Tatra klub web :  Diskusní fórum TKB
 
Jdi na stránku: Předchozí1234567
Aktuální stránka: 7 z 7
Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2004 22:59

Při 120 st.C jak často měnit olej? No pokud vím, do 4,36 se nelije M7ADX, ale něco podstatně hodnotnějšího a výměnná lhůta je 30000km nebo 2 roky. Toto platí už od let 1993 dále, kupříkladu baba kabrhelová v Elektronicu důrazně varuje před dalším provozem motoru až tehdy, pokud teplota oleje přestoupí 135 st.C. Myslel jsem že tyhle věci víš, když jezdíš s "karburátorama", "Em-íčkama", "sedmistofkama",.... S ing. Bordovským si budu povídat o jiných věcech, než je rozbitá regulace chlazení motoru, opět ti říkám : nech si to opravit, jinak ten motor odrovnáš ! :-D Jinak pokud vím, ani klima, ani servo nezatěžuje motor 4,36 tak, že by to uživatel musel brát na vědomí nebo kvůli tomu lezla teplota o 50 stupňů nahoru.
Edo, Adcis stojí tolik asi proto, že jednak není vyráběn na palety (srovnej si třeba cenu "ručně vyráběné/bastlené" T613-4 Mi z roku 1993 (včetně všech nákladů na půlroční ježdění do Kopřivnice a zpět na odstraňování vad a nedodělků) s podobnými modely z těch let od různých automobilek, chrlících své výrobky ve statisícových seriích), jednak ten vývoj a zkoušky něco stály (a to něco není pár tisícovek) no a v neposlední řadě platíš to know-how, to ti snad nemusím vysvětlovat, ne ? Navíc, co je nějakých 30-40 tisíc ve srovnání s pořizovací cenou podobných ND na T613 Mi (kupříkladu tehdy nabízený GEMS jako ND za 56.000,-, dnes monoblok servořízení cca 35.000,- , osazovaný alternátor BOSCH 27.000,- , nezávislé topení 40.000,-, kompresor klimatizace cca 15.000,- , slušné obutí 16" elektronů cca 18-30.000,-, katalyzátor cca 27.000,- , ..... ) musím pokračovat? Mě tohle vždycky fascinuje, ty Vaše "posilovače sebědomí řady Mi", když to jezdí, pohoda, ale když do toho máte lidi něco vrazit,.....

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 23.12.2004 00:21

Do deset let staré ojetiny za 200 000 korun se přece žádné peníze už vrážet nemusí, ta je přece i po 300 000 km stále dokonalá a vždy spolehlivá...

Ale těch 120°C mě fascinuje. To mně se u jedničky ručička teploměru líně přehoupne před 70°C tak po 30-40 km a ať se snažím jak chci, tak se přes 75°C nikdy nedostane. Můžu mít celou mřížku na kapotě zakrytou dečkou a stejně je to i po 100 km studený jak psí čumák...

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 23.12.2004 07:55

No Luboši technicky vzato, zkusit v Tvé (a pravděpodobně i jakékoli jiné) originál "jedničce" směs chudou tak, jaká je spalována v Mi motorech, pravděpodobně by jsi ani nepřejel obrubník :-D. Navíc nezapomeň, že motory s řízeným chlazením jsou po značnou dobu provozovány zcela bez chladícího ventilátoru (pokud to tedy funguje :-D), kdežto motorem "jedničky" je od okamžiku startu protlačováno velmi slušné množství kubíků ledového vzduchu....

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 23.12.2004 12:24

radek: zatízení motoru 120°C je maximum to se da provozovat jen kradkodobe a ne jezdit na to furt ..životnost motoru se notně musí zkratit....
4,36 obsah je maximum co ta vrtule utahne jaksi chladit a i tak to funguje prehřate..už by to chtelo jiny přívod vzduchu .ale asi nad tím se nikomu nechtelo premyslet asi vubec to platit...
Na vysvetlenou ...Luboši mříze na kapote se nazakryvaj to je šilenost tlumíš obeh..zakryvají se zebra na ventilatoru prisroubovaním plechoveho stínitka....

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 23.12.2004 12:55

600: Ještě mi, prosím, vysvětli, jak mám svou ubohou mysl přesvědčit, považovat Tvá tvrzení za věrohodná. Škoda, že v Brně nechodíte na pivo, takové řeči se ke stolu výborně hodí.


Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Tomas (IP zapsáno)
Datum: 23.12.2004 12:58

Ja mam zasa pocit, ze zakryvat rebra ventilatora je hlupost (aj ked to vela ludi robi). Myslim si, ze sa by sa mohli prehrievat hlavy valcov a mozno aj vznikat vselijake turbulencie, ktore chladeniu neprospeju ... Ale je to moj nazor.
A co sa tyka vrtule, tak mam dojem, ze nejaka podobna je aj v ecorre. A ta nema 172kW (234k), ale 294kW (400k) ...



Příspěvek byl zeditován (23. 12. 2004 13:07)

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 23.12.2004 13:46

600: teploty oleje přes 100°C jsou při letním dálničním provozu běžné i u mého Volva 480, které má motor chlazený vodou. Dle příručky začíná palubní počítač upozorňovat na problém až poté, co teplota přesáhne 130°C a "STOP" nařídí až při teplotě 140°C. Jako olej byla tuším doporučována polosyntetika.

Takže se na mě nezlob, ale spíš věřím Radkovi, že 120°C je relativně běžná provozní teplota, pochopitelně pokud se používá slušný olej (což Shell Helix Ultra 0W40 IMHO je).

Rišan, Radek nebo Eda by mohli vědět, při jaké teplotě oleje začíná protestovat Kabrhelka v Elektronikovi, případně při jaké teplotě ECU odstaví klimatizaci (pokud to tak funguje, někde jsem slyšel, že ano).

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 23.12.2004 13:47

Ladis : ja nevim jak si na tom s myslí ale ma tvrzení sou dost logicka a polozena zkuseností a nejen mou ...to ti rekne kazdy motorař. už jsi osobne aspon nekdy slozil 613 motor???
Tomas: prave zakrytím kapoty snízís prutočnost vzdychu a ty hlavy dostanou sve...
a jak rikas ta vrtule tot je ono ..ja myslím že jsi to napsal přesvedcive a snad už to tady ted pochopí......

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: ladis (IP zapsáno)
Datum: 23.12.2004 13:58

600: Tvá tvrzení jsou žvásty. Promiň mi ten výraz. Logika je o příčinně důsledkových souvislostech a to jaksi chybí. Tedy _proč_ 120˚C motoru neprospívá? A kdo jsou ti Tvý tajemní motoráři, kteří mi řeknou něco úplně jiného než motoráři, které známe my ostatní? To co odpovídáš Tomášovi vůbec nechápu. Příčí se to všemu co jsi napsal předtím a tomu co napsal Tomáš. Mimochodem, k žádnému oběhu vzduchu nedochází. Ohřátý vzduch se vyfukuje pod vozidlo.


Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 23.12.2004 22:38

Jirko psal jsem to, "kabrhelová" hlásí STOP při 135 st.C oleje.

Pro "600" :

"radek: zatízení motoru 120°C je maximum to se da provozovat jen kradkodobe a ne jezdit na to furt ..životnost motoru se notně musí zkratit...." ano, takovouhle větu jsem tuším četl v návodu k obsluze Škoda Felicia 1,3 GLXi.

"4,36 obsah je maximum co ta vrtule utahne jaksi chladit a i tak to funguje prehřate..už by to chtelo jiny přívod vzduchu .ale asi nad tím se nikomu nechtelo premyslet asi vubec to platit..." dolož prosím toto své tvrzení exaktním měřením, pokud možno vyjádřené graficky, zajímá mě, při kolika m3/hod průtoku vzduchu o relativní vlhkosti 63% a teplotě v místě sání +30 st.C přestává standartní chladící ventilátor motoru T613 zabudovaného ve voze účinně chladit dejme tomu legendární "pátý" válec.

"Na vysvetlenou ...Luboši mříze na kapote se nazakryvaj to je šilenost tlumíš obeh..zakryvají se zebra na ventilatoru prisroubovaním plechoveho stínitka...." - no Luboš určitě ví, jak funguje chlazení motoru T613 a je mu jasné, že pokud někdo zakrýváním mřížky tlumí oběh chladícího vzduchu motorem, na 100% ho koroze připravila o boční krycí plechy motoru nad výfukovým potrubím :-D


Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 23.12.2004 23:03

Presna merení co po me chces nemas sam a ani je nemas schopnosti provest... a jezdís jen na to co ti prodali za znacnou financní castku a proto si nepripoustís ze 120°C je dost, ti co tento zbytecny tzv.snobsky produkt (ale presto krasny) vyrabejí to ví sami moc dobre.....
Más doma laborator jsi fundovany odborník ze mlatís takovymi udaji ....ja ti je pochopitelne opatrit nemohu nekoupil se tatru a.s.,ale zajímalo by me kdyz jsi takovy znalec jestli jsi poskladal aspon jeden motor 613 vlastníma rukama...........

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 23.12.2004 23:07

600: Na rozdíl od těch vašich podomácku vyrobených "plechových stínítek", které záhadným způsobem omezují proudění vzduchu k některým válcům, je ta moje dečka originál Tatra, která je navržena přesně tak, aby zakrývala maximální plochu mřížky, ale vrtule si ještě nemohla stěžovat na nedostatek vzduchu. Dokonce je vybavena i regulací zvlášt pro levou a pravou část motoru. ;-)


Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2004 01:26

600: No Radek sice nemá zkušebnu doma, ale umí do ní zajet - viz jeho článek o zapalování. A výsledky domácích měření doplňuje podrobným popisem podmínek i průběhu, takže mají podstatně vyšší hodnotu, než ty Tvoje bláboly tady.

Ad 120°C - takže podle Tebe byli debilové u firmy Porsche když při návrhu motoru pro Volvo 480 prohlásili za kritickou teplotu 140°C ? Debilové byli také v Kopřivnici, když u elektronika nastavili hranici pro varování na 135°C? (A to dnes jsou oleje také o něco dál než před dvaceti resp. deseti lety.) Stručně řečeno, debilové jsou všichni až na pana 600 a ty, kteří mu případně přikyvují.

Tu část o snobském zbytečném produktu jsem nepochopil. Mohl bys to případně napsat normálně česky (případně slovensky, anglicky, německy, holandsky nebo rusky)?

Mám dojem, že Radek už minimálně dva motory poskládal, resp. se na složení výrazně podílel. A kdykoli jsem ho zatím otravoval s otázkami "jak je udělané tohle" a "co mám udělat s tímhle", dostalo se mi obratem odpovědi vpravdě encyklopedické.

Takže přestaň tu prosím Tě plácat pitomost a zkus najít alespoň jeden normální moderní (vícebodové vstřikování, mladší 15 let) motor, jehož výrobce někde tvrdí, že 120°C je kritická teplota.


Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2004 01:44

Ó, já věděl, že se to chytne :

"Presna merení co po me chces nemas sam a ani je nemas schopnosti provest..." kdybych tyto údaje měl, asi bych se Tě na ně neptal 600, ne ? Schopnosti je provést mám myslím o několik řádů větší, než budeš mít kdy Ty.

" a jezdís jen na to co ti prodali za znacnou financní castku a proto si nepripoustís ze 120°C je dost, ti co tento zbytecny tzv.snobsky produkt (ale presto krasny) vyrabejí to ví sami moc dobre....." Jsem Tebou sledován, že Víš, co mi kdo kdy prodal? Tak prosím zalistuj v notýsku, někde jsem vytratil lísteček s datem, kdy jsem naposled kupoval zapalovací svíčky. Definuj prosím "snobský produkt" - to jako narážíš na to, že sem Jirka Jirout napsal značku oleje kterou používá, ty jsi zavolal do motechny a zjistil jsi, že Jirku vyjde výměna oleje v motoru na víc, než je tržní hodnota Tvé T613? Jinak pokud by tě to zajímalo, já jezdím s olejem TOTAL QUARTZ 7000 klasifikace 10W-40 v modifikaci POLYTRAFIC, který je bezpečný do 150 st.C (oficiální zkušební listy dodané výrobcem, ne odposlechnuté v hospodě u piva či v telešopingu), měním ho po 15.000 km a litr mě stojí do 100,- Kč.

"Más doma laborator jsi fundovany odborník ze mlatís takovymi udaji ....ja ti je pochopitelne opatrit nemohu nekoupil se tatru a.s.," - proč bych měl mít proboha doma laboratoř? k čemu by mě byla? Otázku mé fundovanosti odložme stranou, každopádně oproti tobě "600" jsem fundovaný do aleluja. I kdyby jsi si náhodou Tatru a.s. chtěl koupit, neznamená to, že zkušební mašiny (které tam bez údržby a ověření správnosti měření rezavěly několik let) ještě stále ve škušebnách najdeš, to spíš v Kopřivnici v kovošrotě.

"ale zajímalo by me kdyz jsi takovy znalec jestli jsi poskladal aspon jeden motor 613 vlastníma rukama..........." - tohle tě trápit nemusí, včetně mého mi už jezdí čtyři motory, pátý vyjede na jaře.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2004 02:33

Jo tak my už máme i "snobské oleje"? Ten Schell helix ultra je snad i levnější než náš mogul nebo trysk a dost by mě zajímalo, který olej ve třídě 0w40 nebo 0w30 se dá pořídit pod čtyři stovky za litr a patří tedy do kategorie "nesnobský"?

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Stevo (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2004 07:39

Nesnobsky je jednoznacne M8AD

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2004 11:55

Lubos : dobra tak si dečkuj co na to mam říct :-)
Jirka Jirout:jiste konstrukteri debylove nebyli ,ale porsche ma krapet jine metalurgicke materialy jak mela tatra ......a je to cele upne nekde jinde je to sportak!tatra limusina tahaš 2000 kg...
Co se tyka Elektronika dle meho to byla nejdokonaljsí tatra (chtelo to jen šupnot do 700 kastle) tak ta teplota je kriticka maximum coz znamena ze je to okamzite zahratí na chvíli a ne ze na tu teplotu budes brázdit republiku....
Co se tyka snobskeho produktu,ze je to absolutní zbytecnost jen k chlubení klasicka 3,5 dokaze tatru taky pekne rozhybat.....kde stím na komunikacích chcete jezdit abyste vychutnali moznost 4,36 :-D Me osobne se sice 4,36 take libí.proč ne... ale je to odpuste me ten vyraz, jaka si zbytecnost!
Radek: ne na cenu oleje opravdu nenarazim protoze ja do tatry liju schell za cca 800Kč a muj vuz ma opravdu vetší hodnotu nez si myslíš je do sroubku novy....ti kdo ho znaj ví o cem mluvím....Co se tyka te hospody a teleshopingu to opravdu není moje parketa asi se sam pohybujes v techto sverach ze to tak znaš...a co se tyka tech laboratoří tím se ted nehodlam zabyvat a placat penezi za draha merení na přístí rok mam jiny projekt velmi zajímavy...takze merením ted nebudu ani kvuli Vam ted zbytecne placat penezi
moznost se dostat na zkusebnu bych mel...
těm motoru BRAVO!jsem rad ze jsi sam neco učinil toho si vazim.... motory to je to nejvíc co me baví na aute...

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Eda (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2004 11:59

Ja nevím co ta paní vykládá, max. jsem měl 119°C když jsem jel 10 minut 210 v německu na dálnici, s vypnutou klimu. Můžu ale z vlastní zkušenosti říct, že mít olej v létě 120°C a více celou cestu praha ostrava po D1 = na 50% časem výměna Gufer na ventilech. Ono něco je teplota oleje a něco je teplota hlavy a v nich zapuštěné těsnění ventilů. Z teploty oleje se nedá říct jestli je motor fpoho nebo není. Může být a nemusí.

Tož sa majte dobře a nehadejte se.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2004 12:51

600: ach jo, nejen že neumíš psát, Ty neumíš ani číst - ten motor konstruovaný u Porsche nebyl žádný motor do top super sportu za miliony - byl to relativně normální 1.8 motor do Volva 480, který později vyráběl Renault. Je-li 135°C teplota, kdy se u Elektronika něco hlásí, musí tam být nějaká reserva, rozhodně to není tak, že minutu po tom hlášení je motor v háji. Navíc tu nikdo nemluvil o provozu při 135°C, ale při 120°C

Já jezdím často a hodně po německých dálnicích, takže "snobský" motor 4.36 opravdu využiju. Ani ne tak kvůli maximální rychlosti a vyššímu výkonu, ale on je sakra rozdíl v tom, jestli při cestovní rychlosti 150 km/hod točí motor 3.000 rpm nebo okolo 4.000 rpm... Ten motor je tišší, má větší reservu výkonu a v elasticitě je proti 3.5 znát velký rozdíl.

Na moralistické kecy o tom, co je a co není zbytečné, si dej pozor - podle minimálně 80% populace je zbytečný i ten Tvůj "normální" třiapůllitr...

Mimochodem, on Maximilian Schell praštil s herectvím a dal se na výrobu motorových olejů? To jsou mi věci :-D

Nehodláš-li plácat peníze za drahá měření, tak tu alespoň neplácej ani ty Tvoje nesmysly.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2004 13:55

Jo tak, pan 600 nedokáže překousnout, že někdo má 4,36 a on chudák ne. My mu to bebíčko pofoukáme, třeba se na něj taky časem usměje štěstí a nějaký si koupí, začít šetřit na 4,36 může už tím, že bude kupovat olej s litrovou cenou do 200 Kč (který tím motorem proteče stejně jako olej za 800,- /litr :-D). A nebo ho s tím někdo svezl, on se pob.. a na tyto agregáty zanevřel? Jirko prosím tě vyfoť ten agegrát a pošli mu to mailem, ať si má co dát pod stromeček. Kupříkladu já považuji agregáty 4,36 za první motory v historii T613, které mohly na sklonku 90.tých let alespoň trochu konkurovat motorizaci ostatních automobilů té třídy, ve které si vedení Tatry a.s. myslelo, že bude ročně prodávat 1500 ks modelů T700. Otázku zbytečnosti či luxusnosti motoru 4,36 ponechme stranou, to bychom rovnou mohli polemizovat, proč má dejme tomu nový Chrysler 300C motor V8HEMI o objemu 6,1 litru s točivým momentem někde kolem 600 Nm, když je pomalu v celých "státech" rychlost na silnicích omezena na 55 mph, nebo se vyrábí auta s motory o výkonech nad 1000 HP.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2004 21:39

radek: cožpak o to, já bych mu to fotku poslal, klidně i nějaké ty logy ukazující chování auta, ale mám dojem, že pan 600 svůj mail tak nějak tají.

Ad konkurenceschopnost - najdou se dnes i tací (=většina) zákazníci, co si S-Klasse koupí s 3.2 nebo co to tam dávají v základu. Běžný motor Kat-i má (asi až na emise) pořád lepší parametry než ten 3.? litr, co se dnes dává třeba do Peugeotu 607. O Škodě, která dává do Superbu čtyřválce a pofidérní turbochrochty radši nemluvě. IMHO daleko větším problémem než motor byla chybějící automatická převodovka a později už se nedaly okecat ani airbagy a ABS.

Ad "vedení Tatry a.s. myslelo" - a teď třeba tu o Smolíčkovi. Myšlení je jedna z posledních věcí, ze které lze libovolný management Tatry v devadesátých letech podezřívat.

Ta rychlost v USA je většinou 65MPH a běžně se jezdívá +10MPH.

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Eda (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2004 00:08

schizaboys radí všem svým členům:


[store.everlastboxing.com]

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2004 00:21

600: jo tak motor 4,36 má být jako ten "snobský produkt"? No z těch tvých vyjádření člověk opravdu tápe... Tak to už ale opravdu nechápu co na tom má být snobského, vždyť to má jen o pár deci větší objem a jinak je celý motor úplně stejný. Pokud máš v té své trojce úplně nový motor a ještě do něho liješ olej za 800 Kč/litr (to snad kupuješ po čtvrtlitrovém balení, ne?) to ti snobské nepřipadá? Nebo tě tak uchvacuje ta značka Porsche, která se někdy okrajově s motory 4,36 spojuje? Ale tahle firma se podílela i na realizaci některých dílčích řešení motoru do Škody Favorit, a že by to jako potom mělo být snobské auto... :-D

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2004 12:10

Hoši jak vtipne:-D ja fotecku nepotrebuji(ale zapodivaní nic nedam:-)) kdyz budu chtít muzu si ho koupit ale ty nehorazne peníze budu utracet za jinou tatru ktera ma opravdu zberatelskou cenu.....Ja nerikam ze sem odpurce 4,36 me take líbí ale mozna bych upravil to chlazení......Eda to napsal jasne.....
a co se tyka toho srovnaní s jinymi vozi no ani s 5,0 litrem tatra superbu nemuze konkurovat ono ju predjete i superb 1,8T:-D
No a Lubosi 3ka je uz minulost.....kdo maze ten jede:-D
jo a rada zalozte si spolek pojízdnych teplaren!!!!!!!!

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: "radek" (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2004 12:41

Edo, zamlouvám si Chrise !!!!! Pošlu ho na "600". :-D :-D :-D


Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2004 13:16

600: až mě začnou hromadně předjíždět škodovky, tak o tom pětilitru asi začnu uvažovat, ale zatím i ta tatra tak nějak provozu stačí...

Asi mi něco uniklo, ale motory 4,36 se dnes prodávají za vyloženě nehorázné peníze? Když se před lety v Krnepu (tehdy to vlastně ještě ani nebylo krnepo) přede mnou zmínili, kolik by chtěli za ten téměř nejetý 4,36, tak to byl zlomek částky schnilé tatry (Mi longu).

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Jirka Jirout (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2004 13:24

600: ale o rychlost tu vůbec nejde. Uřvaný 1.8T od VW je moc pěkný motor do vozítka na vyblbnutí (škoda, že se nedává do Fabie), ale ne do seriosní limuzíny. Ta nemusí umět stovku za pět (jak jsem už psal, udělat mi šofér něco takového, tak ho na hodinu vyrazím) zato musí jet pěkně plynule a bez vytáčení, což se o kopanci v těch ca 1800rpm u 1.8T rozhodně říct nedá. Jinak mě osobně občas předjede i Fabia 1.2 HTP a nedělám z toho tragedii...

Upřímně řečeno Superb T613/700 překonává v technologiích, ale ne v komfortu. Těch 30 cm rozvoru navíc se prostě projeví, sedačky u VW navrhuje nejspíš nějaký sadista a jak jsem nedávno překvapeně zjistil, ani s místem nad hlavou vzadu (slabý to bod T613) to není tak žhavé.

Až motor 4.36 uvařím, rozhodně dám vědět. Ale vzhledem k tomu, že to zatím nedokázal ani Rami, tak se toho zase až tak moc nebojím ;-)

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: 600 (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2004 14:59

Jirka Jirout : no snad ho neuvaříš takovou pohromu bych nikomu nepřal....
je fakt že mě se víc zamlouva 4,0,stím máš zkusenost????
Suberb je vevnitř stísneny podobne jako jaguar....no holt tatra má i sve přednosti :-)
Luboš : superb nebo i octavia 20V tatru predjede:-(

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Luboš (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2004 15:16

Toho Superba musíte brát jako trochu zvětšenou oktávku, za trochu více zvýšenou cenu. ;-)

Re: Mi L ouš proc ho tak všichni milují?
Autor: Tomas (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2004 17:25

600: "a jak rikas ta vrtule tot je ono ..ja myslím že jsi to napsal přesvedcive a snad už to tady ted pochopí......"
Nezdalo sa mi, ze by som tam napisal, ze ta vrtula ma problem utiahnut 4.36 .. Pisal som, ze ta vrtula je aj v motore, ktory ma o 70% vacsi vykon ako klasicky 4.36.
A risan niekde v inom vlakne pisal, ze snimac teploty oleja je u T613 - T613-3 umiestneny inde nez u T613-4 ...

A co sa tyka 120°C: neviem, ale podla mna sa motor najvac opotrebuva pri studenom starte, podtacani a pretacani.

No a este ku SUPERBU 1.8T: raz som siel za nim a zdalo sa mi, ze sme boli zhruba na rovnako. Vtedy som isiel za nim s 3-kou. Na Mi by sancu nemal, zato Superb s 2.8 V6 je uz nieco ine ;-)

Ja ale nevidim dovod, preco porovnavat neporovnatelne ...

Jdi na stránku: Předchozí1234567
Aktuální stránka: 7 z 7


Toto fórum je dočasně otevřeno pouze ke čtení. Prosím, zajděte sem zase později.
This forum powered by Phorum.