Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí1234567Následující
Aktuální stránka: 5 z 7
Re: T 600 Tatraplan
Autor: Martin Kopřivnice (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2003 13:29

Úprava s mezikusem byla oficiálně schválená fabrikou a daly by se k tomu sehnat podklady - viz. zpravodaje TVCC.

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Vašek (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2004 08:46

Je to neuvěřitelné, ale nemožná věc se může stát skutkem. Učinil jsem neuvěřitelný objev a teď zvažuji, zda do toho jít, či ne. Rád bych se zeptal, můžete mi někdo říct, zda se někdy vyráběl Tatraplán, který má vpředu čtyři světla, kromě klasických ta další dvě jsou o něco menší, také kulatá a v chromovaném rámečku, zda je to tedy nějaký bastl nebo je to nějaké tovární provedení? Během tohoto týdne si zjistím i číslo karoserie, rok výroby atd., který teď tedy nevím, ale auto výrobní štítek má, i když ne moc čitelný (myslím ale, že ta čísla jsou tam vyražena?), ale provedení těch světel vypadá velice čistě a na nějakou dodatečnou úpravu to nevypadá.
Jinak auto má zadní světla klasická, taková ta malinká a ne taková ta nehezká větší, která byla později. (Že se ale vyjadřuji, co :-) )
Také přední blinkry to má jiné než klasický Tatraplán, takové větší v chromovaném rámečku, ale to je asi originál. Kdo byl letos na Beskydech, byly tam celkem čtyři Tatraplány -- dva stříbrné nádherně udělané, jeden černý a těsně před startem ráno dorazil čtvrtý šedivý a ten takové blinkry také měl, takže soudím, že to je provedení nejspíš původní. Mě osobně se to tedy moc nelíbí, bylo by to spíš na T603, na Tatraplán se to moc nehodí.


Re: T 600 Tatraplan
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2004 11:06

Sériově se čtyřsvětlový tatraplán nikdy (alespoň co vím) nevyráběl. Dvě přídavné dálkové světla si patrně někteří nadšenci dodělávali v rámci "tuningu" :-) . Jediný tatraplán takto upravený, který jsem v posledních letech zaznamenal byl ten co mám doma v garáži. A jelikož jsem ty světla považoval za bastl, tak jsem je loni zrušil při příležitosti opravy přední kapoty po té co mi cestou ze Slavkova uletěla :-( .
Poslední fotky mého auta se 4-mi světly je k vidění na [auta5p.car.cz]

Co se blinkrů týče, Tatraplán se vyráběl bez blinkrů - měl výklopné ukazatele směru v bočních sloupcích. Blinkry se začly montovat až po zavedení nové vyhášky po roce 1951 (tuším). Proto se vyskytuje dost tatraplánů s blinkry z T603 (které mám pocit popisuješ). Podle mě jsou na T600 nejlepší malé kulaté blinkry s vypouklým sklem a chromovaným rámečkem. (v té době běžné na vozech škoda atd.)

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Vašek (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2004 11:24

Díky, to je zajímavá informace a to jsem opravdu nevěděl, že se blinkry dopředu dodělávaly dodatečně. Já myslel, že ty kulaté malé, jak říkáš z tehdejších škodovek, jsou originál. Díky za to.

Jinak ten "můj" Tatraplán má ta přídavná světla úplně jinak - má je přímo vedle světel původních, místo těch chromovaných "vousů", které jsou tím pádem docela kratičké pouze uprostřed. :-)


Re: T 600 Tatraplan
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2004 12:58

Taková varianta mě ani nenapadla. Jestli jsou světla v místě chromovaných fousů, tak jsou pořád součástí kapoty. V tom místě se za chrom. mřížkou běžně schovává olejový chladič a světla se tam určitě nevejdou. Pokud tam jsou světla je chladič pravděpodobně vymontován a to znamená že se pod zadní kapotou ukrývá motor T603/V8, který ten přední chladič nepotřebuje. Jiné vysvětlení mě teď nenapadá docela rád bych tu úpravu viděl - zejména ty skrácené fousy.
Blinkry se původně nedělaly ani vzadu, Byly tam jen na každé straně dvě malé kulaté očka - brzda, světlo. Dozadu se blinkry přidělávaly buď jako třetí očko do řady, nebo se montovaly celé svítilny z jiných aut (T603-1, spartak...), nebo se jedno očko předělalo na dvouvláknovou žárovku (světlo/brzda) a z druhého se udělal blinkr. Tuhle variantu jsem zvolil i já když jsem odstraňoval svítilny ze spartaka, které tam tehdy nacpali. Myslím, že je to asi nejlepší kompromis vzhledem původnímu vzhledu.

Před pár lety jsem viděl ve "veterán" bazaru "U Bešťáka" v Ostravě Strašně zajímavý bastl tatraplána. Měl celý předek (od dveří dopředu včetně blatníků...) předělaný z T603-2 (model 65 - čtyři světla u sebe) včetně přední nápravy. Kapota měla kapsu pro nasávání vzduchu. Moc se mi líbil, škoda jen že jsem tehda neměl dost peněz..... :-(

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Vašek (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2004 14:12

Že tam je motor z T603, to je docela možné, ale nevím. Já viděl auto zatím pouze zvenčí (1. obhlídka :-D) - za ohradou, no a křovím jsem se k němu dostal i přímo zezadu, takže vím, že má třeba ten výrobní štítek - ten byl vidět okénkem v zadní kapotě. Pokud by auto bylo bez motoru docela, asi by pro mě bylo jednodušší sehnat motor T603, ale nevím, jak by to potom bylo s veteránskými papíry. Když ale byla taková úprava schválená samotnou Tatrou, a pokud by tam ten motor už jednou vestavěn byl, snad by tedy nemusel být problém (?).

Zatím to tedy asi zní dost hloupě, ale jak říkám, zatím jsem to auto jenom okukoval a až budu dál, budu se rozhodovat. Ten předek klidně vyfotím, až tam pojedu. Bohužel nemám digitální foťák, ale pokusil bych se.

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2004 14:53

Dneska se dá ještě najít tatraplán odložený na zahradě? No takové štěstí jen tak nikoho nepotká. Já myslel, že už je všechny překupníci vyčmuchali a skoupili. To tedy klobouk dolů. Já jsem měl v poslední době dost problém takhle najít nějakou T603 (a to jich je podstatně více).

Sehnat originál motor není problém - je jich celkem dost - ale taky za dost peněz. T603 motorů je kupa a vyjdou určitě levněji. Ovšem nechtěl bych stát před rozhodnutím jaký motor tam strčit, když tam je momentálně prázdno. Já to mám jednoduché - předělání na originální motor by bylo dost složité, drahé a auto ztratí na výkonu.

Na ty fotky bych se rád mrknul, ale vím že bez digitálu je to dost problém.

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Vašek (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2004 15:03

Foťák bych si samozřejmě půjčil :-D

Jinak ale nejsem si jistý, auto vhodné na renovaci to určitě není, vypadá celkem kompletně, má celý vnitřek, a to vč. palubních přístrojů, jinak je to ale taková shnilotina, že jsem to ještě neviděl. Bohužel. Ale pokud by to majitel dal za "nějakou" cenu (řekněme do 10.000), asi bych to bral, už kvůli těm věcem z toho. Pak by se vidělo, jestli jít do toho, nebo shánět nějakou jinou, třeba holou kastli.

I když já jsem v tomhle trošku hloupej a si bych se neodhodlal k tomu rozebrat a zničit takřka kompletní autíčko :-) Vážně, to jsem holt já. .. :-D

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2004 15:56

No já taky nejsem schopen rozřezat něco, co ještě trochu drží pohromadě. Naštěstí jsem před takové dilema ještě nebyl postaven.... Takže přeju hodně zdaru - a kdybys náhodou do toho z nějakých příčin nešel ani "zababku", tak bych se na to rád mrknul (ale to by mu selo být na Moravě a nejlépe na Severní)

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Vašek (IP zapsáno)
Datum: 06.01.2004 07:48

Tak to Tě asi zklamu, k vidění je totiž v Praze. Fotky ale udělám. Počítám tak ještě tento týden. :-)
(nemůžu z toho autíčka ani spát... :-D)


Re: T 600 Tatraplan
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 06.01.2004 08:10

A kde to je ta Praha? :-)

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Vašek (IP zapsáno)
Datum: 06.01.2004 09:45

No, jak to říci... někde mezi Říčanami a Rudnou ;-) :-D

Re: T 600 Tatraplan
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2004 07:34

Jaképak dilema? ;-)

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2004 08:33

No já stejně nemám autogen a pilkou na železo bych na to asi nešel :-D
....takže žádné dilema neexistuje....

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Vašek (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2004 09:53

D.A: No jo, to jsem přesně čekal (také při psaní příspěvku jsem si na Tebe vzpoměl) :-D


Re: T 600 Tatraplan
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2004 12:23

Náhodou, já jenom supím. Kastle na kolech uľ není auto! A auto bez kastle taky ne.

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2004 12:29

Dokud to opticky vypadá jako auto a přežije to silnější poryv větru, tak je to pořád auto.

Re: T 600 Tatraplan
Autor: D.A (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2004 13:05

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! Tak to jsem zabil okolo 10 aut! Maminkóóóóóóóó!!!!!!!

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2004 15:34

D.A.: Vrahůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

Teď vážně: zapoměl jsem napsat že to fšechno závisí hlavně na hodnotě - ať už auta nebo už neauta - které máš pod rukama. No a tu hodnotu má každý nastavenou zase nějak jinak. - takže jsem zase na nic převratného nekápl :-(

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Vašek (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2004 09:49

Tak mám h........

Ty jo ty lidi jsou fakt hrozný. Místo aby se nechalo auto třeba zachránit, na prodej prostě není. Už dopředu je jasný, že s tím nikdo nic dělat nebude, ale NEPRODÁ TO, raději ho tam nechá shnít. Co dodat, je to vážně síla.

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2004 10:15

A tak je to pořád... ....neprodám, mám to tady na zahradě "schované" pro svého vnuka (momentálně 10-ti letého), ten to jednou zdědí..... Takových situací jsem už zažil X takže by mě to nemělo nijak zvlášť rozhodit. Ale vždycky mě to zase vytočí....!

Re: T 600 Tatraplan
Autor: lucian (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2004 10:30

Zkoušejte to přes manželky takových lidí, občas je to lepší cesta, mohly by se nalákat na nějaké ty korunky a ještě je třeba toho krámu zbavíte.

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Vašek (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2004 10:49

Ještě doplním: o ceně jsme se vůbec nebavili, takže v tom problém být nemohl. Jenom aby bylo jasno. Možná by mých 10.000 bylo málo, ale jak říkám, na jednání o ceně vůbec nedošlo. Nebyl k prodeji za ŽÁDNOU cenu. Tolik pro úplnost.

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Franta (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2004 11:50

Ale za osm let...

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2004 13:53

...... na to půjdeš s lopatkou a smetáčkem :-D vlastně :-(

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Zdicho (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2004 00:00

Vzpomínám si na některé okamžiky v různých Tatrách. Například když jsem kdysi jel ve své první 603ce. Byl to obrovský pocit euforie, který se jen tak neopakuje. Opravdu upřímná, nevinná dětská radost. Už ji nemám, ale občas se mi podaří tento okamžik vybavit. Nejde jenom o vzpomenutí, které je častější, jde o to, že se vzpomínkou se na chvíli vrátí i ten euforický stav, který je velmi příjemný. Je to jenom chvilka, ale je tady. Proto chápu některé lidi, že ji prostě neprodají ani za nic i když jsem je dříve nechápal a také jsem toto jednání neměl rád. Asi mají nějaké důvody a nevidí žádný důvod je nikomu říkat. Že by to byla paka, kteří je nechají jenom tak shnít si nemyslím, ale výjimky se určitě najdou. Bylo to alespoň trochu pochopitelné?:)

Re: T 600 Tatraplan
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2004 08:05

zdicho - pekne si to napísal, aj ja si myslím niečo veľmi podobné.
Nikdy nezabudnem, ako som lámal majiteľa svojho prvého Tatraplánu a že bez prispenia jeho pánovitej manželky chtivej peňazí by sa mi to asi ani nepodarilo. Pri predaji a lúčení s autom mal ujko skutočne slzy v očiach. Veď s autom predal kus svojho života - Tatraplán nemal hocikto, čo potvrdzuje aj riekanka z tej doby "uč se synku, budeš pánem, budeš jezdit Tatraplánem"... No ale, raz sa so svojimi autami, aj s tými najobľúbenejšími, budeme musieť rozlúčiť všetci, a čo s nimi spravia ich budúci majitelia... no ale hádam sa dostanú do dobrých rúk. Mám kamaráta, ktorý chce práve preto autá odkázať dopravnému múzeu.

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Vašek (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2004 09:10

Musím říci, že jste tedy mi asi nerozuměli. Velice si vážím lidí, kteří mají ke svým autům vztah a jsem rád, když se tento vztah váže k autu značky Tatra. Čím více takových lidí, tím více zachráněných a pro budoucnost zachovaných aut. Bohužel dneska je dost lidí takových, které růné kšeftování s veterány živí, což někdy může být, myslím si, na škodu. Někdy naopak i to může auto zachránit. Oni zrenovují , auto prodají a člověk, který by do renovace jako takové nikdy nešel si hotové auto koupí.

"Majitel", o kterém jsem psal bohužel není z těch prvních a bohužel ani z těch druhých, který by auto dal dohromady a za účelem prodeje a zisku. I tak by se auto když už nic jiného, zachránilo. Jedná se však o úplný, venku postavený vrak, ze kterého za čas nic nezbyde a ten člověk s tím dělat nic NEBUDE.

Podle mého (konkrétně u tohohle typu auta) trestuhodné jednání.
Tak to prosím takhle berte a prosím neotáčejte to proti mě, že chci starostlivého majitele nabídkou dobré ceny obrat o jeho miláčka! Tak jako tak, v takovém případě by majitel to auto stejně nedal, to je jasné!

Re: T 600 Tatraplan
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2004 11:34

Trestuhodné... hmm. Kdo se neumí chovat ke svému soukromému majetku podle představ jiných lidí, ten by měl být potrestán?



Příspěvek byl zeditován (19. 01. 2004 12:04)

Re: T 600 Tatraplan
Autor: Vašek (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2004 13:41

Víš Ty co? Víš... No tak vidíš. :-)


Jdi na stránku: Předchozí1234567Následující
Aktuální stránka: 5 z 7


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.