Každý má výsostné právo nechat si svého miláčka třeba i z nostalgie nechat shnít na prach.....
.....ale ať ho proboha nevystavuje na zahradě mým očím, může mi tak způsobit trvalou ujmu na zdraví! A jak praví klasik: "Svoboda jednoho člověka končí tam, kde začíná svoboda druhého" :-)
Já to nepsal v návaznosti na tebe Vašku. Psal jsem to obecně. Taky mě to občas štve, ale docela ty lidi chápu, když se snažím;-). A že s tím nic dělat nebude? Vždyť o tom píšu. Asi to má ze zcela jiného důvodu. Ho netrápí, že to shnije na prach a nás by to taky nemělo trápit. Je fajn mít některé věci, ale trápit se proto, že je nemám? Vždyť všechno je pomíjivé...
Kdo by prodal 15ti letému chlapci tatru 77,87,97,nebo600 tatraplan za cenu do 10000kč na renovaci, chci dokázat otci,že ji dokáži zpravit. Posílejte prosím SMS na tel. č.:605469041 P.S.: Omlouvám se ,pokud neodepíši hned - mám pokažený mobilní telefon.
Já bych věděl o TATRAPLANU z roku 1952,potom o dvou TATRA 11 a dvou
TATRA 12 a jedné TATRA 805.
TATRAPLÁN se mi moc líbí a stačí prý jenom dát baterku nalít benzín a může frčet.
Typické.... (nedůslednost autorů se vždycky vymstí).... na spodní fotografii je vyobrazen model T600 vyráběný v Kopřivnici
jinak pár zajímavých informací (aspoň pro mě) se v textu určitě najde. Například jsem se nikdy nijak zvlášť nezajímal o původ T805 a jejich motorů. Že se vyráběly v Boleslavi a Plzni jsem netušil .
risan: nepoznám to zepředu ale z boku (který je na fotce celkem dobře vidět). Se zahájením výroby T600 v Boleslavi došlo k určitým kosmetickým změnám karoserie z nichž nejpatrnější a tím i nejznámější je změna tvaru zadní kapoty ze špice na oblouk (to na obrázku rozhodně nevidím). Došlo ale ještě ke změně délky okapničky na boku nad dveřmi. Kopřivnické modely ji mají ukončenou zároveň se zadní hranou zadních dveří, zatímco v boleslavi ji prodloužili o cca 8 cm dále. Toto jsem zjistil důsledným pátráním mezi T600 v posledních letech. Během let se vyskytly předělávky Boleslav > Kopřivnice formou výměny kapoty, ale na tuhle drobnost občas (nebo téměř vždy) zapoměli a je to pro mě rozpoznávací znak. Další drobnou změnou jsou jinak "vyduté" poklice předních kol (což pohuhým okem nepoznám skoro ani když u auta stojím natož tady).
Že je na obr. Novojičínská SPZ rozhodně nic neznamená, ale pokud mě paměť neklame tak tuhle fotku jsem viděl ve své příručce řidiče rok vydání 1949. Ale tím si nejsem úplně jistý.
Kontráš:
T805 sa pôvodne vyrábala doma - v Kopřivnici. V rámci plánovaného hospodárstva riadeného odborníkmi s VÚML (Večerná univerzita marx-leninizmu - vyššie vzdelanie vtedajších vedúcich pracovníkov) bolo prijaté strategické rozhodnutie o vymiestnení výroby T805 (spolu s T600) do Mladej Boleslavi, a neskôr T805 do Plzne. Čo pre kvalitu auta znamená také presúvanie výroby - a zvlášť, ak je to auto ešte vnímané ako nechcené dieťa - hádam netreba písať. O nákladoch s tým spojených tiež. Ale kopřivnické kapacity bolo treba plne uvoľniť pre výrobu T111, ktorých bolo súrne treba pre veľké stavby socializmu - oficiálny argument tej doby.
Inak ako zaujímavosť sa vraj Mladá Boleslav chváli tým, že u nich bol vyrobený 1ks T603! Údajne sa uvažovalo aj o vymiestnení T603 do Boleslavi, tento katastrofický scenár (pokiaľ bol naozaj reálny) sa však našťastie nerealizoval.
ondrej: dík za info. Nemůže to být původ modrých motorů T603 (nebo jen plechů) o kterých padla zmínka v jiné sekci. Už jsem tam ten dotaz položil, ale odpověď mě moc neuspokojila. Má T805 motor červený? Nebo jaký? (Janek tam napsal že má doma dva motory T805 v barvě khaki, což je asi armádní standard. Ale jinak? Co třeba hasičské, ty snad kahaki nejsou. )
Všetky motory T603A ktoré som videl, mali khaki farbu. Červené požiarnícke T805 boli podľa mojich informácií prestriekávané z khaki až dodatočne na červenú.
Vozy H+Z boli kopřivnické prototypy T805 s mnohými nesériovými dielmi a úpravami, ktoré sa iba skúšali (napr. hliníkový obal prevodovky). Motory boli tiež so zvýšeným výkonom - ako v T603. Tieto expedičné T805 spoľahlivosťou nevynikali a bolo ich treba hádam denne opravovať, nastavovať, dolaďovať.
č.i. 0000019627
Cena: 35000,-Kč Prodám na TATRU 600 platné doklady: velký a malý technický průkaz, knížka o emisích nová platná STK + SPZ v pracovní den volat po 14 hodině na tel.605344656
28.06.2004 Tel: 605344656
Inzerát z www.veteran.cz
Kdo jenom může přijít k papírům bez auta...? Když vezmu navíc novou STK a SPZ, nechápu. Že by někdo prodával doklady k Tatraplanu, který právě prošel technickou a dával auto na veteránské značky tedy neberu jako možnost. To jsou věci na tom světě :-)
K papírům bez auta se dá přijít celkem lehce: v sobotu jsem ve Slavkově mluvil s Pánem někde od Karlových Varů. Říkal, že když svého času sháněl v Ostravě přes inzerát tatraplána, nabízel mu někdo dva T600 s dokladama. Byly to prý ale vraky, tak si nakonec odvezl jen dvoje doklady. Jestli to bylo pro prodejce výhodné pochybuju. No a že ty prodávané doklady jsou včetně čerstvé STK a emisí, neznamená, že auto co k nim patří je ještě naživu. Tyhle formality se v tom našem systému dají obstarat i bez auta.
Jasně, to mě taky napadlo. To já bych byl ochoten, kdybych měl nabídku Tatraplána s doklady a bez, dát přednost tomu s doklady i tehdy, kdyby byl v (o něco) horším stavu než ten druhý bez papírů. Kdo nabízel dva vraky T600 s dokladama? To jsem si tedy v žádné inzerci nevšiml. Otázka je, za kolik to tak mohlo být, no za cenu 35.000 Kč jenom za doklady to může mít smysl jen pro někoho, kdo má Tatraplána po úplné renovaci a chtěl by ho mít na dokladech normálních. Přijde mit to na jednu stranu dost, ale jinak věřím, že za tu cenu jsou doklady prodejné. každopádně koupit auto a doklady zvlášť vyjde určitě dráž než dát si práci a "počkat si" na nabídku, kdy někdo prodává slušné auto i s doklady.
Jméno prodejce jsem z toho pána nedostal (nemohl si vzpomenout). Jestli je 35000,- za doklady na T600 moc nebo málo nevím, protože nemám k dispozici dostatečně velký statistický vzorek takových případů. Osobně bych tyhle peníze asi neinvestoval, radši bych to postavil na veteránské značky.