Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3
Re: T713
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 22:25

Ano, ano, zapomněl jsem na směrový údaj :-D. Na druhou stranu (tu východní), začít zase stavět T603 to není vůbec špatný nápad. Na rozdíl od řady T613 byla řada T603 alespoň o nečem. :-D


Re: T713
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 22:32

Ještě k té Číně : jenom z fotek se to dělat nedá, to uznáte, ne, a kdyby tam náhodou někdo opravdu dopravil T700, vznikl by pravděpodobně tzv. "problém 100% kopie" : oni jsou ti lidičkové tam natolik šikovní, že by tu nebohou T700 okopírovali včetně shnilých nosníků, popraskaných sloupků a olezlé hověziny a navíc, kdo by pak stál o seriovou produkci aut, kde jsou u všech na stejném místě nedoléhající dveře, chaoticky přivařené panty kapot, pravý práh kratší než levý, .......... :-D


Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2004 22:37

Ano, dalo by se na té "řadě o něčem" mnoho zlepšovat. Např. že to má dvourychlostní stěrače ještě neznamená, že to je vhodné pro jízdu v dešti a tak...

Re: T713
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 02.11.2004 22:45

radek: jo jo, tímhle stylem se v SSSR kopírovaly B-29. Všechny Tu-4 měly jakési zábradlí napůl zelené a napůl bílé. Důvod? Maníkovi, který zábradlí při výrobě natíral v tom kopírovaném Superfortressu došla zelená barva, tak zbytek vzal bílou. To ovšem soudruzi nevěděli a rozkaz s. Stalina zněl jasně - "přesně okopírovat".

Re: T713
Autor: Lubos (IP zapsáno)
Datum: 06.11.2004 22:53

Páni ďakujem Vám. Teraz som sa pri prečítaní predchádzajúcich príspevkov perfektne zasmial ( ozaj seriózne, žiadne narážky ) , hlavne pri tých šikmookých. Škoda, že o nových Tatrách sa dá rozprávať iba nereálne.

Re: T713
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 07.11.2004 17:40

Proč škoda? Máš snad na novou Tatru? Proč si myslíš, že nová Tatra by bylo auto, které by si někdo chtěl koupit? Pokud vím, tak T613 a T700 si od 90. let nechtěl koupit kromě státu (kterému z principu vždy dlouho trvá, než mu něco dojde) vůbec nikdo. Nebo bys se chtěl jen dívat na to, jak Tatra produkuje auta? Jaký na tom máš zájem? Přeješ zisk akcionářům Tatry v duchu tradiční křesťanské morálky? Nebo jsi sám akcionářem? Nebo jsi jen nakažený nacionalismem a věříš bludům o rodinném stříbře Čechoslováků, které založili naši slavní českoslovenští předkové Schustala, Ledwinka, Überlacker a Ringhoffer?

Pokud by to mělo být auto, které si někdo koupí, muselo by mít z Tatry nutně jen to kulaté červené logo (jak jsou v něm ta tři písmenka "A", "T" a "C"), jinak by muselo splňovat všechny požadavky kladené masou zákazníků na dnešní vozy. Tedy vezmi kteroukoliv konfekci, ve shopu v kopřivnickém muzeu zakup za 2x 6,- Kč kulaté samolepky průměr 65mm, přelep logo původního výrobce vpředu a vzadu a sen je zhmotněn.
Pozn. pro ty, kteří se dosud u mého příspěvku nezasmáli a přesto by rádi: již jsem několikrát něco podobného viděl.

Pokud by to mělo být něco "jiného" než běžná konfekce, která zajistí zisk masovou produkcí, velmi se obávám o výsledek. Nebude to totiž nikdo kupovat, pokud se to nepodpoří řádně tučnou a vlezlou reklamní kampaní. To je ale zase poněkud v rozporu se záměrem malosériové výroby (protože většina chce logicky průměr). A bez kampaně to vážně nikdo nekoupí. Ani u nás, ani v zahraničí (značku Tatra tam dnes nikdo nezná, od chvíle, co kolem nich projel naposled Hanzelka se Zikmundem se jaksi pár generací vyměnilo). V tuzemsku (a na Slovensku) po značce Tatra vzdychá pár staromilců, vybavených v drtivé většině vozy s pořizovací cenou do 100 000,- a to, uznejte, prostě nejsou žádní zákazníci, natož odběratelé (tak se zákazníkům říká v Tatře). Vzpomeňme neslavného konce "exkluzivních" vozů MTX Tatra V8, jejichž tvůrci měli také na začátku "velké oči". Vyrobily se nakonec pouhé tři kusy. Soudím, že nebýt toho, že firmu MTX živilo v té době něco jiného než tento projekt, milá firma by okamžitě skončila v konkursu a ani by nebylo čím uspokojit pohledávky věřitelů.

Re: T713
Autor: Thomas (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2004 18:54

V podobných diskusích se většinou omílá neslavná(pro Tatru) kapitola 90. let. Vnímat události v širších historických souvislostech asi není běžné. Ještě jsem nezaznamenal, že by někdo při debatách na vděčné téma "konec Tatry" zmínil např. rok 1948..

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2004 18:58

V roce 1948 totiž nic nekončilo...

Re: T713
Autor: Thomas (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2004 19:05

Já myslím že ano, skončil přirozený vývoj podniku.

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2004 21:12

Žádný podnik se nevyvíjí přirozeně, kdo ti to nakecal?

Re: T713
Autor: Thomas (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2004 22:04

Ne? A napadá tě nějaké vhodnější slovo?

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2004 22:35

Mě překvapuje, že mělo jako něco končit. Vždyť ta fabrika byla v roce 1948 ještě v troskách a brutálně neplnila plán výroby...

A kdy podle tebe začal tedy ten přirozený vývoj. V roce 1945 osvobozením Rudou armádou nebo už v roce 1938, kdy se fabrika ze dne na den najednou ocitla v Německu a do vedení byli dosazeni nacisté nebo kdy?

Re: T713
Autor: EDA_ (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2004 23:21

Thomas asi myslel ten fakt že v roce 1948 vyhráli volby komunisti a ti potom diktovali a nejenom podniku tatra CO a KOLIK mají vyrábět. Konkrétně zastavil příkazem ministr strojírenství nebo těžkého průmyslu Kliment výrobu vozidla T600 v závodech Tatra n.p. a příkazem jí převedl do závodu Škoda ml. Boleslav, kde po asi 2 a půl letech stejně skončila.
Určitě po 6 letech 2 sv. války potřebovalo Československo (a velký bratr osvoboditel, jemuž je třeba se zavděčiti) více náklaďáky než os. auta, to je jednoduchá rovnice kolektvní výstavby/přestavby a pětiletek. To bylo zajísté hlavním důvodem tohoto nařízení.
Z něho však vyplynulo i to, že se již nevýraběla třeba tatra 57, nebo další lidové vozy, které by asi firma tatra nebýt centrálního plánování a roku 1948 uvedla na trhy. Je třeba si uvědomit, že podnik Tatra měl dobré jméno u veřejnosti nejenom díky velkým vozům T77 a T87 a ale i díky hadimrškám - jednoduchým a levným vozidlům.
Protože byla T603 více/méně díky ceně pro "normálního" člověka jako nový vůz nedostupná, T613 byla dokonce oficiálně neprodejná a nic jiného od roku 1948 nemohla tatra československému motoristovi nebídnout (jistě ještě si mohl zajezdit v práci třeba 138čkou nebo tak něco :-D) tak právě proto i já považuji za konec přirozeného "tržního" vývoje v podniku Tatra rok 1948.

Re: T713
Autor: Thomas (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2004 23:44

Měl jsem na mysli obecně směr, kterým se tehdy vydala celá naše společnost.
To byla změna, mající zásadní vliv na pozdější osud. Zkrátka jsem chtěl připomenout , že je třeba se podívat i hluboko před rok 89, což je období, které může dát mnoho odpovědí k vysvětlení dnešní situace Tatry.

Hypotézy v historii neplatí, tak se ani nebudu ptát, kde by dnes Tatra byla, kdyby tenkrát zůstala v Německu..

(ps. jak se tak dívám, Eda to mezitím napsal za mě.. :-) )



Příspěvek byl zeditován (08. 11. 2004 23:53)

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2004 23:49

Pokud to berete takhle, tak já považuji za konec "tržního" vývoje zase rok 1938. Od té doby, ani po roce 1945 už Tatra československému motoristovi nic na volném trhu nenabízela. I ta béčka byla určitě všechna na příděl a tatraplán se překvapivě taky nedal pořídit za pár běžných platů...

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2004 23:52

Thomasi, kdyby Tatra tenkrát zůstala u Hitlera v Německu, my bychom tady dnes už nebyli!!!!

Re: T713
Autor: Thomas (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2004 00:05

Luboš, když jsi načal to "kdyby", nabízí se varianta č. 2 - coby kdyby lidi v r.46 nevolili jedničku...

Re: T713
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2004 00:07

Luboš - já bych ten tržní vývoj posunul někdy do roku 1940 a možná i o kousek dál, obecně do doby, kdy Říši přestalo vše bez problémů vycházet a byla zahájeno opravdové zavádění "totální" řízené válečné ekonomiky.

Co se týče ceny, tak asi poslední jakž takž dostupnou Tatrou byla Hadimrška, ne? Pokud vím, tak T87 byla vždy velmi drahá a i "levná" T97 byla podstatně dražší než KdF a jiná auta "pro masy".

Ad druhý příspěvek - ale byli. Ve schopnosti přežít (a prošvejkovat) kde co jsou Češi nepřekonatelní :-| Půlka národa by byla (dobrovolně) v Říši na práci, druhá by doma šmelila na černém trhu (za což by občas někdo skončil v KZL). Na to, aby je bylo potřeba zlikvidovat byli Češi moc neškodní, rozhodně byli užitečnější na roztáčení oněch Räder die für den Sieg mussten rollen...

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2004 00:24

Kdo měl v roce 1946 jedničku? KSČ? KSS? Je fakt, že komunisti to tehdá vyhráli na plný čáře, jako dnes modrý straky... Ale jinak to asi nešlo, zásluhy komunistů v odboji a při osvobození republiky byly až moc viditelný a lidi je měli rádi. Ale nemyslete si, že kdyby volby vyhráli třeba Národní socialisté, tak by tatra najednou začala chrlit tisíce aut pro všechny a nejlépe v širším než předválečném sortimentu. Byli jsme jednou z nejpostiženějších zemí, která byla také nejdéle okupována...

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2004 00:40

JJ: No já bych neviděl růžově ani ten rok 1938. Už po částečné mobilisaci v květnu přestával trh s automobily fungovat a fabrika už přestávala být pod dohledem čs. státních orgánů. V září a po všeobecné mobilisaci už nebylo po trhu ani památky. Po Mnichovu bylo navíc částečně evakuováno i výrobní zařízení z těch závodů, takže s obnovením výroby nejenom automobilů měli Němci určitě nemalé problémy.

Re: T713
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2004 08:13

A co teprve, kdyby Vídeň v prvním desetiletí XX. století více fandila rozvoji automobilismu a nestavěla nesmyslné omezující zákony a vyhlášky motoristům do cesty!!!!!

Re: T713
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2004 10:28

Ale pánové, všichni dnes plivete na Škodu a podívejte se, kam došla od roku 1989 ona. Nevymlouvejte se prosím na nařízení omezující výrobu osobních vozů. Když se podíváte na výrobu náklaďáků, která byla naopak režimem dle zde prezentovaného tvrzení po roce 1948 podporována, uvidíte, že jim to dnes taky vůbec nejde. A to jim tu němci zanechali náskok před konkurencí, jako je roura, motory atd.

Re: T713
Autor: Matyjas (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2004 19:59

Ríšan:co konkétně v Tatře nejde? Máš snad něco proti současné produkci nákladních vozidel?? Kvalitní výrobek se bohužel sám od sebe nestane prodejním hitem.
Němci zde zanechali pouze to co nedlouho před tím Československé Tatře zabrali. Jediným přínosem vývoji Tatry za války, jestli to jde tak nazvat, byla T 111 .

Re: T713
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2004 20:25

Matyjas: československé Tatře - spíš "sudetské", ne? Ona totiž Tatra, abych parafrázoval Palackého výrok, byla před ČSR a byla i po ní (byť tedy pod měnícími se jmény).

No a jestli T111 nebyl jeden z nejúspěšnějších modelů, které Tatra kdy vyrobila, tak už opravdu nevím...


Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2004 20:39

Tatra byla československým podnikem! Já nevím, proč se tady někteří pořád ohánějí těmi sudetami, ale sídlo té firmy (Ringhoffer Tatra, a. s.) bylo tehdy myslím v Praze na Smíchově! Tak jaké "sudetské"??? :-O

Re: T713
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2004 21:57

Jo jo, v Praze chce mít sídlo každá firma, i tady náš řezník (ono na vizitce lépe vypadá BOHEMIA PORK a.s. než ŘEZNICTVÍ NOVÁK, že? :-D) ale ty konce, ty konce........


Re: T713
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2004 11:08

O co se vlastně hádáme? Jestli za tím není spíš zednářská lóže...

Re: T713
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2004 12:06

Luboš: ono to platí i opačně - Škoda Plzeň měla také dlouhá léta ředitelství ve Vídni...

Kopřivnice prostě leží na území Sudet, s tím nic nenaděláš. Ležela tam za Rakouska, za první republiky, za Říše... O národnosti managementu i zaměstnanců tu už řeč šla x-krát. První republice jistě může být přičteno ke cti, že na jejím území mohlo existovat cosi jako fabrika s německými vlastníky a osazenstvem, nicméně dělat z té fabriky hned fabriku československou...

Z Komenského taky nikdo nedělá Poláka, Švéda či Holanďana...

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2004 14:08

JJ: Tatra taky... ;-)

Sudety jsou co? To neznám. Nemyslíš náhodou pohraničí?

Re: T713
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2004 15:50

Sudetenland je obecný a historicky vžitý název pro nějaké území (stejně jako třeba Haná, Slovácko, Slezsko, Vlanderen či Halič). V případě Sudet holt území, které se shodou okolností po roce 1918 nachází poblíž hranic Československa resp. dnes ČR. Sudetenland byl Sudetenlandem za Rakouska, za Rakouska-Uherska, za první republiky i potom - hranice se mění, historické označení zůstává.

Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.