Re: LanTa
Autor:
risan (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2004 16:49
No dobře, mám chvíli, tak sem napíšu, protože se diskuse stočila také trochu na moji osobu.
Předně děkuji všem za vyslovení podpory. Tak trochu jsem to čekal, jinak bych se neptal, že. Chtěl jsem jen Honzovi tímto způsobem vzkázat, aby dával pozor na záměnu osobního názoru se stanoviskem většiny. Myslím, že jsem lidem na tomto fóru přece jen občas užitečný, protože o T613 trochu něco vím, něco málo jsem s ní už zažil a něco málo jsem na ní už dělal. Další můj přínos ctěnému fóru spatřuji v nastavování zrcadla, v tom, že vnáším pohled "z druhé strany". Moudří lidé vždy dopřejí sluchu kritice, protože dobrá zpětná vazba k vlastnímu názoru je vždy cenná. Osvícení vladaři si vždycky drželi šaška, který schválně zesměšňoval jejich postoje.
A teď k těm mým otázkám, které všechno způsobily. Napsal jsem je sem záměrně, když jsem viděl, že reakce jsou čistě emocionální. Schválně jsem je formuloval lehce provokativně a s uspokojením sledoval, jak se oddělilo zrno od plev. Ne podle toho, kdo se mnou souhlasil a kdo ne. Ono nebylo moc v čem se mnou souhlasit či nesouhlasit, já tam napsal jen otázky. I když se z nich můj názor dal vytušit. Mnozí vytušili úplně špatně, ale mysleli si, že dobře. To jsou ty zuřivé reakce, ovšem zuřící pouze na něco, co je jeich subjektivní dojem. Kdybych tak šmahem odsuzoval celý Lánikův projekt, asi bych těžko na svoji otázku "Co konkrétně vás na tom tak fascinuje?" dal nápovědu ke správné odpovědi hned do druhé věty "Že někdo má tolik trpělivosti, aby to dotáhl do konce?"
Napíšu sem teď svůj názor na projekt pana Lánika, i když vím, že se najdou lidé, co můj názor přece dávno znají a číst dál z principu nebudou. Můj názor je tedy ten, že obdiv si zaslouží houževnatost a vytrvalost pana Lánika, se kterou překonal všechny problémy, které stavba přinesla a dotáhl to až do tohoto konce. Řemeslné zpracování z těch několika fotografií posoudit absolutně nelze. Technický přínos v tom velký nevidím, podobné konstrukce s prostorovým trubkovým rámem a laminátovou karoserií se dělají i v garážových podmínkách celkem běžně. Designérský přínos můžu hodnotit jen subjektivně a přiznám se, že se mi to příliš nelíbí. Auto působí dost lacině, prostě sporťák co vypadá rychle a nadchne lidi s IQ na úrovni technika STK či návštěvnice vesnické diskotéky. Některé reminiscence na vozy Tatra jsou podle mého poněkud násilné ("brejle" na čumáku mající zřejmě připomínat T2-603), jiné se zase povedlo udělat citlivě (dělené zasklení čelního okna jako T-87). Záď působí snad ještě těžkopádněji než u prvních aerodynamických Tater. Čalounění je v duchu sportovního poslání vozu provokativně laděno a připadá mi přiměřené.
Pokud jde o pana 600, nemyslím, že jsme se někdy viděli, i když tuším, o koho asi jde. Myslím, že mne skutečně nezná, jak napsal Ladis, veškeré jeho informace o mojí osobě čerpal zřejmě z webu a od jednoho brněnského maxi sběratele Tater, který mi nemůže přijít na jméno, protože jsem mu odmítl půjčit půl milionu českých korun na další dva exponáty do jeho sbírky. Vy, kteří jste jeho sbírku spatřili nebo alespoň o ní slyšeli, jistě budete chápat proč jsem byl na něj tak ošklivý. Tyto informace o mně pan 600 nyní zde prezentuje jako "hotovou věc".