Re: T 600 Tatraplan
Autor:
Vašek (IP zapsáno)
Datum: 25.07.2003 09:41
Abych nepsal nevhodně pořád do příspěvku "Lednice", pokračuju sem do toho svého, zkopíroval jsem mejlík, ať všichni znáte můj názor, a těším se na ty Vaše:
>Martin: Že ne? Vždyť jsi psal, že máš tu oranžovou?? :o)
Jinak aby to nevypadalo, na broučka nedám dopustit, to ne. Vždycky, když s ním jedu, jsem z toho ještě pořád úplně na větvi, ten zvuk motoru a ten stín nebo odraz ve skle... Uvědomuju si ale, že konkrétně můj brouk žádný veterán není, hlavně proto, že je z Mexika, kde se vyrábí prakticky v téhle podobě doteď. Předpokládám, že znáš historii Tatry a "historii" VW, takže: Brouk je nádherný auto, ale značka VW jako taková i vznik Brouka jsou věci ne až takový, no jak to napsat.
Když si představíš, že by se vyráběla třeba Tatra 97 (malá aerodynamická čtyřválcová, jestli znáš), jejíž výrobu Němci nechali zastavit, a dosáhla úspěchu třeba v Americe atd., tak kde by dneska Tatra byla, a moc bych jí to přál. Věřím, že by to možný bylo, vždyť se podívej na Brouka (i když je nádhernej) a na T97, to je ještě tak o 300% hezčí, to by musel uznat i nejfanatičtější broučkař. (Vždyť se taky báli, žejo, když výrobu zastavili). Nevím, jestli máš doma knížku "Aerodynamické automobily Tatra" autora p. Gomoly? Tam jsou 97 krásný barevný fotky a docela podrobně popsaný důvod ukončení výroby.... (já mám původní vydání v černých měkých deskách a před měsícem jsem si objednal v Kopřivnickém muzeu vydání nový, doplněný, je super!)
Jinak jestli chceš mít můj názor úplný, budu pokračovat, než mi sem přijde další práce: myslím si, že konec výroby osobních aut Tatra byl způsoben už v tu chvíli, kdy čs. vláda rozhodla, že Tatra bude vyrábět poze auta ákladní (r. 1951 nebo 2? teď nevím), v tu chvíli byla výroba Tatraplánu přesunutá o M. Boleslavi a Tatra měla vyrábět jenom náklaďáky. To ještě můžeme být rádi, že potom byla potřeba dodávek aut pro státní instituce, vládu a úřady a zadal se požadavek na T603, jinak by už nebylo nikdy nic... Ale pak už to šlo z kopce - auto je to úžasný, to jo, ale bylo to (a od té doby všechny Tatry) zkrátka takový ohromný auto pouze pro úřady atd., což mělo dvě chyby:
1) kvůli velikosti nebyly T603 + 613 "uživitelný" pro běžný provoz jen tak pro někoho, rozhodně ne pro obyčejné smrtelníky (koneckonců to také nikdo nechtěl, pro ty tyhle auta vůbec nebyly)
2) image: když by si po 89-90 roce nějaký manažer koupil za těžký peníze novou 613 nebo i 700, pořád si bohužel (alespoň podvědomě) leckdo představí ten režim, který "se v těhle autech vozil", bohužel. Každý moderní manager nebo podnikatel si za ty peníze raději koupil Mercedesa, Bavoráka nebo Jaguára, už kvůli tomu. V Mercedesu Hitlera bohužel nikdo nevidí.... V tom je bohužel rozdíl, já někam přijedu Broučkem, třeba na oupání, holky čuměj :-), a pro každýho, když to přeženu, ten Brouček ředstavuje takovej jako symbol svobody, nebo zkrátka něco zajímavýho, le třeba u černý 613 je tomu právě naopak, každý si vybaví tak trošku ten režim, který nikdo neměl rád (i když né že bych to až tak pamatoval :-) )Podle mě je to škoda. Jinak krásnější autíčka na světě než je Tatraplan a Tatry před ním (no ale i potom...) neznám :-)
To jsem se rozepsal, co. Můžu se zeptat, kdybych přece jenom jel, nemáš
náhodou knížku Osobní automobily Tatra od pana Rosenkranze? Ta knížka je rozebraná a ani vydavatel jí už nemá. Já jí měl už i zaplacenou, ale už mi
jí neposlali, peníze vrátili, a dotisk prý bude (prý snad) za rok. Hrozná škoda.