Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí1234567Následující
Aktuální stránka: 6 z 7
Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Tomek (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2004 08:13

Zase i tak nechvalte. pokud je rano, motor studeny a mas vyjet z travy na ktere je namraza do mirneho kopecku, tak to karburator vzdycinky vyhraje... holt i je i a karb je karb. i tahne od 3000 karb do 3000... a ted si vyber.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2004 08:51

No Tomku, řešení problému "i tahne od 3000 karb do 3000" je přece "i" s větším objemem, že Jirko? Sice se nevyřeší problém "vyjíždění ze zmrzlé trávy" (to zase asi výměnou GEMSe za ADCISe).

Nějak rychle jste zapomněli na grafy, které jsem sem dával já, když jsem měl údaje z kopřivnického dynamometru. Bohužel, moje měření bude pro srovnání jen orientační, protože pan Bordovský mi tam nepoznamenal podmínky měření, například atmosferický tlak.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2004 11:29

Risan :a co 3,8l s karbem?uz je to taky znat.....

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2004 13:14

"i" do 3000 rpm netáhne? To jsou mi věci. Jistě, krásnému zátahu odspodu karburátorovému motoru na LPG se studené Mi nevyrovná, ale že by až do 3000 rpm netáhnul? Tak špatně se zatím žádné Mi, se kterým jsem kdy jezdil nechovalo. Verdikt : Tomku, něco tam máš špatně :-D.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Tomas (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2004 13:24

Ja som sice majitelom Mi iba tyzden, ale zeby Mi netahalo do 3000 sa mi nejako nezda. Ba prave naopak. Taha super aj v tych najnizsich otackach. Jedine minus vidim v spojeni s Gemsom. To oneskorenie po pridani plynu z volnobeznych otacok je hrozne, ale zvyknut sa na to da. Inak podla mna nema karbec sancu ...



Příspěvek byl zeditován (21. 12. 2004 14:12)

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Tomas (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2004 13:30

Meranie na brzde by som rad podporil, ale byvam v Blave a casu mam malo. Urcite to bude zaujimave, ale nestacilo by sa postavit vedla seba niekde na zraze s priblizne rovnakymi autami a dat si sprint na nejaku vzdialenost? Myslim, ze toto by uplne stacilo na to, aby bolo jasne, co je lepsie ;-)

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: ondrej (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2004 14:23

Tomáš:
ak som dobre pochopil Radeka, tak tu ide o trocha viac, ako o to, ktorý motor je "lepší". Tu ide o porovnanie dynamických charakteristík motorov jednotlivých prevedení za rovnakých podmienok s cieľom maximálnej objektivity.
A to sa nedá nejakým amatérskym spôsobom, ako je šprint a pod..

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2004 15:09

Tomasi, jak už zde napsal Ondrej, sprintem na srazu zjistíš tak maximálně, komu z těch aut foukne dřív gufero na klice. Já mám rád OBJEKTIVNÍ a NEZKRESLENÉ informace a takové se také snažím prezentovat (ačkoli to řadu zde přispívajících uctívačů "modly T613" často naštve, případně se cítí uraženi, že jsem se o tom či onom vyjádřil negativně, místo aby si přiznali pravdu) a objektivní informace nelze zjistit jinak, než na příslušné měřící technice a za přesně daných podmínek.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Tomas (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2004 18:53

Dobre chlapi, ja samozrejme viem co chcete povedat resp. pomerat :-) Ale bola tu debata o tom, ktory motor je lepsi a tak som napisal tuto poznamku. Ja mam tiez radsej objektivne merania, dokonca som velmi zvedavy na vysledok. Rad by som takyto projekt podporil, pokial by bol niekde tu nablizku.
Niektorim ale mozno postaci aj ten sprint a potom budu v krcme debatovat, ktory ze to je vlastne lepsi ;-)



Příspěvek byl zeditován (21. 12. 2004 18:55)

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Tomek (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2004 18:58

no ja nevim zga jen usuzujete. ja mluvim z vlastni zkusenosti. kdyz se pokousim z mickem rozjet opatrne a lehce, nemam sanci... karburator vpohode... zlaty... ja nemluvim o raketovem startu, ja mluvim o rozjezdu na 1000 otacek s pomalym poustenim spojky, a jemnym rozjezdem bez proklozu zadnich kol na mokre trave. to mi neda... zdechne... si to zkuste a pak komentujte... ja vim o cem mluvim a vim ze nejsem sam co mu mi takhle stavkuje. a kdyz uz jsme u adcise, co ho porad chvalite, kdo jiny krome jirky jirouta ho ma? tipuju... nikdo...

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2004 19:44

Tomku, tipuješ špatně, jezdí myslím ještě jeden nebo dva... ;-)

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2004 20:31

No objektivní meření je na diagnostice jak zde poznamenal risan ale ja nejsem proti tomu si to rozdat na sraze me auto je k dispozici....kdo bude oponentem..???? i ten sprint ledaco ukaze....
panove dle meho nejlepší tah mel motor E a tzv."pomalym diferakem"

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2004 21:01

Tomku ADCIS nejezdí jen v Jirkově autě, klidně ing. Šípovi zavolej, pravděpodobně se budeš divit, kolik už jich je. Pochopitelně ne každý majitel vozu s motorem Mi může jen tak vzít cca 30.000 Kč a koupit si Adcise, většinou podobnou částku vrazí do nefunkčního serva ZF, vyvaření beznadějně hnijící karoserie a podobně. Zato pro státní instituce a zejména Armádu ČR je to běžný pakatel. Vím z vlastní zkušenosti, že pokud bych kupříkladu teď po cca 2 měsíčním "absťáku Mi" skočil do "Mi" a chtěl s ním odjet, pravděpodobně by mi to X krát chcíplo a vůbec by to nevypadalo důstojně. Zpravidla totiž potřebuju na návyk prodlev a podivuhodností Gemse alespoň jeden den pokud možno městského provozu, pak se mi tak nějak v podvědomí "zkalibrují" ty posloupnosti obsluhy a další provoz je zcela v pohodě. Oproti tomu když jsem si blahé paměti poprvé sedl v Pardubicích do Jirkova Frankfurta a vyrazil s ním na 230 km dlouhou cestu domů, tipnu že projetí Pardubic a následného města za nimi už to "bylo v krvi" a při následném 14denním provozu jsem byl i v městském provozu hbitější a spokojenější, než se služební Fabií :-D.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Tomek (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 07:37

jeden nebo dva... varis z vody ja se ptal kdo z vas ma krom jiriky jiroutu adcise. a kdo z vas ma najeto z mickem 100 000 km aby mohl soudit. ja mam z karburatorem 100 000 a z mickem taky tak. a objektivne karb je lepsi na jezdeni jen pri 3000 pri akceleraci umre. a mi do 3000 nejede a nejede.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Stevo (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 08:00

A mate to ;-)

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 09:41

Tomku já mám na Mi s ADCISem najeto kolem těch 100 kkm s klasickým motorem a ca 12 kkm se 4.36. Nevím, jestli jsem Ti už někdy auto půjčoval, pochopitelně se můžeš projet jakmile se uvidíme.

Souhlasím s tím, že Mi s GEMSem se občas chová prapodivně, nicméně dělat závěry že "karburátor je objektivně lepší", nevím, nevím.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 10:22

A já ti Tomku odpovídám, že kromě Jirky Jirouta se zřejmě nikomu z Vás, majitelů úžasných a dokonalých vozů s motory Mi :-D nechce investovat do nové řídící jednotky. Jinak tedy nerozumím tomu, když jsi 100 000 km nespokojen s provozem vozu (tedy ho užíváš znatelně více, než jen na občasné projetí se na srazy a zpět), proč si tedy ADCISE nekoupíš, aby jsi mohl porovnávat? De facto za těch 100 000 km by jsi ty pořizovací náklady na něj měl téměř zpět, a to počítám jen s jednou vlastností ADCISE, a to je kultivovanější hospodaření s palivem. O rozptylu parametrů a kvalit GEMSE není třeba polemizovat, někomu vyhovuje, někomu ne, někdo má povedenější, někomu se sype pořád. A proto je ZATÍM na trhu alternativa, po které může člověk sáhnout a ví, že se tím dětských nemocí Gemse zbaví. Ale nic netrvá věčně.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Tomek (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 12:01

radku radku, ja nikde nenapsal ze jsem nespokojen, nedomyslejte si co v tech radcich neni napsano. a prestan delat reklamu adcis. o hospodareni s palivem muze vzdycky ridic a ne nejakej pocitac. chces mi snad rict, ze se motor s adcisem zahriva rychleji nez s gemsem? a kdyz pojizdis po meste se studenym motorem, tak kazdy pocitac udela to same. prima otazka: ty mas adcise? a kde bych usetril na adcise 40t kc kdyz s gemsem jezdim za 9 az 10 l? v zime za 11? ted rad.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 12:26

Řídit s ADCISem vstřikování LPG? ;-)


Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 12:51

Tomku, Radek dělá ADCISu reklamu proto, že ho z vlastní zkušenosti zná, ostatně stejně jako já. Právě jsem si to ověřoval na obchodním rejstříku a Radek opravdu nemá podíl v ADCIS spol. s r. o. :-D

Z přítomných se můžeš zeptat ještě Havrly, Ladise, Matyho a Luciána, ti s mým autem jeli také. Mám dojem, že Ladis už se na toto téma vyjadřoval v threadu o mé stockholmské anabázi (té první ;-) ).

S tím studeným motorem ve městě máš pochopitelně pravdu - teď jsem vyjezdil jednu nádrž při krátkých cestách (maximum 50 km) a přiznávám bez mučení, že průměr (vč. bufíka tedy) je 14.8 l/100km

Za 9litrů se dá jezdit buďto na prázdných silnicích kdy člověk jede pořád ustálenou devadesátkou, nebo pak stylem "přískoky vpřed". A na to si snad člověk nepořizuje třiapůllitrový osmiválec.


Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: risan (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 14:29

No hurá, Jirka konečně přiznal spotřebu, která nevypadá až tak optimisticky a každému majiteli Fabie z ní musí naskákat pupínky. A hlavně se mi objevuje na displeji něco podobného. Ne že by mne to znepokojovalo, podle mne je toto číslo více než reálné.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 15:20

1/ Nemám Adcise, poněvadž nemám agregát Mi. Až budou tyto pohonné jednotky obchodovány na trhu ND za ceny adekvátní jejich stavu, ujetým kilometrům a použité technologii (a tu shnilou karoserii, ve které jsou zpravidla zabaleny si prodávající klidně může nechat), okamžitě ho pořídím a ještě ten samý týden osadím osmibodové vstřikování LPG! Jestli o nějakém Mi motoru někdo za rozumný peníz víte, sem s ním, špatně se u mě mít nebude.
2/ Neměřil jsem to, ale je možné že se motor s Adcis zahřeje rychleji, toto plně závisí na použité technologii řízení a obohacování studeného motoru a ani v tomto režimu se Adcis neopičí po Gemsu, ale jde svou cestou no a vzhledem k jeho vývoji pochybuji, že by to bylo horší. Důkazy po mě nechtěj, opakuji, něeměřil jsem to, ale je to dobrý tip na další objektivní měření :-D. Naopak si myslím, že právě podstata úspor paliva je zvládnout tyto dílčí procesy ECU, protože namíchat konstantní palivo pro ustálený dálniční režim žádná věda nebude, zato vypiplat přechody, částečné zatížení, studený chod, brždění motorem a podbné věci, to už si žádá přeci jen zkušenosti a hodiny a hodiny ladění.
3/Jinak své příspěvky nepovažuji za REKLAMU, protože pokud vím, primárním určením reklamy je přesvědčit spotřebitele, aby si z těch desítek různých výrobků "na jedno brdo" vybral právě ten reklamovaný, kdežto současná nabídka ECU pro motory "i" na "trhu" sestává pouze z jedinné protypové nikdy nedovyvinuté jednotky a jedné naopak zcela dokončené, nemající vyjma futrálu s původní jednotkou zhola nic stejného. Tyto dvě jednotky si nikdy nemohou konkurovat.
4/ Jezdíš-li s Gemsem za 9 litrů (zřejmě máš v softwaru Gemse povípáno co jen jde :-D), tak ti neporadím kde na Adcise ušetřit. Ale možná kdyby jsi ho tam měl, teba taky jel za 9-10 litrů/100 km a navíc by jsi se s tím autem taky trochu kutivovaně svezl :-D

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 16:15

Rišan: Já myslím, že jsem tu o své spotřebě psal vždycky celkem otevřeně - ať už to bylo přijemých < 10 na dálnici a v létě nebo naopak tohle numero ze zimního víceméně místního provozu. Majitelům Fabií ať si naskakují pupínky dle libosti.

Jinak když jedu teď v zimě o něco delší trasu (např. 150 km tam a 150 km zpět), bývá spotřeba kolem těch 12-13. Pravdou je, že bufíka k vytápění auta používám celkem dost.

Radek: mně teď v zimě subjektivně přijde, že 4.36 se zahřívá déle než třiapůllitr (v létě to je přesně naopak) Přesně doložit to neumím, ale mám dojem, že ručička teploměru se od levého dorazu odlepuje o zhruba kilometr až dva dál, než to dělávala u starého motoru. Rozdíl mezi ADCISem a GEMSem, pokud nějaký, nebyl tak velký, abych si ho uvědomil.


Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: EVIL (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 16:16

Pozn. na okraj: GEMS má mnohem menší prodlevu v reakci na přidání plynu (řádově v jednotkách sekund) než karburátorový motor s nefunkčními akceleračními pumpami. Vřele doporučuji jako tréning před přechodem na Mi ;))))


Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 19:31

Hoši nehadejte se ...radek ad)1 to se jeste dlouho načekaš a cena nepujde dolu ale naopak nahoru poněvadž je jich malo a ubydou..:-)
pokud jezdíte z 613 tak jako na litr benzínu nehledte .... to jste se snad už mohli naučit ne?... a jestli vám vadí ta spotřeba tak hold nechodte do tatry .je to jen pro finančně zdatne jedince:-D
Pochopitelně 4,36litr se hřeje mnohem víc a kdyz se jede v letě "jak prase" tak ho není problem odrovnat.pochopitelne každy tam ma navěšenou jeste klimu a servo a to taky udela sve...klasickou 700 sGEMS je v zime i krapet problem ohrat...
Co se tyka GEMS oproti karbu ta prodleva je, to auto ma fakt ze začátku divnej chod ,před chvilkou sem lital ze 700 s GEMSem a tlačila do sedadel i pri na 2rychlostní stupni při 6000ot/min tachometr cca 130km/hod.síla obrovska.....

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 20:28

600: no s tím přehříváním 4.36 prý to taková hrůza není. Ona ta teplota sice strašně rychle vyletí na 120°C, ale tam už zůstane a žádný další problém. Nevím, co je "jako prase" - Rami s tím jezdí poměrně ostře a ani jemu se ten motor odrovnat nepodařilo.

Je nějaké vysvětletní pro to, že by se motor 4.36 v zimě zahříval pomaleji než klasický třiapůllitr?

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 20:38

Jirko, tipuju že 4,36 oproti 3,5 obsahuje zákonitě více promrzlého železa a hliníku, který je třeba ohřát :-D
Pro "600" : ba právě, čekám :-D, ale nemyslím že ceny půjdou nahoru, co by kdo chtěl za ulítaný motor se 400 000 najetými km, ze kterého všude možně crčí olej? Jinak "prasečím" provozem v létě odrovnaný 4,36 jsem ještě neviděl - buď zde uveď konkrétní číslo postiženého agregátu a vůz, ve kterém je (případně byl), nebo si takovéhle zkazky odpusť. Klasickou T700 s Gemsem jsem měl na provozní teplotě lehce před 100 st.C během cca 10 minut jízdy mezi Benešovem a D1. Jestli máš problém s chlazením, nech si to opravit.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 21:15

nenapsal se 4,36 o proti 3,5l..........
karb si zakryjes klapkou na nekolik zeber a je okamzite horky a elektonika pokud neni ok tomu (i kdyz je:-D) opravdu vzdy neda sve......
radek tak si popovídej s ing Bordovskym.... pri 120°C jak casto meni oleje?? to tatra sice vydrzí neni zadna novinka ale jak dlouho.....nejlepsi je 4,36 tzv holy bez klimy serva.....

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Eda (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 22:08

A proč stojí ten ADCIS 30 nebo 40 tisíc? Kdyby stál 10 tak to má cenu porovnávat s autem za 200.
Já osobně bych za to dal těch 40 kdybych měl měsíční plat 100 a víc a to bych o tom ještě chvíli ubvažoval.
Neříkám že ta prodleva po otevření klapky vzduchu a reakcí motoru mě neštve, ale asi si za ty prachy radši udělám celolak na svojí zoufalé a totálně shnilé popelnici.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 22:41

Eda: proč stojí ADCIS 30 nebo 40 tisíc? Co třeba stovky či tisíce hodin velmi kvalifikované práce strávené na jeho vývoji? Zrovna Ty bys mohl o R&D nákladech něco málo vědět. Těch Tvých 10 kKč budou při kusové výrobě náklady na materiál a výrobu toho jednoho kusu...

Já těch peněz rozhodně nelituju a rozhodně jsem radši že si můžu za 30 kKč koupit kvalitní ECU než kdybych neměl jinou volbu.

Jdi na stránku: Předchozí1234567Následující
Aktuální stránka: 6 z 7


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.