Re: DAKAR 2003
Autor:
lucian (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2003 13:53
Pár upřesnění:
Loprais tam má motor Deutz čistě z obchodních důvodů, vzhledem k trhu, kde není zájem o motory Tatra (třeba SAE). Loprais sám o tom nerozhoduje, je tovární jezdec a tým je tovární. Před dvouma rokama jsem o tom mluvil se Stachurou.
Tomeček si může vybrat, tak tam má motor Tatra.
Podle nových předpisů na Dakar, které už platili v minulém roce, musí vozidla vycházet ze sériové produkce a jsou povoleny jen některé úpravy. Lopraisovo i Tomečkovo auto je z loňska - loni byla obě auta nová a jsou to v podstatě upravená sériová vozidla typu Terrno1. Tomeček: TATRA 815-2 TV R45 Dakar TERRNO, Loprais: TATRA 815-2 ZV R45-16 400 4x4.1
K Radkově poznámce bych ještě rád uvedl toto:
Většina dílů na vozidlech je standartních, tak jak se montují na sériová vozidla. Moc cizích komponent tam nebude, právě u Lopraise jen ten motor. Obě vozidla jsou vybavena novou převodovkou TATRA 14TS 210 L konstrukce TATRA!!! Také na obou vozidlech se testují nové tlumiče ATESO!
Vozidla:
Loprais:
T 815-2 ZV R45-16 400 4x4.1
Motor BF 8M 1015C, vodou chlazený, přeplňovaný, KHD DEUTZ
Zdvihový objem [ccm] 15 874
Čistý výkon [kW při ot./min.] 550 kW/2100
Čistý kroutící moment [Nm při ot./min.] 3150 Nm/1200
Převodovka 14 TS 210 L
Pneumatiky Michelin 14 R 20
Délka vozu [mm] 6715
Šířka vozu [mm] 2500
Výška vozu [mm] 3050
Rozvor [mm] 4090
Celková hmotnost vozu [kg] 11 000
Objem palivových nádrží [l] 900
Max. rychlost [km/hod] 155
Spotřeba v terénu nespecifikována, na dálnici 31 litrů
Tomeček:
TATRA 815 DAKAR TERRNO
motor: TATRA, 12V, 19 000 cm3, 2400 Nm, 2x turbo
převodovka: TATRA, 14 TS 210 L
pneumatiky: 14,00-20 Michelin
šířka vozu: 2500 mm
výška vozu: 3220 mm
hmotnost: 10 500 kg
max. rychlost: 155 km/h
spotřeba paliva na silnici: 45 l/100 km
spotřeba paliva v terénu: 80 - 120 l/100 km
Motor byl upraven takto:
Osazen novými turbodmychadly a mezichladiči stlačeného vzduchu. Tato úprava přinesla zvýšení výkonových parametrů motoru. (někde jsem četl až 700 koní)