Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3
T713
Autor: Oak (IP zapsáno)
Datum: 23.09.2004 23:07

Zajímalo by mě, jestli tu jsou ještě nějací nadšenci uvažující o budoucnosti Tatry, třeba i velmi naivně (jak jinak, uvážíme-li jaká je realita). Rád bych, aby se ozvali všichni, co [ mají | dobře znají ] Tatru a uvažovali o dalším rozvoji, úpravách,...
Klidně i na můj email.

Re: T713
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 23.09.2004 23:24

No že by osobní auta zase začala vyrábět Tatra jako fabrika je utopie, minimálně se současným managementem a při té spoustě problémů, co mají.

Takže buďto by je mohl vyrábět nějaký koncern (tak mě napadá, Ford podělal image Jaguaru jak mohl, asi by bylo načase následovat Daimler Chrysler a poohlédnout se po nějaké značce pro *opravdu* exklusivní auta), nebo jako kusová malovýroba (u supersportů tenhle model celkem funguje).

V obou případech by se ovšem výrobce musel domluvit s Tatrou na použití značky, což je velmi nepravděpodobné. Takže v nejbližších letech to vidím opravdu bledě.

Re: T713
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2004 07:05

Má dnešní Bugatti něco z těch "originálních"?
Nemyslím, že to, co na Tatře milujeme, je právě logo (viz Škoda Beta). Takže je to nereálné.

Re: T713
Autor: Kontráš (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2004 07:28

Abych pravdu přiznal, já už uvažuju pouze o budoucnosti mojí tatry. Ale pokud by se diskuze měla točit okolo továrny, tak myslím, že stále je na pořadu dne snaha o zachování výroby alespoň nákladních aut - na osobní (tak jak je známe a máme rádi), už můžem jen vzpomínat. (A to se prosím většinou považuju za optimistu :-) )

Re: T713
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2004 07:50

Já si myslím, že převelikým úspěchem by (v dlohodobém horizontu) bylo vůbec zachování výroby aut nákladních.... Ale já nevím. Největší přehled z účastníků fóra má asi Martin z Kopřivnice, který zde toto - a není to tak dávno - poměrně podrobně rozebíral. Svůj názor jsem si já tedy utvořil z toho, co on sem psal.
:-(

Re: T713
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2004 08:50

Že by se jako někde v nějaké stodole šroubovala parodie na moderní vůz za použití pouze 36 let staré konstrukce skeletu a agregátu T613? Kdo by to proboha kupoval? To by musela být "limitovaná" serie pro tzv. "tatrováky" při ceně optimálně několika pytlíků kávy, ne ? :-D Já osobně si tedy myslím, že produkce osobních vozidel za něco stála (a dala se nazvat úspěšnou) tak do roku 1956. Potom už to šlo od desíti k pěti. (Jak kdysi někdo prohlásil, od doby, kdy z té fabriky vyhnali posledního "němce", to podle toho vypadalo). A konec výroby osobních vozů (který posledním modelům udělil jistou "exkluzivitu", projevující se zejména ve šmelině s nimi) byl myslím tak nějak rozumným krokem v situaci, kdy prostě parodie na moderní vůz (model T700) nemohla být konkurenceschopná k čemukoli této třídy, co bylo v těch letech na trhu. A tuplem ne za tu cenu, za kterou byla nabízena. Kde se stala chyba ? No pravděpodobně ti majetnější lidé, co by osobní Tatru eventuelně i na sklonku 90tých let zakoupili (a tím ji jaksi upřednostnili před nákupem libovolého vozu této třídy zahraniční provenience, což mohla být tehdy už pouze srdeční záležitost, protože zdravý rozum by velel něco úplně jiného) jaksi za tu sumu očekávali už docela běžné prvky vybavení, kvalitu a podobně. A ono se to jaksi nekonalo. O přístupu výrobce a značkových servisů k zákazníkům ani nemluvím.
Chcete-li pánové OBNOVIT výrobu osobních vozů, výkresy podvozkových skupin T613 rozhodně nebudou stačit. Stačí se rozhlédnout kolem sebe, co kolem nás dnes jezdí. Vezměte si třeba předválečné osobní Tatry - to byl sortiment, to bylo typů, modelů, verze pro prezidenty, ale taky pro živnostníky, méně majetné lidi, .... , navíc ve srovnání s ostatními výrobci byly Tatry vždy dostatečně "jiné", preciznější, konstrukčně dotažené, prostě když se řeklo Tatra, každý věděl o co jde a co to je. Nevím, možná měli všechny ty formy a přípravky na T613 naházet do pece už v tom "revolučním" roce a dotáhnout spíš T625. Na svou dobu to byla poměrně unikátní stavba a pravděpodobně by po další léta posloužila jako velmi kvalitní odrazový můstek pro další produkci. Ale to je všechno minulost. Dnes provozujeme své "veterány" a pár let ještě pravděpodobně budeme (ačkoli mateřský výrobní závod dělá všechno možné, abychom nemohli), ale přijde čas, kdy to prostě skončí a už nebude do čeho přesednout. Zastrkáme to do stodol a garáží, budeme se na to chodit dívat a vzpomínat.

Re: T713
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2004 10:09

Mě řekl Martin Havel vloni na Beskydech (s bramborákem v jedné a s pivkem v druhé ruce) pozdě večer, když jsme stáli po vyhlášení výsledků venku a obdivivali znovu a znovu ta překrásná auta, jednu moc pravdivou věc na to, když jsem přemítal a probíral zprava - zleva, proč to tak dopadlo, co s tím, co by bylo kdyby bylo........
Říkal: Netrap se tím, to by jsi se musel zbláznit. To jsou všechno věci, které stejně neovlivníš. Já sám jsem uvažoval úplně stejně jako ty, ale časem zkrátka dojdeš k tomu, k čemu jsem došel já......

Mě samotného tohleto všechno děsně mrzí a přistihnu se i v běžných denních situacích, jak se touhle myšlenkou zaobírám - no máme zkrátka Tatry v rodině a já jsem to asi tak nějak... zdědil :-)
Jdu z práce a vidím, jak vedle na stavbu jezdí flotily nákladních Mercedesů, jeden jako druhý, všechny úplně nové s logy (byť "pseudo")české stavební společnosti, přičemž ještě nedávno tam jezdily "dožívající" Tatrovky.
Včera jsem stál hodinu a pět minut na úseku asi tří kilometrů před Barradovským mostem v Praze v dopravní zácpě a to jsem si říkal totéž - přál bych každému z vás vidět ty náááádherné vojenské fungl nové Tatrovky, které popojížděly v pruhu pro kamióny. Řidiči s MANy nebo Mercedesy zahraničních dopravních společností jenom zírali.
Ale co? Zatím těch "pár" kousků co vyrobí budou vyrábět ve stejných počtech dál, ale pokud se nevyvíjí nic jiného, nebude to navěky. Stejně dřív nebo později i výroba náklaďáků musí asi skončit.

Re: T713
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2004 10:52

Podle mě nemá cenu přemýšlet nad tím proč výroba osobních Tatrovek skončila. Teď je nutné myslet na to, aby se zachovalo co nejvíc z toho, co automobilka Tatra v minulosti vyprodukovala. Škoda, že se já toho zachování zatím neúčastním :-(

Re: T713
Autor: Matyjas (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2004 18:41

Radek: tak nevím jestli to s tím rokem 1956 a produkcí osobních vozů,která podle tebe stála za něco, myslíš vážně nebo je to chyba . Tatraplány se v té době pár let nevyrábí a T 603 se vyrobilo několik prvních kousků. A dělat z tatrováků ,bez německy mluvící menšiny nebo většiny (podle období), diletanty neschopné vyrobit kvalitní auto mě připadá už docela ujeté.

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2004 22:35

Kritický socialistický tisk vytýkal i těm šestsettrojkám plno nedostatků a to si myslím, že byly dělány na vyšší úrovni než dnes silně přeceňované a slepě obdivované T700.

Zatím je pro mne i šestsettřináctka dostatečně hodnoté auto, abych si ji mohl dovolit vlastnit v počtu větším než 1. :-)

Re: T713
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2004 23:19

Nebyli neschopní, to ne. Postupem času byli schopni téměř čehokoli, jen se podívej třeba na T700. :-D :-D :-D

Re: T713
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 27.09.2004 10:39

Martine, a proč se neúčastníš zachovávání minulé produkce Tatry? Účastníš se zachovávání lidského rodu, i když je lidí na světě jako ...

Re: T713
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 27.09.2004 11:41

Kdo řekl, že Martin zachovává lidský rod? Já zase o něčem nevím !?! ;-)

Re: T713
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 27.09.2004 13:26

No já nevím, to byla spekulace. Co může dělat kluk, který miluje Tatry, ale žádnou nemá?

Re: T713
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 29.09.2004 07:22

Já mám prostě jiné priority. Lidský rod sice zatím nerozšiřuju, ale až dojde na lámání chleba, bude pro mě mít zachování lidského rodu větší prioritu než zachování minulé produkce Tatry.

Re: T713
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 29.09.2004 08:01

A co takhle zachovávání lidského rodu v Tatře, Martine? :-D

Re: T713
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 29.09.2004 09:55

Něco jako squatt, Vašku?

Re: T713
Autor: Vašek.. (IP zapsáno)
Datum: 29.09.2004 10:20

Ne, já myslel ten, no, začátek... :-)

Re: T713
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 29.09.2004 10:55

Vašek má zas bujnou představu, něco asi jako "vobšoustník osmiválcový" (podle mluvnického vzoru švihák lázeňský, popřípadě večer tříkrálový) :-D.

>Risan: "No já nevím, to byla spekulace. Co může dělat kluk, který miluje Tatry, ale žádnou nemá?" Tím chceš říct, že může taky milovat děti, ale žádné nemít?

Re: T713
Autor: radegast (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 12:32

no určitě nejsem sám kdo má T713 na papíře a k ní take T703 , a jediná firma která by mohla dělat takové vozy je Eccora.

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 12:36

Firma "Eccora" zřejmě neexistuje (není zapsána v obchodním rejstříku), takže to už nikdo dělat nebude. :-)

Re: T713
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 12:53

Když tedy připustíme, že by to mohla taky být Ecorra, pak mne napadá, proč je to jediná firma? Jediná má k dispozici nějaké tajemné síly, bez nichž to nejde? Nebo všichni schopní konstruktéři a dělníci jsou právě tam? Nebo jediná je schopna chtít za průměrný výrobek takovou horentní cenu jako nebožka Tatra Příbor?

Re: T713
Autor: radegast (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 14:40

Pokud se nepletu tak Ecorra existuje je to fa. z Kopřivnice vyrábející speciální vozy na zakázku ( Eccora V8 Sport , více na www.tatra603team.cz ) a renovací vozů a výrobou náhradních dílů viz. www.ecorra.com , omlouvám se za chybný název :-)

Re: T713
Autor: hanis (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 14:45

a proč by to moha být jediná firma jednoduše KOPŘIVNICE a to jako argument pro tatru stačí , a určině se nemýlím když budu usuzovat že tam pracují lidé kteří pracovali v TATŘE či k ní mají nějaký jiný (kladný) vztah.

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 14:45

Ten subjekt se ale jmenuje "ECORRA spol. s r.o." ne "Eccora". V tom je "trochu" rozdíl!

Vozy na zakázku nevyrábí, ale vyráběla! Dobře, vyrobila dva! ;-)

Re: T713
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 16:20

Třeba ty tajemné síly pramení z přinášení obětin místním bohům - Radegastovi a podobně.

Re: T713
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 17:49

"jednoduše KOPŘIVNICE a to jako argument pro tatru stačí " :-D :-D :-D No to je super definice. Ano, zaznamenal jsem mimořádný výskyt šlendriánu tam v těch končinách. To jinde nenajdete.

Ale vážně: skutečně si myslíte, že Tatra z každého průměrného dělníka či konstruktéra udělala génia či naopak všichni geniální automobiloví konstruktéři či dělníci se odstěhovali do těch míst, kde lišky dávají dobrou noc, takže už i nádraží jim tam spadlo?

Re: T713
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 20:44

No, osobně si myslím, že když už, tak nová osobní Tatra :-D by měla být vyrobena CO NEJDÁLE od Kopřivnice, optimálně tak + 1500 km :-D. S ohledem na tuto vzdálenost by totiž nemusela trpět při své konstrukci oprášenými nápady z roku 1967, též kvalita materiálů a prací by zajisté dostala úplně jinou dimenzi a nikdo by tohoto potenciálního výrobce nenutil zpracovávat skladové přebytky let 70tých. :-D


Re: T713
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 20:55

Radku k té vzdálenosti je potřeba dodefinovat i směr. Jednalo-li by se o východ, je také docela dobře možné, že by se zpracovávaly skladové přebytky let padesátých.

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 21:03

Nemám u sebe zrovna mapu Kopřivnice a okolí, ale co ta připravovaná výroba vozu T700 v Číně? Také to nějak ochablo...:-D

Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.