn. Tatra vypadá díky tomuto vážně o trochu lépe a je vidět, že i to by teoreticky šlo. Bohužel v praxi zatím ne...

Zerptám se, netušíte někdo, jak dopadla auta typu "Rebel Nova" designéra Václava Krále (malý sporťáček s využitím některých dílů a motoru Škody Favorit) - myslím, že jich byl vyroben předem daný počet kusů s tím, že se další nikdy vyrábět nebudou? A potom druhý projekt v ČR, firma se jmenovala myslím Innotech nebo jak, a vyráběla supersportovní auto s motorem myslím z Corvetty. Jak to dopadlo?
Myslím, že alespoň několik kusů kromě prototypu bylo vyrobeno. To je důkaz, že to JDE. A jsem přesvědčen, že všechny výrobní a předvýrobní náklady se jim prodejem vrátily. Každý prodaný kus "navíc" by potom byl už jen ziskem firmy (proto také nerozumím dost dobře těm předem daným omezeným sériím např. u Rebela - buďto už by další auta vážně neprodali, což oni sami věděli asi nejlíp, nebo naopak vůbec těch pár aut prodali jen s tím, že omezená série zvýšila jejich exkluzivitu...

U Tatry nic takového asi není možné (užití značky atd.), ale jinak obecně možnost kusové výroby sporťáků opravdu je. Zajímavé je, že těchto několik výrobců se vyrojili před lety (po revoluci) a v současné době žádné takové projekty nevznikají (?).

Re: LanTa
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 12:34

Já si myslím, že poměr češtináři : analfabeti není 1 : 1 . Podle mě jsou češtináři v převaze. Opravdu bysme do analfabetů neměli počítat někoho, kdo si splete "mně" s "mě" nebo občas v rychlosti splete "i a y". Třeba já trvale používám jen "mě" a doufám, že mě za analfabeta nikdo nepočítá :-)

Maloseriová výroba sportovních vozů Tatra na základě komponent z T 613 podle mě nepřichází v úvahu z důvodu nedostatku ND.

Re: LanTa
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 14:18

No jasně Ríšane, že by jsi mi tu chyběl! Jak se vůbec můžeš ptát? Honza totiž ani netuší, o co by přišel! Komu by adresoval své poznámky? :-D

Re: LanTa
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 14:22

Néééé, já jsem nepočítal kusy, ale to, jak která množina skóruje!

Teď bych se rád vrátil zpět k původnímu tématu, konkrétně mne, jak už jsem několikrát naznačil, velmi zajímá to "splnění všech legislativních požadavků". Mám tomu rozumět tak, že když do "něčeho" nacpu agregáty z T613 a prohlásím to za jednorázovou záležitost, spraví to kolek v hodnotě několika tisíc Kč, popřípadě plus 50 slivokorun v STK??? Až do vyjití "osudného" článku jsem žil v přesvědčení, že už to možné není...

Re: LanTa
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 14:26

Martin: jednak některé díly se dají nechat vyrobit (na co jsi před 30 lety potřeboval málem fabriku za miliardu Ti dnes stačí CNC stroj za "pouhých" 10 milionů) a jednak já jsem nepsal, že by to vše muselo být z dílů T613. Holt by člověk musel překonat pocit, že i poslední šroubek musí mít na sobě logo Tatra a použít díly odjinud.
Je fakt, že by to chtělo alespoň pár prvků vyloženě atypických, které by tomu autu dodaly exklusivitu - nejlépe asi motor. Tam by vzduchem chlazený V8 (či ještě lépe V12, ale ne z T815) asi vyhovoval a ty už se nejspíš opravdu vyrobit nedají :-( Takže by se muselo opravdu pořádně "votunit" něco z nějakého jiného přibližovadla.

Re: LanTa
Autor: Michal Heky (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 15:13

JJ: Obnovení výroby? Možná, ale asi ne tatry. Co by to ve výsledku mělo společného s tatrou? Ani to logo...

Re: LanTa
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 15:35

Problém je v tom, že všechny díly co by se daly z tatry použít jsou již neznadějně zastaralé a většinou ne nové, tak bychom se stějně nikam nedostali... Prostě to nemá cenu. :-(

Re: LanTa
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 17:50

Risan ,Martin: tak Martine na stk nepracuji jak jsi na to dosel??
risane ty me argumenty jsou to ze mas prebastleny karboratorovy auto a delas z toho zlatou bublinu,kterou ta Tva masina rozhodne neni.Jo o argumentech se zacal bavit ladis.on nejake hleda tak se napred zeptej jeho cim sem mu argumentoval. ja myslim ze jemu nicim..

Re: LanTa
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 18:32

600: myslím, že nemáš pravdu. Svůj pesimismus (který by on nejspíše nazval realismem ;-) ) aplikuje Rišan na všechny Tatry, svoji nevyjímaje. Když jsem ho teď zval na jedno setkání na našem letním sídle, odvětil něco v tom smyslu, že nemá náladu kodrcat se tak daleko v tom uřvaném a hodně žroucím traktoru.

Re: LanTa
Autor: Audin (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 18:45

No tak si slibte, že už na sebe budete hodný... a kdo nebude tak bude klečet v koutě........ (Homolkovy) :-D :-D

Re: LanTa
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 19:54

Ríšane, klidně si tu pryskyřici na hubu plácni. Ve psaní příspěvků by ti to nemělo vadit:-D.

Re: LanTa
Autor: Maty Pce (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 22:14

Jo a kápne mu to do očí a co potom. Nic takového nebrat ! Taky to pěkně smrdí :-D

Re: LanTa
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2004 22:31

Jinak jsem se zapomněl přidat k naší bisex-gay skupince a napsat: "Moc bys mi tu chyběl Ríšane":-D ;) (15).

Re: LanTa
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 08:39

Zdicho : :-D :-D ale jak tak koukam tak rysan tady z tohoto prispevku se stal hvezdou fofara...Brnenska super star.:-D

Re: LanTa
Autor: Tomek (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 10:19

hmm ta rebel nova mohla bejt zajimava [auta5p.car.cz]

Re: LanTa
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 10:44

600: "Jo o argumentech se zacal bavit ladis.on nejake hleda tak se napred zeptej jeho..." Chlape, já Tě snad začnu považovat za ztracený případ... Ríšanovi píšeš, že z jeho příspěvku je cítit pohrdání a závist a jestli to, co uvádíš dále nejsou argumenty na podporu Tvého tvrzení tak asi oba používáme nějaký jiný jazyk. I když máš vlastně pravdu, nějaké argumenty tam jsou , ale co jsi chtěl sdělit mi zůstává záhadou. Zatím se ti podařilo napsat několik nesmyslů o člověku, kterého neznáš a které patrně dovozuješ z toho, že není z každé hračky nadšený a opustilo ho pubertání hýkání a nekritičnost.

Než se do mě eventuelně začneš navážet, dovol, abych ti opatřil další argumenty. Představ si, že T613 považuji za hromadu rezavého plechu s nepřesným řazením, řízením tak necitlivým, že bych to čekal v náklaďáku, o účinnosti pohonné jednotky, vybavení auta se nemá cenu bavit - jsou prostě příšerné - kvatila dílenského zpracování je značně amatérká, což ale považuji spíše za výhodu, protože je poměrně snadné dát auto do původního stavu atp... No řekni, mohou lidé s tak kacířkými názory vlastnit tatru a to dokonce v množství více než jednoho kusu?


Re: LanTa
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 13:28

Ladis:o kterem cloveku ,ktereho neznam to me upresni?koho nemam znat??A dale ja nevim kdo ma pubertalne hýkat a byt nekriticky?jestli tou hrackou myslis LanTu,tak Ti rikam ze lanta hrackou neni ,hrackou je to elaborovani s elektronikou 613.....Dale k Tvemu postoji k autu 613,ja nevlastnim jen tento vuz,pokud neni 613 opravdu poctive zrepasovaná tak jezdeni s ni muze byt utrpenim,hlavne v zinim obdobi.Co se tyka rizeni nesouhlasim je az moc citlive hlavne na vyvazeni pneumatik...Vlastnim mnohem vzacnejsi tatry, 613 sem driv koupil jen tak pro uceleni rady.A dale ja se zde do nikoho nenavazim na rozdil od nekterych ucastniku kteri svymi ubohymy poznamkamy a vtipky rypou do druhych.

Re: LanTa
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 13:46

Ach jo, já jsem to nechtěl psát, ale musím. Na to, jestli 600 náhodou nepracuješ v STK jsem se ptal proto, že bych takové zaměstnání tipoval z Tvého písemného projevu zde na webu. Tvůj projev je hodný vyučence, který po čtyřech či pěti letech zdárně ukončil učiliště, pak udělal závratnou karieru v místním autoservisu "u Franty" a dále postoupil na pozici technika v STK, který jen dělá machra a přitom ani neumí pořádně psát.

Re: LanTa
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 16:34

Martin: ty chytroline ja delal gympl pak jeste prumku a zabyval se malbou olejem a uhlem jestli ti to trochu neco rika a socharinou a pak se dal na polygrafii pro me je pismeno ¨podradna vec me zajima tvar a forma ale to sem nepatri gramatika je potrba je fakt ze ja to tady nekontorluji a ale navazej se do nekoho jinyho .a starej se o sve ........ja machra nedela mam skusenosti s auty velky a pro veterany ziju ja se nechodi na rozdil od nekterych vytahovat na srazi .spolu se bavit nemusime zdar cestinari.
PS.zabyvej se obsahem ne formou to je ubohy

Re: LanTa
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 16:49

No dobře, mám chvíli, tak sem napíšu, protože se diskuse stočila také trochu na moji osobu.

Předně děkuji všem za vyslovení podpory. Tak trochu jsem to čekal, jinak bych se neptal, že. Chtěl jsem jen Honzovi tímto způsobem vzkázat, aby dával pozor na záměnu osobního názoru se stanoviskem většiny. Myslím, že jsem lidem na tomto fóru přece jen občas užitečný, protože o T613 trochu něco vím, něco málo jsem s ní už zažil a něco málo jsem na ní už dělal. Další můj přínos ctěnému fóru spatřuji v nastavování zrcadla, v tom, že vnáším pohled "z druhé strany". Moudří lidé vždy dopřejí sluchu kritice, protože dobrá zpětná vazba k vlastnímu názoru je vždy cenná. Osvícení vladaři si vždycky drželi šaška, který schválně zesměšňoval jejich postoje.

A teď k těm mým otázkám, které všechno způsobily. Napsal jsem je sem záměrně, když jsem viděl, že reakce jsou čistě emocionální. Schválně jsem je formuloval lehce provokativně a s uspokojením sledoval, jak se oddělilo zrno od plev. Ne podle toho, kdo se mnou souhlasil a kdo ne. Ono nebylo moc v čem se mnou souhlasit či nesouhlasit, já tam napsal jen otázky. I když se z nich můj názor dal vytušit. Mnozí vytušili úplně špatně, ale mysleli si, že dobře. To jsou ty zuřivé reakce, ovšem zuřící pouze na něco, co je jeich subjektivní dojem. Kdybych tak šmahem odsuzoval celý Lánikův projekt, asi bych těžko na svoji otázku "Co konkrétně vás na tom tak fascinuje?" dal nápovědu ke správné odpovědi hned do druhé věty "Že někdo má tolik trpělivosti, aby to dotáhl do konce?"

Napíšu sem teď svůj názor na projekt pana Lánika, i když vím, že se najdou lidé, co můj názor přece dávno znají a číst dál z principu nebudou. Můj názor je tedy ten, že obdiv si zaslouží houževnatost a vytrvalost pana Lánika, se kterou překonal všechny problémy, které stavba přinesla a dotáhl to až do tohoto konce. Řemeslné zpracování z těch několika fotografií posoudit absolutně nelze. Technický přínos v tom velký nevidím, podobné konstrukce s prostorovým trubkovým rámem a laminátovou karoserií se dělají i v garážových podmínkách celkem běžně. Designérský přínos můžu hodnotit jen subjektivně a přiznám se, že se mi to příliš nelíbí. Auto působí dost lacině, prostě sporťák co vypadá rychle a nadchne lidi s IQ na úrovni technika STK či návštěvnice vesnické diskotéky. Některé reminiscence na vozy Tatra jsou podle mého poněkud násilné ("brejle" na čumáku mající zřejmě připomínat T2-603), jiné se zase povedlo udělat citlivě (dělené zasklení čelního okna jako T-87). Záď působí snad ještě těžkopádněji než u prvních aerodynamických Tater. Čalounění je v duchu sportovního poslání vozu provokativně laděno a připadá mi přiměřené.

Pokud jde o pana 600, nemyslím, že jsme se někdy viděli, i když tuším, o koho asi jde. Myslím, že mne skutečně nezná, jak napsal Ladis, veškeré jeho informace o mojí osobě čerpal zřejmě z webu a od jednoho brněnského maxi sběratele Tater, který mi nemůže přijít na jméno, protože jsem mu odmítl půjčit půl milionu českých korun na další dva exponáty do jeho sbírky. Vy, kteří jste jeho sbírku spatřili nebo alespoň o ní slyšeli, jistě budete chápat proč jsem byl na něj tak ošklivý. Tyto informace o mně pan 600 nyní zde prezentuje jako "hotovou věc".

Re: LanTa
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 17:12

ja zde nic neprezentuji a uz opravdu s Tebou po zadnem kontaktu netouzim sve informace sem si udelal sam z vlastni zkusenosti z par srazu.a po tvych uverovych zalezitostech me nic neni tak nevim co sem pletes takove reci......
vidim ze zde se opravdu neda bavit,kdo neprichlebuje moci panum musi z kola ven
me jen zarazelo tve odsuzujici chovani k ostatnim a jak zde rychle ti tvoji prisluhovaci reagovali..Asi mas pocit jak napoleon po slavkove s toho referenda co jsi vypsal ,taky zpusob jak si zvednout sebevedomi....
na pocatku byl clanek o prototipu a ne prezentace jednoho clena tatra klubu brno ...tak ze pokud sou tu normalni lidi tak tyto vylevy ignoruji a vrati se k podstate clanku dekuji...

Re: LanTa
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 17:21

Bez Rišana bych si to tady nedokázal představit! Jeho provokace jsou skvělé a vždy se dobře bavím.
Na rozdíl od Rišana se mi to auto docela líbí. Nelíbí se mi ten pokus na přídi o připomenutí T2-603.
Jinak rozhodně obdivuji člověka, který něco takového postavil. Před nějakým časem jsme zrovna s Rišanem laminovali (opravovali plasty na mé Tatře) a je to dost náročné. Bez Rišana bych to nezvládl. V podstatě se spoustou věcí mi Rišan nezištně pomohl a zatím jsem mu to nedokázal oplatit. Vždy jsem se na něj mohl spolehnout a neznám nikoho jiného, kdo by mi v tolika kritických situacích mohl lépe pomoci.

Re: LanTa
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 18:21

Zkušenosti se mnou ze srazů? Ale já jsem pana 600 nikdy na žádném srazu nepotkal...

Pánové, vidíte to, jste prý moji přisluhovači. Jak se vám tohle další sprosté nařčení líbí?

Re: LanTa
Autor: Matyjas (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 18:43

Tak už dost hádek nebo budete klečet na hrachu :-))))

Re: LanTa
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 19:14

ja myslim ze Vas sem z niceho nenarknul a potkal, koncim tuto diskuzi ,protoze takove hadky sou pod dustojnost inteligentniho cloveka.Pane Inzenire pokud se budete chtit bavit o tatrach jsem pro vecnou a slusnou debatu ale tyto hovory sou ubijenim casu.dekuji za pochopeni.....

Re: LanTa
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 20:00

Taky si dovolím připojit se k Luciánovi. Od doby, kdy jsem si před dvěma a půl roky opět pořídil Tatru patřil Rišan (spolu s Radkem Žáčkem, Tomkem, Matym a dalšími) k lidem, kteří mi vždy pomohli a poradili. Ať už jsem potřeboval uprostřed Německa poradit se chcíplým bufíkem, zapojením čehosi v elektrice nebo s nějakou mojí šílenou modifikací. S některými jeho názory sice nesouhlasím, ale to je snad naprosto normální, nebo je vlastnictví Tatry automaticky vstupenkou do nějaké sekty, kde si všichni musí myslet to samé?

600: Co se týče Rišanova chování na srazech, absolutně netuším, na co narážíš (tuším jsi ale z něčeho podobného obviňoval i moji maličkost, že?). Jinak nejsem žádný fanatický češtinář, překlepy se také stanou, ale Tvůj psaný projev je opravdu na hranici srozumitelnosti. Schválně jsem si to teď zkoušel, a Tebou psaný text jsem schopen číst přibližně třikrát pomaleji než náhodně vybraný text v libovolném z jazyků, kterými vládnu (jedinou výjimkou je ruština, azbuku luštím zhruba stejně rychle jako Tvoje texty).

Re: LanTa
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 21:58

No jo no, zase měnit text na vizitkách. Teď ještě, jestli se mi tam bude ten titul "bezmezný přisluhovač ing. Richarda Růžičky" vejít, co Ríšane ? :-D

Re: LanTa
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 22:08

Taky asi "600" dlužím svůj osobní názor na Lantu , ne ? Asi tě "600" zklamu, ale mě to prostě nic neříká. Ne že bych to pomlouval, ale já prostě tuhle sortu aut nemusím - sedím raději vysoko, než zadkem na silnici a raději v křesle, než nějaké skořepině, nepotřebuju k přesunu z bodu A do B řev motoru bez tlumiče výfuku a hvízdání pneumatik, při výběru aut respektuji své pravidlo "do auta se musí nastupuvat, ne lézt", a podobně.
Na pohled je to pěkné, ale zamíchám-li tuto fotku do katalogu sportovních a upravených vozidel, myslím, že bych ji bezprobému přeskočil, prostě stříbrná boule, mělo to být alespoň o metr delší (nebo ta fotka tak zkresluje?). Kdyby raději v článku bylo něco konsktruktivního, např. jak dostali z 3,5i ty kW, to by mě eventuelně zajímalo 100x víc, než budíky od VDO a sedačky z Oltcita.

Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.