Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3
DAKAR 2003
Autor: Ctibor Veleba (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2003 20:44

Tak máme za sebou úvodní etapy a myslím, že to nejtěžší na všechny teprve čeká. My tatrováci tam máme dvě želízka v ohni. Držme jím palce, obě posádky by si zasloužili to nejlepší umístění.

Re: DAKAR 2003
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2003 21:27

Jak furt, drzim vsechny palce Tatra timu, at se jim dari. Tatra jim to vsem musi ukazat

Re: DAKAR 2003
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 06.01.2003 09:41

Víte někdo, kde se na webu dostat k nejčerstvějším informacím? Loni jsem byl velmi zklamaný ze stránek např. Lopraisových, které byly v průběhu závodu neaktuální.

Re: DAKAR 2003
Autor: mato (IP zapsáno)
Datum: 06.01.2003 09:52


Re: DAKAR 2003
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 06.01.2003 12:04

[www.tomastomecek.cz]



Příspěvek byl zeditován (06. 01. 2003 12:05)

Re: DAKAR 2003
Autor: Radek (IP zapsáno)
Datum: 06.01.2003 13:00

Držet palce DEUTZU?

Re: DAKAR 2003
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 06.01.2003 13:14

Držím palce Tomáši Tomečkovi s motorem Tatra V12 700 koní.

Re: DAKAR 2003
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 06.01.2003 13:30

Myslím, že nejvíce informací o Dakaru jsou na adrese:

[motorsport.idnes.cz]

Doporučuji

Re: DAKAR 2003
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 06.01.2003 15:00

Díky, skouknul jsem to a je po absťáku. :-]

Co říkáte na LIAZ? Nerozumím tomu, proč účast s L. je podle posádky 3x levnější než s T815. To jako porovnávali ceny ND z vrakáče a na LIAZy už je všechno za pytlík kafe, kdežto na držáky z Kopřivnice mají ještě použité ND nějakou zůstatkovou cenu? A stejně - vždycky jsem si myslel, že náklady na Dakar dělají hlavně: startovné, nafta+jízdenky/letenky/trajektovné apod. a samotné (staré) auto a díly k němu nemají takový zásadní vliv. Já osobně bych takovou výpravu - tedy bez naděje na jakékoliv zajímavé umístění v cíli - podnikl každopádně raději s T805, 148 nebo 813. ;-)

Re: DAKAR 2003
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2003 06:57

Myslím, že není špatné, že se LIAZ vrátil na Dakar, je to takové oživení. Jen je mi ale líto, že se už nevyrábí... :-( Také nevím proč je účast s LIAZem 3x levnější než s Tatrou, ale když to říká tak na tom asi něco bude.

Spíš by mě ale zajímalo co říkáte na to, že takový Tatrovák jako p. Loprais má ve svoji Tatře vodou chlazený motor Deutz? ....

Re: DAKAR 2003
Autor: Radek (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2003 07:42

Odhaduji, že pan Loprais má ve svém "voze" tak 30% dílů Tatra, zbytek je klasická německá konfekce. Vždyť víte jak se to říká : hlavní je páteř, nějakej motor a převodovku Němci dodají, nějaká budka se uplácá a je to. Zlatý časy Dakaru 80. let, kdy jezdily sériové vozy a ne značkové a koncepční hybridy.

Re: DAKAR 2003
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2003 08:27

Proč má pan Loprais ve svém voze motor Deutz? On určitě ví proč. Zarytí Tatrováci v tom budou možná hledat tajné spiknutí, čímž je ostatně u nás zvykem maskovat šlendriján, ale já si myslím, že Loprais chce vyhrát. A jestli by mu v tom měl zabránit motor Tatra, klidně se ho vzdá. Ono je totiž lepší vyhrát s motorem Deutz než nevyhrát s motorem Tatra. Nemyslím, že důvody jsou třeba technické, ale prostě nějaké má.
Znovu mě to nutí vzpomenout si na jedno setkání s Tomášem Tomečkem (rozhovor se pochopitelně točil kolem Tatrer) a já jsem mu chtěl v jednu chvíli napsat nějakou adresu nebo co, ale neměli jsme tužku. Na pomoc přispěchal Lucián a podávaje mi tužku, říká směrem k Tomášovi omluvně: "Měl jsem i tužku Tatra, ale někam se mi ztratila.", aby vysvětlil, proč je na té tužce logo nějaké pro nás úplně nezajímavé firmy. Tomáš Tomeček na to s výmluvným pohledem opáčil: "A psala?"

Re: DAKAR 2003
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2003 09:56

Zajímavé informace z posádky Tomáše Tomečka jsou na adrese:

www.tomastomecek.cz

Re: DAKAR 2003
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2003 11:52

Nevíte někdo, kde se na internetu nachází fotka té Liazky. Ještě jsem ji neobjevil!

Re: DAKAR 2003
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2003 11:58

Luboši, nějaké fotky jsou zde:

[motorsport.idnes.cz]

Re: DAKAR 2003
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2003 12:36

Na té Liazce je reklama na Ateso:-)

Re: DAKAR 2003
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2003 13:21

Docela by mne tedy zajímalo, v čem je ta současná Macíkova Liazka lepší oproti té co jela Dakar v 80. letech. Věkem jsou zhruba nastejno.

Levnější to určitě bude. Pořídit takovou Liazku bude 10x - 20x levnější než novou T815 co má Loprais. Úpravy určitě také nebudou tak nákladné.

Re: DAKAR 2003
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2003 13:53

Pár upřesnění:
Loprais tam má motor Deutz čistě z obchodních důvodů, vzhledem k trhu, kde není zájem o motory Tatra (třeba SAE). Loprais sám o tom nerozhoduje, je tovární jezdec a tým je tovární. Před dvouma rokama jsem o tom mluvil se Stachurou.
Tomeček si může vybrat, tak tam má motor Tatra.
Podle nových předpisů na Dakar, které už platili v minulém roce, musí vozidla vycházet ze sériové produkce a jsou povoleny jen některé úpravy. Lopraisovo i Tomečkovo auto je z loňska - loni byla obě auta nová a jsou to v podstatě upravená sériová vozidla typu Terrno1. Tomeček: TATRA 815-2 TV R45 Dakar TERRNO, Loprais: TATRA 815-2 ZV R45-16 400 4x4.1
K Radkově poznámce bych ještě rád uvedl toto:
Většina dílů na vozidlech je standartních, tak jak se montují na sériová vozidla. Moc cizích komponent tam nebude, právě u Lopraise jen ten motor. Obě vozidla jsou vybavena novou převodovkou TATRA 14TS 210 L konstrukce TATRA!!! Také na obou vozidlech se testují nové tlumiče ATESO!
Vozidla:
Loprais:
T 815-2 ZV R45-16 400 4x4.1
Motor BF 8M 1015C, vodou chlazený, přeplňovaný, KHD DEUTZ
Zdvihový objem [ccm] 15 874
Čistý výkon [kW při ot./min.] 550 kW/2100
Čistý kroutící moment [Nm při ot./min.] 3150 Nm/1200
Převodovka 14 TS 210 L
Pneumatiky Michelin 14 R 20
Délka vozu [mm] 6715
Šířka vozu [mm] 2500
Výška vozu [mm] 3050
Rozvor [mm] 4090
Celková hmotnost vozu [kg] 11 000
Objem palivových nádrží [l] 900
Max. rychlost [km/hod] 155
Spotřeba v terénu nespecifikována, na dálnici 31 litrů

Tomeček:
TATRA 815 DAKAR TERRNO
motor: TATRA, 12V, 19 000 cm3, 2400 Nm, 2x turbo
převodovka: TATRA, 14 TS 210 L
pneumatiky: 14,00-20 Michelin
šířka vozu: 2500 mm
výška vozu: 3220 mm
hmotnost: 10 500 kg
max. rychlost: 155 km/h
spotřeba paliva na silnici: 45 l/100 km
spotřeba paliva v terénu: 80 - 120 l/100 km
Motor byl upraven takto:
Osazen novými turbodmychadly a mezichladiči stlačeného vzduchu. Tato úprava přinesla zvýšení výkonových parametrů motoru. (někde jsem četl až 700 koní)

Re: DAKAR 2003
Autor: František (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2003 20:32

Kluci, nikdo nemůžeme mít za zlé, že jede Loprais s jiným motorem, než je TATRA, vždyť výroba těchto motorů letos bohužel končí a budou už jen vodou chlazené Tatry, ale musíme vychválit Tomáše a jeho tým, že oni se drží toho co Tatru dělá Tatrou (krom toho, že je nejlepší), a to je vzduchem chlazený motor !!!
Proto : držme palce Karlovi ať dojede na co nejlepším místě, ale Tomášovi je držme proto, aby dojel na místě prvním !!! Tam TATRA právem náleží!!!
František+Martin

Re: DAKAR 2003
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2003 20:56

Tedka ctu ze Loprais se propadl na 6. misto. To mi je moc lito - pri kvuli poruche pal. systemu.
Ale Tomecek dojel 6. etapu na 3. miste a vojel oba ruske vrahoviny!!! Gratulace z cele rodiny Mojzisovcu!!! ;-)

Re: DAKAR 2003
Autor: Ctibor Veleba (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2003 00:20

Ano kéž by byl Tomáš první a Karel hned druhý. Tomovi osobně držím také palec, jednak má tatrovácký motor a také nejvyššího postu ještě nedosáhl a už by si to opravdu zasloužil! Howg.

Re: DAKAR 2003
Autor: Jirka (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2003 12:13

Také držím palce Tatře a především Tomášovi, vždyť má nejvýkonnější tatrovácký motor, který podle jeho slov jednou přijde do muzea. :-)

Franta: S ukončením výroby motorů v Tatře to není tak horké. Ukončili jenom cílený vývoj motorů, jež by byly schopny splňovat normu EURO 4 (vývoj tohoto motoru by si vyžadoval podstatné konstrukční změny a s tím spojené vysoké náklday, které není schopna Tatra rozpustit v tak "malosériové" výrobě kterou provádí). Takže v budoucnu z Tatry zůstane to co dělá Tatru Tatrou a to podvozek a motory se budou nakupovat (jako třeba ABS). Výroba motorů v Tatře však bude zřejmě končit kolem roku 2012, neboť až do té doby si Tatra vystačí s motory EURO 3 (které jako JEDINÝ výrobce na světě dokázala postavit BEZ ELEKTRONIKY). Po roce 2012 už totiž nebude mít zřejmě nikdo zájem ani o motory EURO 3. Jen tak pro zajímavost Indové si nechávají stavět TATRY 815 se starýma motoroma (nepřeplňované 12 válce), které nesplňují ani normu EURO 1. Naše armáda si pak vymohla zase vyjímku na dodávky Tater s EURO 2 motory, které jsou levnější.


Re: DAKAR 2003
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2003 15:04

Motor V12 - to je strojovňa, to je nezameniteľný zvuk - koncert 12 válcov - klobúk dolu!
Aj ja by som si prial, aby Tatra V12 skončila ako prvá, bez ohľadu na posádku.
Dodnes uchovávam v pamäti článok z totalitného časopisu Motoristická současnost, kde písali, ako Clay Regazzoni keď mu ukázali Tatru 111 neváhal a ihneď pod ňu s obdivom vliezol. Tiež sa neskôr objavil za volantom Tatry 815 V12 aj na rally. Keď sa ho pýtali prečo práve Tatra odpovedal, že "obdivuje ušľachtilé 12-válce" (pre neskôr narodených - jeho Ferrari bolo tiež V12).
Ja ich obdivujem tiež.

Re: DAKAR 2003
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2003 15:41

Včera mi volal chlapík z Detroitu a tvrdil mi, že u nich v Californii je poptávka po T813. T815 prý nejdou na odbyt. Nevíte někdo proč? Prý se to týká emisí?

Re: DAKAR 2003
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2003 16:02

Zdicho: jde tam o emise a je to podobný problém jako u nás. V podstatě jde o to, že vozidlo musí splňovat normy, které byly v US (a NL) platné v době jeho výroby (nebo první registrace, nevím teď přesně).
Takže staré T813 bez problémů splňují staré (volnější) limity, zatímco novější T815 už nesplňují limity, které na západě platily v době jejich výroby (a to platí až dodnes).

V ČR je to podstatně přísnější - když dnes dovezeš staré auto, budou po Tobě chtít, aby vyhovovalo současným předpisům. To jsou ty tahanice ohledně Euro x a dovozu ojetých aut.

Re: DAKAR 2003
Autor: Jirka (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2003 16:25

Tak pánové prápory na půl žerdi. Karel Loprais před několika hodinama předvedl kotrmelec přes boudu a dál nepokračuje. Naštěstí jsou všichni (až na Tatru zdrávi). Takže zůstává jediné želízko v ohni, kterému navíc nahrává do karet fakt, že Čagin spravuje. Takže Tome držím palce.

Re: DAKAR 2003
Autor: Ctibor Veleba (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2003 18:02

Ano, máme ještě jedno velké želízko v ohni "našeho Toma" s pravým tatrováckým srdcem v hrudi i pod kapotou! On musí vyhrát a basta !!!!!!!!!

Re: DAKAR 2003
Autor: Matej Mojzis (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2003 19:34

Tatra V12, to je motor. Ked som raz cital o motore v Tatre 80, takmer som nedychal. Ako opisovali ako sa drzi pri 100 otackach a takmer ho ani nie je citit.
Vidiet a zomriet. A V12 v T815 to je nieco neuveritelne, to je symfonia.

Re: DAKAR 2003
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 09.01.2003 07:22

Ano, panu Lopraisovi upadlo kolo... Vy se divíte? Já ne, vždyť je to Tatra, že jo Ríšo? ;-)

Re: DAKAR 2003
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 09.01.2003 08:13

Nejde o to, že je to Tatra, ale je to jenom auto, jenom stroj, ze stejných nebo horších materiálů jako ostatní auta. To si málokterý Tatrovák s tatrováckým praporem a tatrováckým srdcem je ochoten připustit.

Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.