Re: T713
Autor:
risan (IP zapsáno)
Datum: 07.11.2004 17:40
Proč škoda? Máš snad na novou Tatru? Proč si myslíš, že nová Tatra by bylo auto, které by si někdo chtěl koupit? Pokud vím, tak T613 a T700 si od 90. let nechtěl koupit kromě státu (kterému z principu vždy dlouho trvá, než mu něco dojde) vůbec nikdo. Nebo bys se chtěl jen dívat na to, jak Tatra produkuje auta? Jaký na tom máš zájem? Přeješ zisk akcionářům Tatry v duchu tradiční křesťanské morálky? Nebo jsi sám akcionářem? Nebo jsi jen nakažený nacionalismem a věříš bludům o rodinném stříbře Čechoslováků, které založili naši slavní českoslovenští předkové Schustala, Ledwinka, Überlacker a Ringhoffer?
Pokud by to mělo být auto, které si někdo koupí, muselo by mít z Tatry nutně jen to kulaté červené logo (jak jsou v něm ta tři písmenka "A", "T" a "C"), jinak by muselo splňovat všechny požadavky kladené masou zákazníků na dnešní vozy. Tedy vezmi kteroukoliv konfekci, ve shopu v kopřivnickém muzeu zakup za 2x 6,- Kč kulaté samolepky průměr 65mm, přelep logo původního výrobce vpředu a vzadu a sen je zhmotněn.
Pozn. pro ty, kteří se dosud u mého příspěvku nezasmáli a přesto by rádi: již jsem několikrát něco podobného viděl.
Pokud by to mělo být něco "jiného" než běžná konfekce, která zajistí zisk masovou produkcí, velmi se obávám o výsledek. Nebude to totiž nikdo kupovat, pokud se to nepodpoří řádně tučnou a vlezlou reklamní kampaní. To je ale zase poněkud v rozporu se záměrem malosériové výroby (protože většina chce logicky průměr). A bez kampaně to vážně nikdo nekoupí. Ani u nás, ani v zahraničí (značku Tatra tam dnes nikdo nezná, od chvíle, co kolem nich projel naposled Hanzelka se Zikmundem se jaksi pár generací vyměnilo). V tuzemsku (a na Slovensku) po značce Tatra vzdychá pár staromilců, vybavených v drtivé většině vozy s pořizovací cenou do 100 000,- a to, uznejte, prostě nejsou žádní zákazníci, natož odběratelé (tak se zákazníkům říká v Tatře). Vzpomeňme neslavného konce "exkluzivních" vozů MTX Tatra V8, jejichž tvůrci měli také na začátku "velké oči". Vyrobily se nakonec pouhé tři kusy. Soudím, že nebýt toho, že firmu MTX živilo v té době něco jiného než tento projekt, milá firma by okamžitě skončila v konkursu a ani by nebylo čím uspokojit pohledávky věřitelů.