Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí123
Aktuální stránka: 3 z 3
Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2004 17:48

Ale není! Alepoň v Čechách a na Moravě není... Za Rakouska tomu území tak neříkali ani sami Němci, to označení se začalo hojně používat až po světový válce. Je to uměle vytvořený název pro všechny oblasti, kde teoreticky byli nějací Němci.

Re: T713
Autor: Palo (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2004 18:06

Takže mi máme v podstate nemecké autá?

Re: T713
Autor: Matyjas (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2004 18:43

Jirka Jirout: " Jediným přínosem vývoji Tatry za války, jestli to jde tak nazvat, byla T 111 " - touto větou jsem nechtěl zpochybnit kvality a význam Tatry 111, která jistě tvoří milník ve výrobě podobně jako T11, T 77 aj , ale zdráhal jsem se jednoduše označit okupaci jako dobu přínosu pro továrnu.
Přívlastkem "Československou" jsem chtěl tak trochu rejpnout do občas se vyskytujícího přeceňování německé menšiny v továrně. Ano, Hans Ledwinka byl rakušák a je známo ,že nebyl sám kdo v konstrukci pracoval a neměl český původ, ale na vývoji se podíleli také inženýři Klavík,Jaborník, Mimra,Hron a další. Tatra byla tehdy v podobné situaci jako celá řada podniků v pohraničí a jenom dokreslovala situaci v Československu mezi válkami.

Re: T713
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2004 20:11

Pro Pala : brzdy Girling (později dáno k obkreslení do Jablonce), poloosy Löbro (chválabohu nedovolena licenční výroba v Československu), autorádia BOSCH, stahovačky oken GOLDE, palubní přístroje GANZ (tedy VDO), disky Lemerz, topení Eberspaecher, pístní kroužky a gufera Goetze, posilovač brzd Ate, schválená litá kola Borbet, snímače na motoru Honeywell/Bosch, popelníky z W353, katalyzátory Emitec, kliky dveří Opel, alternátory Bosch, servořízení Ate a ZF,spojky Sachs/Valeo, tlumiče IFA, a dalo by se pokračovat : je to prostě taková milá skládanka všeho možného, co bylo v Evropě k mání :-D. Kdyby jim ještě tak někdo zkušenější tenkrát poradil, jak se ve vyspělém automobilovém světě vyrábějí a ošetřují skelety karoserií, měli bychom dnes o mnoho práce méně. I když koneckonců, stačilo, kdyby si vedení v roce 1995 před zahájením výroby T700 koupilo na leasing třeba takového Forda Fiestu 1,1 CLX a alespoň to obšvihli z jeho karoserie. :-D


Re: T713
Autor: Palo (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2004 20:23

Made in EU

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2004 21:25

Tlumiče tam občas byly i ze SSSR, zapalovací kabely z USA, ... ;-)

Re: T713
Autor: radek (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2004 22:57

.... maskovaná koroze ze středních Čech..... :-D

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2004 23:49

Plechy na tom byly ale ze Slovenska, z VSŽ, dnešní United Slovakian Steel, ne? :-p

Re: T713
Autor: eda_/ (IP zapsáno)
Datum: 11.11.2004 18:57

a benzín z lybije :-)

Re: T713
Autor: D_A (IP zapsáno)
Datum: 12.11.2004 11:49

Luboši, domnívám se, že všechny geografické názvy jsou umělé, protože na stromech nerostou, ze země se nedolují, po souši neběhají, ani ve vodě neplavou. Nebo znáš nějaký přírodní zeměpisný název??? :-O

Re: T713
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 12.11.2004 19:02

Ti Valaši jsou nějací moc hloubaví... :*)

Re: T713
Autor: dRTIKOL (IP zapsáno)
Datum: 28.12.2004 17:02

Tak po přečtení této diskuze nestačím zírat... je vidět že zde diskutují opravdoví odborníci na automobilovou výrobu a také lidé znalí poměrů v Tatře...

tak jen pro objasněnou pro některé omezence:

za 1. je jisté že výroba aut v Kopřivnici trvá a trvat bude, jedná se sice o nákladní auta ale nadějě umírá poslední... (schopných lidí je ve fabrice stále dost)

za 2. lidé kteří v Taře pracovali a pracují si jistě zaslouží respekt a uznání - za některé výroky by si pánové RADEK či RISAN zasloužili pár přes hubu

za 3. na 99% i kdyby nějaké nové osobní auto se značkou Tatra vzniklo, nebude to mávnutím kouzelného proutku - jak si to někteří představují a stejně si jej nikdo z Vás nekoupí. nadšenec nerovná se vždy kupec.


Re: T713
Autor: EVIL (IP zapsáno)
Datum: 28.12.2004 18:17

drtikol: musím se radka a ríšana zastat. Některé jejich výroky jsou sice trochu v rozporu se základní myšlenkou "tatra is da BEZT", jenže se na to dívají objektivně a bez růžových brýlí.

Můj názor: Nové osobní vozidlo značky Tatra už prostě nevznikne. Je třeba se s tím smířit.

1. ATC do vývoje nového os. vozu rozhodně investovat nebude.
2. Kdyby investoval někdo jiný, bude po něm chtít fabrika takovou ránu za použití názvu / loga, že se výroba v tu chvíli stane okamžitě nerentabilní resp. započtení této položky do výsledné ceny produktu jej učiní neprodejným (bez ohledu na velikost produkce).

Kdyby někdo chtěl vyrobit "nový" osobní vůz a potřeboval si k němu "koupit historii", aby to mělo "brand" a někdo si to vůbec koupil, určitě by si vybral jinou značku, protože by ho přišla výrazně levněji.


Re: T713
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 28.12.2004 20:37

Copak tě trápí superdědku? Léčíš si mindráky? Dovolil bych si poznamenat : ad Tvé 1: výroba ještě neznamená prodej a prodej ještě neznamená zisk
ad Tvé 2: ano, dejme tomu v oblasti konstrukce a vývoje (dokud tato oddělení výrobního závodu produkovala výsledky) samozřejmě byli (a možná ještě dožívají) lidé, kteří si úctu a respekt zaslouží a já toto nezpochybňuji, ale počínaje středním managementem, přes vrcholné vedení po oddělení kontroly kvality, to je spíše ....... ? Bohužel je údělem těch odborníků "dole" poslouchat a provádět příkazy teoretiků a antipraktiků "nahoře", druhou část bodu 2 neberu zatím vážně, leda že by jsi se představil a poté to můžeme řešit dále (jestli něco v diskuzi přímo nesnáším, tak anonymní rejpaly s oduševnělými názory, kteří mají plná ústa "tatrováctví" a přitom jsou tak zbabělí, že se nedokážou ani představit)
ad tvé 3: na rozdíl od jiných zde přítomných opravdu na mávání kouzelným proutkem nevěřím (Ty možná ano, ale za to může ta vánoční nálada a ty 1000x reprízované pohádky) a toto jsem zde nepřímo publikoval již 24.9.2004


Re: T713
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 28.12.2004 21:37

dRTIKOL: schopných lidí je ve fabrice stále dost
Těch všeho schopných ovšem bohužel také. Radek ve svém výčtu trochu zapomněl na dělňase/vohnouty (se kterými by si ovšem fungující kontrola kvality normálně poradila).

lidé kteří v Taře pracovali a pracují si jistě zaslouží respekt a uznání
Jistě, i tací se tam najdou. Ovšem cosi mi říká, že těch, co by zasloužili pár přes hubu by bylo o něco více. Nevím, co bych dělal, kdyby se mi do ruky dostalo to prase, co roubovalo klasický svazek na pozůstatek elektronika v mém autě.

i kdyby nějaké nové osobní auto se značkou Tatra vzniklo...stejně si jej nikdo z Vás nekoupí
Mluv za sebe. Kdyby Tatra vyrobila nějaké opravdu zajímavé a jedinečné auto se slušnou kvalitou zpracování budu velmi zvažovat jeho koupi i kdyby cena byla na úrovni S-Klasse a musel bych si ho vzít na leasing/splátky. A to je u mně, coby osoby alergické na jakékoli nákupy na dluh, opravdu co říct.


Re: T713
Autor: dRTIKOL (IP zapsáno)
Datum: 28.12.2004 22:27

Co mě trápí?

tak k bodu 1. je jasné že za posledních 10 let to s Tatrou vypadalo všelijak, ani teď není situace nijak ružová, ale podle mého to do budoucna vypadá nadějně - nový investor se narozdíl od předchozích zlatokopů přeci jenom snaži do Tatry i peníze investovat a to je přece jen krok kupředu. Nikde neni napsáno že ATC bude vyrábět osobní auta ale co bude za 10 let je ve hvězdách a naděje umírá poslední.

k bodu 2, v Tatře je i teď spoustu lidí počínaje dělníky po konstruktéry kteří dělají svoji práci poctivě a jsou na svou práci hrdí. proto výroky tohoto typu:

"No, osobně si myslím, že když už, tak nová osobní Tatra :-D by měla být vyrobena CO NEJDÁLE od Kopřivnice, optimálně tak + 1500 km :-D. S ohledem na tuto vzdálenost by totiž nemusela trpět při své konstrukci oprášenými nápady z roku 1967, též kvalita materiálů a prací by zajisté dostala úplně jinou dimenzi a nikdo by tohoto potenciálního výrobce nenutil zpracovávat skladové přebytky let 70tých. :-D"

jsou trochu silné kafe - tak nevim jestli si to lidé kteří v Tatře pracují a pracovali zaslouží.

k objektivitě a růžovým brýlím - nejsem proti objektivitě, ani si nemyslím že poslední os.auta z Tatry jsou bůhvíjakým zázrakem ale z h.vna bič neupleteš - proto je třeba posuzovat některé věci z hlediska doby kdy vznikala

k 3.na kouzelné proutky nevěřím :) a pohádky mě pěkných pár let neberou.
přeji pěkný den


Re: T713
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 29.12.2004 07:39

dRTIKOL : No, zřejmě si stále nerozumíme. On v té fabrice někdo konstruuje osobní vozy? Kde? Jsem sice poctěn, že jsi mě citoval, nicméně doporučuji pečlivě číst : "..... tak nová OSOBNÍ Tatra......" Mé hodnocení kvalit materiálů, prací a konstrukcí v tomto vlákně nikdy nezahrnovalo současnou (a minulou) NÁKLADNÍ produkci - já komentuji stav dosavadních osobních výrobků této firmy a věř mi, že je podložen letitými zkušenostmi (tedy ne tím, co kde odposlechnu). Pokud chceš inspiraci, zajdi si na jedno odpoledne do archivu, složky reklamace a předávací protokoly osobních vozů :-D To že ATC investuje do výroby je snad pochopitelné, když chce vyrábět. Vsadím se ale, že ani promile investovaných dolarů nejde na tři zaprášené kanceláře, které se kdysi jmenovaly "oddělení konstrukce a vývoje osobních vozidel". Ano, nevíme co bude za 10 let - třeba se ty "trubky" budou vyrábět v Číně :-D, ale nalhávat si že existuje naděje na to, aby ATC vyvinula, vyrobila, schválila a homologovala konkurenceschopné OSOBNÍ auto ........... Pokud se nepletu, sám ing. Galia prohlásil, že T613 byla VE SVÉ době auto dotažené do konce, ale koncem 80tých let už měla BÝT DÁVNO NAHRAZENA MODERNÍ KONSTRUKCÍ automobilu, která by s vyspělým okolním světem udržela krok. Jak to dopadlo, všichni víme. Ono sledovat tu mentalitu z mého pohledu tam "na druhém konci republiky" je takové zajímavé : kdykoli jim někdo nabídl pomoc, byli zásadně proti (viz kupříkladu firemní písemná komunikace s Dr. Spaedtlem ohledně Mobicomu, či nabídka překlenout dobu vývoje nového vozu upraveným skeletem T613 s agregátem NorthStar), zákazník byl téměř sprosté slovo (pokud nevlastnil flotilu alespoň pěti T815), o systému prodeje, přizpůsobení výrobku době ve které bude prodáván ani nemluvě, neschopnost ani za 30 let výroby jednoho jedinného typu osobního vozu odstranit na jeho konstrukci zásadní nedostatky........ myslím že není třeba pokračovat.

Re: T713
Autor: dRTIKOL (IP zapsáno)
Datum: 30.12.2004 00:51

to radek:
bohužel nerozumíme... ja sem nikde nepsal že se někde v koutku rodí nová osobní Tatra ;) ani že ATC bude vyrobcem osobních aut - jen že naděje umírá poslední. to že se ATC snaží vyrábět se ziskem má i pozitivní výsledky - konečně se z Tatry stane "normálně" fungující firma a podle mně je šance že v budoucnu muže zase vzniknout osobní auto (nikde není napsáno že v režii ATC)

a jinak k tomu co jsi napsal naposledy nemám co dodat, se vším jakštakž souhlasím, ale pokud má vzniknout nové auto, bude ještě potřeba ohlížet se na vývoj (a spojených zákulisních taškařic) os. aut za posledních 15 - 20 let ?

stále si myslím že házet všechny do jednoho pytle je špatné - jeden vohnout jaro nedělá.

Re: T713
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 30.12.2004 08:04

No jo, jenže to budou muset vyrobit pěknou hromadu aut (a hlavně prodat) než se z toho stane "normálně " fungující firma. Jestli se to někdy stane, skoro to můžeme oslavit, ale moc tomu nevěřím:-D. K tomu ohlížení : já někde psal, že eventuelní nové osobní auto Tatra má být konstruováno na základě 30 let starých výkresů a výpočtů??? Já jsem tu jeden z mála, kdo už od roku 1990 postrádá osobní vůz tatra moderní konstrukce, zajímavé koncepce, odpovídající kvality a hlavně takový, na kterém se neprojeví zděděná negativa předchozích výrobních řad (T613 má z T603 taky jen třmeny ruční brzdy, madlo otevírání odkládací schránky v palubní desce a pár kulových čepů :-D).

Re: T713
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 30.12.2004 18:29

Já bych také prosil pana dRTIKOLa, aby mi zde ocitoval nějaký můj výrok, za který bych si podle něj "zasloužil pár přes hubu". Abych věděl, kde jsem udělal chybu.

Re: T713
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 03.01.2005 09:52

Takže nic?

Jdi na stránku: Předchozí123
Aktuální stránka: 3 z 3


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.